Art of Railways

srijeda, 25.06.2014.

Da li su željezničari trećerazredni putnici ili je problem puno veći?

Zadnjih tjedana dosta je bilo riječi oko mjesečnih karata za prijevoz željezničara vlakovima. HŽ Putnički prijevoz je digao cijene iznad svih očekivanja i sve je to dovelo do totalnog raspada sustava. Pri tome nije loše napomenuti kako usluga koju pružaju nije niti trećina vrijednosti koliko ju žele naplatiti. Osobito kad im se pokvari garnitura ili lokomotiva pa vlak uopće i ne dođe. Ali nije to sve. Jedno jutro tako u stajalište Kustošija ulaze promrzli željezničari niz noćne smjene. Ima ih raznih i iz više poduzeća. prema priči se može zaključiti da su obavljali manevarski rad. Znači strojovođa i rukovatelj manevre iz HŽ Carga ali i jedan manevrist koji je zaposlenik HŽ Infrastrukture. On je nešto stariji i sretan je što je uspio uhvatiti mjesto i malo sjesti. Svaki od njih na Glavnom lovi neki svoju daljnji vlak prema kući. Tada dolazi kondukter i pregledava karte, ali s njim i revizor. I tu nastaju problemi. Zaposlenici HŽ Carga uredno imaju prijevozne isprave od stajališta Kustošija, dok zaposlenik HŽ Infrastrukture ima od Zagreb Zapadnog kolodvora. Malo je reći koliko je revizor bio bahat, bezobrazan i nekulturan. Govori tom našem željezničaru šverceru da mora kupiti kartu od Kustošije do Zagreb ZK. Vlak je krenuo već iz Zagreb ZK. Željezničar švercer objašnjava kako je svoju prijevoznu ispravu dobio za Zagreb ZK jer Črnomerec terena pripada pod taj kolodvor ali kako rade uz samo stajalište Kustošiju i ne bi stigao na svoj vlak kad bi pješice išao nazad do Zagreb ZK. Ništa ne pomaže i naš željezničar švercer plaća kartu za navedenu relaciju, naravno s dodatkom. Nije mogao sakriti razočaranje i tugu zbog tog događaja.

I svi mi sad mislimo kako je problem u tom bahatom revizoru. Ali nije samo u njemu problem. Oni koji su malo putovali po Europi znaju kako su i ostale željezničari prošli fazu „mržnje i netrpeljivosti“ između radnika različitih željezničkih poduzeća. Ipak stvari su malo po malo sjele na svoje, a kad nas je situacija sve gora i gora. Osnovna razlika je u tome što su te željeznice samo nadogradile i osuvremenile svoje sustave i propisali nova pravila ponašanja kako bi se radnici mogli snalaziti u novim procesima rada i kako bi se znale ovlasti i odgovornosti. Kad je u pitanju željeznički sustav u Hrvatskoj situacija je obrnuta. Zakoni su tu da se krše, a da pri tome nitko ne odgovara. Podzakonski akti još nisu svi gotovi ili su loše napisani, pa nema niti jasni odnosa između željezničkih poduzeća. U konačnici već dugi niti jedno željezničko poduzeće nema potrebu formirati organizacijsku jedinicu za propise i time samo pokazuju svoje pravo lice. Dok nema jasnih pravila igre nema i odgovornosti za uništavanje željezničkog sustav. U konačnici, koliko god nam je žao onog našeg željezničara švercera, i koliko god se ljutili na bahatog revizora, puno više se trebao brinuti radi glasnih protivnika formiranja službi za propise u željezničkim poduzećima.

25.06.2014. u 18:27 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< lipanj, 2014  
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Lipanj 2014 (8)
Travanj 2013 (10)
Srpanj 2012 (6)
Svibanj 2012 (1)
Veljača 2012 (3)
Studeni 2011 (1)
Listopad 2011 (2)
Rujan 2011 (4)
Srpanj 2011 (2)
Lipanj 2011 (3)
Rujan 2008 (1)
Kolovoz 2008 (2)

Opis bloga

Mjerenje je velika umjetnost, rekao je Humboldt. Odgovornost koju ne valja olako shvaćati.

E-mail

kiphz@kiphz.hr