O ovakvim događajima diljem SAD-a nećete čitati na portalima, ni na jednom od naših portala, niti o njima saznavati na HTV-u, RTL-u, Novoj TV. Fašizam se u SAD-u razmahao, AOC navodi neke primjere o kojima nas ovdje u Hrvatskoj baš nitko ne informira, iako, kao, imamo javni medijski servis. Što radi HND?! Ne informira nas se valjda zato da opet netko ne bi kalašnjikovom napao Banske dvore. :((( Uglavnom, mi ovdje nemamo blagog pojma o tome kakvi su razmjeri fašizma upravo u SAD-u. Kao što blagog pojma nemamo ni o tome kakav se strašan genocid vrši nad Palestincima, ne samo u Pojasu Gaze, već i na Zapadnoj obali. U početku, nakon onog odvratnog napada Hamasa prilikom kojeg je ubijeno više od tisuću Izraelaca, duboko sam vjerovao da izraelska vojska neće zloupotrijebiti svoje pravo da zemlju obrani od Hamasa. Mjesecima sam u to vjerovao. No onda je polako baš svakom normalnom čovjeku počelo svitati da je to što izraelska vojska radi pod Netanyahuovom Vladom nešto skroz monstruozno.
Mariano Aureliano • 14.04.2025. u 03:00
Btw., AOC posebno briljira u zadnjim minutama svojeg govora, stoga, tko je započeo gledati gornji video, moj je prijedlog da ustraje do kraja.
Mariano Aureliano • 14.04.2025. u 03:25
Nije ni Izrael ništa bolji od hamasa ista je to banda s tim da Izrael godinama terorizira Palestinu. Usput u vezi tvog komentara kod NF-a ne govorim sa sigurnošću ali 90%sam da je Mile kekin nevin, previše je sumnjivo da se ta priča daje sad pred izbore sve je to podvaljivanje turudića i anemičnog da diskreditira Ivanu i možemo.
TEATRALNI • 14.04.2025. u 10:20
Tko zna zna, tko ne zna - njemu?
Tj., što očekivati od, kak si ono rekao, "mogulske princeze Hi-Ne" i ostalih servisa. No, izvora ima - fala tehnici. Doduše, net je pun šitova, ali uopće nije teško naći...
Suvremeni medijski prostor je vrlo cenzuriran, i nafilan rialtijima i sl. glupostima... pa raja pajki pajki i malo grrr da se ispuše.
A u SAD-u ima već cijeli pokret otpora luđaku Trumpu. Npr. pogledaj kanal njegove nećakinje, Mary Trump - izvrsna je...
Kažem ja jednoj kolegici da dižu "obojene" i dicu iz škola i crkve, a ona da su to fejk njuz. Kad sam joj rekla da se crkva (ne znam koja) oglasila protiveći se tom nasilju - to ju je, ne znam koja je to reakcija bila...
A u fašizmu smo već dosta dugo: Meloni, Orban, Fico, Vučko, le Penka, i nastavi niz... Hamas Njynjaknjaku...
Video ću dovršiti kad stignem...
Dnevnik jedne babe • 14.04.2025. u 10:42
Trumpovo manevriranje carinama
Mariano Aureliano • 13.04.2025. u 00:02
ovo mi je za laku noć ili, kako kažu naše komšije, ko kec na desetku ( jesam li dobro rekla ...hmmm ) jer sam Barona poslušala na yubitubi kroz nekoliko videa i mislim se, jel on to zaista pjeva u Amerika traži talent , pa s mamom i svašta nešto
(imam i ja sina na yubitubi ali on radi lasagne bolonese )=nema veze
Nego...ovo s carinama je je****nje u mozak , sve je to pod kokainom , mene zanima njegovo stvarno zdravstveno stanje ( tlak, srce, prostata, spolni hormoni ) pa dok na pozornici bilo kojoj plesucka s podignutim podlakticama , mislim ( i misleći ne griješim, on je stalno "atento" u erekciji.
Zapravo, on uopće nije zdrav makar je ( kaže ) sve mentalne testove riješio.
Laku noć Mariano, malo sam produljila viziju zdravlja skoro pa osamdesetogodišnjaka
Annabonny • 13.04.2025. u 00:42
Istina! Ništa slagali nisu.:(((( Odvratna ljiga.Za Barona se odavno zna da mentalno nije baš kako treba.To mama više brine. Otac nema vremena. Uvodi nove carine.:((((
luki2 • 13.04.2025. u 00:47
@Annabonny - Da mi nisi rekla, ne bih znao da se kod nas također ne kaže "kec na desetku". Osim toga, u istočnoj Slavoniji također su komšije, tek u pederkastom Zagrebu nastaju susjedi. :)))
Ima puno videa na istu foru, no s ponešto drugačijom Barronovom "duhovnom besjedom", iako su sve - mora se primijetiti - ko jaje jajetu. Naizgled besprijekorne, a opet skroz bezlične. Sad mi je tek sinulo da su vjerojatno i te "duhovne besjede" AI-generirane.
Ako će netko pažljivije gledati, primijetit će onu jednu golišavu ili goluždravu ljepoticu za klavirom, u prilično erotičnom grudnjaku i gaćicama. :)
Prvo sam bio stavio jedan video od 19 minuta, zatim sam vidio ovaj od deset pa sam promijenio, a onda sam otkrio da takvih videa ima cijelo čudo, s varijacijama tipa "pronađi dvadeset razlika".
Da, dobro si primijetila: tako "silno promptno" ili "na prvu", vazda "pojačano u dojmu" i "pojednostavljeno" ponašaju se upravo ljudi pod kokainom.
Sve više ekonomskih stručnjaka s Wall Streeta potiho se pita je li on zapravo lud.
Mariano Aureliano • 13.04.2025. u 01:27
@luki2 - Ja za Barrona znam samo da je jako visok. :) No, svakako je jako tužno biti sinom takvog oca, bilo da se dadeš njime omađijati (kao Glavašev sin - odvjetnik) ili da se osjećaš izrodom i nevrijednim zbog takvoga oca (što je, čini mi se, ipak puno rjeđi slučaj). Bilo kako bilo, intrigantna je ta tema utjecaja roditelja na svoju djecu na svim mogućim razinama. Na koncu se, eto, ni Leone Glembay nije pokazao drugačijim od svojega oca Ignjata - ubio je pomajku.
Mariano Aureliano • 13.04.2025. u 01:44
Izvadak iz intervjua s Tomaševićem:
A što ako se potvrde sumnje da je bilo pogodovanja oko zemljišta u Bujama?
Reći ću dvije stvari. Danas je plasirano niz neistina u medijima. Mi se bavimo dezinformacijskim ratom. Prva neistina je da je nakon kave s Nikicom Jelavićem, Mile Kekin odmah zvao pročelnicu u Buje. To je netočno. Zvao je mjesec dana prije jer je izborni stožer Dragana Primorca želio plasirati priču o toj kući u jedan tjednik, pa su iz tog tjednika zvali pa je Mile Kekin zvao pročelnicu da vidi dokumentaciju i o čemu se radi, da se prisjeti toga. Tražio je ugovor koji nije imao jer je to bilo prije sedam godina. Je li to dokaz za išta? Ja vjerujem da, što se tiče Mile Kekina, tu nema ništa sporno i da je ovo samo dimna zavjesa da se vrati stara ekipa na vlast. Morate shvatiti jednu stvar. Za ovo što sam ja počeo raditi prije četiri godine treba imati hrabrosti. Doći nakon najkorumpiranije vlasti u povijesti Zagreba i isušivati tu korupcijsku močvaru treba imati hrabrosti. U ove četiri godine čistim nered na Hipodromu, u gradskim dvoranama, rezerviranim parkirnim mjestima. I ako misle da će me ovako zaustaviti, uvjeren sam da većina građana ne želi povratak na staro kad je vladala ta klika Bandića, HDZ-a i drugih satelita i kad je grad bio u neredu i korupciji.
Mariano Aureliano • 13.04.2025. u 04:24
:)))) ili
:((((
Opala sa stolice: crče žena od smija, a dan još nije pravo ni počeo...
Eto Velikog Vođe ili Vožda Klečavaca. Imam ideju: kad bude sljedeće klječanje, da skupin svoje babe i opičimo ovu Himnu i razvijemo zastavu s njegovin likom i ljujamo se u hipnotičkom zanosu:)))) Majko božja bistrička, šta sve ne gmiže zemljicom...
Vidim da se razvila rasprava, no to ostavljam za naredne dane jer trčimo u prirodu i društvo - vikend za ugađanje, što bi Lukica rekla...
A za tebe eto Collier i Aurora - brr ;)
https://youtu.be/4N-fqm2YLAU?si=OSI-336MsRXdD7nL
Guštajte u danu svi! Mah mah...
Dnevnik jedne babe • 13.04.2025. u 07:54
Ja pak čitam jedan twitt na bsky.app legitimnom nasljedniku Twittera da je u cijeloj Trumpovoj vladi "najzdravij" ministar financija, on je samo alkos, ipak ja oduvijek drukčije gledam na ovisnosti, treba sve "poroke" dopustiti odraslim ljudima dok su socijalizirani i funkcioniraju na poslu i šire u društvenoj zajednici, inače ih sankcionirati, što je u današnjem SAD-u zbog uspješne manipulacije i preuzimanja masmedija očito nemoguće, a cijeli svijet im je talac. Kod Muska je osim dijagnoze koja podrazumijeva manjak empatije, bijes izazvalo i što mu je prvorođenac promijenio spol i to zamisli, u ženski ;), al psihološka objašnjenja bi trebala biti irelevantna u politici odraslih ljudi.
NF • 13.04.2025. u 08:40
Father, Son and Holly Molly :))).
AI, definitivno.
Ova s Baronom.
Meni je taj video tužan. Nemam vremena objašnjavati.
Dvi, tri riči... • 13.04.2025. u 09:48
Ajme meni, ovi su mogli osnovati neki Super band, morat ću popit dupli corretto. Čujem kako će opet preimenovati vrh Denali u Mt. Kinley, Eskimi bi se mogli žaliti.
gogoo • 13.04.2025. u 10:12
u nas se kaže : AS na TRICU...u Dalmaciji, mislim
Kolokvijalni dodatak kartaškim frazama
Annabonny • 13.04.2025. u 13:56
Taj Trump i Musk su psihopati neviđeni. Fuj
Livija Less • 13.04.2025. u 15:39
Mariano, potpuno se slažem. Žalosno je biti sin takvog oca.:((((S druge strane, znam da je otac otac, pa makar za druge bio najgori na svijetu....:((((
Glembay- o, da - odličan si primjer uzeo.
luki2 • 13.04.2025. u 20:29
@Dnevnik jedne babe - Klečavci su do te mjere univerzalni da je, doslovno, svaka inicijativa protiv njih dobrodošla. :)) Jacob i Aurora, ha ha, bogme su se nasmrzavali! :)
Mariano Aureliano • 14.04.2025. u 03:45
@NF - S ovim o porocima koje treba "dopustiti odraslim ljudima dok su socijalizirani i funkcioniraju na poslu i šire u društvenoj zajednici" savršeno se slažem. Cijela ta spika o porocima je previše u duhu nakaradne ili kvazi kršćanske, i općenito kvazi duhovne agende. :)
Mariano Aureliano • 14.04.2025. u 04:08
@Dvi tri riči - A e.
