Denis Avdagic blog

ponedjeljak, 20.06.2011.

Kako se socijalizirati na webu, kako do web uspjeha

Nakon prilično dobre popraćenosti priručnika za korištenje Twittera, odlučio sam pomoći "potrebitima" objavom još jednog e-priručnika, ovog puta općenitije forme.

Pred čitateljima je priručnik "Ideje za uspješnu web socijalizaciju i web uspješnost; preporuke i upute". Nadam se da će biti od pomoći. Javite feedback.

Ideje za uspješnu web socijalizaciju i web uspješnost - priručnik

- 13:29 - Komentiraj (4) - Isprintaj - Link posta - Pošalji - Naslovnica - -


utorak, 03.05.2011.

100. blog post - kamo ide blog

Denis Avdagić

Dakle, kao što naslov kaže ovo je moj 100. blog post.

Zabavno je bilo pisati ovih prvih 100 postova. Ponekad je bilo burno i napeto, bilo je tu rasprava koje su trajale, pregovaranja, razumijevanja i nerazumijevanja. Primio sam mnoštvo poruka, neki su od čitatelja/posjetitelja tražili savjete, pomoć, smjernice, na što sam uvijek odgovarao i pomogao ukoliko sam bio u mogućnosti.
Stariji postovi koji se bave autorskim pravima, blogom, Twitterom (...) i danas su dosta posjećeni, mnogi su ih iskoristili i privatno i poslovno, a ponekad su se i javili s rezultatima.

U svakom slučaju, hvala svim posjetiteljima/čitateljima! Hvala i blog.hr-u na suradnji wink

U 100. postu ukratko bi se pozabavio budućnošću bloga.

kamo ide blog, što s blogerima

Brojne kolege i poznanici kažu kako je blog zastario i ne pripisuju mu svjetlu budućnost. Djelomično točno. Internet je postao bogatiji s pojavom Flickr-a, Facebook-a, Twitter-a, YouTube-a i drugih sličnih mreža, omogućile su raznoliku komunikaciju, objavljivanje i umrežavanje. No, pisana riječ u dužoj formi i dalje najlakše svoj put do korisnika pronalazi putem bloga (ili vlastitog weba). Koliko god su video snimke privlačne na Youtube-u, koliko god je lijepo imati Facebook prijatelje oko sebe i razmjenjivati multimedijalne sadržaje s njima, koliko god je Twitter jednostavan (...), kada želite nešto poručiti, izraziti se, a da vas u pisanju malo što ograničava, blog je nezamjenljiv! Tako će biti i dalje, a blog servisi koji omogućavaju brzo i jednostavno registriranje i dalje će postojati sve dok otvaranje vlastitih stranica ili blogova na vlastitim domenama ne bude jednostavnije,dostupnije i/ili povoljnije.

Štoviše, pojava Flickr-a, Facebook-a, Twitter-a, YouTube-a i drugih omogućuje sjajno kombiniranje tih usluga s blogom.

Naravno, oni kojima pisanje nije jača strana blog nije niti bio pretjerano zanimljiv, osim ako im čitanje nije jača strana.

Što može spasiti blog servise

Blog servisi poput ovoga na kojem sam i sam (blog.hr) morat će se usavršavati, pojednostavljivati, bolje pratiti interese korisnika i svakako nuditi sve više i više. Prekretnica je to u razvoju bloga koju će malo koji servis znati preći i izabrati pravi put. U trenucima kada zbog pada broja korisnika vlasnici blog servisa gube zaradu od oglašavanja, nuditi korisnicima više nije lako. Neminovni trenutak je dijeljenje zarade od oglašavanja s korisnicima kao i nagrađivanje korisnika. Međutim, kao što sam spomenuo, takav korak neće svi napraviti, jer dijeliti nešto, a pogotovo zaradu kada je ona sve manja vlasnicima će se jednostavno učiniti nemogućim i nepravednim.

Bolja integracija s Facebook-om, Youtube-om, Twitter-om i drugima (kao i budućim), omogućavanje korištenja vlastite domene, e-maila, neke su od ideja koje će ozbiljni servisi uzeti ili već uzimaju u obzir.

Posebno je važno prepoznati atraktivne korisnike i zadržati ih. Blog povijest nam pokazuje kako su brojni blogeri i sami uvidjeli svoju relevantnost i vrijednost te su to iskoristili prelaskom na vlastitu domenu ili na drugi servis/medij, gdje su mogli svoju vrijednost unovčiti ili iskoristiti na neki drugi način. Takvi su sa sobom odvodili posjetitelje i kvalitetu.

Originalnost i inovativnost

Pravilo originalnosti i inovativnosti vrijedi u svim sferama života. Mogućnost uspjeha u privatnom ili poslovnom životu povećava se onoliko koliko ste originalni i inovativni. Nuditi nešto što nudi i brojna konkurencija stavlja vas samo u red čekanja, igrate lutriju koja je neizvjesna jednako onoliko koliko je neizvjestan i dobitak na lutriji. To vrijedi i za blog servise i za blogere.
Ukoliko tisuće blogera piše primjerice o automobilima, to naravno ne znači da netko sutra ne može pisati o automobilima, no za uspjeh sadržaj mora biti potpuno drugačiji, mora nuditi nešto više, nešto novo!

Kada se zadovolji pravilo originalnosti i inovativnosti dolazimo do isplativosti, trenutka kada će mnogi odustati, ako ne odmah, onda s vremenom. Upravo tu leži mogućnost za blog servise.

Toliko za ovaj 100. put. Čitamo se yes

- 10:27 - Komentiraj (17) - Isprintaj - Link posta - Pošalji - Naslovnica - -