sve o vozilima

20.12.2008., subota

Mercedes CLK-GTR

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

QuickPost Quickpost this image to Myspace, Digg, Facebook, and others!





Jednom davno, cestovni sportski automobili postajali su trkačima, a neki čak i pobjednici legendarne utrke u Le Mansu. Čak je i McLaren F1 bio maloserijski cestovni bolid prije nego što je postao svjetski poznat trkači automobil.

Danas, trkači u Le Mansu, čak i pobjednici, postaju cestovni sportski automobili. Sve je moguće, jer već su odavno prošli dani kada su proizvođači morali proizvesti desetke, možda i stotine identičnih automobila da bi se isti kvalificirao za neku od vrhunskih svjetskih utrka. Posljednjih nekoliko godina stvari se mijenjaju. Bilo tko može sudjelovati u utrkama sa svojim egzotičnim trkaćem, pod uvjetom da su u skladu s tehničkim pravilima i da je određeni proizvođač prodao barem jedan cestovni primjerak svojeg trkača za manje od milijun dolara. To nevjerojatno pravilo je stvorilo mnoge fascinantne automobile, kao npr. Nissan R390, Toyota GT1, Panoz GT-R ili, naravno, Porsche GT1 koji je osvojio 24-satnu utrku Le Mansa iz trećeg pokušaja. Porsche je prodao pristojan broj primjeraka GT1 u trkaćoj verziji, ali podosta i onih cestovih. Ali, Mercedes se popeo na višu stepenicu s klonom Le Mans trkača i stvorio pravi serijski model na osnovi spomenutog konkurenta u toj legendarnoj utrci: CLK-GTR. Ovo nije onaj obvezatni primjerak od milijun dolara; ovo je ozbiljan automobil s najvišom razinom opreme i elektronskih uređaja, jedan potpuno legalni cestovni trkač koji gotovo sve mehaničke komponente dijeli s Mercedesovim trkačem iz 1997. godine. Svih 25 primjeraka sastavljeno je u tvornici Mercedesovog službenog tunera i specijalista - AMG-a. Cijena ovog automobila dobro je poznata, jer je zahvaljujući njoj CLK-GTR postao najskupljim automobilom na svijetu. 2.6 milijuna DEM bez poreza i carine?! Tko je ovdje lud?! Iza prednja dva (jedina) sjedala leži 6.9 litreni V12 monstrum s 48 ventila i četiri bregasta vratila koji razvija 612 golemih i bučnih KS. Automobil je uglađen, ali djeluje eksplozivno čak i na najmanji pritisak papučice gasa. Snaga se prenosi na stražnje kotače preko šesterobrzinskog sekvencijalnog mjenjača s konvencionalnom spojkom i krilcima za mijenjanje brzina na stupu upravljaču. CLK-GTR postiže maksimalnih 320 km/h (elektronski limitirano), a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3.8 sekundi. Ti podaci svrstavaju Mercedes u sam vrh najbržih automobila svijeta, ali unatoč tome odlično je opremljen i čak civiliziran. Istina, ima nezamjenjive aerodinamičke dodatke poznate iz Le Mansa ili velike usisnike za zrak, ali ima i dva zračna jastuka, CD uređaj, automatski klima uređaj, ABS, kontrolu proklizavanja (korisno pomagalo) i neobičnu tkaninu kojom su presvučena kožna sjedala. No, ipak, CLK-GTR nije cestovni bolid, nego kolekcionarski ukras. Stvarno, 320 km/h...?

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.