< travanj, 2007 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Biti Bolji, cilj kojem trebate težiti!!

Pišite mi na:
cikla@net.hr


Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
ĐUKA
Glasaj za moj blog na www.croblogeri.com
Naučite osnovne pojmove iz svijeta poduzetništva!!
Pročitajte priče uspješnih i neuspješnih malih poduzetnika!!!
Mala škola poduzetništva.
Želite li suradnju javite se!!!



Web Counter
Web Counter

Moja suradnica: HEHA

Moja komentatorica: NEFERTITI
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

Linkovi

Kako postati poduzetnik?

Kako pokrenuti vlastiti posao i postati uspješan mali poduzetnik?
Pitajte što vas zanima!!!
VODIČ ZA OSNIVANJE d.o.o.
Radiš kod privatnika! Godinama doživljavam mobbing!













Number of online users in last 3 minutes


Naš manager

ĐUKA
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
ĐUKA



29.04.2007., nedjelja

BANKROTIRAO SAM ALI SE NE PREDAJEM - I DIO

Iako je propao na tržištu Zlatko ne namjerava ostati gladan

Danas ću vam napisati nešto što sam već jednom davno obradio na ovom blogu. Zašto? Vrlo jednostavno. Kada sam sreo Zlatka Rabika iz Slatine bio je bankrotirao. U glasu sam osjećao gorčinu, pa i nevjericu. Ali isto tako i odlučnost da se ne predaje.
Zato sam mu obećao da ću ga pratiti i dalje. Ovih dana namjeravam do njega otići, krenuo je ponovo od početka, iz ničega. I vjeruje u uspjeh. Zato je zaslužio da se njegova priča završi..uspješno…

Image Hosted by ImageShack.us
Zlatko Rabik je rođen prije 45 godina u Vinkovcima. Otac mu je bio obućar, šezdesetih godina je počeo raditi u Kombinatu Borovo, a 1974.g. cijela obitelj seli u Vukovar. Zlatko je nastavio očevim stopama, završio je Tekstilno-tehnološki fakultet – studij obućarstva. U njemu je ostao taj obućarki štih. Borovo je bilo grad gume i obuće: Kad jednom tamo odrasteš, onda se cipela trajno nastani u tebi – kaže Zlatko.
Po završetku fakulteta između znanstvene karijere i zapošljavanja izabrao je Viko Varaždin, tvornicu koja je imala intenzivan razvoj. Proizvodili smo i 12000 pari obuća dnevno i bio sam sretan što sam tamo radio – kaže Zlatko.
Ali vrlo brzo dolazi razočaranje, Viko 1987.g. upada u tada poznatu aferu Agrokomerc i sve je brzo puklo. Vodeći kadar je bio uhapšen, a tvornica je bila obezglavljena.
Image Hosted by ImageShack.us
1988.g. seli u Slatinu, postaje tehnički direktor u tvornici obuće. Tu je dočekao rat. I ovdje su se uz posao događale druge stvari kojima se 1990.g. usprotivio i uz pomoć kolega smijenili su direktora. Dolazi poraće i privatizacija, umiješali su se osobni interesi, vodila se čudna privatizacija i zato je odlučio otići u privatni biznis.
U jeku rata, sa još dvojicom kolega pokreću tvrtku Toping, čija je djelatnost bila proizvodnja obuće. Doslovce su stratali iz jedne garaže s radnicima koji su većim dijelom bili prognanici iz Borova. Tvrtka je imala 10 zaposlenih, cijela obitelj je bila uključena u taj posao. Bili smo uspješni, radili smo uslužno, ali i svoj vlastiti modni program. A onda je negdje 1995. došla kriza.

Zlatko kaže: Najveći kupci su bili iz građevinarstva, ali i najveće neplatiše. Oni su mi došli glave. Imaš robu, daš im je, a onda to ne možeš naplatiti. Ostaju ti potraživanja koja stalno rastuu. I onda to pokušavaš naplatiti kompenzacijom. Upadaš u zatvoreni krug.
Image Hosted by ImageShack.us
Posao je nadrastao garažu i uz građevinskog materijala dobivenog iz kompenzacija grade halu. Bio je to pogon od 1000 m2. Sve su završili u tri godine, bez kredita banaka. A onda su osjetili sve posljedice takve goleme investicije koja je nadilazila njihove realne mogućnosti. Uzimaju kredit za opremu i veći dio za obrtna sredstava (plaće postojećih radnika i otvaranje novih radnih mjesta). Od 30 radnika brzo su došli do 50 radnika. Hrvatski model poslovanja se pokazao kobnim, sve je pošlo naopako. Nekontroliran uvoz, neplaćanja i još ponešto. 2005. g. prestaju sa radom, Porezna uprava ih je blokirala, a banka ima hipoteku na imovini. Ljudima su dali otkaz, ali su plaće podijelili.

Zlatko kaže: I da nismo gradili objekt, mislim da bismo samo malo produžili život, jer bismo imali potraživanja na papiru, bez kune u džepu. Problemi u obućarskoj industriji su brojni, ali najviše nas je uništio uvoz. A uvozi se nezdrava obuća, vrlo jeftina. Moramo educirati sve, reći da nije zdravo nositi tenisice iz Kine jer nisu kvalitetne.

I završava: Gladan neću ostati. Mislim ostati i boriti se dalje. Razmišljam opet o vlastitom biznisu jer imamo znanje, kvalificiranu radnu snagu. Kada budem opet kretao kupit ću modernu opremu, i nikada više 50 radnika, najviše 5. i moram stvoriti prepoznatljv brand.

IZDVAJAM:
Image Hosted by ImageShack.us
Zašto smo propali?

U ono vrijeme vladala je opća nelikvidnost, živjeli smo u okruženju gdje postoji potreba za tvojim proizvodima koje nitko ne plaća ili ulazite u kompenzacije. Naša su obrtna sredstva završila u osnovnim sredstvima, u hali. Imali smo krasne uvjete ali smo ostali bez obrtnih sredstava, bili smo nelikvidni. Jedino rješenje smo vidjeli u kreditu banke. Dobiješ kredit i u startu ga počinješ trošiti nenamjenski pa opet upadaš u problem.

San
Mislio sam da sam ostvario svoj san. Oduvijek sam sanjao o tome da budem privatni poduzetnik, da imam svoju tvornicu i dobio sam je u najboljoj životnoj dobi, s 38 godina. Međutim realnost je okrutnija. I pored svega kažem: Bitka nikada nije izgubljena.
Image Hosted by ImageShack.us

21.04.2007., subota

PRIČA IZ POŽEGE


Thomas Heinz Pandžić: Trnovit put do uspjeha - ALLES

Za 12 godina poslovanja broj zaposlenih porastao je sa 2 na 65 zaposlenika, izgrađen je veliki trgovački centar površine 3000 m2 prodajnog prostora i 1500 m2 skladišnog prostora.

Kada se Thomas Heinz Pandžić 1973 godine vratio iz Njemačke u Hrvatsku nije ni slutio da će danas zajedno sa suprugom Vlastom biti vlasnik ugledne tvrtke Alles u Požegi.
Rodio se u Hedesheimu (Njemačka) od majke Njemice i oca Hrvata koji je 1957 godine otišao u Njemačku trbuhom za kruhom i tamo izučio više zanata (stolar, zidar). U Požegi završava osnovnu i srednju školu. Sticajem okolnosti završio je trgovačku školu iako je tada razmišljao da postane kuhar.
- Znao sam da moji nemaju novaca da me pošalju na fakultet i zato sam želio završiti nešto što ćemi odmah donositi prihode kaže Thomas.
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Odluka

- Kao vrlo mlad razmišljao sam o svom vlastitom poslu i prva misao u glavi mi je bila pobjeći u Njemačku i tamo nešto raditi. Ipak nisam otišao. Posla se nisam bojao, prvi puta počinjem raditi sa 12 godina. Odlazim preko školskih praznika u Njemačku kod seljaka brati duhan, što nije bilo lako. Supruga u jesen 2003.g., nakon što je u privatizaciji ostala bez posla u Požeškoj dolini, otvara obrt – kiosk na tržnici.
Tu smo prodavali sve i svašta i odatle naziv ALLES (njemački SVE). Nakon mog odlaska iz bivše tvrtke – 01.06.2004.g. nas dvoje osnivamo tvrtku ALLES d.o.o. Prvi zaposlenici bili smo nas dvoje, zatim vozač i knjigovođa. Još smo neko vrijeme smo radili sa kioskom na tržnici, zatim ga prodajemo i radimo isključivo veleprodaju elektroinstalacijskog materijala. Sve ovo danas što imamo je nastalo iz te veleprodaje.
Image Hosted by ImageShack.us
Trnovit put

Thomas priča: - Put poduzetništva bio je težak i trnovit. U sve ovo danas što imamo ugrađeno je mnogo vlastitog rada, ništa nisam dobio na poklon. Krenuli smo 1994 g. kao d.o.o. iz 20 m2 uredskog prostora i 2 zaposlenih.
Sve je tražilo odricanja, ali Thomas i Vlasta su nastavili.
Supruga Vlasta nastavlja: U početku smo sve radili zajedno, bili smo i prodavači, i vozači, i komercijala, kasnije se to profiliralo pa danas Thomas vodi tvrtku, a ja radim u financijama i više sam se posvetila našim sinovima, Imamo tri sina, Mihaela koji ima 19.godina i radi kod nas, Leo ima 16 godina, a Teo ima 9 godina.
- Nije nam bilo lako bez početnog kapitala, nekada se čovjek i umori, ali onda opet nađe snage i ide dalje. Sjećam se prve veće isporuke od 5 km kabela, to je bilo nešto do neba, bili smo zadovoljni i s tim, a danas kablove isporučujemo na šlepere. Teško je pomiriti obiteljski život i posao, no mi smo to ipak uspjeli – nastavlja Vlasta

Razvoj
Image Hosted by ImageShack.us
- Tri su prekretnice bile značajne: prva kada smo 2 godine nakon otvaranja tvrtke prešli iz čiste maloprodaje u veleprodaju, druga 1998.g. kada smo prešli u prostor od 200 m2. Ovdje smo imali i malu krizu jer smo opet ostali bez ičega jer smo sve uložili u posao. Treća prekretnica je bila izgradnja trgovačkog centra koji je iz početnih 1500 m2 tlocrtne površine narastao do 3000 m2. Za taj centar smo se pripremali duže vrijeme. Prije otvaranja imali smo zalihe robe od 7 milijuna kuna, a nakon otvaranja morali smo povećati zalihe na 14 milijuna kuna, znači duplo. To je bilo veliko opterećenje koje smo ipak prebrodili i danas se ne bojim ničega.


IZDVAJAM

Dvije sreće

Image Hosted by ImageShack.us
U posao smo krenuli od ušteđevine i kupili računalo i faks, ostalo nam je 10 tadašnjih njemačkih maraka koje i danas čuvamo u okviru na zidu tvrtke. Nije nas bilo strah krenuti jer nismo mogli ništa izgubiti kad ništa nismo ni imali.
U životu sam imao dvije sreće:
- jedna što nisam ziceraš,
- druga što ima suprugu koja je veliki analitičar i koja povlači ručnu kočnicu na vrijeme.
Vlasta dodaje: Thomas je kao šef prema svima tolerantan i zahtjevan u pogledu rokova, nešto manje prema meni ali i to je normalno. Ja sam malo opreznija, nas dvoje ne razmišljamo uvijek jednako no uvijek nađemo neko rješenje.

Dobro se uvijek vraća dobrim

Zaposlenici kod nas ne rade pod pritiskom i ne dolaze na posao sa grčom – kaže Vlasta. Uvijek imamo vremena saslušati ih, pomoći im...organiziramo druženja sa zaposlenicima, za kupce, za obljetnicu tvrtke, pomažemo humanitarno koliko možemo.
Thomas dodaje: Najvažniji su djelatnici jer bez njih ne bi bilo ništa od ovog našeg uspjeha. Tvrtka ne može napredovati bez ljudi. Treba imati vjeru u sebe, u Boga, jer jedno bez drugoga ne ide. Ja sam stretan ako su drugi sretni. Zadovoljstvo uvijek treba podijeliti s drugima.

Savjeti

Vlasta i Thomas imaju nekoliko savjeta:

- budite uvijek optimista u poslu,
- morate znati što želite u poslu, imati svoj cilj,
- morate uvijek imati u glavi da imovina tvrtke nije vaša već da tu samo radite. Mnogi su propali jer tako nisu razmišljali. Prvo namirite sve oko sebe (porezi, doprinosi, plaće..) i ako nešto ostane to je dobro. Dok imate zadovoljnog radnika biti ćete i vi.
- jedan stari iskusni čovjek je rekao: Kada ti je najteže moraš biti jači od sebe.
Image Hosted by ImageShack.us
Alles i Sv.Rok

Jedan naš poslovni partner iz Slavonskog Broda prvi je puta trebao doći u Požegu, u našu tvrtku.
Alles je smješten u gradu pored kapelice Sv. Roka u ulici Sv. Roka. Nije znao kako će doći do Allesa. Na putu iz Slavonskog Broda prema Požegi otišao je drugim putem i zato je nazvao je našeg radnog kolegu i pitao kako ga će doći do Allesa.
- Kad siđete u grad, do trga, pitajte gdje je kapela Sv. Roka, tu smo mi -objasnio mu je.
Čovjek je došao do trga i pitao jednog prolaznika: Recite mi molim vas gdje je kapela Sv. Roka?
Ovaj mu odgovori: To vam je pored Allesa!


18.04.2007., srijeda

DRUGA STRANA PODUZETNIŠTVA

LJUDI SE LIJEČNICIMA NAJČEŠĆE ŽALE NA UMOR

Možemo li ukloniti iscrpljenost i smanjiti stres?


Prvi i najvažniji korak u stvaranju ranoteže duha jest smanjenje, odnosno uklanjanje stresa.
Iscrpljenost je nedostatak tjelesne, intelektualne i emocionalne energije, a kronična iscrpljenost je takvo produženo stanje.
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Zapravo, možda se upravo sada kronično iscrpljeni. Zagonetno je to, što u prirodi ima toliko energije. Zašto je iscrpljenost svakodnevno iskustvo milijuna ljudi? Ljudi se liječnicima najčešće žale na umor. Kronična iscrpljenost je nedostatak energije koji traje mjesec dana ili više.
Usprkos velikoj raširenosti iscrpljenosti i stresa ljudi često podcjenjuju njihove utjecaje na život. Ravnoteža duha i tjela stvorit će ravnotežu moždanih tvari koja će stvoriti ravnotežu i optimalnu aktivnost tjelesnog energetskog sustava. Kako se stvara ravnoteža duha?
Prvi i najvažniji korak jest, smanjiti, odnosno ukloniti stres.
Stres je postao poznati naziv. Riječ stres priziva slike prometne gužve, poslovnih rokova, svađa i razočarenja. Stres je “neprikladan pritisak doživljaja”.
Stres nastaje kad duh/tijelo sustav nije spremno podnijeti doživljaj na uravnotežen i cjelovit način. Znojenje je znak stresne situacije. Reakcija borba-bijeg zahtjeva veliki potrošak energije.
Osim učinka na probavu, stres smanjuje djelotvornosti imunološkog sustava.
Stres se može ukloniti tako da duhu i tijelu pružimo iskustva suprotna stresu.
Jedan od načina su kreativne aktivnostima za duh, ali i za opuštanje i odmor tijela.
Kako bi se na učinkovit način trajno riješili stresa, kao i oslobodili svu kreativnu energiju pokrenute su kretivne duhovne radionice koje imaju za cilj upravo sve gore navedeno.
Kreativne duhovne radionice namijenjene su svim ljudima i strukturama društva, te dobnih skupina koji se prepoznaju u pitanjima: Imate li osjećaj manje vrijednosti?
Osjećate li se izgubljeno? Nosite li u sebi tugu i depresiju? Patite li od neke fobije?
Osjećate li krivnju? Teško se prilagođavate različitim situacijama? Muče li vas tjeskobe? Jeste li nezadovoljni? Jeste li pesimist? Jeste li zabrinuti,neodlučni? Nedostaje vam samopouzdanja? Nedostaje vam inicijative i poduzetničkog duha? Želite li biti bogati i uspješni?...
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Cilj kreativnih duhovnih radionica je oslobađanje čovjekove kreativnosti. Moguće je promijeniti život radeći po principima ovih radionica, a proces koji se prolazi kroz ovu radionicu naziva se “duhovna kiropraktika”.
Mnogi bi željeli biti kreativniji, mnogima snovi bježe.

Često imamo odlične ideje, predivne snove, ali ih ne možemo ostvariti za sebe. Možemo to jednostavno i jasno ostvariti, te kreativnim metodama unijeti u život zdravlje, bogatstvo, ljubav i ljepotu, i dovesti u sklad svoj svjesni i podsvjesni um.
Poduzetnici moraju naučiti kako se boriti sa stresom na radnom mjestu, naučiti vježbe komunikacije između više hijerarhijskih slojeva uposlenika, kako rješavati konfliktne situacije, rad sa emocijama, te psihičke pripreme za promjenu radnog mjesta.
Image Hosted by ImageShack.us
Posebno su odgovorne osobe koje se u poduzećima bave odnosima i komunikacijom. (menadžeri, direktori, rukovoditelji, upravitelji, poslovođe, svi koji komuniciraju sa potrošačima i kupcima).
Iako su biološki činitelji sigurno važni kako bi se prevladao stres i iscrpljenost, očigledno je da ljudskome životu treba nešto više od hrane i vježbi da bi bio doista zdrav. Mora postojati osjećaj smisla i ljubav prema samome sebi.
Opstanak ne znači puno preživljavanje. Duhovni rast je doživljaj pun ushićenja.
Da bi bili zdravi, te da bi to zdravlje sačuvali ili ga povratili, moramo razmišljati zdravo svaki dan.
Naučiti vježbe opuštanja, disanja, naučiti se nositi sa teškoćama života i stresom koji je njegov sastavni dio danas je nužnost za uspješan život.
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us

IZDVAJAM

Svijet je onakav kakvi smo mi


Stara izreka kaže: “ Svijet je onakav kakvi smo mi”. Dan može biti sunčan, ali ako nosite tamne naočale sve će vam izgledati sivo i tamno. Način na koji doživljavamo svijet ovisi o kvaliteti našega zapažanja, kao i o načinu života koji vodimo.
Savjet poduzetnicima, kao i svima koji žele sačuvati ono što posjeduju: Odredite si primarne ciljeve u životu i uvijek imajte dovoljno vremena za sebe. Sve ostalo biti će tu i kada se “ vi vratite”. Naravno, ako je dovoljno vrijedno da vas čeka.....
Image Hosted by ImageShack.us

15.04.2007., nedjelja

DA LI ME JE NETKO ŠTITIO?


TKO JE VOZIO MOJ AUTO? POTREBAN SAM OVOM SVIJETU!!!!

