Cro-Folk, narodna glazba od Hrvata za Hrvate...

20.03.2010., subota

Nove pjesme Brune Bakovica i legendarne Tigrova Tame





13.03.2010., subota

Nasi narodni izvodjaci















































Hrvatska narodna glazba za 21. stoljece

Photobucket

Narodna glazba je divna, ziva i vesela, to je glazba iz naroda za narod, nema svadbe nit veselja bez nje, domoljubna pjesma nije prava ako nije narodna. Mi Hrvati imamo bogatu narodnu bastinu, imamo svoju tamburicu i sargiju, svoje gusle i lijericu, dvojnice i gajde i najmiliju nam harmoniku uz koju slusamo nas Drmes i besmrtni sevdah, imamo svoje ojkane i becarce.

No, iako imamo sve osnove za kvalitetni hrvatski folk, u hrvatskim medijama smo prisiljeni slusati talijansko-mediteranske balade, neprirodne britanske zabavnjake, americki rap i sve ostalo sto uglavnom nimalo nije hrvatsko i iz hrvatskog naroda.

Razlog namecanja te tudjinske glazbe vidim u tome da bi se nas sto prije otudjilo i spremilo za novu super-drzavu Europsku uniju cije clanice odavno ne gaje vise domacu narodnu bastinu, jer im je potreban zajednicki pravac tako da bi se sva nekadasnja raznolikost Europe utopila u jeftinu kopiju Sjedinjenih Americkih Drzava koje su uzor za EU.

Tuznog srca gledamo kako nam omladina slavi uz srpske narodnjake takozvane "cajke", jos tuznijeg srca moramo gledati kako u takozvane "cajke" guraju i nasu bosansku glazbu i legendarne umjetnike kao Halida Beslica i Mehu Puzica, cudne glave cak i Matu Bulica prozivaju cajkasem. Zasto su cajkasi? Jer se drze bastine svojih djedova umjesto komercialne anglo-saksonske glazbe? Jer im je drazi istocni perzijski ( Iran ima za razliku od SAD-a i Britanije visoku kulturu i narodnu bastinu ), makedonski i grcki zvuk nego britanski ili talijanski?

Omladina voli veselu i zivu glazbu, Hrvati su vesel, ziv i vatren narod, ali im ne pruzamo kvalitetnu veselu i zivu hrvatsku narodnu glazbu nego neprirodnu zapadnu, i zato idu na "cajke" jer je ta glazba bliza veseloj i zivoj hrvatskoj vrsti nego zabavna glazba. Slaba je ponuda domace narodne glazbe je jednom odgovorio Mate Bulic na pitanje zasto mladi slusaju istocni melos. U Hrvatskoj nemamo sredinu, na jednoj strani imamo srpske narodnjake i na drugoj zapadne zabavnjake ali nema sredine, nema hrvatskih narodnjaka, potrebne su nam diskoteke gdje bi se slusao samo hrvatski narodni melos, tako da mladi dobiju napokon alternativna mjesta za izlazak, gdje se mogu uz prirodni domaci zvuk veseliti.

Imamo svoje hrvatske folklore koji samo cekaju da ih se obradi u novom modernom obliku, potrebno nam je nesto kao "novokomponovana hrvatska narodna glazba", sjetimo se legendaronog folklora "Evo zore, evo dana", koji bi hit imali da se taj folklor obradi u modernom aranzmanu i sa ljubavnim stihovima? Imamo osnove za svoj hrvatski zvuk u narodnoj glazbi no fali nam na idejama kako taj zvuk ostvarit, tako da napokon dobijemo svoje i da nebudemo vise ovisni o susjedima.

Cak imamo i umjetnike koju su se dokazali kvalitetnim narodnim pjesmama, tu mislim na glazbenike kao Zorana Begica ( Cujes li me majko mila ), Slavka Sigurnjaka (Hej Licanko), Jerka Drlja (Lasvanska dolina), Brunu Bakovica (Oj Ivane), Zdenka Niksica (Vjecni sokol), Ivu Piljica (S pjesmom kroz Posavinu), Djuku Caica (Zapalit cu svijecu), Matu Bulica (Gori gora, gori borovina) i naseg legendarnog Marka Perkovica koji nam je poklonio divne hrvatske narodne pjesme kao sto su "Moj Ivane", "Bojna Cavoglave" (koja se pjeva u izvornom makedonskom ritmu), "Bili brode moj", "Pijem duso", "Zasto si se okomila na me". Pozivam te umjetnike da sjednu za stol i pokusaju osnovati label koji bi mogao nositi ime "Cro-Folk", i neka zajedno pronadju i kreiraju nas hrvatski zvuk u narodnoj pjesmi, za lijepsu i veseliju buducnost hrvatskog naroda.


Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.