@gogoo - Moram zguglati kae to corretto. :)
@Livija - A eto, istina.
Mariano Aureliano • 14.04.2025. u 04:12
Mariano Aureliano • 09.04.2025. u 00:44
Pa kad nitko neće - zakaj neće - ja bum, buš, bu - ovaj malac genijalan. I to je koncert, pravi!!!
Dnevnik jedne babe • 09.04.2025. u 17:49
@Dnevnik jedne babe - Nikom se ne da gledati BBC-jev dokumentarac od preko sat vremena, a šteta, jer zaista je odličan. :)
Mariano Aureliano • 10.04.2025. u 17:52
Malac je čudo! Upravo sam gledala cijeli film preko sat vremena.
Podsjetila sam se, već sam ga jednom slušala, slučajno sam naišla na njegov video, pjevao je nešto u šest glasova (ili 9?) ne sjećam se više.
Bilo je to dosta davno, možda je prošlo čak i 10-tak godina.
Fascinira me i vrlo mi je inspirativno.
Činjenica da se u ovo potpuno ludo vrijeme gdje dominiraju sirovi i ograničeni ljudi pojavi tako kreativan i talentiran mladić, pruža mrvicu optimizma da kao ljudska vrsta nismo potpuno degenerirali.
I on i cijela ekipa oko njega, majka, suradnici, prijatelji, sestre, nitko od njih ne razmišlja o novcu, moći, vlasti i sličnim "vrijednostima" današnjice. Njegova ideja da uključi toliki broj svojih pratitelja i harmonizira njihove pjesme kako bi mogao snimiti vlastiti album, je tako originalna, lijepa i prijateljska.
Prekrasan doživljaj! Hvala vam puno za ovo!
Mrr Mau • 10.04.2025. u 21:27
@Mrr Mau - Ah, uvijek se govorilo da je samo dva sata od Zagreba (letom avionom, dakako) jedan sasvim drugi svijet. Zaista i jest. U Engleskoj vrijednosti ljepote, kvalitete, pravog znanja, još uvijek nešto znače i promptno nailaze na odaziv, na prepoznavanje, pravilno vrednovanje.
Mariano Aureliano • 11.04.2025. u 01:44
Hrvati su izabrani narod. Bez jebe. To mislim ozbiljno. Pa nije slučajno da je James Manjackal davno već imao viziju o hrvatskome narodu kao izabranom od Boga, a on nije jedini među karizmaticima koji je izjavljivao takvo što. Tu je, također, i sama Gospa, a ako Ona nema pravilnu autorizaciju, onda ne znam tko je ima. Hrvati, naime, na neki čudan i pomalo bizaran način još uvijek titraju ili vibriraju s jedanaestim, dvanaestim stoljećem, tu negdje u tim stoljećima smo mi iz nekog razloga zapeli, pa stoga nije čudno da se odazivamo ili da rezoniramo s nacionalnim ili domoljubnim patosom kao možda nijedna država na svijetu. U tom svjetlu valja gledati i našu iznimnu benevolenciju spram ustaštva jer istinsko bilo našega hrvatskoga naroda ustaštvo ne vidi kako ga vidi historiografija, već kako ga vidi 11. stoljeće. A to je, oprostit ćete, nešto sasvim drugo - skroz drugačija perspektiva. Jer u 11. stoljeću još nije bio izumljen zločin. Npr. zločin protiv čovječnosti, ili zločin po rasnoj, nacionalnoj, vjerskoj, rodno-seksualnoj osnovi itd. Pojam zločina pitanje je dekadentne moderne. U ona vremena postojali su čast, ponos, vrlina, viteštvo, hrabrost/neustrašivost, i svakako jedna posebna vrsta idealizma vezana uz pobjedu nad neprijateljem ili zatiranje neprijatelja. Naravno da su čast i vrlina tada, prije puno stoljeća, nerijetko bili neusporedivo veći, ispravniji, istinitiji i uzvišeniji od svega onoga što pod tim terminima danas podrazumijevamo, no ne radi se o tome. Radi se o današnjemu shvaćanju tih termina, a to je već jedna sasvim druga priča. Drugim riječima: to je danas veoma efektan, sugestivan, emocijama nabijen i produkcijski do savršenstva razrađen FALSIFIKAT. I kao takav, on djeluje na mase. Ostavlja u njima varljiv osjećaj da su dotaknuli Vječnost, nešto metapovijesno unutar povijesti. U mnogima po prvi put u njihovim životima budi nešto što oni smatraju veoma autentičnim, a za njih to i jest autentično. Baš kao što je za adolescenta prvi seksualni odnos veoma autentičan, iako zbog toga sam po sebi nema nikakvu dodanu vrijednost.
Nažalost, upravo tako funkcionira ovo naše vrijeme: horde kvazikreativaca trude se u masama proizvesti ono što te mase smatraju autentičnim. Autentičnost je, dakle, danas devalvirala do neslućenih razmjera. Liju se suze, osjeća se silan domoljubni napon, gotovo ekstaza, osjeća se čak i ljubav prema Gospi, a onda već pjesmu iza uzvikuje se: "Za dom spremni!" I nitko od aktera, od svih tih desetaka ili stotina hiljada ljudi nema baš nikakav problem s tim. Jer ih "autentična emocija" tjera da opravdaju sve što je kognitivno i vrijednosno/karakterno disonantno s njom. Nešto su doživjeli, osjetili su ushit, suze su im krenule, pa onda taj koloplet emocija, smatrajući ga svetim, automatski uspostavljaju kao Argument. Smatram to signaturom "11. stoljeća na način 21. stoljeća", izrazito pojednostavljenim mindsetom koji ne dopire do mogućnosti osvještavanja finijih razina socijalne zbilje, npr. do razine koja bi osvijestila da Thompson svojim proustaškim i de facto rasističkim nacionalizmom vrijeđa mnoge, mnoge, mnoge ljude.
Thompson i njegov tim s vremenom sve lucidnije uspijevaju u sugestivnosti. Pjesma Devedeset neke besprijekorno penetrira u kompletan registar ratničko-stradalačkih emocija Domovinskog rata, na način da ih provocira ili aktivira zaobilazno, kroz ljubavnu priču o čovjeku čija je dragana nesretna jer je on kao univerzalni ratnik ili prototip ratnika zapeo u devedesetima. Emotivna manipulacija je savršena! Pjesma Nepročitano pismo ide još dalje, govori o pogibiji/pogubljenju Petra Zrinskog i Frana Krste Frankopana 1671. i o pismu Zrinskoga svojoj supruzi Katarini, koje ona nikada nije pročitala. Veoma potresna priča u romantičnome ključu, idealna za izvođenje pred pola milijuna ljudi! Tko da mu zamjeri, tko da zamjeri njegovu produkcijskom timu?! Jer - tako se to radi svuda u svijetu. Ima puno bendova sa sličnim kvazipoetskim narativom koji igra na elementarne emocije vezane uz povijest, rasu, identitet, bla bla.
Ako u dva iza ponoći, u slušalice, krenem slušati balade Đorđa Balaševića, ili Bijelog dugmeta, ili Indexa, ili prvih albuma Crvene jabuke dok je bendom ravnao Zlatko Arslanagić, nema šanse da mi neće svako malo ići suze na oči. Uvijek iznova. Istovremeno ću jasno znati, nakon tolikih godina "recepcije i nadgradnje", upoznavanja samoga sebe, da su te emocije jeftino sranje, makar su stvarne.
Izvucite zaključak, vi koji volite kod mene ostaviti komentar s molekulama pljuvačke. ;)
enjoy
Mariano Aureliano • 05.04.2025. u 04:02
Dekadencija je počela prestankom fine tradicije zaključavanja ženine nevinosti dok se bije sveti boj za narod svoj. Fromm je sve lijepo objasnio trenom pobjede nekrofilije nad biofilijom, naravno da će se tu i tradicionalisti koji ionako sve shvaćaju bukvalno odmah složiti, ako znaju prevesti te dvije riječi, tko bi još i dekadentne autore čitao (pošteno rečeno rečeno ni ja nakon Čavoglava ništa više od M.P.T. nisam slušao, a ni od lepe Fahrete, da Priovićkama ne govorim), Fromm je kao i ostala dekadencija za lomače i sud inkvizicije i točka.
NF • 05.04.2025. u 06:49
Dolaze ratni profiteri
Kupuju srce, kupuju krv
Nadiru strašni amateri
U trulom voću truli crv
Dolaze ratni profiteri
Kupuju povijest, kupuju mit
Njihovi sinovi i kćeri
Već beru užasni profit
Ah, Mitteleurope
Ah, taj naš Weltschmerz
Dok posvuda cvjeta
Domoljubni šverc
Dolaze ratni profiteri
Sad lažni sin i lažni brat
Drmaju u toj atmosferi
Al ide vrijeme, kuca sat
Ratni profiteri, Arsen Dedić
NF • 05.04.2025. u 07:52
Nisam preslušao a mislim da i neću nemam živaca slušat krkana kako se teli i raspaljuje niske "domoljubne" strasti.
TEATRALNI • 05.04.2025. u 08:08
Ono, što ti još pored silnih pisancija kod tebe, nisam napisala, jest da moj osjećaj odanosti narodu kojem pripadam rođenjem, ne vibrira na vibracijama Thompsonovih pjesama. Nije ni prije, kada je baš grmilo, kad smo ko klinci u podrumu pod uzbunom opće opasnosti, dok se granatirao toranj na Sljemenu, a koji tjedan prije ljudi bivali ranjeni pod kišom zvončića u centru grada, pjevali uz gitaru tada novu pjesmu Crvene jabuke " Nekako s proljeća".
I inače, građena sam tako, da na mene nema baš nikakav utjecaj masovna emocija, nego sve nekako dublje proživljavam i autentičnije, u tišini i samoći.
Priča je to stara, Kundera i kić.
Evo tu sad, među tratinčicama i starim stablima- divovima, u jednom parku Novog Zagreba, preplavljuje me samo moja, ne proklamirana i tiha ljubav prema samo mom zapuštenom, zanemarenom dijeliću Svemira, daleko iskrenija nego da skakućem na bilo kojem koncertu. Upravo mi je na rukav sletila pčela, i meni je drago da je živa, zalog je budućeg obilja i negladi.
Al dopuštam drugim ljudima da osjećaju što i kako žele, jer sve dok plaču, dok im nije svejedno, dobro je.
Ravnodušnost je neizlječiva bolest.
Za mene je prava ljubav uvijek bila daleko od folklora, daleko od proklamacije, sasvim sva u djelima.
Pa i reći svojim ljudima kad seru kvake.
I pritom ništa manje voljeti.
Sarah • 05.04.2025. u 08:48
Kako Ti to seciraš, najbolji si! Mene u cijeloj priči najviše i smeta ta krv, rod i sl. Davno se ta krv izmiješani. Pomiješala. Nečista krv.
Ipak, dok god postoje civiliziranim i razumni ljudi, nada uvijek postoji. Ovo je tekst na koji se treba edukativno vraćati.
Svaka Tebi čast! Imaš živce.....
luki2 • 05.04.2025. u 10:12
Nikako u 21.stoljeće zbog takvih "domoljuba". Koji reve o crnoj košulji s tavana (crnokošuljaši) "ljutoj travi na ljutoj rani" (pavelić) herceg bosni (zločinačkoj tvorevini ravnoj ndh) "lošoj 45-oj" i Kupresu (kao djelu Hrvatske) i na to se milijuni pale-na ta sranja. I onda kažu da konobar iz Čavoglava nije usraša? A sve skrivene usraške poruke!
TEATRALNI • 05.04.2025. u 12:31
Ne bum te pljuckala :)
Odlično i posve neostrašćeno si to izanalizirao i sintetizirao.
Doba je devalvacije baš svega, rekla bih i dekadencije. Uvijek je bilo "kruha i igara", uvijek se propitivalo je li emocija ili patetika, jer emocija nije patetika, ali danas smo u idiokraciji ili tehnofeudalizmu i to je to 12. stoljeće, naoružano raznim "gadgetima", pa mislimo da smo ufatli boga za bradu dok plaćamo, više od kmetova, raznim bankama, korporacijama, maskovima, bezosima...
Istaknula bih tvoje: "Liju se suze, osjeća se silan domoljubni napon, gotovo ekstaza, osjeća se čak i ljubav prema Gospi, a onda već pjesmu iza uzvikuje se: 'Za dom spremni!' I nitko od aktera, od svih tih desetaka ili stotina hiljada ljudi nema baš nikakav problem s tim."
Pavelić je Dalmaciju prodao Talijanima. Ja Dalmatinka, kako mogu stajati uz tako nešto. O onoj pjesmi koja poziva na klanje ne smijem niti razmišljati koliko je strašna.
Željela bih da tih pola milijuna Mpt obožavatelja ostane još koji dan u Zagrebu i prosvjeduje za dostojanstvo starosti i mladosti: veće penzije, stanovi za mlade, vrtići, škole, bolnice, ceste, tunele... nastavi niz.
Tada bih i ja stala uz njih...
Znam što je granatiranje, izbjeglištvo, smrt onoga koji je netom prije sagradio temelj za jednu malu, toplu, obiteljsku kuću koja ga nije dočekala, samoubojstva prijatelja - zbog PTSP ja. Bijah kraj Osijeka i nisam pjevala, nego plakala. Pa ne urlam ostrašćeno, niti se busam u prsa svojim gubicima i dobicima...
Dnevnik jedne babe • 05.04.2025. u 13:56
Ništa dobra nikome rat nije donio, čak i onima koji su se materijalno okoristili. Kompletno društvo je teško moralno i materijalno devastirano tako da razumijem mlade kad se priklanjaju toj ideologiji "ostrašćivanja" vječito bolnih tema i rovarenju po ranama.
Mladi danas nemaju puno izbora - ili se priključiti tom "pokretu otpora" u kojem će izbaciti sve svoje frustracije koje smo im nanijeli mi, ratom i poslijeratnom besperspekrivnošću ošećeni roditelji. Nekima se zivot sveo na borbu za preživljavanje, strahovanja pred izazovima divljeg kapitalizma, bijega van trbuhom za kruhom, uzdanja u stranačke/ortačke veze i ... sto mladima ostaje?
Bunt (kakav već se nudi: cajke, MPT, alkohol i droge) ili bijeg (vani).
Nije svima tako ali većini je - i koliko mladih je zapravo u iluziji/opranog mozga pokazuju baš brojevi prodanih karata.
Dvi, tri riči... • 06.04.2025. u 10:41
DVI TRI-Nije to razlog nego mladi misle kak su cool ako viču "za dom spremni" i štuju usraštvo. I što imaju u kući "dobre uzore". Tu govorimo o jako mladima većinom ispod 20 godina. S druge strane matori koji su prevalili 60. Spadam još u grupu mladih ali nisam jako mlad punim 34 za koji mjesec a postotak na tim koncertima mladih je mlađi bar 15 godina od mene. Ne izbacuju oni svoje frustracije jebe im se za lopovluke i pljačku oni su frustrirani "komunjarama" i drugim imaginarnim neprijateljima.
TEATRALNI • 06.04.2025. u 10:56
Glazba je umjetnost koja može vrlo duboko utjecati na ljudske emocije na mnogo različitih nivoa. Može nas rastužiti, razvedriti, inspirirati, produhoviti, a može dotaći i neke genetske i atavističke dubine kojih nismo ni svijesni. Ona je univerzalni jezik ljudskog roda i postoji od kad postoji čovječanstvo.
Upravo zato, može se njome manipulirati kako bi se proizvelo određeno raspoloženje u velikim skupinama ljudi, a za te svrhe se koristi i forsira od davnina, a iz istih razloga se i zabranjuje. Neku glazbu volim i duboko proživljavam, neku ne. Obično me ne smeta ako ljudi slušaju pjesme i pjevače koji meni nisu privlačni.
Pročitala sam post i sve komentare, sve izuzetno dobro argumentirano i kvalitetno napisano. S većinom se slažem, a neki su dodirnuli i moje emotivne strune.
Ono čega se bojim je da tu postoji nadgradnja u manipulaciji. Ja doživljavam sadašnje vrijeme kao vrhunac zloupotrebe i manipulacije. Stalno se režiraju i stvaraju neke drastične i skandalozne teme oko kojih se ljudi onda angažiraju, raspravljaju i svađaju, često i vrijeđaju ili još gore. A nekako mi se čini da je i pažnja i način kako je sve oko ovog koncerta predstavljeno u medijima upravo to - bačena kost oko koje se ljudi trebaju posvađati da ne bi svoju pažnju usmjerili na puno važnije probleme.
Osim toga, to je vrhunski odrađena reklamna kampanja, od koje će neki jako dobro zaraditi. Ako želiš ostvariti gledanost samo izazovi kontroverze i nešto zabrani ili razgovaraj o zabrani. Odmah će se javiti gomila ljudi koji če baš u inat, čak i ako inače nisu namjeravali, učiniti to nešto o čemu se raspravlja.
Ne želim biti zloupotrijebljena i uvučena u ratovanje s neistomišljenicima u režiji medija i manipulatora koji samo skreću pažnju s bitnih tema.
Dugo sam razmišljala da li da napišem komentar, jer to znači da sam ipak uhvaćena na udicu, a onda, opet, ne napisati ništa iako sam sve pročitala i slažem se, bilo bi neka vrsta ignoriranja, ili čak opredjeljenja za suprotno, a to isto ne želim.
Mrr Mau • 06.04.2025. u 12:56
Teatralni, u obiteljima se često nastoji nakalemiti djecu na svoj ideološki svjetonazor, što je po meni nezrelo od roditelja. Zdrav, mladi čovjek, adolescent, mora prođi separaciju i bunt prema vrastitim roditeljima, prema nekim ustaljenim a nezdravim normama društva, ako je pozitivnog i zdravog duha - do političkih i ratnih tema mu treba biti stalo ko do heklanja.
Možda se u kućama previše gledaju dnevnici, u školama previše pažnje posvećuje domovinskom odgoju, možda se mlade previše filuje time da biti ispravan (čovjek) znači biti Hrvat (ispan nacionalizmom) i katolik (ispran) religijom.
Ali tema je ovo idealna da se u drustvu ne rješavaju stvarni problemi, nego da se vječito talasa ostrašćena masa.
Mlada, odgajana jeftinom emotivnom manipulacijom da bude sutra nečije biračko tijelo, nečije topovsko meso...
Meni je dijete (18) reklo da voli neke pjeame MPTa, ali da ne kuži tu ekipu koja ga sluša, ide na koncerte, nosi te simbole, kao da su stalno u nekoj svađi, uglavnom sami sa sobom.
Dvi, tri riči... • 06.04.2025. u 14:41
"u obiteljima se često nastoji nakalemiti djecu na svoj ideološki svjetonazor, što je po meni nezrelo od roditelja. Zdrav, mladi čovjek, adolescent, mora prođi separaciju i bunt prema vrastitim roditeljima, prema nekim ustaljenim a nezdravim normama društva, ako je pozitivnog i zdravog duha - do političkih i ratnih tema mu treba biti stalo ko do heklanja.
Možda se u kućama previše gledaju dnevnici, u školama previše pažnje posvećuje domovinskom odgoju, možda se mlade previše filuje time da biti ispravan (čovjek) znači biti Hrvat (ispan nacionalizmom) i katolik (ispran) religijom."
U principu govorimo o istoj stvari-samo drugačije formulirano ali poanta je ista. U ovoj tvojoj referenci je primjer toga kako odgajaju djecu da budu veliki domoljubi i da slušaju škoru i thompsona. I ne samo da je infantilno nego i totalno glupo jer imaju svoj uski skučeni okvir što je "domoljublje". Ne bih rekao da je njihovo pohođenje thompsonovih koncerata izraz bunta nego odgoja u tom mentalnom sklopu. I sam sam kao tinejđer znao padat pod taj utjecaj sreća u nesreći da je to kratko trajalo. A evo vidiš-mpt je primjer svega navedenog od nacionalizma do religije a svjetonazor destruktivan i maniplativan on je milijun najmanje zaradio na toj muda pod bubrege priči o nekakvom "domoljublju" sigurno se on neće pitat ima li ti dijete što jesti i u kakvom sustavu živi. Sad kad su domoljubi u euforiji nema boljeg primjera odvlačenja pažnje sa stvarnih problema.
TEATRALNI • 06.04.2025. u 15:10
TEATRALNI, ne znam koliko od ovih mladih ljudi je za uvođenje obaveznog vojnog roka, odnosno za kratkotrajnu vojnu obuku nakon koje bi kao trebali biti "za dom spremni", odnosno raspoloživi državi za mobilizaciju za slučaj rata bilo tu, na našem teritoriju, bilo tamo gdje ih pošalju...ratovati za "hrvatske" interese u recimo - Ukrajini.
Za njihov život je korisnije da uče, da se druže, da rade i da se bore za slobodu, odnosno sto manju kontrolu države nad njihovim životima.
Manipulacija - naravno.
Jer, budimo realni, malo tko ide u bilo kakav rat dobrovoljno i besplatno, osim ukoliko nije obrambeni, a ni to nije za svakoga.
Ljudi izginu, stradaju psihički i mnogi se poslije ne mogu nositi s tim traumama, a posljedice osjećaju njihova djeca, obitelji i društvo.
Mi imamo to iskustvo i znamo što nosi.
