sve o vozilima

20.12.2008., subota

Maybach Exelero



Prekrasan sportski kupe zasnovan na Maybach limuzini dizajniran je po uzoru na legendarni model iz 1939., a naručila ga je Fulda za testiranje guma pri ekstremno visokim brzinama.

Exelero je automobil visokih performansi i ekstravagantnog dizajna koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Na bočnoj liniji vidljivo je da je puno vremena provedeno na ispitivanju i usavršavanju aerodinamike jer je ipak cilj bio napraviti jedan od najbržih automobila na svijetu, što je uspješno obavljeno. Na testiranju na poznatoj kružnoj stazi dugoj 12.5 km, tzv. «ovalu» Motodrom Nardo u južnoj Italiji postavljen je brzinski maksimum od 351.45 km/h – svjetski rekord za limuzine, na standardnim gumama Fulda Carat Exelero dimenzija 315/25 ZR 23, a odgovorni vozač je bio trostruki njemački prvak Klaus Ludwig.

Dostojan imena Maybach
Exelero objedinjuje vrhunski luksuz najprestižnije limuzine na svijetu i ubojite performanse super automobila današnjice, što ga čini jedinstvenim automobilom kojemu je zapravo teško odrediti klasu kojoj pripada. Ekskluzivu pojačava i činjenica da je ovaj automobil napravljen po narudžbi za poznatu njemačku gumarsku kompaniju Fulda, a napravljen je samo jedan. Tako da ako i imate pozamašnu svotu novaca koju planirate izdvojiti za limenog ljubimca, na Exelero možete slobodno zaboraviti.

Puca od snage
Jedan od unikatnih elemenata Exelera je i njegov motor. Motor je zapravo prerada serijskog motora iz Maybacha 57 koji je i poslužio kao tehnička osnova za Exelero. Obujam mu je povećan s 5.6 litara na 5.9 litara (5908 cmł), razvija snagu od 515 kW (700 KS) pri relativno niskih 5000 o/min, a najveći okretni moment iznosi kamionskih 1020 Nm pri 2500 o/min. To su bile vrijednosti za koje se pretpostavljalo da omogućuju brzinu od preko 350 km/h što je i bio cilj ovog automobila. Zanimljivo je spomenuti da Exelero ima masu od 2660 kg (da 2.66 tona, nije greška), a svaki naplatak teži po 23 kg (233 promjer). Za njegovu žeđ brine se spremnik goriva od 110 litara.

Vrhunska unutrašnjost
U unutrašnjosti prevladavaju samo najkvalitetniji materijali poput dvobojne kože (crna i crvena), neoprena, aluminija kao i detalji od karbonskih vlakana. Pogled na unutrašnjost otkriva korijene Maybacha 57, ali u Exeleru sve je sportski prenaglašeno, a završna obrada je savršeno dotjerana.
Napomenimo da je DaimlerChrysler izradu Exelera prepustio poznatom talijanskom proizvođaču studija «Stola» iz Torina, a cijela proizvodnja od ideje do automobila trajala je za ovakav automobil rekordnih 25 mjeseci.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.