Denis Avdagic blog

ponedjeljak, 11.05.2009.

Političke poruke koje nitko ne testira

Kampanje za ove lokalne izbore kao da su spustile ljestvicu kvalitete prema dole. Generalno, sve je puno lošije naspram zadnjih parlamentarnih, a čini mi se čak i lokalnih izbora. Jedina ozbiljnija i pozitivnija promjena je što se stotinjak kandidata za gradonačelnika/župana/vijeća nalazi na Facebooku.

Najgore od svega je što se poruke s kojima se izlazi na izbore u najvećem dijelu ne testiraju. Drugim riječima, vrlo često kandidati i njihovi voditelji kampanje (ako ih uopće imaju) pucaju ideje kako im padne na pamet. Naravno, to može ispasti i dobro, ali puno je veća vjerojatnost da ispadne loše. Kandidat ili njegova stranka ulože par stotina tisuća kuna u promotivne materijale koje nitko ne primjećuje!

Lakše je velikim strankama, koje imaju stabilnije glasačko tijelo, ali manje ne-parlamentarne stranke kao i nezavisni kandidati ne bi se smjeli igrati nagađanja i morali bi svoje poruke testirati. A kako? Najbolje od svega je da se za to ne mora uzimati agencija pa čak niti angažirati profesionalce. Dovoljno je iskoristiti svoje volontere ili djelatnike na kampanji da u prethodnici početka izborne kampanje naprave anketu na ciljanim populacijama na manjem uzorku (da ustanove što ljude zanima ili da koriste velike ankete rađene po sličnoj temi), te da krenu u testiranje poruka uz fokus grupe (čini ju desetak ljudi). To u startu može napraviti nešto veće troškove kampanji, ali s druge strane omogućava puno bolji uspjeh kampanje i građanima ušteđuje živce kada gledaju sve te promašene plakate i poruke…

Udarne kampanje

I dok Zagreb izgleda prilično mirno, i ne primjećuje se toliko da dolaze izbori, prava bitka vodi se oko Zagreba. Samobor je primjerice toliko oblijepljen plakatima da mi se čini kako je svaki stanovnik dobio 10-tak. Ništa manje ozbiljnosti i papira po ulicama ne fali ni u Velikoj Gorici…

- 14:48 - Komentiraj (19) - Isprintaj - Link posta - Pošalji - Naslovnica - -