Rat je gotov ovdje. Ako država treba vojsku, a očito treba, neka stvara profesionalnu, neka se u vojne škole upisuju oni koji to žele i koji će biti proobrani po nekim stručnim kriterijima i adekvatno plaćeni.
Ako države imaju pravo na rat, i ako su im za to potrebni ljudi - neka obrazuju i plaćaju vojnike, koji će znati da im je to profesija i što ona donosi i odnosi..
Ali, ne možeš to objasniti mladoj publici MPTa, ostrašćenoj, koja ni sama ne zna koliko zlo stoji iza svih tih ratničkih pokliča.
Treba s djecom pričati. Otvoreno. O svemu.
Sukobi bi se trebali rješavati mozgom, razgovorom, dijalogom, a ne oružjem.
Osobno sam za to da moja djeca biraju mir, pa čak i uz uvjet da napuste dom i domovinu ako se ovdje opet zarati i bude opet nemoguće normalno živjeti. Jer dok prođe rat i poraće - prođe i život, dok si rekao "Bog" ili "Hrvati".
Dvi, tri riči... • 07.04.2025. u 03:45
@NF - Ma problem se pojavio kad je Tito dao ženama u Kninu da rade, da zarađuju i imaju svoju vlastitu plaću, čime su postale puno neovisnije, postale su samosvjesne, počele su školovati svoju žensku djecu, cijeli se ženski rod uobrazio i umislio si da je jednakovrijedan nama muškarcima, a neposredna posljedica toga bila je da su i žene poželjele ići na Thompsonove koncerte, i eto ti ga na sada, umjesto 250 hiljada muških duša na Hipodromu, imamo čak pola milijuna. Jer su se žene, ma zamisli samo, emancipovale! ;) Nego, ova Arsenova je odlična, pogađa u sridu.
Mariano Aureliano • 07.04.2025. u 16:07
@TEATRALNI - S vremenom se oko Thompsona počela okretati velika para pa su se odmah našli i nešto kvalitetniji tekstopisci, autori glazbe i aranžeri, vidjevši za sebe priliku. Stoga nije za čuditi da zadnjih godina on ima nešto kvalitetnije pjesme negoli ranije, naročito kad je u igri ljubavna tematika. Za neke od tih pjesama, poput gore stavljenog Nepročitanog pisma, zapravo je šteta da ih pjeva Thompson sa svojim priprostim pastirskim revanjem. Neki drugi vokal interpretirao bi ih puno ljepše, dok ih Thompson snižava na svoju vrlo ograničenu razinu mogućnosti koja reflektira njegov mentalni sklop. Ali, naravno, raja baš voli to i takvo njegovo revanje, to kao da joj masira solarni pleksus, ono nešto diluvijalno u njoj iz vremena kad smo u istočnoj Africi sišli s drveća i počeli hodati uspravno. :)
Mariano Aureliano • 07.04.2025. u 16:19
@Sarah - Ti se naprosto nisi dala uloviti u taj falsifikat domoljublja jer si dovoljno svjesna i misliš svojom a ne tuđom glavom. Iskreno, mislim da Tito i Savez komunista nisu ni približno toliko isprali mozak tadašnjim mladima koliko su Tuđman i HDZ mladima u zadnjih 35 godina. Na koncu, Tito je mogao biti diktator ili poludiktator, također i odgovoran za ne mali broj zločina i kršenja ljudskih prava, no na mlade on nije mogao djelovati toksično jer su parole koje je izbacivao bile univerzalne, kozmopolitske, pozitivne, nisu unosile mržnju i antagonizaciju prema drugim grupama, upravo suprotno, budile su u mladima duh zajedništva, solidarnosti, ljubavi. S druge strane, od 1990. do danas generacije su mladih upropaštene mržnjom prema Srbima, prema vječno aktualizirajućem agresoru, HTV i danas kao i prije 30 godina jednakom upornošću, učestalošću, ostrašćenošću i entuzijazmom svakodnevno podsjeća i mlado i staro što nam je to ljuti neprijatelj napravio i koliko je grozan bio taj naš ljuti neprijatelj. To ne prestaje! Trideset godina nakon završetka rata kao da smo i dalje u ratu! Antagonizacija i poticanje na mržnju, direktnije ili suptilnije, sveprisutni su u političkom i informativnom "prosedeu" HRT-a kao de facto Biltena ili Glasnika HDZ-a. A sve u duhu priče o pravednosti, o tome da se ne smije zaboraviti, o Hrvatima kao nevinim žrtavama agresije itd., te zbog toga ispada da se tome nema što prigovoriti. Lukavo je smišljena ta manipulacija, i tako je stvarno i zdravo domoljublje na mala vrata zamijenjeno falsifikatom domoljublja. Jer stvarno i zdravo domoljublje ne treba neprijatelja, ne treba negativne osjećaje ni prema kome, na koncu bosanskohercegovački franjevci su kroz stoljeća pokazivali kako se u krilu univerzalne i svečovječanske Majke Crkve itekako može, lokalno, biti domoljub, razvijati pismenost i zdravstvenu kulturu i širiti dobrotu u narodu, čuvati plemenite narodne vrijednosti itd. Naravno da se može i jedno i drugo, biti domoljub i kozmopolit istovremeno, no oni koji trebaju Neprijatelja kako bi mogli manipulirati narod za svoje sebične i mračne svrhe žele taj narod uvjeriti da ne može oboje, da se moramo držati samo "krvi i roda" kao jedine svetinje, a pripadnost vjeri deklarirati samo u tu svrhu "krvi i roda", ni u koju drugu. To je duboko izopačeno i nemoralno. I - a to je, nažalost, moja poanta - prilično velik postotak našega naroda u zadnjih je 35 godina popušio taj mračni narativ i odao mu se. Valjda tako bude nakon svih krvavih i mučnih ratova - 200 godina polaganog zacjeljivanja duševnih rana. A onda dođe novi krvavi rat pa hajd'mo sve ispočetka.
Slažem se s tobom da je ravnodušnost zaista teška društvena bolest, no istovremeno se ne slažem s prvim dijelom tvoje rečenice u kojemu kažeš: "sve dok plaču, dok im nije svejedno, dobro je". Jer taj "domoljubni žar" u kojemu plačemo i nije nam svejedno itekako može biti izopačen, nasilan, skroz naopak. Dovoljno je samo da pogledamo svu tu zadivljalu, duboko izmanipuliranu rulju na anticionisitčkim prosvjedima diljem arapskog svijeta pa da nam se okrene želudac od tog "sve dok plaču, dok im nije svejedno, dobro je". :)
E da, prava ljubav je u djelima, o njoj valja šutjeti. I takva ljubav nikada ne pati od moralnog kukavičluka; reagira, ne prešućuje ono što se ne smije prešućivati.
Mariano Aureliano • 07.04.2025. u 16:53
@luki2 - Thanks. Neka pitanja me intrigiraju, zašto se događa ovo ili ono, pa onda u nastojanju da samome sebi dokraja razjasnim o čemu se tu radi istovremeno napišem i tekst. :) U tom smislu moglo bi se reći da je Thompson moja muza, kreativno me potiče na kontempliranje o nekim društvenim pitanjima. :) Svatko od nas pokazuje veću sklonost prema nekom području života, a manju prema nekim drugim područjima, to ovisi o mnogim faktorima pa i o genetskome naslijeđu. Moja majka, na primjer, uporno ne želi naučiti poslati mobitelom sms ili čak samo ponovno čitati stare poruke; otići u postavke mobitela, u ulaznu i odlaznu poštu i tome slično, za nju je nemoguća misija, samu je sebe u to uvjerila. No istovremeno je veoma lucidna, mentalno svježa kad se radi o opažanju društvernih pojava, savršeno precizno detektira odnose svih stranaka u Saboru, jasno vidi tko je kakav političar, naprosto je za to talentirana. Pita me sestra, koja s majkom priča na telefon oko pet minuta, o čemu to ja i mama imamo za pričati po pola sata i više. Jer i ona bi rado malo duže s njom pričala, a nema o čemu. Ja joj kažem da pričam s mamom o sjednici Sabora. :)) Mene apsolutno ne zanimaju sjednice Sabora niti ih ikada gledam, osim ako slučajno, prebacujući kanale, ne nabasam baš na neku žestoku polemiku i čašćenje uvredama, no iskoristim temu "sjednica Sabora" kako bih s majkom mogao duže provesti u komunikaciji. Ona tada živne, smije se, raspriča se, zaboravi na svoje brige, nakon razgovora od pola sata ili katkad i sat vremena osjeća se puno bolje, što mi je i bio cilj. Ja to mogu s mamom jer sam slično kao i ona prirodno naklonjen toj vrsti "fenomenologije", da se tako izrazim, dok moja sestra nije. :)
Mariano Aureliano • 07.04.2025. u 17:30
@Dnevnik jedne babe - Da, idiokracija i tehnofeudalizam, ili drugim riječima: živimo u distopiji o kojoj smo gledali u mnogim holivudskim, tzv. distopijskim filmovima. :) Na filmu distopija ima crtu ili finesu romantike, no u stvarnosti romantike nema, osim tone brbljanja o njoj. :)
Što se tiče Thompsona, ima on u svojem repertoaru i ljubavnih pjesama, ali baš je čudno da iz auta kakvog divljaka nikada ne čujem da trešti ta ljubavna, uvijek k'o za vraga trešti Bojna Čavoglave. A za volanom momak koji se tada još nije ni rodio. I koji tu buku stavlja na repeat.
Ima puno ljudi koji su bili branitelji, pa i dobrovoljci/dragovoljci, osobno ih znam dosta, a koji se baš nikada, čak ni u tim ratnim danima, nisu odavali The Domoljublju, nisu od svojeg hrvatstva činili te skaredne emocionalne geste. U Bosni ima onaj jedan franjevac kojem su Srbi devedesetih pobili svu užu i širu familiju pa ipak u njemu nema ni najmanje trunke mržnje ili poopćavanja krivnje na čitav narod, ne mrzi čak ni same počinitelje. Uvijek ima samo pozitivnu, pomirbenu i ekumensku poruku.
Oba su moja roditelja u osječkoj IMK Slavoniji bila pod radnom obvezom pa ih je više puta puka slučajnost spasila od srpskih granata, da sada ne idem u detalje. Ja sam pod uzbunama kao student svaki drugi vikend dolazio u Osijek, po cijele bi noći preko nas letjele srpske granate a u kući nismo imali podrum da se u njega sakrijemo. Istovremeno je Glavaš sa svojom ekipom po gradu u noćnim satima ubijao ugledne i lojalne osječke intelektualce srpske nacionalnosti (što je započelo još mjesecima prije izbijanja rata). Slučajevi "Selotejp" i "Akumulator" samo su manji dio onoga što se događalo. Toliki su bili propucani kalašnjikovom kad bi im oko 10 ili 11 navečer netko pozvonio, a oni bi došli pred vrata i pitali: "Tko je?" Normalnom je čovjeku bilo jasno da puno zla ima na obje strane, ali da istovremeno nikakva nečasna pa i zločinačka postupanja prema hrvatskim Srbima od dolaska HDZ-a na vlast pa nadalje ne smiju biti izgovor Miloševiću i Kadijeviću da tenkovima napadnu Hrvatsku i krenu u otimanje teritorija, tj. u klasičnu agresiju jedne države na drugu. Slično je i s Ukrajinom - ma koliko tamo kod njih bilo pronacističkih nacionalista koji su ukrajinskim Rusima stvarali probleme, to nije smjelo biti povod za Putinovu agresiju na jednu neovisnu i suverenu državu. Normalnom čovjeku takve stvari ne treba objašnjavati jer normalan čovjek jednim skupom nečasnih činjenica ne maše kao argumentom i dokazom da je trebalo poduzeti drugi skup nečasnih činjenica. U Bosni su Bošnjaci i Srbi jedni drugima naizmjenično palili čitava sela jer je netko od njih prvi počeo, iz današnje perspektive sasvim nebitno tko. Tako isto razgovaraju preko nišana Izraelci i Palestinci - od stoljeća ovog ili onog tko je tu bio prvi i tko je prvi počeo sranje. Ovdje kod nas slabo je poznato kakvim sve stvarnim svjedočanstvima barataju srpske izbjeglice iz Hrvatske početkom devedesetih; jedan dio tih priča je izmišljen ili preuveličan, no najveći dio je istinit. Iz njihove perspektive, i oni su žrtve barem jednako koliko i mi. Pa i jesu. Da i ne govorimo o tome koliki se postotak preostalih hrvatskih Srba danas boji deklarirati Srbima; tisuće su zadnjih desetljeća postale Hrvatima, a onda i njihova djeca i unuci. Zašto? Sigurno ne zato što je u Hrvatskoj divna društvena klima prema njihovoj nacionalnoj pripadnosti, a po pitanju zapošljavanja, napredovanja u karijeri, upisa na fakultet itd. Bilo kako bilo, svatko vidi i oplakuje samo svoje žrtve, tuđe baca na smetlište, ili, što bi rekla braća Srbi, na đubrište. Ako pokušaš samo govoriti istinu, bez vaganja čije je stradalaštvo veće i tko je prvi počeo, kažu ti da ne voliš Hrvatsku i da se onda, prema tome, izvoliš iz nje iseliti tamo gdje će ti biti bolje. I tako dalje, sve to već znamo, uopće ne znam zakaj sam se toliko raspisal. :)
Nego, samo da se zna, kad sam išao slušati (i gledati video) gore stavljeno Thompsonovo Nepročitano pismo, išle su mi suze na oči jer sam još od djetinjstva slab ili naročito sentimentalan spram tema ratne izdaje, pogibije, egzekucije, časti i viteštva, to u meni valjda vibrira iz nekog prošlog života. Na posebnom mjestu u mojemu srcu veoma vibrantno postoji pitanje ratničke časti i vrline. Stoga s dodatnim gnušanjem gledam na sve falsifikate koji samo umnažaju mržnju i sukob.
Mariano Aureliano • 07.04.2025. u 19:03
@Dvi, tri riči... - Ja bih rekao da su mladi instrumentalizirani jer se nisu ni rodili kad je počeo rat. Sinovi imitiraju očeve pa dopuštaju da ostrašćenosti očeva ili otaca prijeđu na njih. Tuđman i HDZ su od 1990. naovamo silno devastirali društvo forsiranjem falsifikata domoljublja i neprestane vatre mržnje i netrpeljivosti. Mlade se može razumjeti samo onoliko koliko i sve mlade svijeta koji su pod utjecajem svojih loših društvenih zajednica i loših očeva i majki. Pa ako si mladi Palestinac, urlat ćeš na kojekakvim divljim mitinzima protiv cionističkog Izraela i svakom ćeš Židovu na svijetu željeti maksimalno zlo, ne shvaćajući koliko si instrumentaliziran, koliko nisi u vlasti samoga sebe. Navlas isto je i kod nas, nema tu puno mudrosti. To je moje mišljenje.
Mladi svoje frustracije mogu izbaciti i kroz šah ili sudoku, i to su legitimne metode. ;-P A ni molitvene zajednicu nisu za baciti. ;)
Iako si stavila pod znake navoda, izraz pokret otpora baš nikako mi ne paše u svemu ovome. Sve drugo, samo ne pokret otpora. ;)) Dok alkohol i droge još i mogu biti bunt, bunt kao vrsta bijega, cajke i MPT zbilja nisu i ne mogu biti bunt. Mislim da si se tu malo zaletjela. :) Jer inače baš sve što nam padne na pamet možemo nazvati buntom. :)
Ovo što si napisala u drugom komentaru: "Zdrav, mladi čovjek, adolescent, mora prođi separaciju i bunt prema vrastitim roditeljima, prema nekim ustaljenim a nezdravim normama društva, ako je pozitivnog i zdravog duha", to i ja vazda ponavljam i s tim se više nego slažem. I upravo to spominjem kad se dotičem ovakvih tema - kako našim današnjim mladima koji slušaju Thompsona silno nedostaje taj otklon od roditelja, taj nužni i zdravi adolescentski bunt protiv njih, jer umjesto tog bunta naši se mladi ponašaju kao stare babe koje povazdan kleče pred oltarima i kao ostarjeli muškarci koji po birtijama za šankom urlaju nacionalističke budnice. Skroz naopako i nakaradno.
Ovo je tvoje dijete odlično primijetilo, da su obožavatelji lika i djela MPT-a stalno kao u nekoj svađi. Ono je to nazvalo svađom, ja mržnjom - to su dvije strane istog novčića.
Mariano Aureliano • 07.04.2025. u 20:55
@Mrr Mau - Da, ovo o glazbi, na samom početku, si odlično primijetila. Upravo zato ja i supruga - kad susjedi par puta godišnje zbog nekog gosta puste cajke - osjećamo dubok duševni potres ili egzistencijalni užas. :) Slično kao kad se moraš voziti autobusom od Zagreba do Splita uz cajke koje vozač pušta na razglas. Pa budući da me u tom momentu Bog očito ne usliši i na baci asteroid na Zemlju, ne preostaje mi nego da lijepo ustanem i manipulativno pitomim, nadasve lažnoljubaznim glasom dotičnoga zamolim da promijeni frekvenciju / traku / nule i jedinice. Zbog kojeg se ljiga-performansa onda sljedećih sat vremena gadim samome sebi. :) Jer trebalo mu je ovako reći: "Ej, pajdo, bička ti materina, mi u Filharmoniji ne slušamo taku glazbu, ima da smjesta to makneš il ću te violončelom po glavi! Jel ima nešto da nije jasno?! Ajmo, miči tu krepalinu od muzike. Ako nemaš Bacha ili Sibeliusa, onda može i Treći program Hrvatskog radija, al nemoj da više dolazim, inače ode volan u provaliju!"
Nego, baš mi se svidio tvoj komentar, naročito ono prvo o glazbi, no i sve ostalo. Tvoja zadnja rečenica, o tome da li da napišeš komentar ili ne, pokazuje tvoju veliku obazrivost, osjećaj za odgovornost, pa čovjek - kao što tako i u životu biva - ima potrebu reći: ah, kad bi barem samo takvi pisali komentare! :)) Moram primijetiti da sam uživao u svim komentarima ispod ovog posta, što, s obzirom na temu, uistinu, zbilja i zaista nisam očekivao. :))
Što se tiče samog "violence-koncerta za Strojnicu i Pištolj u U-hipodromu", ja čak mislim da uopće nema disonantnih i svađalačkih tonova, da su se nacionalne televizije i portali suspregnuli od kritičkog propitivanja upravo zbog velikih, gigantskih brojki onih koji su kupili kartu, a koji su ipak potencijalni konzumenti njihovih medijskih sadržaja. Eto jedino tu se ne slažem s tobom. :) Da se mene pita, trebalo je biti puno više kritičkog govora, a on je - kad je riječ o ovom Thompsonovom koncertu - skoro sasvim izostao. Tek se rahitički zbori o "fenomenu Thompson". :) Inače, moj je unutarnji temperament takav da se ja grozim kad ljudi govore: "Zašto nas dijele?! Nemojmo se dijeliti!" :)) Ma nemoj. :) Ja baš mislim da je vitalna sila svakog stvarnog napretka dijeljenje, razvrstavanje, propitivanje, kritičko mišljenje, neslaganje, otpor, bunt, nemirenje. Kakvo vražje slaganje, ta nismo još mrtvi! :)) Desni političari znaju reći: "Ponovno dijele naš nacionalni korpus." Od toga mi se duboko, teško i neizlječivo povraća. :)) Ali to sam ja, ima i onih koji bi radije da sve bude ravnovjesna katolička džamahirija. :)))
Mariano Aureliano • 07.04.2025. u 23:13
Kad mislim bunt, mislim na krivo usmjeren bunt: Thompsona se podržava jer je zabranjivan, pozdrav "za dom" je baš prikladan za dignut nerv onima koji bi zabranjivali taj pozdrav, jer u njemu je očito sva srž hrvatstva (kako mi debili ne kužimo? Sigurno smo Srbi, jugonostalgičari, komunisti...) ili antikrsti, mozda. Jer treba da vlada jednoumlje kao i uvijek - hrvatststvo i jedinstvo.
Većina ljudi je prosječne inteligencije, razumijevanja i poimanja stvari pa ispada da je to ta razina
normalnosti koju osjeća masa, a koju pojedinci, "antihrvati" ne mogu shvatiti. Trebali bi svi misliti isto, i vikati "jebote kol'ko nas ima" poput svih tih navučenih na Thompsona, i raznorazne mutne plićake.
Ne vjerujem, odnosno znam iz provjerenih izvora da Thompson i ta plitka nacionalreligijska demagogija ne mogu doprijeti do onih koji igraju šah i uče istovremeno šest jezika. A takvih nema puno. I ne može ih privući masa.
Dvi, tri riči... • 08.04.2025. u 17:43
Ne znam hoćeš li pročitati moj odgovor. Prošlo je neko vrijeme, postovi idu dalje... Žao mi je da znaš kako je to bilo! Voljela bih da nitko nikad nije znao, ne zna, i neće znati. A to ne može...
Odgađala sam odgovor jer... Možda razumiješ i bez objašnjavanja.
Sve si rekao, i nikada mi neće biti jasno zašto neki nikako da shvate ono što su navedeni spoznali, da te citiram:
"Ima puno ljudi koji su bili branitelji, pa i dobrovoljci/dragovoljci, osobno ih znam dosta, a koji se baš nikada, čak ni u tim ratnim danima, nisu odavali The Domoljublju..."
Zapravo, racionalno mi je jasno, no...
Svakako je tvoj tekst neusporedivo bolji od mnogih "dnovinarskih".
Ne znam čime se baviš, a nije ni bitno. Nadam se da negdje pišeš i objavljuješ pod svojim imenom...
Kad neće nitko, netko ipak mora;)
Dnevnik jedne babe • 09.04.2025. u 12:11
@Dvi, tri riči... - To sa zabranjivanjem je po meni trajno otvoreno pitanje. Bi li bilo bolje kad narkotici više ne bi bili zabranjeni, barem lake droge poput marihune? Postoje argumenti i za "da" i za "ne". Kod Thompsona možemo gledati baš obrnuto od ovog kako si ti navela: možda se ustašluk širi i ne prestaje upravo zbog toga što ga vlasti dopuštaju i toleriraju, a ne zbog toga što je zabranjen pa ga mladi forsiraju iz neke vrste bunta. U svakom slučaju, obje mogućnosti meni djeluju moguće, kao kod one optičke varke gdje na slici možeš vidjeti i mladu djevojku i staru vješticu. :)
Mariano Aureliano • 10.04.2025. u 16:59
@Dnevnik jedne babe - Obično još pazim na dva prethodna posta, tako da sam ovaj tvoj, naravno, vidio. Što se toga tiče, da znam kako je bilo, istovremeno ipak imam sreće da nitko moj nije stradao u tom ratu. Vjerujem da nikoga ne bih mrzio i da jest, al' nikad ne možeš znati sa sigurnošću. Kao što - kako kaže poslovica - prilika čini lopova, tako isto i okolnosti, katkada, od nekog "običnjaka" načine heroja, iznimno požrtvovnu i hrabru osobu, ili pak zločinca i monstruma. Dakako da "to nešto" u osobi biva prisutno već od ranije, iako pritajeno ili neprocvjetalo, kao što je Štulić već u mladosti bio lud, a ne samo sada u zrelim godinama. :)
I ja se često pitam - zašto neki nikako da shvate? Je li to ipak primarno stvar roditeljskog odgoja i pritiska okoline, društvenog i lokalpatriotskog ambijenta malih i u sebe zatvorenih sredina u kojima se generacijama voli njegovati određena isključivost? Ako tome pridodamo da im je otac završio "na službenom putu", da im je od strane socijalističkog režima obitelj u njihovu djetinjstvu na razne načine bila šikanirana i uskraćivana za normalan život, da im je srpski ili crnogorski agresor (svakako uz svesrdnu pomoć JNA) oteo i/ili zapalio kuću, sve što su imali, sve uspomene, sav njihov dotadašnji život, ili im - još gore - odveo u logor i pobio njihove najmilije, itd., u tim i takvim tragičnim i gorkim kombinacijama, onda je njihova današnja ostrašćenost svakako neka vrsta trajnožarećeg unutarnjeg PTSP-a, nešto što se kao bolna rana uvijek iznova podiže iz podsvijesti i boja sve njihove misli i osjećaje, sve stavove i zaključke, i svakako filtrira njihovu društvenu percepciju. Mora da sam i ja, da smo svi zapravo "obojani" nekom verzijom tog "filtriranja svoje društvene percpepcije" pa se onda u psihologiji govori o formiranju svjetonazora u formativnim godinama i sl. Dakle, svakako ne izuzimam sebe iz tog sljepila za ono što jest, tek, postoje različite razine, stupnjevi, modaliteti i intenziteti tog sljepila.
Hvala ti na lijepim riječima podrške, svakako su stimulativne za nastavak... :)
Mariano Aureliano • 10.04.2025. u 17:22
Kao što se pokazalo katastrofalno lošom procjenom i hazardnim potezom obećanje Davida Camerona iz 2013. da će raspisati referendum o ostanku ili izlasku UK-a iz EU-a (koji se onda i dogodio 2016.), tako bi se jednako mogla pokazati krajnje hazardnom i nepromišljenom odluka gradonačelnika Tomaševića da dopusti koncert Marka Perkovića Thompsona na Hipodromu. Pojavila mi se iznenada u umu ta usporedba. Javni događaj s pola milijuna ljudi ekstemno je riskantan čak i kad se radi o posjetu pape ili svirci Ljupke Dimitrovske, dok će ciljano jezgro Thompsonove publike svakako pokazivati značajan otklon od normale, u navijačkom ključu nogometnih hordi Torcide i BBB-a. Dao bog da sve ispadne bez nasilja, incidenata i vandalizma, no bojim se da bi stvar mogla eskalirati do nezapamćenih razmjera. Nema te policije ni te medicinske službe koja može građanima garantirati sigurnost kad se radi o tako ekstremnim brojkama, i to još brojkama koje se vezuju uz jedan naročito agresivan proustaški pokret pod dirigentskom palicom samoga Thompsona (koji je - bio on toga svjestan ili ne - otvorio Pandorinu kutiju). Tko će preuzeti odgovornost ako stvari krenu po zlu i izmaknu kontroli? Moje je mišljenje da je tu na djelu moralni kukavičluk koji nije u stanju zabraniti onda kad treba zabraniti, a sve zbog kalkulacije oko osobnoga političkog rejtinga. No ovdje moram primijetiti još jednu stvar: kad god se stvari trpaju pod tepih i s njima se ne suočavamo, one u jednom trenutku dolaze na naplatu kao destruktivna vatrena kugla akumuliranog naboja.
Do srpnja će ovaj moj post biti zaboravljen pa neće po mene biti štete ako se pokaže da sam (opet jednom) potpuno fulao u procjeni. ;))
.
Mariano Aureliano • 04.04.2025. u 00:34
Bojim se da nisi fulao:((((((
luki2 • 04.04.2025. u 00:55
Kad se za sigurnost ne brinu ovi koji idu na koncert, ne vidim razloga za brigu onih koji sigurno neće ići na hipodrom. Ostaje ti nada da će se nešto dogoditi što bi tvom srcu i umu bilo milo....
marival11 • 04.04.2025. u 08:51
Televizija je najjači PR : jučerašnji red, raspad sustava , uporni čekači , pusta mladost i žena koja sretno maše s 13 kupljenih karata u vrijeme kad se za vraćene boce kupuje kruh i jogurt - su argumenti koji govore suprotno od tvojih formulacija i eventualne bojazni "da ne bude što bi moglo biti "
Kao što postoje utakmice visokog rizika ( Hajduk i Zvezda u Splitu na primjer ) tako postoji i Thompsonov koncert o kojem brine svi od Božinovića na niže.....Nema frke i nije Tomašević kriv : zar misliš, da jedan Lovrić ili Herman ne bi napravili isto, čak i više ?
Ti jesi pametan dečko , ali si ovdje fulao , jer sretnici s Hipodroma dolaze zbog pjevača ,a ne zbog toga jer su protivnici njegovih pjesama.
Annabonny • 04.04.2025. u 08:52
Ja isto mislim da neće ništa više idiota biti nego što bi ih bilo na koncertu Parnog Valjka. (Postotak proporcionalan broju posjetitelja.)
U Splitu se kao i u ciloj Hrvatskoj priča na svakom kantunu o MPT. I kad vidim taj mladi neopterećeni svit, u čijim očima nema ni trunka zla, samo žar za feštom, mislim da će sve proći dostojanstveno i uredno... Mladost je to! Treba ih poduprijeti, a istodobno i paziti na njih.
Toliko se godina već održava Ultra u Splitu i nikad ništa. Dakle, ajmo pričekat i vjerovat u mladi svit!
sewen • 04.04.2025. u 08:52
Bog je osobno ime i piše se s velikim slovom.
Jedina ugroza za to i svako drugo javno okupljanje u RH, bit će ako zli Putin "opet pošalje" dron na Zagreb ;)))
airsoft pokret Plaćenici • 04.04.2025. u 15:28
Ko preživi, pričat će...;)
Dnevnik jedne babe • 04.04.2025. u 19:35
Hrvati su očito potekli od autohtone pasmine konja iz doline rijeke Sarasvati, s obzirom na to koliko vole hipodrom.
#%"$&
Mariano Aureliano • 01.04.2025. u 23:50
Ha, ha, ha!:)))) U sridu gađaš.....Neki bliger/ića koji se boji ovo napisati pod svojim nickom. Neka, i ovako je dobro.
luki2 • 02.04.2025. u 00:00
@luki2 - :)) Ne bojim se, ali uvijek ostavim par dana za "murder mystery" odgonetanje. ;)
Mariano Aureliano • 02.04.2025. u 00:05
Štulić je govkrio da je razlika između hrvata i rvatine ista onoj između seljaka i seljačine. Ujkana slušaju samo rvatine a meni žao jadnih konja koji će bit traumatizirani ujkanovim revanjem :(
TEATRALNI • 02.04.2025. u 00:20
A i glavni "pjevač" je sam po sebi njištav. Pa da, njištavi konj.:))))
luki2 • 02.04.2025. u 00:32
Luki ne tako nećemo vrijeđat konje-dobre i plemenite životinje koju usput od ujkana imaju daleko veći kvocjent inteligencije a posebno od ujkanovih fanova.
TEATRALNI • 02.04.2025. u 00:35
@Teatralni: Tako je.
luki2 • 02.04.2025. u 00:43
@teatralni - A Krleža: "Sačuvaj me bože srpskog junaštva i hrvatske kulture". Vidiš, uopće mi nije palo na pamet da će tamo sve vrijeme biti konji u svojim boksovima!!! Đizs!
@luki2 - Dobro kaže @teatralni, prije je to verzija revanja negoli njištanja. :)) Neka se magarci ne uvrijede, no revanje ima jednu naročito disonantnu komponentu. ;)
Mariano Aureliano • 02.04.2025. u 00:44
Ma ja se slažem, ja se uvijek slažem. Reve, o.k....
luki2 • 02.04.2025. u 00:55
Lipo je Krleža reka....
sewen • 02.04.2025. u 08:19
Razvio si prepoznatljiv rukopis :P
NF • 02.04.2025. u 09:07
Čovče, pala sa stolice od smija. Kratko, jasno i usridu:))))
A Krle je neporeciv...I on usridu...
Dnevnik jedne babe • 02.04.2025. u 10:52
ja ko i @NF......
Annabonny • 02.04.2025. u 11:56
Gle ovo i komentare ispod. sad sam na komentarima zasad je više normalnih. Ovo je jedan od boljih.
"Ovdje nije riječ o glazbenom ukusu, a iako je jasno da tu nema glazbe, već samo krajnje primitivnog pastirskog zavijanja, problem je njezina poruka. Biti ponosan na svoju naciju je plemenito i OK, mrziti druge nacije je zločin. Nacisti i ustaše su zločinci, kao i Thompson i svi koji ga slušaju. Dodatno, Thompson svjesno igra na kartu najnižih emocija, pozivajući se na domoljublje, a zapravo šireći mržnju. I bogati se na taj račun, a domoljubno ne plaća porez ovoj zemlji koju navodno toliko voli. Sramim se živjeti među ljudima koji to podržavaju."
TEATRALNI • 02.04.2025. u 12:00
@Teatralni
Pročitala taj komentar. Tipu je nick Top Shit, ali to što je napisao je iskreno, časno i ponosno. Nema se tu što dodati. Meni su vrlo simpatični oni što uvijek izbjegavaju jasne odgovore, pa sve nešto ne bi pikio ni kakio, migolje, danas su za, sutra protiv, kako vitar puše, jučer komunisti, danas hadezeovci... Osobito ako se smatraju intelektualcima. Smatrati ne znači to i biti... A onda kad još počnu filozofirati - e to je gore od slušanja dotičnika;)
Dnevnik jedne babe • 02.04.2025. u 12:40
govorite vi što god hoćete , ne moramo voljeti Thompsonoce pjesme niti biti na Hipodromu: sinoćnje Otvoreno je polučilo zaključak, da je Thomsonov rasprodani koncert dokaz, da on ima svoju publiku, da jest s razlogom nominiran ( i ne dobio ) Porina i da će biti zabilježen kao najposjećeniji koncert u Hrvata.
Vox Pupuli je to htjeli mi to ili ne.
Annabonny • 02.04.2025. u 14:54
FANTOM SLOBODE
Posljednjih dana zatrpani smo posvuda s fenomenom 'svjetskog rekordera' Marka Perkovića Tompsona. Postignuti rekord pak sugerira da je pjevač čiji jezik priča cca. 4,5 milijuna ljudi, a planetarno razumije još samo cca. 7 milijuna ljudi iz 'komšiluka' (koje gdjegdje rekorder i proziva u svojim tekstovima) statistički popularniji od Beatlesa, Rolling stonesa ili sličnih mainstream bendova i trendova i to kroz čitavu dosadašnju povijest glazbene industrije...Hmmm.
I dok će oni koji fenomen MPT shvaćaju najosobnije, kao neku potvrdu ili čak svoju osobnu pobjedu, doista temeljem neke analize uzorka online kupovine naći argument da je npr. kakav Bob Dylan drugorazredni stihoklepac za našeg svestranog MPT, valjalo bi se ipak fokusirati na realnost. Što je realno?
MPT je primarno brend, pozadinski, na žalost mnogih, on je čisti trgovački proizvod s marketinški kreiranom pričom i to po pravilima struke. Pričom koja je ujedno planski i trgovačko-logički 'nadglazbena', upravo i samo radi profita.
Ta priča navodno nosi 'poruku', klicu istinskog prkosa proklamiranog kao nešto pozitivno (prkos je međutim, čini se, suštinski usmjeren prema sebi samome, jer se nimalo ne nazire fokusirana i jasna razlika i kriterij kategorija između njih i nas, onih i ovih, ispravnih i krivih). Ili? MPT nosi poruku zajedništva kroz podjelu, očuvanja kroz sukob, prepuštanju božjoj pravdi i volji uz aktivni rad na svojoj, postizanju mira kroz vrenje, raja kroz vatru koja gori u njemu!? Jasno i logično kao dan, zar ne!?
Priznajem da ta poruka ne dopire do mene ne samo zbog glazbenog kompota, već i zato jer mi je inicijalno nejasna, kontradiktorna, jer mi se čini ponekad toksičnom, a ponekad, ili čak pretežno, je oksimoron. Gledano realno čini mi se čak da je MPT antipod sebi samome, a njegova poruka je kompot nespojivog i kontrarnog.
Konzistentnost i jasnoća njegove poruke proporcionalna je jasnoći njegovog glazbenog stila u kom ćete naići lepezu...Od simplificiranih posudbi etno napjeva, opera, Abbe, AC/DC, Riblje čorbe do sladunjavih nota kakvih pop gay bendova 80ih, čak i etno baštinu starosrpskih guslarskih napjeva. Realno sve ima kvalitetu inputa u ovaj kompot, ako će financijski taj kompot biti financijski suficit ili čak boom. Ima logike u tom segmentu priznajem.
Doista zašto se ne igrati naizgled nespojivim? Jer MPT jest primarno i suštinski proizvod glazbene industrije kojoj pravila i logiku kreira bilansa. Nedvojbeno je također MPT u tom tržišnom segmentu izuzetno napredovao.
Štoviše, ta medijska transformacija simpatičnog mladog 'krezubice' s linije ratnog razdvajanja kod Čavoglava na samim počecima iz branitelja u kafanskog pjevača lakih nota, koji potom osvaja srce pjevačice etabliranog Magazina i penetrira u estradu. Tamo se potom preko nostalgičnog preživjelog viteza ustaške vojnice putem vjere transformira u svenarodnog učitelja 'zabranjene' povijesti. Pri čemu tu i takvu povijest i mindset u pjesmama nagrđuju i brane istinu upravo oni od kojih je svojedobno primao financijsku naknadu za izvedbenu , estradnu pasivnost?! Ludo, ha? Opet spajamo nespojivo ovaj put ne toliko logično osim u materijalnoj domeni.
Sveukupno gledano sve to je poprilično zajeban i zahtjevan posao za jednog predratnog drniškog konobara čini mi se...No ipak ključno je da iza njega stoji tim.
Sve prethodno navedeno bilo je moguće samo i zato jer se taj naizgled introvertirani i u verbalnoj komunikaciji, ruku na srce, ne odveć i osobito snalažljiv i spretan čovjek već desetljećima drži u medijskoj karanteni. Progovara jako malo, a i tad kad progovara to čini jednostavno i priprosto, uz sjetu i dubinu poruke prilagođene ciljanoj skupini. Realno, odlično vođen marketing i cijela organizacijska podrška.
Šutnja je zlato i upravo zato je i bilo moguće, prije eventualne demistifikacije stvarnog cjeloživotnog MPT raditi te faceliftinge i medijska uprizorenja proizvoda..."
( H. Čupić)
****
Slažem se s autorom.
MPT def nije moj cup of tea, al prezirati ljude koji ga slušaju i uvažavaju, vrijedno je svakog prezira.
Bojati se ljudi koji mu dolaze na koncert, pa na temelju toga donositi sudove o neonacizmu, također ne smatram isuviše inteligentnim.
A pouzdano znam da su ga itekako ovih mjeseci pjevali i studenti u Srbiji.
Time je on zapravo postao simbolom infantilnog bunta. Ne pridavati toliku važnost po meni je najbolje rješenje.
Sarah • 02.04.2025. u 17:54
Sara po običaju lupeta-nije bilo potrebe čitati kilometarski pamaflet koji citira i u kojem nije rečeno ništa pametno. osim što prodaje maglu relativizira i brani neobranjivo. Od argumenta nema ni A. To je ziher prepisala s narod.hr illi nekog sličnog šugavog portala. Pjevali su ga i u Srbiji? hahahahaha jel to zakašnjela fora za aprililili?
DJB-Sve potpisujem!
TEATRALNI • 02.04.2025. u 18:15
Iđemo naprid.
Od stoke sitnog zuba došli smo do plemenite životinje, rasne. :)
Dobra dosjetka sa hipodromom.
Za razliku od oca domovine, ti si pristojan.
Dvi, tri riči... • 02.04.2025. u 18:38
@Dnevnik jedne babe: O da, "obožavam" kad netko mijenja stavove kao uloške- danas komunist, već sutra vatreni desničar- da ne bi selo slučajno pomislilo...:)))) Image je ipak jako bitan i što drugi misle....Nemati stav je nešto jadno, ali mijenjati ga prema prilikama i popularnosti - nešto najjadnije.....
luki2 • 02.04.2025. u 19:22
LUKI I DJB-Pa mijenjati stav kak vjetar puše i znači nemati kičmu. Čuj ovi relativizatori koji ugroženo po drugim opskurnim blogovima nariču oko moje replike su mi i daleko gori od milovanovih sorry markovih zakletih obožavatelja jer su bar transparentni s njima se zna uvijek na čemu si s relativizatorima očekuj sve i svašta. Samo me čudi da kmečavci ne kmeče ovdje jer ovdje je tema. Ali ok ionako ne bi niti polemizirao s nekim kao ona mentalna higijena iznad svega.
TEATRALNI • 02.04.2025. u 20:53
@Luki
Za image spremni! ;)))))
@Teatralni
Dobro si to sažeo. Treba održavati mentalnu higijenu...
A voks popularni jest, tu i tamo, izrodio neke dobre društvene promjene. Isto je tako taj vox klicao Hitleru i Musoliniju. Pritom ne mislim reći da je Em Pe 3 Hitler, bože sačuvaj...
No, mentalna higijena je vrlo jednostavna: ko što zube treba oprati... tako se treba oprati od neonacizma. Između nema. Prosto ko pasulj;)))
Dnevnik jedne babe • 02.04.2025. u 21:41
@Dnevnik jedne babe: E, sad Te se malo bojim....:))))) Ovo o Hitleru sam već nekoliko puta napisala na blogu - kao neće on ništa, on je lud, ali bezopasan....Ma kakvi, nije on ništa.....Samo je izazvao Drugi svjetski....A onda se jedan inače jako pametan javio da bi nam bolje bilo - jer bi smo bili pod Italijom.....:)))) Ajde reci!:))))) A ovo image zbog jedne babe, koja uporno tvrdi da zna engleski....Zna ga kao moj Mija.....:))))) E, svakakvog korova ima, a posebno se otkrije na ovakvim temama. I to je dobro!
luki2 • 02.04.2025. u 22:08
DJB-A što ćeš kad mi se bljuje na niske patriotske strasti. Thupson je ratni profiter i to po 2 principa što ne plaća porez i prisvaja tuđe i što zarađuje na tom parazitskom "domoljublju". Da je domoljub ne bi revao o crnoj košulji s tavana herceg-bosni lošoj 45-oj Kupresu kao dijelu Hrvatske i ljutoj travi na ljutoj rani. I plaćao bi porez domovini koju navodno voli.Thupson simpatizira ndh i pavelića koji nisu ništa bolji od hitlera ako ne i gori jer domaća peta kolona. Zbog parazita poput njega i njegove publike nikako u 21.stoljeće.
TEATRALNI • 02.04.2025. u 22:29
U svakom vrtu @Luki treba počupati korov jer smeta raslinju koje je kvalitetno, a kako si dokazano mobilna i vrijedna, probaj i ovdje učiniti reda skupa sa svojom "pasicom" Miom.
Ima li razlike između tvoje prijateljice ( kako kažeš) lepe Brene i Thompsona kada je domoljublje u njihovim pjesama u pitanju ?
Ti posjećuješ njene koncerte, diviš joj se javno , slikaš se čak i pokazuješ na blogu svoj glazbeni ukus , pa čemu čuđenje prema onima 281000 prodanih karata iz nekoliko europskih zemalja najavljenih posjetitelja?
Annabonny • 02.04.2025. u 22:38
Na stranu žanr-Brena ne veliča četništvo. Thupson usraštvo da.
TEATRALNI • 02.04.2025. u 22:42
@Annabonny: Sada ćeš i psa vrijeđati? Baš bolesno. Postoji ogromna razlika između Brene i Thompsona. Brena, naime, kaže: hajde da se volimo, a ne hajde da se mrzimo- a o mržnji pjeva Thompson. Ništa se ja više i nikome ne čudim. Ljudi nemaju srama. Ti prva!
Najveća razlika: Thompson je bio u ratu, da ne kažem ubijao....Prezira vrijedno....Jer - Brena nikada nije bila u ratu. Brena nikad nije ubila. Točka! Njoj je nesavjesni vozač ubio oca. Na njegov rođendan ga je pogazio! Ali, naravno - pojma nemaš, a pišeš. Kao obično.....
Opet zakeraš gdje ne treba. Nije bilo dosta kad je onaj čija si podguzna muha tražio moje diplome? Nisi se tada dovoljno osramotila? Odvratnooo!
I da što sam postigla u životu?! I to sama! Sve sam postigla! Sve!
luki2 • 02.04.2025. u 22:58
Ma baš sve ?
Ma nije valjda baš sve ?
Onda si jako sretna sa sobom , baš dobro da sretni ljudi postoje i to zadovoljni sa sobom.
""Bizarno je što je ona kao Bošnjakinja pjevala srpskoj vojsci dok su njezine sunarodnjake ubijali u BiH." Dražen Lalić, sociolog
Annabonny • 03.04.2025. u 00:58
@Annabonny: Baš sve što sam htjela i željela. Naravno da sam i sretna i ponosna - svakodnevno - na sebe. Ti, na žalost, ne znaš što je sreća. Bila bi ispunjenja da znaš. Žao mi je....Ovako samo ujedaš i vrijeđaš naokolo.
Ti si kao ona zla vila iz Snjeguljice, koja nije pozvana na proslavu rođenja djeteta, pa ju je proklela da umre. Međutim, zaboravila je da postoje još dvije vile, koje su mogle samo ublažiti njenu kletvu - ne je i poništiti. Pa su rekle da će djevojčica samo zaspati, i da će je probuditi ljubav. Vidiš, potrebni su mnogi da ponište što jedan zasere.....
luki2 • 03.04.2025. u 07:25
LOL!
Annabonny • 03.04.2025. u 09:34
@Sarah - Tekst koji si kopipejstala nije loš, no s tvojim se komentarom ispod njega ne slažem sasvim. Ja se upravo bojim Thompsonove publike, dok se, na primjer, ne bojim one Gibonnija, Massima, Đoleta, Coldplaya i sl. Vrsta ili tip publike puno govori o samom izvođaču. MPT je, što bi se reklo, pogodio u bilo naroda - i baš to je po meni ono zastrašujuće, puno više od samog lika i djela MPT-a. Jednom davno, prije možda osam ili devet godina, sjedio sam u Osijeku u nekom mirnom, normalnom kafiću, pio kavu i čitao neku knjižicu, kad je konobar odjednom odlučio staviti CD MPT-a. U prvi tren htio sam ustati, platiti i napustiti lokal, no onda sam ipak odlučio ostati barem do kraja prve pjesme, eto da je poslušam. Na koncu sam odslušao cijeli album, na vlastito zaprepaštenje otkrivajući u sebi određenu emociju, slično kao kod umjetnog seksualnog uzbuđenja koje izaziva pornografija. Tada sam možda po prvi put jasno spoznao zašto ga raja toliko voli - njegova muzika na demonski način zna doprijeti do tih atavističkih strasti "krvi i roda", nečega što je trebalo ostati u ropotarnici povijesti i podsvijesti. Zahvaljujući ili uz pomoć MPT-a mladi, umjesto da se okreću onome što je prirodnije mladosti, idealizmu i pozitivnim, uključivim osjećajima pobratimstva lica u svemiru, pronalaze sebe u tzv. rodoljubnom antagoniziranju protiv vječnog neprijatelja na bazi "krvi i roda", u ambijentu rata i cijelog tog mračnog mindseta prikovanog za mračnu prošlost punu zla i nasilja. A kad se radi o ljubavnim pjesmama, one su i opet vezane uz djedovinu, kamenjar, tzv. tradicionalne vrijednosti, vjeru i Crkvu... Jer, naravno, te dvije stvari idu u paketu - ratovanje protiv ljutog neprijatelja i povratak ratnika svojoj djevojci pastirici. E samo kako bi se sutradan mogao vratiti na tu neku imaginiranu i univerzalnu bojišnicu. Za mene je to tek domoljubna pornografija najgore vrste, no budući da je puši TOLIKI broj mladih, to mi pokazuje koliko smo kao narod sjebani.
Mariano Aureliano • 03.04.2025. u 10:53
Pogodak baš onako u sridu.Bravo LP
Taango • 03.04.2025. u 19:42
@ a vidiš, interesantno. Hvala ti na odgovoru.
Ja ti pak poznajem ljude koji ga slušaju intenzivno i idu na ovaj koncert 05.07. S nekima od njih izlazim povremeno, a s nekima i radim. To su ti uglavnom ljudi koji slušaju i tamburicu i Magazin, pa i Brenu i drugu kuruzu ako je dobro društvo, izrazito se vole zabavljati, gromko pjevati i plesati, svirati. Skroz su bezopasni u kontekstu o kojem ovo pričamo- ne dijele ljude po nacionalnosti ili vjeroispovijesti. Nadalje, poznajem osobno i neke Srbe koji tvrde za Marka da je jako" harizmatičan lik" i kažu mi otvoreno "šteta da i mi nemamo nekog takvog, " narodskog pevača".
Onda, poznajem ljude koji ne slušaju Marka osobno, al idu
na koncert " jer ide ekipa", jer ih nosi emotivni naboj ko kad pobijede naši u rukometu, nogometu.
I oni su bezopasni u potpunosti.
Ljubi svoje, da bi znao ljubiti tuđe.
Ovdje vrijedi istaknuti mislim, što sam napisala i kod Supatnika, nije me dirala Thompsonova glazba niti dok sam plakala na Dukate, niti zavijala s Vannom " Dosta je rata.." za vrijeme najžešćih granatiranja Vukovara recimo.
No, svejedno ga ne doživljavam domoljubnom
pornografijom, jer neke ljude iskreno dira, pokreće u
pozitivnom smislu.
Katarzu donose suze, emocije, ganuće.
Znala sam pisati o jestivom ganuću i ono se meni nikako ne bi moglo podvesti pod ikakve atavističke porive.
Kao što istinskog emotivca može iz duše i srca rasplakati mlada trešnja u cvatu, tako ga može istinski i ganuti i rasplakati ljubav spram vlastitih korijena, pripadnost jednom izranjavanom naivnom narodu, privrženost rodnoj grudi gdje je činio prve korake. Ne vidim tu ništa loše, zdravi su korijeni bitni za rast.
Zlouporaba tih emocija sasvim je drugi par postola i o tome se treba starati svaka jedinka sama za sebe, srazmjerno svojoj inteligenciji.
Kroz povijest, što našu, što svjetsku, nije domoljublje bilo to što je dovodilo do ratova, već silna pohlepa i manipuliranje domoljubljem, u pozitivnom i u negativnom smislu: nekom se prigovaralo pomanjkanje svakog domoljublja, a nekom su se šovinizam i nacionalizam htjeli prodati pod domoljublje.
Sve u svemu, slično kao što osobno niti pornografiju ne smatram nužno niskom frekvencijom i nečim lošim, ukoliko pomogne čovjeku da se riješi: stresa, nagomilane frustracije, negativnog naboja ili nervoze, tako ni strasne osjećaje privrženosti vlastitom narodu, odanosti vlastitim korijenima ( koliko god da mi je krošnja široka)ne smatram baš ikakvom opasnošću ili još gore, sjebanošću.
Obzirom da hrvatsko nacionalno biće toliko puno godina nakon završetka rata još nije doživjelo " izvini", a o ratnoj odšteti da ne govorimo, možda ono sada ima potrebu pjevati samo sebi.
Za utjehu.
I can by myself flower.
Da može krenuti dalje.
Sarah • 03.04.2025. u 21:19
@Sarah - Sve bi bilo u redu da je ostalo na ljubavi prema vlastitim korijenima, pripadnosti jednom izranjavanom naivnom narodu, privrženosti rodnoj grudi gdje smo činili prve korake i sl. Ali nije. U tome je problem. Zar zaista misliš da bi MPT bio toliko popularan da nije ubacio The Neprijatelja na bazi "krvi i roda"? Ja mislim da ne bi, ni približno. Ne znam znaš li, jer tih par sekundi su se sve nacionalne televizije trudile izrezati pa se moglo vidjeti samo jedanput kad je išlo uživo, no Marko Perković Thompson je na Trgu na dočeku rukometaša u jednom momentu, negdje pred kraj, uzviknuo: "Za dom...", a raja mu je unisono odgovorila: "...spremni!" Dakle, ta naša vrla mladost itekako zna koga sluša i voli i zašto ga sluša i voli. Da i ne govorimo o obilju "crnokošuljaštva" (crnih majica), nacističkih frizura i ustaškog znakovlja na svakom njegovom koncertu. Ja vjerujem u ovo što ti tvrdiš, da mnogi idu na njegove koncerte iz skroz bezazlenih razloga zabave i provoda, no oni zaista nisu njegova ciljana publika. O tome da imaju pileći mozak kad im ne smeta to ustašovanje oko njih neću ovom prilikom. Bilo kako bilo, već sama činjenica da neki izvođač u tolikoj mjeri promovira nacističke ideje u svakoj bi normalnoj zemlji značila društveni konsenzus paljenja crvenog alarma koji bi državne organe i političare na vlasti automatski pokrenuo na adekvatnu reakciju, no budući da to kod nas maestralno izostaje, ne mogu ne ponoviti zadnje riječi svojeg prethodnog komentara.
Na kraju svojeg komentara ponovno, kao i jednom prije, pronalaziš opravdanje za ustašluk, pa završavaš riječima: "Da može krenuti dalje." Zanimljivo je kako se dvoje ljudi mogu dijametralno razlikovati u percepciji iste stvari jer ja mislim da im upravo to svom svojom silinom priječi da krenu dalje. :)
Mariano Aureliano • 03.04.2025. u 23:50
Nego, mogao bi u srpnju ispasti veliki skandal kad se otkrije da na Hipodromu nema ni približno toliko raje koliko je "prodano" karata. No o tom potom. :)
Mariano Aureliano • 03.04.2025. u 23:58
@ a gle , neprijatelj se sam ubacio, davno:-)) i nije bio izmišljen nimalo.
Huligana i delinkvenata ima na svim koncertima. Zabranjeno je uvijek bilo i bit će zabavno i izazovno, i mladima i vječno infantilnima.
Ustašovanje bi bilo prisvajati dio Zemuna u kojem živi nešto više Hrvata. Ovo je smiješno!
Ne slažemo se i niđe veze:-)
( ja ću se sjetiti Mariana s Velikom kuglom u srpnju)
Sarah • 04.04.2025. u 01:01
Kad prsti snova na tipkovnici uma stisnu susjedno slovo... ;)