Blog Sadašnjeg trenutka

petak, 17.08.2007.

Zakon karme i Sadašnji trenutak

Unutar područja samorazvoja i duhovnosti, zakon karme se često spominje i mnoge škole/filozofije duhovnosti ga smatraju važnim dijelom njihovog učenja. S ovim postom ja ću iznijeti svoje trenutno viđenje tog zakona iz perspektive mojeg shvaćanja Sadašnjeg trenutka.

Ukratko, mislim da je zakon karme jedan alat kojeg Duša koristi da bi kroz tijelo ostvarila neke svoje ciljeve (konkretno, dobila neka iskustva). Ovdje vrijedi jednostavna logika upotrebe alata - postoji alat koji nam koristi i onaj koji nam više ne koristi. Vjerujem da i Duša u nekom trenutku više nema potrebu za korištenjem tog alata tj. zakon karme više nema smisla. Pa da objasnim kako sam došao do ovog zaključka...

Zakon karme ukratko kaže - kako siješ tako ćeš i žeti. Ako sam ja u prošlom životu krao drugima vrijedne stvari u ovom životu će i meni drugi ukrasti vrijedne stvari. Ako sam nanio nekome štetu u prošlom (ili u ovom) životu nekome, tada će mi se to nanošenje štete vratiti u ovom ili nekom drugom životu. Znači postoji akcija i postoji posljedica te akcije. I te posljedice se očituju u materijalnom svijetu - npr. gubitak vrijedne imovine, fizička bolest našeg tijela, loš odnos drugih prema nama i sl. Zakon karme se može očitovati i unutar tijela kroz razna ograničenja - npr. to može biti neki iracionalni strah kroz koji ćemo doživljavati redovito patnju u doticaju sa materijalnim svijetom. Naravno, cijela ta priča sa zakonom karme može imati i jako ugodne posljedice - ako smo davali od srca drugima, moguće je da će nas zadesiti blagostanje, da ćemo imati veliku podršku prirode itd. I sve to stoji, i ima neke logike u tome. Zakon karme daje smisao mnogim duhovnim učenjima.

Međutim, došao sam u točku života gdje mi zakon karme postaje sve manje bitan. Moja životna misija je "prihvatiti sadašnji trenutak onakvim kakvim je i biti iskreno sretan". To znači da što god se dogodi u mom životu, ako sam u stanju to prihvatiti i biti iskreno sretan, tada više nije ni bitno što se događa - da li to bilo nešto "pozitivno" ili "negativno" iz uobičajne ljudske perspektive. Ako sam u stanju biti iskreno sretan iako mi netko ukrade auto onda i nije neka kazna to što sam ostao bez auta. Bila bi kazna kada bi ja patio zbog toga. Ako sam u stanju u svemu, "negativnom" i "pozitivnom" vidjeti savršeno očitovanje Boga tada što sam radio u prošlim životima i kakve će to posljedice imati u ovom životu je tako nebitno. S obzirom da u svemu sve više vidim savršeno očitovanje Boga, neovisno o tome da li te stvari izgledale pozitvno ili negativno iz uobičajne ljudske perspektive, sve čvršće sam uvjeren u to da živim načelo "Neka bude volja Tvoja" jer smatram da ni ne može biti drukčije. A ako je tako cijela ta priča o akciji i posljedici više i nema nekog smisla. Vjerujem da sam došao do onog života gdje mojoj Duši alat imena Zakon karme više nije od koristi što ne znači da mnogim drugim dušama u ovom životu taj alat i dalje nije jako koristan.

Osobno, ne zamaram se previše u svojem životu sa pitanjima da li je neka moja akcija ispravna ili nije. Smatram da je svaka kozmički ispravna. Pa i ona koja bi mi po zakonu karme donijela "negativne" posljedice. Pa i ona koja mi kratkoročno donosi neki gubitak ili materijalnu štetu. Ono što dolazi mom tijelu da napravi ono i napravi. Ja nastojim u svemu tome biti promatrač. Kroz promatranje mogu potvrditi da mojem tijelu uglavnom dolazi da radi stvari koje bi uobičajna ljudska perspektiva stavila u kategoriju "pošteno dijelovanje" - ne kradem (u krađu spada i korištenje piratskog softvera, muzike i filmova - to što to rade skoro svi, ne znači da nije krađa), ne nanosim nikad namjerno "zlo" drugima, uglavnom sam dosta iskren (nisam u situacijama kada bi to donijelo samo štetu i ne bi bilo korisno za nikoga), nemam namjera nekog iskoristiti i prevariti itd. Nadam se da ovo neće ispasti da sam sebe hvalim jer jedino što radim je iskreno iznosim zapažanja nevezanog promatrača dijelovanja mojeg tijela i to sa ciljem potvrde da živjeti sa stavom "svaka akcija je kozmički ispravna" ne znači da će tijelo automatski početi poduzimati i akcije koje se smatraju "negativnim" iz uobičajne ljudske perspektive. Dapače, mislim da je upravo obrnuto.

prijavi hr.digg - 17:59 - Komentari (9) - Isprintaj - #

My web office's WebRing
Ring Owner: Toni Anicic Site: My web office
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com