|
nedjelja, 31.05.2009.
Web koji nudi više od informacije
Ne tako davno, najbolji način za predstaviti sebe, svoju organizaciju, kompaniju, stranku (…), bila je podsjetnica tj. vizitka. Podatci na tom komadiću papira, izgled, dizajn, sve je to moglo utjecati na to da li će vam se netko javiti za posao (što već) ili ne…
I onda se sve promijenilo! Web je ušao u naše živote i s temelja promijenio svijet. Podsjetnice su postale komad papira koji vas ponajprije navodi na web stranice.
Izgled web stranica i informacije koje se nalaze na njima danas uvelike presuđuju da li ćete dobiti posao, donaciju, glasove… Na sve nas koji živimo s Internetom dobar web može ostaviti dugotrajan pozitivan dojam, i učiniti nas vjernim posjetiteljem. Upravo zato pišem ovaj post u kojem ću dati primjer nekoliko stranica koje su mi privlačne što zbog svog izgleda, dizajna ili pregršta informacija na njima, inovativnosti, originalnosti, odnosno kombinacije navedenoga.
Najprije internacionalni primjeri. Hrvatska je odnedavno u članstvu NATO, Organizacije koja je pokrenuta kao sigurnosni savez kontra negdašnjih sovjeta. NATO je nerijetko osporavan ne samo među državama ne-članicama nego i unutar zemalja članica. Naravno, takvu sudbinu dijele sve međunarodne organizacije (prvenstveno UN), no za razliku od brojnih drugih (državnih) međunarodnih organizacija, saveza, NATO se može pohvaliti iznimno informativnim i sadržajno bogatim stranicama. www.nato.int je mjesto gdje se doista možete zadržati satima (ukoliko vas zanima ta tematika)… Nisu to spektakularno dizajnirane stranice. Prekrasne boje i flashevi vas neće zabljesnuti otvaranjem NATO-ove stranice. Međutim, saznat ćete sve što vas zanima o NATO-u, bez obzira da li ste pro ili contra tog Saveza…
Slično je i sa stranicama planetarnog aktivističkog branda, Greenpeacea. Dizajn nije nešto što će vas ostaviti "paf", ali zbog sadržaja itekako vrijedi posjetiti www.greenpeace.org.
Što se biznisa tiče (PR), jedna kompanija me odavno oduševila sa svojim stranicama (i ne samo mene). Još 2006. oduševljeno sam pregledavao stranice Abrakadabra integriranih komunikacija, hrvatske tvrtke koja se bavi PR-om, organizacijom događaja…
Abrakadabra je mlada tvrtka, no njihov uspješan početak sigurno su potpomogle izvrsne stranice (dizajn, informacije…). To je prava vizitka 21. stoljeća - www.abrakadabra.hr.
Ostanimo još malo u Hrvatskoj, pa odmah predlažem posjetu svakako originalnim stranicama kojim se koristi šira regija (govorno područje Sr-BiH-Hr-Cg…). O čemu? O književnosti! Ukoliko imate dara za pisanje ili zaboravljenu pjesmicu iz osnovne škole, na stranicama www.knjiga-online.net možete joj podariti novi život…
Zadržat ću se još malo na pisanju. Jeste li čuli za Tucker Max-a? Ukoliko niste, ne znam gdje živite i čitate li uopće? Takvi moraju odmah na stranice www.tuckermax.com (čitati desetke priča…), a nakon toga neka nabave i "I Hope They Serve Beer In Hell". No, za početak imate što čitati i na webu.
Kada sam prvi puta pročitao Tucker Max priču, nisam sebi mogao doći od iznenađenja, da netko piše nešto tako originalno i novitetno, i uz to veliki dio opusa ima objavljen na vlastitim web stranicama... Upozorenje, nije za one ispod 18 ;-).
Zanima vas PR, marketing i sve to vezano uz Internet? Onda slijedeće stranice svakako trebate staviti među svoje favorite: www.webinknow.com. Stranice su to Davida Meermana Scotta, koje redovito osobno posjećujem. Uz tjedni sadržaj David je na stranice stavio i besplatne e-knjige koje ukazuju na polje njegove ekspertize.
Što imaju zajedničko LA Lakersi i Slovenija? Ljubitelji američke košarke znaju o čemu ja to, a i posjetitelji netom spomenutog Davida Meermana Scotta, jer upravo je on nedavno objavio blog post o fenomenalni fan stranicama Lakersovog košarkaša slovenskog podrijetla, Saše Vujačića. Sportaši imaju štošta za naučiti o webu na stranicama www.sashavujacic18.com.
I? Što sad čitate dalje, komentirajte moj izbor ili posjećujte predložene, nema više :-)…
|
ponedjeljak, 11.05.2009.
Političke poruke koje nitko ne testira
Kampanje za ove lokalne izbore kao da su spustile ljestvicu kvalitete prema dole. Generalno, sve je puno lošije naspram zadnjih parlamentarnih, a čini mi se čak i lokalnih izbora. Jedina ozbiljnija i pozitivnija promjena je što se stotinjak kandidata za gradonačelnika/župana/vijeća nalazi na Facebooku.
Najgore od svega je što se poruke s kojima se izlazi na izbore u najvećem dijelu ne testiraju. Drugim riječima, vrlo često kandidati i njihovi voditelji kampanje (ako ih uopće imaju) pucaju ideje kako im padne na pamet. Naravno, to može ispasti i dobro, ali puno je veća vjerojatnost da ispadne loše. Kandidat ili njegova stranka ulože par stotina tisuća kuna u promotivne materijale koje nitko ne primjećuje!
Lakše je velikim strankama, koje imaju stabilnije glasačko tijelo, ali manje ne-parlamentarne stranke kao i nezavisni kandidati ne bi se smjeli igrati nagađanja i morali bi svoje poruke testirati. A kako? Najbolje od svega je da se za to ne mora uzimati agencija pa čak niti angažirati profesionalce. Dovoljno je iskoristiti svoje volontere ili djelatnike na kampanji da u prethodnici početka izborne kampanje naprave anketu na ciljanim populacijama na manjem uzorku (da ustanove što ljude zanima ili da koriste velike ankete rađene po sličnoj temi), te da krenu u testiranje poruka uz fokus grupe (čini ju desetak ljudi). To u startu može napraviti nešto veće troškove kampanji, ali s druge strane omogućava puno bolji uspjeh kampanje i građanima ušteđuje živce kada gledaju sve te promašene plakate i poruke…
Udarne kampanje
I dok Zagreb izgleda prilično mirno, i ne primjećuje se toliko da dolaze izbori, prava bitka vodi se oko Zagreba. Samobor je primjerice toliko oblijepljen plakatima da mi se čini kako je svaki stanovnik dobio 10-tak. Ništa manje ozbiljnosti i papira po ulicama ne fali ni u Velikoj Gorici…
|
|