Blog Ratka Boškovića

četvrtak, 11.12.2008.

Zašto Eiletzova knjiga o Titu u Moskvi

Jučer sam se osjećao kao da sam položio težak ispit: poslao sam prijatelju Tomislavu u njegovu tiskaru i naslovnu stranicu knjige 'Titove tajanstvene godine u Moskvi 1935.-1940.' Briljantan dizajn naslovnice knjige izradio je moj kolega Predrag.

Samo pola sata kasnije otišao sam na gablec s jednim drugim prijateljem, Ivom, koji me i potaknuo da otvorim ovaj dnevnik, i odmah se suočio s njegovim pitanjem - kako to da si odlučio izdati knjigu o Titu, to nije baš tvoje područje?

Dobro pitanje. Zašto i kako, dakle, baš ta knjiga, nakon nekoliko tipično ekonomsko-političkih koje smo do sada moja Jadranka i ja priredili?

Svoju ulogu uvijek odigra i slučaj. Svi koji se bave objavljivanjem prijevoda knjiga znaju kako je ponekad teško naći i dobiti prava za neku knjigu, makar i vrlo poznatu. Tako prije nekoliko godina nikako nisam uspijevao naći vlasnika prava za knjigu o propasti Enrona: napisali su je dvoje vodećih novinara američkog Fortunea, ali u redakciji za tu knjigu nisu nikada ni čuli. Ni agenti koje sam kontaktirao nisu za nju znali. Tako su hrvatski čitatelji ostali uskraćeni za jednu od vjerojatno najboljih i najzanimljivijih publicističkih knjiga zadnjih godina...

O knjizi Silvina Eiletza saznao sam proljetos iz nekih naših novina, kad je objavljena u Sloveniji i odmah prodana u 2500 primjeraka. Zainteresirala me. Poslao sam izdavaču koji se spominjao upit za prava. Odgovor mjesecima nije stizao, već sam na to i zaboravio. Kad, odjednom, usred ljeta, dok smo bili na moru, u mailu odgovor: ako želite, možete dobiti prava.

Za koji tjedan knjiga mi je stigla poštom. Ostavio sam sve ostalo što sam taj čas čitao i bacio se na Tita. Malo je i slabo reći da su me već prve stranice zaprepastile: se ne sjećam kada me neka publicistička knjiga tako potresla. Čitavu ju je prva pročitala Jadranka i potvrdila moje dojmove. Tako je pala odluka: kupit ćemo prava, prevesti knjigu i objaviti ju u Hrvatskoj.

Bit će u najmanju ruku zanimljivo promatrati kako će knjiga ovdje biti prihvaćena i kako će proći na tržištu.

- 15:21 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.