Blog Sadašnjeg trenutka

petak, 24.08.2007.

Molitva i Sadašnji trenutak

Uvod - vrste molitvi
Postoji više vrsta molitvi pri čemu je najčešće vrsta molitve određena namjerom koja stoji iza onog koji se moli.
Pa je tako neka moja podjela molitvi na:
- molitva sa kojom želimo izmijeniti polje stvarnosti - npr. želimo da se nešto dogodi - ozdravljenje, zaštita, blagoslov i sl. Neke škole samorazvoja kažu da se treba moliti na način kao da smo to već dobili - ali i to mi isto spada u namjeru izmjene polja stvarnosti
- molitva zahvalnosti za ono što imamo u svom životu
- molitva kao izraz ljubavi prema Bogu ili nečemu duhovnome

Moja iskustva sa molitvom
Kada sam bio mali molio sam Oče naš svaku večer prije spavanja. Zatim sam u 5. razredu osnovne škole jedno mjesec dana svaki dan se molio da bi prošao taj razred sa 5. I to sam radio vrlo religiozno iako nije bilo baš realno da ću proći sa 5. Na kraju sam ipak imao prosjek 4.5.
Išao sam na ispit iz Fizike na faksu i nisam naučio dobro. Još uz to sam došao pred vrata od profesora i skužio da postoji jedna cijelina za koju sam mislio da neće biti. Imao sam veliku tremu i molio sam se grozničavo ispred vratiju da prođem taj ispit. Ispred mene je bilo nekoliko studenata koji su popadali i dodatno naživcirali profesora. I onda sam ušao unutra i tresao se od treme. I pitao me profesor neka pitanja, i ja sam odgovorao na njih totalno nesiguran i takoreć mucajući. I to je potrajalo neko vrijeme i onda mi je profesor rekao: "Svaka čast kolega. Vi biste trebali biti primjer drugima. Šteta da ste dobili 2 iz pismenog, tako da vam ne mogu ukupnu ocijenu dati veću od 4, inače bi bila čista 5." Izašao sam u još većem šoku nego kada sam ušao zato jer bi bilo tko sa strane realno mogao potvrditi da je moj odgovor bio odgovor osobe koja je nešto učila, ali za koju se vidi da to nije osoba koja zna baš dobro to gradivo. To bi skužio i laik, a kamoli ne i neki profesor. Meni je jedino objašnjenje bilo da je profesor čuo i vidio nešto sasvim drugo od onoga što sam mu ja govorio. I to sam prepisao molitvi. Više puta sam bio u problemima i zamolio svoje duhovne pomagače da mi pomognu i skoro svaki put je i pomoć stigla. Znači, za mene je dosta često molitva funkcionirala - odnosno kada bi se molio stvari bi završile na meni poželjan način. Naravno, uvijek možemo biti skeptici i reći možda bi se tako i stvari razvile i da nije bilo molitve. Tko zna, možda su takve osobe i u pravu. Dapače, i ja bih to sada rekao. wink
I da, ja sam uglavnom molio na način da tražim ono što želim - a ne kao zahvala na onome što želim da bude kao da to već je. I molitve su se često ispunjavale - međutim nakon nekog vremena mi je pala na pamet misao da nije stvar u molitvi već da ja dobijem želju koja je jednaka onome što će ionako biti.

Moj trenutni stav o molitvi
Za mene molitva više nema smisla. To je jedan alat koji je mnogima koristan, no meni u ovom trenutku ne treba, pa mi zato i nije koristan.
Osobno vjerujem da se u svakom trenutku događa točno ono što se treba događati i da je to izbor naše Duše koja ima savršeni pregled onoga što je najbolje za nas. Kad kažem "nas" mislim na Berix Dušu, Berix um i Berix tijelo. To je temelj moje vjere. S obzirom da imam takav temelj, molitva mi više nije potrebna.

Pa da objasnim kroz razne vrste molive:
- namjera izmjene polja stvarnosti: nema mi više smisla. Nije potrebno da bih bilo što mijenjao jer ionako što bude će biti savršeno iz perspektive Duše. Naravno, iz perspektive tijela to možda neće biti idealni izbor, ali sebe prvenstveno vidim kao Dušu, a ne kao tijelo. Kao što se nitko od mojih čitatelja/ica ne smatra majicom ili bilo kojim drugim odjevnim predmetom, tako se i ja sve manje smatram tijelom. Štogod bude, bit će točno ono što treba biti.

- Izraz zahvalnosti
Na čemu da budem zahvalan? Na tome što moja Duša djeluje savršeno u skladu sa Univerzumom? Smatram da je to jedino moguće. A ako je to jedino moguće na čemu i kome da budem zahvalan? To je tako i gotovo. Ostaje mi jedino da uživam i budem ono što jesam.

- Izraz ljubavi
Molitva kao skup nekih riječi da bih izrekao ljubav prema Bogu? Ne hvala. Puno mi je draže da budem ta ljubav bez da izgovorim ijednu riječ.

Zaključak
Smatram da je mnogim ljudima molitva itekako potrebna i samim time korisna. Ako bilo kome dođe da moli na bilo koji način, preporučam da to i učini. Tko god se pomoli, smatram da se je i trebao pomoliti - jer da nije tako ne bi se pomolio. Da i meni dođe, pomolio bih se. Jedino što primjetim da mi više ne dolazi da se pomolim...

prijavi hr.digg - 08:04 - Komentari (10) - Isprintaj - #

My web office's WebRing
Ring Owner: Toni Anicic Site: My web office
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com