Blog Sadašnjeg trenutka

utorak, 18.03.2008.

Moj omiljeni unutarnji program

Svi mi imamo unutarnje programe po kojima funkcioniramo - i to popriličan broj. Neki od njih su banalni, neki složeni, neki su u konfliktu, neki programi govore osobi "ti nemaš programe", neki govore "ti imaš programe" i sl. Neki od mojih "pozitivnih" programa su:
1. Svi smo mi Jedno.
2. Živjeti u Sadašnjem trenutku je nešto najbolje što možemo napraviti za sebe i svoju okolinu.
3. U jednoj široj slici sve je točno onako kako treba biti iako nam se može činiti, gledajući samo mali komadić, da su stvari jako loše. Znači, s obzirom da je sve savršeno ne postoji uopće dobro i loše, već jedino ono što Je.
4. Istovremeno uopće ne postojimo i istovremeno itekako postojimo.
5. S obzirom da postoji samo sadašnji trenutak, imamo svo vrijeme ovog svijeta za napraviti ono što je bitno.

S obzirom na sadržaj tih programa, mislim da ih mogu staviti u kategoriju duhovni programi. I dragi su mi ti programi, između ostalog i zbog ugodnog utjecaja koji imaju na moje tijelo/um. Ali postoji jedan program koji mi je draži od bilo kojeg drugog programa - to je program kojeg zovem Promatrač.

To je program koji pomalo, ali sigurno postaje sve snažniji u mom sistemu - i ako ovako nastavi neće mu trebati još dugo da bi došao do pozicije dominantnog programa. Ja osobno ne ulažem neki trud oko toga da se to i uistinu dogodi, jer nije ni potrebno, taj program to radi puno bolje nego što bih ja svjesno mogao. Zašto je to tako, zašto se to baš meni događa - ne znam i nije me ni briga. Ali, ako bi trebao istaknuti što je najznačajnija stvar u mom životu koja mi se događa, tada je upravo napredovanje tog programa.

Kako funkcionira taj program? Najbolje je objasniti na nekim primjerima...
U interakciji sa ljudima dosta često mi se pojavi neki oblik socijalne anksioznosti (SA) - i istovremeno se događaju dvije stvari - moje tijelo reagira na programe socijalne aksioznosti i Promatrač primjeti da su aktivni programi SA i tome ne pridaje neki značaj - jednostavno to primjeti, sasvim nevezano, bez nekih dodatnih priča ili emocija. Kao da se događa nekome drugome. I onda se dogodi nešto zanimljivo - samoregulirajući mehanizam, programi SA izgube na intezitetu, u nekom trenutku se potpuno povuku, pa se onda opet vrate, pa ih Promatrač opet primjeti, pa se opet povuku - ti SA programi kao da se srame kad ih Promatrač gleda, pa se onda povlače. A kada nema SA programa,onda sam miran u interakciji sa ljudima. Ponekad se SA programi ne povuku, no ni na to Promatrač ne reagira sa nekim emocijama - njemu je sve OK što se pojavi na površini jer zna da je to nešto prolazno i da nema smisla vezivati se na to. I SA programi su tek jedan od primjera. Point je taj da što god se pojavi na mentalno-emotivnoj površini, Promatraču je to OK - i tome ne pruža nikakav otpor, ne pridaje nikakvu važnost - već jednostavno primjećuje.
I to za posljedicu počinje imati jako zanimljiv efekt - npr. u određenoj interakciji sa ljudima, znam da će mi se vjerojatno aktivirati neki od SA programa, ali ujedno znam da to i nije bitno jer mi to zbog prisutnosti Promatrača neće ni smetati. Pa čak i da mi smeta, ne bi mi smetalo. (eto još jednog paradoksa...)

U trenutku pisanja ovog posta, Promatrač u meni primjeti da je prisutan trenutno jedan mentalni film u kojem sam ja toliko oduševljen Promatračom i Sadašnjim trenutkom, da bih sada najradije napisao knjigu njima u čast. Promatrač primjeti taj film, ali mu ne pridaje nikakav značaj...

Vjerojatno ću i sljedeći post posvetiti Promatraču, tako da ako vam ovaj post nije bio zanimljiv, preporučam vam da preskočite post koji ću objaviti u petak. Kao što sam već rekao, za mene je ovo vrlo značajno, što naravno ne znači da je i vama zanimljivo. rolleyes

prijavi hr.digg - 00:31 - Komentari (16) - Isprintaj - #

My web office's WebRing
Ring Owner: Toni Anicic Site: My web office
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com