Drustveno odgovorna ekipa

23.11.2020., ponedjeljak

Poslovanje kao pokretač promjena

Riječ "poslovanje" nas prvobitno asocira na donošenje zarada i profita u današnjem, turblunetnom poslovnom okruženju, i kako je to jedini ili fundamentalni produkt bavljenja poslovanjem. Međutim, proširenjem horizonta dolazimo do značajne spoznaje, koja se odnosi na poslovanje kao temelj ili veliki izvor za stvaranje promjena, oblikovanje kulture, širenje svijesti, jačanje zajedništva i ostalo. Današnja, velika poduzeća imaju ogromnu odgovornost naspram društva i okoline u kojoj djeluju baš zbog svoje prepoznatljivosti i moći utjecaja na mišljenja većine. Poduzeća trebaju shvatiti svoju ulogu i njenu važnost u društvu isticajući je preko društveno odgovornog poslovanja. Naravno da bez profita nema smisla poslovati i djelovati, ali profit treba biti konačni produkt svih strategija i napora poduzeća koja se prvobitno odnose na iskazivanje brige i suosjećajnosti prema društvu i okolini u kojoj djeluju. Stavljajući se u perspektivu svijesne osobe koja tako i djeluje, tada će društvo prepoznati njihove šire namjere i vjerovat će im, što će na kraju donositi i profit u poduzeće pošto će ljudi biti spremni kupovati i koristiti njihove proizvode i usluge, i makar na sekundu imati osjećaj koji velike korporacije provlače kroz floskulu da su one tu za nas. Sve započinje misijom i vizijom poduzeća gdje mogu naglasiti kako žele profitno, ali i odgovorno poslovati uzevši u obzir brojne vanjske čimbenike s kojima su u poslovnoj simbiozi. Poslovni cilj tako ne mora biti nužno lučenje profita već ostvarenje profita uz npr. poveću brigu o ekstrenalijama koje prourokuju ili korištenjem novih, sofisticiranih- odgovornih tehnologija kojima će smanjiti te iste eksternalije društvu. Ostali primjeri poput korištenja alternativnih izvora energije ili izbejgavanjem proizvodnih pogona u zemljama trećeg svijeta gdje se lokalno stanovištvo de facto izrabljuje spadaju u istu kategoriju. Poduzeće se također može orijentirati na međuljuske odnose unutar poduzeća, gdje mogu promovirati i naglašavati jednakost spolova, nagrada, ali i samih mogućnosti. Općenito društvo još nije na zelenoj grani što se nekakve prihvatljive toleranije ili međusobnog uvažavanje tiče, a velika poduzeća mogu biti odličan vođa u smislu pokretanja promjena na takvoj osnovi putem iskazivanja pravih vrijednosti načinom svog poslovanja i prikazom istih međuljudskih odnosa i jednakosti unutar poduzeća. Najveći problem je takve altruističke ciljeve pripojiti strategiji poduzeća jer za to treba vremena, pa možda i modificiranja inicijalnih, predviđenih instrumenata za njihovo ostvarenje. Baš zato poduzeća trebaju staviti naglasak na dugoročno održivom načinu poslovanja i smanjenoj averziji prema unošenju promjena ako nešto ne funkcionira kako treba ili se njihove proizvedene vrijednosti negativno disperziraju na njih same ili na okolinu.

Oznake: ekonomija, promjene


- 11:39 - Komentari (1) - Isprintaj - #

10.11.2020., utorak

Društveno odgovorno poduzeće je, nadajmo se, budućnost poslovanja. Ono se može definirati kao novi oblik organizacije koji nastaje na križanju javne, poslovne i društveno korisne organizacije.

Društveno poduzeće je (ne)profitna organizacija koja ima za cilj rješavanje društvenih problema i izazova: poboljšati uvjete života u zajednici, utjecaj na kvalitetu života, zaštiti okoliš...


Ono što predstavlja društveno odgovorno poslovanje i poduzeća koja se vode njime je novo poimanje svrhe poduzeća kao poduzeće koje unapređenje živote pojedinaca i lokalne zajednice. Utjecaj na novu ideju poduzeća su imali i sami potrošači, jer u suštini sve kreće od potrošača. Na tržištu postoji velika ponuda i poduzeća se moraju boriti za prednost, a prednost dobivaju poduzeća koja su društveno odgovorna. 86% potrošača se izjasnilo da žele da marke zauzmu svoj stav o društvenim pitanjima

Kada zamislimo poduzeće koje posluje društveno odgovorno možemo zamisliti poduzeće koje je transparentno o svojim aktivnostima, solidarno je i budi povjerenje zaposlenika, suradnika i korisnika. Ono brine o svome utjecaju na okoliš i zajednicu, o tome da svojim zaposlenicima omogući primanja koja odgovaraju njihovom radu i jednakost svih u poduzeća i van poduzeća. To je ideja poduzeća kojoj bi trebala težiti sva druga poduzeća, poduzetnici i korporacije. Kako se društvena odgovornost i etičnost sve više cijeni, tako je i društveno odgovorno poslovanje postalo je dio tržišnog natjecanja.

Iz ekonomskog i poduzetničkog spektra, društveno odgovorna poduzeća možemo gledati i kao dinamične i progresivne gospodarske subjekte koji stalno eksperimentiraju i inoviraju, a imaju komparativnu prednost zbog toga što stalno traže prakticirati najbolju dobrovoljnu praksu. Takva poduzeća posluju primarno s društvenom svrhom te su društvena dobrobit i misija te profit njihov cilj. Orijentacija na društvo je ključ njihovog uspjeha.

Postoje različiti poslovni modeli društveno odgovornog poduzeća. Savršena kombinacija tradicionalnog poduzeća (koje teži profitom) i tradicionalne neprofitne organizacije (koji teže i koji su motivirani misijom) je društveno odgovorno poduzeće ili poduzetnik koji stvara ravnotežu. Ta ravnoteža se nalazi u orijentiranosti na društveno odgovornu misiju i profit, kao i podjela prihoda na reinvestiranje u zajednicu i podjelu profita među menadžerima, vlasnicima i zaposlenima.

Kako postoji društveno odgovorno poduzeće, tako postoji i društveno odgovorni poduzetnik. Društveni poduzetnik je onaj koji se orijentira na stvaranje društvene vrijednosti, ali i na stvaranje financijske vrijednosti. Takav poduzetnik postiže velike, sustavne i održive društvene promjene kroz inovacije, drugačiji pristup, složeniju primjenu poznatih tehnologija ili strategija ili njihovu kombinaciju.

Nadajmo se da će društveno odgovorna praksa poduzeća i osviješteni kupac postati nova normala budućnosti. Njihov pozitivan na zajednicu i okoliš se neće samo vidjeti u toj zajednici, ali i u promjeni u kulturi potrošača, poduzeća, ali i naše budućnosti.

Oznake: Društveno odgovorno


- 17:04 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< studeni, 2020 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Siječanj 2021 (1)
Prosinac 2020 (2)
Studeni 2020 (2)
Listopad 2020 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi