Čitajući naše medije i PR tekstiće stekao bi se dojam da su QR kodovi tek sad ušli na tržište. Neke tvrtke poput Privredne banke Zagreb (PBZ) otvoreno se hvale kako su prva banka koja koristi taj nimalo komplicirani dvodimenzionalni kod, koji je uzgred toliko jednostavan za korištenje (kreiranje i čitanje) da se mogućnost za tako što pruža praktično svakome koga to zanima. Hvaljenje PBZ-a stoga nije ništa drugo nego hvaljenje bez podloge u društvu koje malo sporije upoznaje tehnologije.
Inače taj famozni QR kod "izumila" je japanska tvrtka Denso-Wave (dio Toyote), još daleke 1994., a u početku je korišten u proizvodnji tvrtke Toyota, kao vrlo koristan "alat" za praćenje dijelova i gotovih proizvoda u skladištima. Naime, u QR kod može se spremiti poveći broj informacija, poveznice na web stranice, vCARD, SMS, mail, pa čak i čitavi tekstovi, iako bi kao takav teže bio čitljiv današnjim mobitelima, koji i jesu uspostavili blagu revoluciju u korištenju ove "novotarije".
Današnji smartphonovi (pametni telefoni) ili gadgeti poput iPhonea imaju čitače QR kodova ili mogućnost da se na njih instaliraju, što korisnicima pruža mogućnost da čitanjem takvih kodova dođu do poveznica ili informacija bez "nepotrebnog" utipkavanja.
U Hrvatskoj i regiji za sad se najozbiljnije korištenja QR kodova primila Tvornica duhana Rovinj (TDR) koja na novijim kutijama svojih proizvoda drži QR kod koji navodi na njihov specijalizirani portal s pregrštom pušačima interesantnih informacija.
QR kodovi definitivno olakšavaju svakodnevni život, no na žalost kod nas su u nekim slučajevima shvaćeni čisto kao prestiž, "must have" u marketingu, pogotovo kada ni oni koji ga primjenjuju ne razumiju iskoristivost i prednosti.
Jasno je da ovi kodovi neće i nisu unijeli revoluciju u korištenju tehnologija, no dok čovječanstvo ne osmisli nešto bolje ili ne unaprijedi postojeće tehnologije svakako ih se treba koristiti i promovirati. Mogućnosti su brojne, za početak, trebali bi postati neizbježni dio svake vizitke, nadogradnja časopisa, letaka i drugih promidžbenih materijala, ali i informacijska nadogradnja svake institucije.
Možda će se nekome činiti kao nepotrebni, ali mnogi su isto tvrdili i za tagiranje slika na primjerice Facebooku, pa danas to obvezno koriste. QR kodovi su tu, zašto ih onda ne bi i koristili ma što god mislili o njima i onima koji se s njima hvale...
Usput kad ste već tu, mobitel u ruke i očitajte što sam vam pripremio s QR kodovima. ;-)