Drustveno odgovorna ekipa

25.10.2020., nedjelja

Profit ili društvena odgovornost?

Mnogi od nas bi na pitanje što je glavni cilj poduzeća rekli profit. I ne možemo reći kako je taj odgovor pogrešan, ali u današnje vrijeme stvar je malo kompliciranija. Društveno odgovorno poslovanje je tema koja se sve češće nameće i o kojoj se raspravlja, a takav način poslovanja trebao bi postati standard u poslovnom svijetu. U naslovu ovog bloga postavljeno je pitanje ili dilema s kojom se suočavaju kompanije pri donošenju nekih strateško važnih odluka. Međutim, je li uistinu potrebno birati između dvije opcije ili je moguće imati „i ovce i novce“? Profit je poduzeću nagrada za uspješno poslovanje i omogućuje mu daljnje ulaganje i održivost na tržištu te je neophodan ukoliko poduzeće želi ostati na životu. Ako pitamo vlasnike ili dioničare, cilj je da taj profit bude što veći, ono što nazivamo maksimizacijom profita. Najjednostavnije rečeno, to bi značilo maksimalne prihode uz što manje troškove.
Svjedoci smo vremena u kojem možemo vidjeti ogromne štete koje su učinjene na našem planetu, od onečišćavanja vode i zraka do uništavanja prirodnih staništa biljaka i životinja. Možemo vidjeti potplaćene radnike, diskriminaciju na temelju rasnog, spolnog, religijskog ili nekog drugog obilježja. Takav pogled na svijet u kojem je cilj dobiti što više, a uložiti što manje, doveo je do problema gotovo svih vrsta, od etičkih, moralnih, ekoloških, društvenih do mnogih drugih. U današnje vrijeme, osviještenost oko spomenutih problema sve je izraženija i prsti se upiru u glavne krivce koji se moraju mijenjati. Odgovornost kompanija je danas zaista velika, obzirom da je njihov utjecaj i moć u modernom društvu veći nego što ga imaju neke razvijene države. Najveće svjetske kompanije zapošljavaju na stotine tisuća radnika, imaju proizvodne pogone na gotovo svim kontinentima i kao takve moraju biti aktivno uključene u sva društvena pitanja jer na njih imaju izravan utjecaj. Tako moćnim kompanijama kazne za neodgovorno ponašanje predstavljaju samo još jednu stavku na listi troškova koju neće previše osjetiti na konačnom rezultatu, ali ako se takvo ponašanje počne osuđivati i ako ljudi počnu svjesno izbjegavati neodgovorna poduzeća, možemo se nadati promjenama i boljoj budućnosti.
Cilj je pokazati vlasnicima ili donositeljima odluka kako veći troškovi uloženi u smjeru društveno odgovornog poslovanja mogu dugoročno donijeti i veće profite. Više zadovoljnih radnika znači i veću produktivnost, više ulaganja u zaštitu okoliša, sport, kulturu, ili bilo koji drugi aspekt društva znači i bolji imidž poduzeća, što donosi više kupaca i na kraju veći profit. U takvom svijetu i društvo i poduzeće imaju koristi, međutim to je dugotrajan proces u kojem svako od nas ima dio svoje odgovornosti.
- 20:49 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  listopad, 2020 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Siječanj 2021 (1)
Prosinac 2020 (2)
Studeni 2020 (2)
Listopad 2020 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi