< siječanj, 2007 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Biti Bolji, cilj kojem trebate težiti!!

Pišite mi na:
cikla@net.hr


Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
ĐUKA
Glasaj za moj blog na www.croblogeri.com
Naučite osnovne pojmove iz svijeta poduzetništva!!
Pročitajte priče uspješnih i neuspješnih malih poduzetnika!!!
Mala škola poduzetništva.
Želite li suradnju javite se!!!



Web Counter
Web Counter

Moja suradnica: HEHA

Moja komentatorica: NEFERTITI
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

Linkovi

Kako postati poduzetnik?

Kako pokrenuti vlastiti posao i postati uspješan mali poduzetnik?
Pitajte što vas zanima!!!
VODIČ ZA OSNIVANJE d.o.o.
Radiš kod privatnika! Godinama doživljavam mobbing!













Number of online users in last 3 minutes


Naš manager

ĐUKA
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
ĐUKA



01.01.2007., ponedjeljak

ZAPOČEO BIH PODUZETNIČKU DJELATNOST – KAKO? II DIO!

FRANŠIZA

Donijeti odluku o tome kako će te ući u svoj posao nije lako. Mogućnosti su različite. U ovom postu upoznat ću vas sa jednom od mogućnosti: FRANŠIZOM.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Franšiza dolazi od francuske riječi “franchise” i znači povlastica. Mnogo je definicija franšiza.
Jednostavno, rečeno franšiza bi bila ugovor o poslu u kojem vlasnik franšize ustupa odnosno prodaje drugoj pravnoj ili fizičkoj osobi pravo korištenja proizvoda ili usluge vlasnika.
Franšizno poslovanje sigurno potiče razvoj malog gospodarstva, time smanjuje i nezaposlenost.
U franšiznom ugovoru koji zna biti razrađen do najsitnijih detalja pojavljuju se davatelj franšize i primatelj
franšize.

Davatelj franšize najčešće prodaje primatelju franšize:
- marku ili brand
- know – how ili znanje
- poslovno iskustvo
- trening osoblja i vođenje početka poslovanja
- marketinšku podršku
- zajedničku nabavu sirovina, repromaterijala i ambalaže
- priručnik za vođenje franšize
- poslovne i tehnološke metode rada i metode prodaje
- stalna savjetovanja
- sve druge elemente bitne za franšizu
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Zašto franšiza?

Franšiza je dobar oblik poslovanja za:
- poduzetnike početnike
- nezaposlene koji žele početi raditi
- zaposlene koji su postali tehnološki višak
- zaposlene koji žele započeti karijeru u vlastitom poslu
- mlade koji žele ući u poduzetništvo

Svima njima franšiza omogućuje:
- manji početni rizik jer iza njih stoji obično dobro uhodani posao i poznata marka
- preuzimanje razrađenog sustava rada
- kontrolu poslovanja, bar u početnoj fazi
- manji početni kapital
- standarde kvalitete

Kako ući u franšizno poslovanje?

Iako sve izgleda jednostavno i lako, morate biti oprezni kod ovog oblika poslovanja. Obično se misli da za kupovinu poznate franšize treba mnogo novca. I da i ne. Reći ću vam zašto.
Sredinom devedesetih godina pročitao sam u lokalnom dnevnom listu da se traže primatelji franšiza za poznatu svjetsku marku. Započeli su širenje Hrvatskom upravo kroz ovaj oblik poslovanja.
A ja sam odjednom dobio želju pokrenuti vlastiti posao. I prijavio se. Obavljen je prvi razgovor, popunili smo upitnike. Čuo sam uvjete i pomislio: “Što ja tu tražim? Pa ja nemam te novce.” I opet je želja i volja bila jaka.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Zamislite, pozvali su me na razgovor, uži krug. Ali onda dolaze svi njihovi uvjeti. Morao sam povesti suprugu, razgovarali su s oboje, dugo. Ispitivali svaki detalj našeg života, postavili uvjet da se u obitelji nitko ne smije baviti nekim drugim biznisom...i tako redom. Ja sam bio uporan, a supruga je klimala glavom i čudila se.
Na kraju sam pozvan u njihov centar u drugi grad na obuku, test mojih sposobnosti, praktičan rad. Rekli su mi da novci nisu presudni, moje godine također, ako ocijene da ste prava osoba. Radio sam 7 dana, u smjenama, rotirao sve poslove. Nisam nikome rekao gdje sam.
Jednoga dana ulazi u objekat prijateljica koja me zna s posla. Gleda u mene, ne vjeruje, čita ime na pločici na košulji i pita me otkud ja ovdje.
A ja joj kažem: “Zabunili ste se, nisam ja taj.
“Oprostite, tako sličite mom prijatelju iz jednog grada. Isto ime ima. Ne mogu vjerovati”
Nisam joj odmah priznao tko sam, želio sam da to bude moja tajna, a ona je cijelo vrijeme gledala u mene. Zbrajala je u glavi, vrtjela film. Kad je završila, krenula je prema izlazu. Nisam izdržao. Viknuo sam: Antonija..., gledala je zbunjeno okolo i nije vjerovala u tu moju promjenu. Smijali smo se još dugo.
A istovremeno dolazio je njihov voditelj i svaki dan razgovarao sa mnom. Jedno pitanje je ponavljao: Zašto želim dati otkaz u dobro stojećoj tvrtki i uzeti franšizu? Moj motiv mu je bila glavna preokupacija. Uzvratio sam da želim zaraditi, da su svjetska marka, da su sigurni...i pitao sam ga imaju li u svijetu puno franšiza koje nisu uspjele. Odgovorio je ne.
Na kraju obuke pozvao me je i još jednom rekao da novac nije presudan, što znači da ga i ne morate puno imati da bi krenuli u franšizu. Pokušao je biti džentlmen i utješiti me.
“Nitko nije prošao u tom užem krugu. Znajte da ste postigli uspjeh jer ste ušli uži izbor što postiže svega 2 % od prijavljenih kandidata” rekao mi je.
Razloge moga neuspjeha nije obrazložio, a ja sam imao bio uvjeren da je glavni razlog bio taj što nije proniknuo u moj motiv ulaska u ovaj posao. Danas taj posao uspješno radi i ima franšizera.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Morate znati da kao primatelj franšize plaćate davatelju franšize:

- početnu pristojbu (initial fee ili entrance fee)
To je iznos koji dajete pri potpisu ugovora za upotrebu marke i eventualnih patenata, prodaju franšiznog paketa, priručnik, obuku, tehničku pomoć u fazi otvaranja, eksluzivnost i dr.
- pristojbu za poslovanje (royalty)
To je iznos koji dajete za sve troškove davatelja franšize (tehnička pomoć, marketing, seminari, savjetovanja, i dr.). Ovaj iznos se plaća u postotku od bruto prometa i plaća se periodično (npr. svaki mjesec).
Kod ulaska u ovaj oblik posla postoje opasnosti obećanja brzog bogaćenja uz malo početnog ulaganja i rada. Ne radite franšizu bez savjeta, pomoći stručnjaka za pravne poslove i stručnjake za franšizu.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

IZDVAJAM

Časopis “Franšiza” iz siječnja 2003.g. objavio je zanimljiv test za potencijalne kupce franšize koji je prenio s web portala www.franchiseline.com
Prenosim ga u cijelosti, pa se malo testirajte. Ispitajte vaše sklonosti.

TEST: JESTE LI POTENCIJALNI KUPAC FRANŠIZE?


10 pitanja koja vam otkrivaju jeste li spremni postati kupac franšize:

1. Osjećate li se sposobnim voditi vlastiti posao?
2. Jeste li već izabrali područje poslovanje koje vas doista interesira?
3. Jeste li izabrali područje koje je izuzetno uspješno u ovom trenutku?
4. Vaša obitelj spremna je slijediti vas i poduprijeti?
5. Imate li sposobnosti voditi tim zaposlenika i znate li ih motivirati?
6. Imate li financijska sredstva za započinjanje projekta?
7. Jeste li upoznati s hrvatskim propisima o franšiziranju?
8. Jeste li spremni polaziti tečaj edukacije o poslu?
9. Jeste li spremni predstavljati image i marku prodavatelja franšize?
10. Jeste li spremni izgubiti dio svoje samostalnosti i osloniti se na know-how prodavatelja franšize?

Mogući su odgovori sa DA/NE/NE ZNAM

Rezultati:

Većinom DA

Bravo! I prije svega čestitke! Informirani ste i motivirani: shvaćate da je franšiziranje dinamična forma i formula za uspjeh, ali zahtijeva veliki angažman. Nastavite se i dalje informirati i pratite seminare da biste u potpunosti svladali materiju i znali sve o budućoj aktivnosti.
Većinom NE
Učinili ste dobro rješavajući ovaj test prije poduzimanja ikakvih koraka u smjeru kupnje franšize. Uštedjet ćete vrijeme i novac! Definitivno, franšiza nije formula uspjeha za vas. Vaša samostalnost bi vas ometala u slijeđenju ispravnog koncepta vođenja franšize. Preispitajte se.
Podjednako DA/NE
Vaša želja za kreiranjem vlastitog posla i da postanete “sam svoj gospodar” u opreci je s težinom odgovornosti koju trebate preuzeti. Kupovina franšize pustolovina je koju svakodnevno uspješno preživljava dosta hrvatskih poduzetnika, a koji su prethodno bili podržani business planom i analizama o mogućnostima poslovanja.
U Hrvatskoj postoji Hrvatska udruga za franšizno poslovanje, postoje poduzetnički centri za franšizu u Zagrebu i Osijeku. Oni vam nude različite mogućnosti franšiza. Posavjetujte se s njima.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service