Sinoć se na Twitteru vodila rasprava (nastavljena danas) o pokretanju neovisnog medija (na webu), alternative kako postojećim mainstream medijima, tako i (očito) mainstream web portalima.
Povod takvoj raspravi bilo je gostovanje Hrvoja Appelta na Nedjeljom u 2.
Rasprava koja se vodila nakon tog gostovanja u kojoj se napominjalo katastrofalno stanje u medijima (#appelt) kasnije je dovela do rasprave o potrebitosti otvaranja novog medija (#HrMedia). Veliki broj korisnika Twittera iz Hrvatske uključio se u raspravu, te se došlo do brojnih pitanja: da li pokrenuti portal, blog servis ili agregator vijesti; kako financirati novi medij; tko bi pisao – tko uređivao?
Mnogi su u raspravu ušli jako idealistično s stavovima: "ne treba nam novac, sve se to može bez ičega". Naravno, takav stav ma koliko mi željeli nema podlogu u realnosti. Pokrenuti bilo što, a pogotovo (profesionalni) medij, nije moguće bez financijskih sredstava, i to na žalost ne malih! Financijska sredstva potrebna su u krajnjoj liniji za ljude koji bi radili kao novinari – urednici – jer to je - ne mali posao i odgovornost.
Alternativa profesionalnijem pristupu je agregator vijesti, ili neka neformalna inicijativa. Što se agreagtora tiče, mislim da nije prikladan niti dostatan odgovoru na situaciju lošeg stanja u medijima, a što se tiče neformalnijeg pristupa, činjenica je da takve inicijative teško uspiju – dožive duže vrijeme…
Vidimo da problema ima, ali treba istaknuti i prednosti! Još sinoć se ispostavilo kako su brojni pojedinci spremni donirati svoj rad na dizajniranju i web hosting za takav jedan medij. I to nije mala stvar, puno početnih poteškoća se rješava kada imate nekoga tko će se baciti na takav posao – i to još for free.
Što je moje mišljenje? Mislim da se može, i da ne treba izmišljati toplu vodu! Treba krenuti s oblikom koji bi bio pristupačniji što širem obliku posjetitelja – a to je prvenstveno blog servis! Pri tomu ne mislim na servis gdje bi svatko pisao što želi, nego na skup blogova – blogera potpisanih imenom i prezimenom, ljudi s kredibilitetom, kompetencijama, znanjem koji bi mogli stajati iza svojih tekstova – postova, a po mogućnosti da to nisu članovi-aktivisti političkih stranaka. Uz to, projekt bi mogao sadržavati i agregator interesantnih probranih vijesti – kao i onih vlastitih! Koncept je to sličan pollitika.com, gdje međutim većina posjetitelja nije potpisana vlastitim identitetom! Nadalje, ne manje bitno za ovako kompleksan projekt je pitanje kako će se zvati – građenje branda! Znam da će neki misliti kako je to sporedan problem, međutim, ako se želi što prije prodrijeti među građane, onda se na to mora misliti. Nakon branda, tu je i pitanje financija. Postoje fondacije koje bi sigurno bile zainteresirane za ovakav projekt. Što to znači? Neki misle kako to oduzima samostalnost takvog medija? Ne, fondacije se bore za neke ciljeve, ono što njih zanima jeste da li je vaš cilj identičan njihovom i da li ste spremni na transparentnost. Tu je i mogućnost prihođenja s oglasima, ali to nije nešto što bi išlo lako i jednostavno, barem ne u početku.
Kako krenuti? Treba se iskristalizirati što se želi (cilj), s čime se raspolaže, i što treba da se cilj ostvari. Svaka druga rasprava je puko gubljenje vremena. Činjenica je da postoje ljudi koji nešto žele, no, da li žele isto, i da li su svi spremni nešto dati da se to postigne? To je pitanje! Na kraju, pitanje pravnog određenja jednog medijskog projekta je pitanje za sebe. Postoji zakon koji određuje što je to elektronički medij – i tko nosi odgovornost za njegov sadržaj! To znači da bi najbolje bilo oformiti pravnu osobu, a tu nema previše izbora – do udruge!

Da li će od svega toga nešto biti, o tome ću još pisati, a svi koji se žele priključiti, ulogirajte se na Twitter i pokrenite pretragu:
#HrMedia.