Denis Avdagic blog

utorak, 06.05.2008.

Problemi s HP servisom i rješenja istog…

HP Ipaq 614c

Na pisanje ovog posta motiviralo me često žaljakanje prijatelja na servise. Naime, kod nas je postalo posve normalno da se potrošačka prava (prava kupca) krše, odnosno, da se kupca ponekad tretira kao "nedoraslu budalu". Pri tome mislim na tvrtke, koje kada kod njih kupite nešto (neki proizvod ili uslugu) smatraju to done dealom, i nemaju nikakav interes da vam udovolje glede eventualnih problema do kojih vas dovodi kupljeni proizvod ili usluga.

Prije nekih otprilike dvije godine došao sam u posjed svog prvog dlanovnika (PDA uređaj ili ručno računalo…), u ovom slučaju proizvođača HP-a, dakle Ipaq, hx2400 serije. Bio je to zgodan uređaj koji je zbilja mogao poslužiti svrsi, pogotovo kako tada mobiteli nisu imali razvijene mogućnosti kao danas.

Međutim, veselje i zabava s novim gadgetom nije trajalo dugo. Njegov ekran je vrlo brzo (nakon nekih 6-8 mjeseci) prestao reagirati na stylus (olovčica kojom pipkate po ekranu). Naravno, bez dužeg čekanja sve je odneseno na servis, gdje su najprije "majstori" nekih tjedan dana ustvrđivali da li se to da popraviti, a potom ga poslali u Nizozemsku na servis.

Nije mi tada padalo na pamet da tražim novi uređaj, jer je na postojećem bilo brdo postavki pa sam tražio popravak. Ipak, iz Nizozemske je stigao "novi uređaj" jer stari (mom srcu prirastao) nije funkcionirao…

Prihvatio sam novonastalu situaciju s nekim žalom u srcu, i počeo stavljati sve potrebno na "novi uređaj". Sudba je ipak htjela da u 2008. godinu uđem s tim uređajem na način da mu se dogodi apsolutno identična situacija kao i prethodniku. Ekran je ponovno odbijao naredbe stylusa… I ovaj je završio na servisu.

Sad počinje interesantni dio priče! Na servisu izjavljuju, kako moram platiti popravak jer uređaj koji je dostavljen na servis nije nov nego nekakav "exchange uređaj", te da je na istom istekla tromjesečna garancija… Tu sam poludio, gospodina koji zaprima i izdaje uređaje jasno sam pitao da li on zna da mi se pokvareni uređaj nije smio zamijeniti sa nekakvim "exchange uređajem", te da prema Zakonu o obveznim odnosima imam pravo na ponovni tijek garancije nakon što se pokvareni proizvod zamijeni u garantnom roku!? On odgovara kako on to ne zna te da on radi svoj posao onako kako mu kažu! Ja kratko kolutam očima i već razmišljam kako idem doma pisati prijavu, kad on kaže: "možete se žaliti HP Hrvatska"! Rečeno, učinjeno!

Zaključio sam kako je jednostavnije to riješit s njima. Nazovem ja HP Hrvatska, izrecitiram sve zakone i cijelu situaciju, kažem mu što mi se dogodilo i ostavim kontakt. Čovjek zove kasnije i kaže: "Žao nam je, to se nije smjelo dogoditi"! Da skratim priču, dogovorio sam koji novi uređaj će mi dati u zamjenu jer mi se nije dalo dalje komplicirati sebi život (tih dana sam bio u neopisivoj gužvi), pa sam uzeo novi HP Ipaq 614c (na slici) i prihvatio ponuđenu ispriku kao i garanciju da se to drugima neće događati. I da završim, ono što me užasnulo jeste da naše tvrtke bez nekih većih problema na ovako očigledan način varaju svoje kupce i krše naše pozitivne zakone sa svojim nekakvim "exchange uređajima".

Zanima me da li se još nekome dogodila slična situacija, odnosno, ima li netko da nije znao svoja prava pa je u ovakvoj situaciji platio popravak i odustao od svega. Javite se bez obzira na marku proizvoda i/ili usluge s kojom ste imali iste ili slične probleme…

Za štrebere dajem dodatnu literaturu na blogu Konzumentova bilježnica, "10 osnovnih prava potrošača prilikom kvara stvari (proizvoda) i upućenja stvari na servisiranje ili zamjene".

- 13:19 - Komentiraj (3) - Isprintaj - Link posta - Pošalji - Naslovnica - -