Venecija u umjetnosti
O Veneciji se više pisalo negoli o većini drugih gradova na svijetu. Petrarca ju je godine 1364. smatrao "bogatom zlatom, ali još bogatijom slavom", Goethe je godine 1786. mislio da se taj grad ne može usporediti ni s jednim drugim, Ernst Moritz Arndt zgražao se nad "odvratnim pogledom i mirisom", Charles Dickens je sanjario o njoj godine 1844; stvarnost Venecije nadmašuje "maštu i najdivlji-jeg zanesenjaka", a Thomas Mann je taj grad godine 1913. nazvao "najnevjerojatnijim od svih gradova".
P.S. Pozdrav Kristini B. - Kiki, studentici arhitekture u Veneciji. |
Kolekcija Marinko Sudac
Rijeka; U Muzeju moderne i suvremene umjetnosti, Rijeka, Dolac 1/II, 09. ožujka u 18,00 sati otvara se izložba ''Kolekcija Marinko Sudac'' u sklopu projekta 'Rubne posebnosti: Avangardna umjetnost u regiji', u organizaciji Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka, Gradskog muzeja Varaždin i Centra za kulturu Varaždin. Izložba ostaje otvorena do 15. travnja 2007.
Treća varijanta 'Rubnih posebnosti' obuhvaća preko 400 umjetničkih dijela, raritetnih izdanja, časopisa, fotografija i dokumenata koji ilustriraju bogatu povijest avangardnih ideja i umjetničke prakse u regiji od 1914. do 1989. godine. Cjelokupna zbirka nakon niza izložbi smjestit će se u planiranom Muzeju avangardne umjetnosti u Varaždinu. Zbirka Marinko Sudac od svog prvog predstavljanja izaziva veliko zanimanje javnosti budući je njen fundus bogatiji od muzejskih, a izložbe kojima se predstavlja jedinstvena su mogućnost uvida u neprekidnu tradiciju razvoja i postojanja avangarde na našem tlu. 'Polazeći, naime, od teorijskih postulata važećih u povijesti vizualnih umjetnosti i povijesti književnosti moguće je konstituirati kompleks pojava koji, daleko nadilazeći jedan jedini tipološki koherentni pojam, u sebi uključuje niz problemskih fenomena koji se, retrospektivno sagledani, u trajanju od gotovo punog vijeka, uobličuju u skup međusobno duhovno i idejno srodnih umjetničkih pozicija po strani, na rubovima, granicama, marginama, u otklonima i otporima spram središnjih paradigmi vladajućeg ranog, umjerenog, visokog i poznog modernizma u istom vremenskom razdoblju i u istim kulturnim sredinama. U odnosu, dakle, na taj središnji korpus stilske formacije modernizma ove se 'rubne posebnosti' svojim jezičkim i operativnim radikalizmom i svojim ukupnim svjetonazorom ukazuju kao alternative dominantnim maticama i matricama u umjetnosti XX. stoljeća u sredinama svog ispoljavanja, podudarajući se umnogome sa skupom pojava za označavanje kojih je po jednom mogućem interpretativnom postupku prije stanovitog vremena bio predložen i uveden pojam 'druga linija'.' Jerko Denegri: Povijesne avangarde, neoavangarde i postavangarde u jugoslavenskom umjetničkom prostoru XX. stoljeća 'Kratka geneza Kolekcije Sudac i strategija kolekcioniranja govori o izuzetno brzom, vještom i logičnom pretapanju jedne vrste vrijednosti u drugu, u trenutku kada su tek rijetki kolekcionari prepoznavali u djelima ove vrste kvalitetu koja ima svoju poetsku uzbudljivost, ali definitivno i materijalnu vrijednost. Primjedbe da ova vrsta umjetnosti na tržištu još nema definiranu vrijednost utoliko je uzbudljivija za one promatrače koji će znati prepoznati i jednu umjetničku, muzejsko-povijesnu dimenziju, ali i jedan tržišni proces, ukoliko će ovaj drugi po uzbudljivosti sigurno vrlo brzo uzdrmati sve one uspavane kolekcionare koji nisu na vrijeme razvili adekvatni refleks.... Brzina kojom je gospodin Marinko Sudac konstituirao kolekciju zaprepašćuje sve koji su pratili njegove aktivnosti i otvaranje prve izložbe u Varaždinu, osim naravno onih čije se buđenje očekuje u jednoj drugoj dimenziji vremena. I potpuno suprotno brzini kojom je kolekcija nastala, stoji njena preciznost i koherentnost odajući utisak desetljetne pripreme.' Slavko Timotijević, Treće oko ili susret s realni kontekstom umjetnosti Na otvorenju izložbe predstavit će se Edicija Sudac, uz promociju dvaju knjiga: Jerko Denegri - 'Razlozi za drugu liniju' i Želimir Koščević – 'Dubravko Budić – Između geste i programa'. Edicija Sudac posvećena je objavljivanju knjiga umjetnika i monografija institucionalno marginaliziranih umjetnika u autorstvu vrhunskih stručnjaka, koji se uklapaju u djelokrug Kolekcije. |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv




















































