Eto danas bih nešto pisao van mojih uobičajenih tema. Neću o poduzetništvu, možda se neki i razočaraju. Ali samo danas, neka mi oproste.
Uvijek sam se pitao, a siguran sam i mnogi od vas, štiti li netko nas, neka sila, energija…..nije važno kako se zove. Nisam baš u to bio siguran. A onda mi se u zadnjih 10-tak dana dogodio jedan događaj.
Ja bih ga nazvao «Moj pametni auto»
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
NESREĆA
Završio je još jedan, za mene običan radni dan. Onako kako ja već živim. U svakom trenutku sam na nekom zanimljivom mjestu. Nema šanse da sjedim i čekam. Tražim neobične ljude, zanimljive događaje, razgovaram s njima…pokušavam pridobiti onu, kako mnogi političari ili ekonomisti znaju pametno reći, onu kritičnu masu koja će pokrenuti naš projekt – magazin "slavonski Poduzetnik". Tako je bilo i prije 10 dana. Pomalo umoran vraćao sam se kući. Bila je noć..uskoro je treba završiti i taj dan. Pa baš i nisam sporo vozio…ali o tome neću na glas. I onda u jednom malom mjestu – Topoline…pred auto istrči pas. Nisam htio kočiti, pokušam ga obići i skrenem na lijevo. A auto kao pijan, počne plesati, prvo na lijevu stranu….točkovi mi voze tik uz kanal..prođe prva betonska ćuprija, druga, treća. Pomislim gotovo je, lupit ću u taj beton i kraj. Naglo skrenem, desno na cestu…a auto opet ide gdje hoće. Imao sam osjećaj da on vozi gdje želi, da netko s njim upravlja.
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Pred očima slike iz moga života, sve se tako lijepo vidjelo u tih 30 sekundi. I onda vidim kanal…naravno bio je moj. Uletio sam u njega i punih 20 metara po njemu vozio. Glava, ruke, noge..sve mi se treslo. Stanem.
Čujem glasove: - Jesi li sam, kako ti je???….puno pitanja a ja ne mogu odgovoriti….steglo me nešto u grlu, nogama…
Izašao sam, jedan Boris se posebno oko mene trudio. Hvala mu, pomogao mi je u najtežem trenutku.
Pitam: - Što je s autom?.
- Ma kakav auto čovječe. Pa ti nisi ni svjestan što si mogao doživjeti. Ulazi u kuću, sjedi i odmori.
Popio sam vodu, kavu, vodu, kavu..ništa nisam htio razmišljati.
A on će opet: - Čovječe pa znaš li kakvi su to bili udarci. Žena i ja smo pomislili gotovo je, nema toga više koji vozi. Ne mogu vjerovati da ti ništa nije. Pa tebe je neka SILA poslala u desnu stranu ceste u taj kanal pun blata i vode. Što ti radiš?
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
SILA
I onda pomislih čovjek je u pravu. Događaji su se poslije odvijali kao i u svakoj nesreći, policija, izvlačenje auta iz kanala – opet je Boris priskočio s traktorom, nazivanje kući kada je sve prošlo, pozivi prijatelju da me doveze kući – zamislite nije bilo potrebno, auto je upalio i bio u voznom stanju. Jedina posljedica je bila prehlada, grlo..i ostalo. I blatnjav auto, zemlja, voda i blato su ga dodatno usporili. Ali i tako je mnoge od vas grlo boljelo.
Da, neka SILA je vozila moj auto. Nisam to bio ja. Pa ja nisam ni kočio, samo sam držao volan…a auto je birao stranu, mjesto gdje će stati. Ma nisam ja njime upravljao, siguran sam. Netko je želio da me upozori, uspori, stani malo. - Još si potreban ovom svijetu, ali stani malo. Da li ću? Ne znam!!!
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Izgleda da je moja misija ipak važnija i zadržan sam u ovom životu. Bar si tako umišljam. A glavni urednik mi je drugi dan šaljivo rekao: Pa kud ćeš, kud juriš. Tek smo kod trećeg broja. Trebaš nam….nema više vožnje po noći….
A Boris je bio dodatna nagrada. Čovjek je posebno bio pažljiv, pričao mi je što sam sve prošao…..smirio me. I dokazao da ima još dobrih ljudi kojima nije teško u ponoć izaći iz kuće i pomoći. Koji ne sjede u toploj sobi i gledaju što se to dogodilo. Kažu, danas je malo takvih. Njegova kćerkica me je gledala, pričala što tata ima, što radi…ja sam tek treći dan shvatio da djeca znaju reći ono što čuju u kući i što ne bi trebali drugi znati.

P.S.: Tek sam drugi dan, kada sam otišao na mjesto događaja shvatio što sam mogao doživjeti…Imam i fotografije sa mjesta nesreće, ali neću to objaviti. Možda bih nekoga naljutio, neka to ostane u mojoj arhivi.
Image Hosted by ImageShack.us

05.04.2007., četvrtak

BANKE - NAŠE MALE NOĆNE MORE, II DIO

ODABRATI BANKU,.... NIJE LAKO

Nema mjesta u kojemu nema najmanje jedne od poslovnica ili filijale poslovne banke. Odabrati s kojom bankom treba početi raditi izgleda "lako". Sve one nude lepezu svojih usluga, manje naknade ako koristite pakete usluga, manje naknade ako koristite usluge kao fizička osoba i kao poduzetnik, brze kredite, praćenje poslovanja poduzetnika, na vama je samo da odaberete pravu banku.
Image Hosted by ImageShack.us
Moj savjet za odabir banke:
- banka mora imati stručno osoblje, ljubazno i motivirano da vam pomogne.
- prvi kontakt s vama mora biti profesionalan i stručan. Nemati vremena za slušanje vaših potreba ili bar zakazivanje termina kada možete na miru doći i porazgovarati znak je da vam takva banka ne treba. Osobna znatiželja zaposlenika banke mora biti u drugom planu.
- sve nejasnoće moraju vam biti objašnjene bez nervoze.
- ako ste štediša te banke kao fizička osoba koristite svoja dotadašnja iskustva, procijenite kvalitetu usluge banke, odnos prema vama kada ste stajali u redu, tražili neko objašnjenje oko svoga tekućeg ili žiro računa, davanje informacija o svim uslugama i nejasnoćama. Ako ste bili nezadovoljni, odaberite drugu banku ili još jednom razgovarajte o onome što želite.
- jedan je odnos kad ste štediša koji drži novce u banci, a drugi kad ste poduzetnik koji traži (moli) sredstva za početak poslovanja. Banka koja ima isti odnos u obje situacije prava je banka. Odaberite je.
- mnoge banke imaju posebne odjele, službe, referade za poduzetništvo. Takva banka ima mogućnosti posvetiti vam se kad krećete u posao. Cijenite je po osoblju koje vodi taj posao. Profesionalca ćete uvijek prepoznati, on će vam pomoći u izradi plana (elaborata), dati savjet, a ne odmah kritizirati i odbaciti. Prije nego uopće krenete u bilo kakav posao idite u više banaka i raspitajte se što vam savjetuju. Tako ćete vidjeti odnos banaka prema poduzetniku.
Image Hosted by ImageShack.us
Iz iskustva znam da je šteta što banke nemaju zaposlenike koji će:
* vaš predmet preuzeti u fazi započinjanja posla,
* ocijeniti investicijski elaborat, pronaći rupe u tom elaboratu. Bolje je da vas na početku ispitaju, da vam otkriju slabe točke i spriječe početak rada nego da kasnije imate teške posljedice. Ima još dobrih poslova, odabrat ćete drugi posao i bez nervoze krenuti u njega.
* pomoći vam da prikupite svu dokumentaciju potrebnu za donošenje odluke o davanju kredita,
* obavijestiti vas o rezultatu vašeg zahtjeva bilo da je pozitivan ili negativan, pomoći vam savjetom da vaš zahtjev bude pozitivno riješen,
* podržati vas u početnoj fazi poslovanja – savjetom, nekada samo slušanjem, moralno,
* prvih 30 dana što češće kontaktirati s vama, ne samo zbog korištenja odobrenog kredita već i zbog savjeta što da napravite kad ste neodlučni,
* u fazi start – up neko vrijeme (od 3 do 6 mjeseci) pratiti vaše poslovanje (prodaja, naplata, pomoć u analizama početnog poslovanja, prijedlog mjera i aktivnosti koje bi trebalo poduzeti, priljevi i odljevi na račun, marketing, i sve drugo što može poboljšati kvalitetu vašeg poslovanja).
Naravno da to ne može biti njihov posao, jer vi ipak morate imati profesionalce i stručnjake koji odrađuju svoj posao i za to su plaćeni, ali njihova kontrolna funkcija mogla bi puno značiti u toj fazi.
* ako se posao ne razvija kako treba, njihov savjet može biti i prekid poslovanja i omogućavanje da se pošteno i s najmanje posljedica izvučete. Vi ste u taj posao ipak uložili svoj trud, rad, teško zarađeni novac, nekretninu.
Bolje je sve to prekinuti na vrijeme nego ići dalje, u agoniju. Poduzetnici ponekad izgube kompas i vuku neposlovne, neprofesionalne poteze jer postaju slijepi. Često vam to ne smiju reći vaši suradnici i radnici. A netko sa strane sve to vidi bolje, razumno i može kazati što dalje. Zato je potrebna vaša puna suradnja, bez laganja i uljepšavanja.
* financiranje putem banke treba biti zadnja opcija za poduzetnika i zato je uloga zaposlenika banke kao savjetnika velika.
Image Hosted by ImageShack.us
Većina banaka pomaže u pojedinim dijelovima ili u većini gore navedenih poslova, ali ja ne znam banku koja sve te poslove u cjelini odrađuje. Šteta, zbog vas poduzetnika.
A tada bi i banka u svakom trenutku znala pravo stanje i imala pouzdanijeg poduzetnika, imala veću sigurnost uloženoga novca.
- mnoge banke imaju u svojoj organizaciji savjetnike za poduzetnike.
Ako je to forme radi, ne idite u tu banku. Takav čovjek ili je zagušen poslovima pa nema vremena saslušati vas, ili nema interesa i afiniteta za takav posao.
- banke vas neće financirati ako nemate od svoju imovinu, nema novca bez garancije, uspjeh na papiru ne znači ništa. Ne molite novac, snagom argumenta dokažite da je vaš zahtjev opravdan. Mnogo pitanja na početku znači da banka brine za sebe ali i za vas. To je dobra banka.
- ispitajte kvalitetu usluga banke (kako bi ste mogli obavljati platni promet, na šalteru banke, putem internet bankarstva, putem telefona i sms poruka, imaju li i kakvo kartično poslovanje, ima li bankomata i koliko, hoće li vam zaposlenik pomoći da prvi put pravilno popunite tražene obrasce, kako brzo možete dobiti neke podatke o vašem poslovanju poput solventnosti i sl....).
Ako ste zadovoljni kvalitetom usluge odaberite tu banku.
Image Hosted by ImageShack.us
- ispitajte kakve programe nudi banka za poduzetnika kroz komercijalne kredite, kroz programe s lokalnom samoupravom, kroz programe izvoza, turističke programe u suradnji s ministarstvom, kroz programe putem HBOR-a. Nemaju sve banke potpisane ugovore s ministarstvima i lokalnim zajednicama, zato i to trebate znati kada odabirete banku. Ovakvi krediti su jeftiniji jer država, županije i gradovi daju subvencije na kamate (subvencija = iznos koji država daje bankama radi ostvarivanja poduzetničkih programa).
- ponekad je subjektivni osjećaj presudan za odabir banke jer postoji neki vaš intiman razlog (ljubazan službenik, prijatan i uslužan razgovor putem telefona, odgovor na pitanje putem interneta – web stranice banke, uredno ažurirana web stranica banke, jasne informacije i podaci o uslugama banke, propagandni materijal i dr.). i to može biti razlog, ali nastojte ga svesti na najmanju mjeru.
- važna je snaga banke, njezina infrastruktura, programi za poduzetnike, profesionalnost i stručnost, brzina rješavanja problema, povratne informacije klijentu, snaga argumenta i podataka.

IZDVAJAM

NE MOGU VJEROVATI !!!!


Image Hosted by ImageShack.us
Ovih dana zvoni mi mobitel (pazite ovo, važno je). Ljubazni glas s druge strane kaže: "Ovdje...iz Privredne banke, znate prije 5 godina ste uzeli kredit preko nas. Uredno ste ga vratili. Ali imate jedni pretplatu od 51 EUR, možete li mi reći broj vašeg tekućeg računa, pa da vam vratimo taj iznos,..."
A ja ne mogu vjerovati. Svašta mi prostrujilo kroz glavu.
Kažem: "Možete li mi nazvati za 10 minuta, samo dok pronađem broj tekućeg." A onda onda odoh brzo na ht imenik i tražim broj sa kojeg su me zvali. ma da nije neka fora, da mi uzmu broj tekućeg. Pogledam, jeste banka je.
Opet žena zove...i ja sav sretan dam svoj tekući...i zamislite za dva dana novci su tamo bili. Nemogu vjerovati.
A znate li zašto sam rekao kod broja mobitela...važno je...pa shvatio sam da broj mobitela nisam mijenjao više od 5 godina. Čestitam, rekoh sam sebi...ima li još takvih. I još da su poduzetnici.