Društveno odgovorno poduzeće je, nadajmo se, budućnost poslovanja. Ono se može definirati kao novi oblik organizacije koji nastaje na križanju javne, poslovne i društveno korisne organizacije.
Društveno poduzeće je (ne)profitna organizacija koja ima za cilj rješavanje društvenih problema i izazova: poboljšati uvjete života u zajednici, utjecaj na kvalitetu života, zaštiti okoliš... Ono što predstavlja društveno odgovorno poslovanje i poduzeća koja se vode njime je novo poimanje svrhe poduzeća kao poduzeće koje unapređenje živote pojedinaca i lokalne zajednice. Utjecaj na novu ideju poduzeća su imali i sami potrošači, jer u suštini sve kreće od potrošača. Na tržištu postoji velika ponuda i poduzeća se moraju boriti za prednost, a prednost dobivaju poduzeća koja su društveno odgovorna. 86% potrošača se izjasnilo da žele da marke zauzmu svoj stav o društvenim pitanjima Kada zamislimo poduzeće koje posluje društveno odgovorno možemo zamisliti poduzeće koje je transparentno o svojim aktivnostima, solidarno je i budi povjerenje zaposlenika, suradnika i korisnika. Ono brine o svome utjecaju na okoliš i zajednicu, o tome da svojim zaposlenicima omogući primanja koja odgovaraju njihovom radu i jednakost svih u poduzeća i van poduzeća. To je ideja poduzeća kojoj bi trebala težiti sva druga poduzeća, poduzetnici i korporacije. Kako se društvena odgovornost i etičnost sve više cijeni, tako je i društveno odgovorno poslovanje postalo je dio tržišnog natjecanja. Iz ekonomskog i poduzetničkog spektra, društveno odgovorna poduzeća možemo gledati i kao dinamične i progresivne gospodarske subjekte koji stalno eksperimentiraju i inoviraju, a imaju komparativnu prednost zbog toga što stalno traže prakticirati najbolju dobrovoljnu praksu. Takva poduzeća posluju primarno s društvenom svrhom te su društvena dobrobit i misija te profit njihov cilj. Orijentacija na društvo je ključ njihovog uspjeha. Postoje različiti poslovni modeli društveno odgovornog poduzeća. Savršena kombinacija tradicionalnog poduzeća (koje teži profitom) i tradicionalne neprofitne organizacije (koji teže i koji su motivirani misijom) je društveno odgovorno poduzeće ili poduzetnik koji stvara ravnotežu. Ta ravnoteža se nalazi u orijentiranosti na društveno odgovornu misiju i profit, kao i podjela prihoda na reinvestiranje u zajednicu i podjelu profita među menadžerima, vlasnicima i zaposlenima. Kako postoji društveno odgovorno poduzeće, tako postoji i društveno odgovorni poduzetnik. Društveni poduzetnik je onaj koji se orijentira na stvaranje društvene vrijednosti, ali i na stvaranje financijske vrijednosti. Takav poduzetnik postiže velike, sustavne i održive društvene promjene kroz inovacije, drugačiji pristup, složeniju primjenu poznatih tehnologija ili strategija ili njihovu kombinaciju. Nadajmo se da će društveno odgovorna praksa poduzeća i osviješteni kupac postati nova normala budućnosti. Njihov pozitivan na zajednicu i okoliš se neće samo vidjeti u toj zajednici, ali i u promjeni u kulturi potrošača, poduzeća, ali i naše budućnosti. Oznake: Društveno odgovorno |
< | studeni, 2020 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv