šta je RIKŠA?



Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Nad gradom je već danima kišilo, bilo je mutno i sumorno. Ružno vrijeme natjeralo nas je sve da se držimo unutar malenih prostorija, što rezultira stvaranjem neobičnih grupica koje me, moram priznati, sve više privlače. Naizgled nespojivi svjetovi ovdje počinju funkcionisati na potpuno drugačijim principima od onih u normalnom svijetu. Isprva sam se čudio Peleovim fudbalskim glupostima, bezrazložnim ispadima Himlerove paranoje ili Žapčevim skakutanjima po centralnoj prostoriji. U posljednje vrijeme sam medjutim primijetio da se tome sve manje isčudjavam i ne samo da sam se navikao na njih, nego mi se čini da im postajem sve sličniji. Zato pišem i radim sve što mi dodje pod ruku- da ne poludim potpuno. No da se vratim priči.
Ponajviše me od ovih tipova zanima jedan stariji gospodin nesrazmjernog rasta i još čudnijeg nadimka Rikša. Teško mi je precizno odrediti da li ima 50 ili 70 godina baš zbog njegovog izgleda. Zrači energijom nesvakidašnje privlačnosti, po ćoskastoj glavi raščerupano treperi sijeda kosa meka poput paperja, pod podjednako bijelim obrvama šaraju razigrane oči , a pravilan nos i tanke usne su kao nacrtani. Brada je nekako nestabilno užlijebljena na tankom vratu pa imam osjećaj da će se slomiti pri prvom naglom pokretu. Dugačke ruke i tanke noge krajnja su suprotnost loptastom, pozamašnom stomaku tako da cijela Rikšina figura više liči na kakvu repliku heroja crtanih filmova negoli na živog čovjeka. Nadimak Rikša zaradio je dok je još bio vani i tu cijela priča počinje.
Prije rata Rikša se medju prvima upustio u privatan biznis i nakon par godina zaradio velike pare. Mala strojarnica za nekoliko mjeseci prerasla je u fabriku, a fabrika iznjedrila lanac prodavnica koji su mu donosili zaradu veću od najsmjelijih snova. Njega medjutim, biznis zapravo uopšte nije interesovao. Novac mu je pružao slobodu da se potpuno prepusti svojoj najvećoj životnoj strasti- kockanju.
Od tinejdžerskih dana volio je kartaške igre, a definitivno se navukao one noći kad mu je Crni predložio da odigraju partiju rauba u rundu cuge. Pomislio je- što da ne, samo je jedna runda, a njih četvorica će svakako potrošiti iste te pare u kafani? Tada je bio žutokljunac s 19 godina, a gorčina trenutka kad je izgubio još ga prati kao kletva. Istog trena zarekao se da će vratiti izgubljeno i tanke usne montirao u osmijeh s kristalno praznim pogledom. U godinama ispred sebe izvježbaće različite kombinacije zamišljenih grimasa koje je za stolom prodavao kao blefove. Sljedeće veče platio je cugu i sa istim onim osmijehom izdržao viceve na svoj račun.
Sljedećih par decenija naučio je sve što se o kartama moglo naučiti: od trikova za fasciniranu djecu iz ulice, do dijeljenja najboljeg seta karata u konobi kod Renea, u seocetu sjeverno od Nice, gdje su se, daleko od napumpanog blještavila Monte Karla skupljali najbolji europski kockari do kraja 90-ih godina. Trodnevne sesije pripremane su tri puta godišnje, daleko od očiju francuske policije i svi učesnici imali su obavezu da poštuju stroga pravila kuće. Morali su dolaziti u polovnim automobilima, neupadljivo u skromnoj odjeći i bez velike količine gotovine. Uz sebe su imali samo bjanko čekovne knjižice sa provjerenim depozitima. Sesije su uvijek počinjale četvrtkom uveče i ponekad bez prestanka trajale po tri dana. Samo Rene može posvjedočiti koliko je životnih priča zapelo u njegovoj konobi i tamo, skršene, zauvijek ostale.
Njemu se sreća ipak osmjehnula i to dva puta zaredom. Dvostruka pobjeda u nizu donijela mu je ulaznicu za najveći kockarski dogadjaj- neslužbeno prvenstvo svijeta u gradu Makao, u Južnom kineskom moru. Osnovno pravilo za sve učesnike bilo je- ne privlačiti pažnju na sebe. Ostala pravila su bila gotovo identična onima iz konobe. Učesnici su dolazili s povratnom avionskom kartom, a do skrivene komore u najvećem tržnom centru dovozili su se isključivo tradicionalnim rikšama. Igrali su poker, prefermans i ajnc.
Prvi dan je prošao solidno, izgubio je svega petinu novca s kojim je došao. Znao je da u kockarskom svijetu ovakav gubitak ne znaci mnogo. Kao i svaki kockar, nadao se boljem prolazu sljedećeg dana. I sreća mu se ponovo priklonila. Pomeo je protivnike za stolom i bio u trostruko većem plusu od svog depozita.
Svijet kocke mu je ležao na dlanu.
Sutradan je otvorio igru samopouzdano, ponovo ih pomeo u dvije partije i do podneva ispred sebe imao solidnu hrpicu novca. A onda je krenulo naopako. Do šest sati izgubio je sve što je odnio prethodnog dana i do osam sati je bio potpuno oguljen. Nikad neće zaboraviti ciničan osmijeh onog ćubastog Korejanca kad mu je ponudio da igraju na sve ili ništa. Samo njih dvojica. Rikša je mogao odustati i vratiti se kući, ali nije. Pristao je. Ulog je bio kažiprst lijeve ruke.
Nakon nekoliko sati sjedio je u sličnoj rikši na putu za aerodrom. Lice mu nije otkrivalo ništa neobično. Takva su bila pravila. Vratio se kući i uhodani biznis odmah prepustio starijem sinu. Uspostavljena dijagnoza psihijatra, inače njegovog kućnog prijatelja, bila je nedvosmislena- neuračunljivost izazvana stresnom situacijom.
Čuvari tvrde da nikad nije napravio nijedan incident, štaviše, harizmatično je držao ludjake okupljene oko sebe pokazujući im kartaške trikove i prepričavajući svoje najbolje partije ajnca. Uprkos godinama bio je spretan i ništa mu nije promicalo pažnji. Znao se ponekad uozbiljiti, krajnje neočekivano, i zagledan u rupu izmedju palca i srednjaka izgovarao jednu te istu rečenicu:
'' Tako mali svijet, a tako nemjerljiva glupost.''
Njegovo prodavanje iluzija gotovo je identično trikovima koje prosipaju vodje u ovoj zemlji, sa dvije male razlike- oni se ne bave kartama i ne dozvoljavaju da neko bude bolji. Ponekad zavidim Rikši, može biti zbog toga što mi je svijet ostao velika nepoznanica ili zbog suludog igranja do kraja. Onespokojava me jedino što je i on, takav, poludio.


14.03.2007. | 23:28 | 0 K | P | # | ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Svibanj 2007 (4)
Travanj 2007 (1)
Ožujak 2007 (5)
Veljača 2007 (7)
Siječanj 2007 (13)
Prosinac 2006 (5)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



da ili ne?


Opis bloga

Ako piješ da zaboraviš,
plati piće unaprijed






Free Counter
Free Counter




Linkovi

Blog.hr

denis_oky@hotmail.com

Pogledajte i vi....
playhard.
groby.
mercuryboy.
justashadow.


Photobucket - Video and Image Hosting


O meni

Zovem se Denis. Prijatelji me zovu Deni.
Imam dugu smedju kosu i smedje oci i
prilicno sam nizak...

Davno sam vidio da skola nije za mene,
jer me totalno živicira, to trčanje za dobrim ocjena(peticama),
sva ta glupa pretvaranja i sve te gnjide oko mene...sve me to izludjuje!
Ali ipak nisam mogao odoljeti a da ne upisem fax..

Imam puno prijatelja i prilicno dobar društveni život..
neke svoje omiljene prijatelje smatram bracom..

Volim pisati...jer tako se jedino mogu osloboditi i to je za mene jedan vid ispovjedanja.
Volim crtati...a crtam ono sto vidim..

inace slusam rock 'n' roll


neke moje pjesme....

MOJA LjUBAVI
Kada se poklope
kazaljke na satu,
mislit cu na tebe,
jer ti si dio mene
i mojih snova.
Moja ljubav,
nestvarna i njezna
tako plaha i
pomalo tuzna.
U tebi je sve sto
sam oduvijek htio,
iskren prijatelj,
sto se
iz ljubavi rodi,
moja sjajna zvjezda
sto me prema
sreci vodi.


PJESME
Sve su pjesme slicne,
sto pjevaju o ljubavi.
Sve su pune tuge,
kad se neprebole.
Iza svake ostaju
suze na rastanku,
sto kao vatra
dugo peku.

I uvijek je negdje tamo,
u pogledu skrivena,
iskrica sto nam
srce grije
i sjeca da smo
nekada voljeli,
zeljeli, ljubili
i sretni bili...


TEBE VOLjETI
Voljeti tebe
iz dana
u dan,
zeljeti tebe
iz sata
u sat,
ljubiti te
svaku minutu,
misliti na tebe
svaku sekundu.
Zivjeti uz tebe
zivot cijeli i
zajedno biti
u vjecnosti...


NE ŽELIM TE TAKO VOLjETI
Ne zelim te tako voljeti,
iza prijateljske ljubavi
se skrivati.
Zelim tvoje ime
glasno dozivati,
uz srce ga pisati.

Ne mogu te tako voljeti,
ljubav duboko skrivati,
velikog prijatelja glumiti.

Ne mogu te tako voljeti,
jer izdaju me oci
u njima se moze vidjeti,
koga zelim snivati,
uz koga se buditi.

Ne mogu te tako voljeti,
jer jednostavno
necu izdrzati...