Art of Railways

srijeda, 25.06.2014.

Jesmo li mi željezničari tek slučajni promatrači u našoj utakmici stoljeća

Zadnji dana sve je podređeno nogometu i nadolazećem prvenstvu u Brazilu. Poseban interes javnost pokazuje prema „revolucionarnim“ promjenama koje je Kovač uveo u pripreme. Nova tehnološka rješenja i mjerači na svakom igraču, ploče, zdravstveni pregledi i testiranje spremnosti igrača samo su neke od novosti. Ali priča se o njegovoj strogoći i disciplini ispod koje se krije emotivac. Kako god bilo, Kovač je uspio svojom metodom „analitika + spremnost + emocija“ postići pozitivno ozračje oko reprezentacije u Brazilu.
Nisu svi baš oduševljeni s tim novim metodama. Tako nekadašnji vrhunski nogometaš Mario Stanić govori kako je nekad bilo bolje iako su i njih testirali na različite načine. Moglo se je malo prošvercati i predahnuti, a opet odigrati utakmicu na visokom nivou. Većina željezničara koji danas još drže ovaj sustav da se skroz ne raspadne upravo sliče Staniću. Nisu neke administrativci i ljudi od papira, ali kad treba stisnuti odrade svoj posao. I dobro ga pri tome znaju odraditi. Ponekad se prošvercaju malo, ali uvijek su spremni podmetnuti leđa kad je potrebno. Za njih znam reći da su tradicionalni željezničari. I ponosni smo na njih.
Vrlo brzo bi se mogao steći i pogrešan dojam kako je nedostatak modernih tehnologija za analitičku pripremu najveći problem željeznice danas. To i nije baš tako. U željeznici postoji niz skupih, moglo bi se reći i milijunsko skupih, tehnoloških rješenja koja su nabavljena upravo za analitičku pripremu. To je jedan ROMAN koji složi pri izradi voznog reda, to je i SAP koji unaprjeđuje cjelokupno poslovanje, to je i ARIS za analitički pristup procesima, tu je i GPS aplikacija za praćenje cestovnih vozila. To je nedavno promovirana modernizacija prodaje prijevoznih isprava i rezervacija. Iako su te tehnologije godinama u sustavu zanemariva je korist od njih,a trošak visok. Za razliku od tradicionalnih željezničara ovdje imamo uvezeno znanje za analitiku ali bez stručnosti i emocija za željeznicu. Osobe koje promoviraju taj dio zovu se modernim željezničkim menadžerima.
Tako lagano dolazim do današnje utakmice s Brazilom. Neovisno kakav će rezultat večeras biti naša reprezentacija ima Kovača i njegov model ASE. Siguran sam kako nas neće osramotiti. Dok večeras budu svirane himne sjetit ću se naše jadne željeznice i reći: AJMO HRVATSKA!

25.06.2014. u 18:35 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< lipanj, 2014  
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Lipanj 2014 (8)
Travanj 2013 (10)
Srpanj 2012 (6)
Svibanj 2012 (1)
Veljača 2012 (3)
Studeni 2011 (1)
Listopad 2011 (2)
Rujan 2011 (4)
Srpanj 2011 (2)
Lipanj 2011 (3)
Rujan 2008 (1)
Kolovoz 2008 (2)

Opis bloga

Mjerenje je velika umjetnost, rekao je Humboldt. Odgovornost koju ne valja olako shvaćati.

E-mail

kiphz@kiphz.hr