< siječanj, 2009  
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Siječanj 2009 (2)
Prosinac 2008 (3)
Studeni 2008 (2)
Listopad 2008 (4)
Rujan 2008 (4)
Kolovoz 2008 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari On/Off

DESIGN BY: ZOKA

|Opis bloga|

Doživljaji, misli i svakodnevica svježeg akademskog građanina i borba za ostvarenjem u onome što oduvijek htjedoh.

|Kolege!!|

mlada tičerica
g. Profesor (s velikim P, da!)
kolega u raljama srednje škole
bernard je malo duže u svemu

|Fotke!!|

Image and video hosting by TinyPicZar nije zanimljiva?

Image and video hosting by TinyPicVrlo staro

Image and video hosting by TinyPicParkić

Image and video hosting by TinyPicOvo želim

Image and video hosting by TinyPicMalo šprica!

Image and video hosting by TinyPicBelgijo, daleko si

četvrtak|15.01.2009.

|8 milijuna kuna!!
|

Upravo sam se vratio s jednom klasičnog ispiranja mozgova koji se dokazao, ponovno, u velikom stilu.

Gledam predavača, ozbiljno sređenog i sa gardom kao da je glavni pogrebik nečije kraljevine. Sav ponosan i ozaren došao nam je predstaviti svoje "najbolje" dijete koje je (valjda) vrhunac njegove kvazi karijere. To dijete je sve nas stajalo 8 milijuna kuna (čitaj OSAM MILIJUNA KUNA). To dijete ste već upoznali u jednom postu, a ime mu je Vanjsko Vr(j)ednovanje.

Činjenice, činjenice, činjenice, oni ne znaju činjenice. Brojke, brojke, brojke, vi najgore radite u cijeloj lijepoj našoj. Postotci, postotci, postotci koji su mutni valjda i njemu pa ne zni ni oduzeti dva obična broja. Ali, neka. On je ponosan.

Brojke, brojke, brojke i dalje brojke u kojima se valjda ni zagriženi pmf-ovci ne bi snašli. Sve se to nama promovira kao dijete na koje je najpononosniji tata - Ministarstvo. Primjedbe i neka mišljenja neću ponavljati jer ih imate u pretprošlom postu.

Vrhunac je izjava - ovaj test služi da bi Vam pomogao u nastavi. A, kako to, molim Vas? Što mi on govori osim toga da su klinci čim su počeli čitati iole teže zadatke, u najviše slučajeva preskočili pitanje. Zašto bi se gnjavili sa zadacima kada im rezultat u ničemu ne koristi... Hoće li mi taj test opremiti kabinet? Nabaviti opremu koja je načinjena poslije 1960.? Hoće li taj test išta korisnog i vjerodostojnog pokazati? Jedno veliko NEĆE.

Svake minute mi na pamet padaju bolje ideje kako potrošiti 8 milijuna kuna (čitaj 8 MILIJUNA KUNA) u našem šepavom školstvu od kojih bi krajnji korisnici (čitaj učenici) imali nekakve koristi. Ovako će koristi imati samo Veliki Tata i njegova šira i uža obitelj koja ne namjerava stati s rađanjem nove djece, vjerojatno još vrjednije.

A koje vi ideje imate kako potrošiti tu malu svoticu?

Odoh se sada relaksirati kako god znam. Danas sam se naslušao dovoljno nebuloza za sljedećih nekoliko sezona.

Pozdrav svima!

- 19:09 - Napišite mi nešto (12) - Isprintaj - #


subota|10.01.2009.

|Finsko savršenstvo?
|



Još prije nekog vremena pročitah u stručnom časopisu o strukturi i uspješnosti finskog obrazovnog sustava. Na razmišljanje o svemu su me potaknuli rezultati međunarodnog istraživanja PISA.

Mjerili su uspješnost učenika (uzrast 15 godina) u znanosti i interesu za znanosti, te u čitanju i matematici. Već možete pretpostaviti da je Finska prva u skoro sva tri polja. I to u konkurenciji većoj od 50 država svijeta!

Pitate se gdje je tu Hrvatska? U znanosti (biologija, kemija, fizika) u sredini, u ostalome par mjesta niže. Značajno ispred nekih susjednih zemalja, no Slovenija je par mjesta iznad. Ono što mi je bilo zanimljivo je položaj SAD. Bili su iza nas! Uz sve prednosti njihovog sustava školovanja, ostali su iza nas u znanosti. Ovo me zaista iznenadilo.

No, na stranu naš položaj i lamentiranja što volja i ne valja... Pravo pitanje je što to Finsku čini najboljom?

Ima tu više razloga -

- više sati nekih predmeta u kombinaciji s dosta izbornih što na kraju dovodi do najvećeg ostvarenja interesa učenika

-drugačiji početni ciljev u nastavi gdje se očekuje i inzistira ne samo na usvajanju znanja, nego njegova primjena, sinteza, analiza i kreativno djelovanje - pisanje članaka (!), vođenja mini projekata i sl.

- velika ulaganja u obrazovanje što uključuje i iznimnu selekciju nastavničkog kadra i pri samom upisu fakulteta (prijemni ispiti gdje se ocjenjuju govorničke sposobnosti, kreativnost i interes za radom)

- ujednačenost kvalitete rada neovisno je li riječ o glavnom gradu ili nekom selu (rezultati su prilično ujednačeni za sve škole)

- nema potrebe za prosvjetnom inspekcijom, pa takva ni ne postoji (!!)

- pozitivno ozračje i povjerenje u učitelje



Veliki dio članka kojeg čitah je upravo bio o zadnja dva primjera što je za naše uvjete ravno SF filmu kataklizmičkog raspleta. Čini mi se da je kod nas svakodnevna stvar slati nekome inspekciju za vrat čim nečije dijete ne uspije onoliko koliko roditelji očekuju od njega. Vjerujem da nekada zaista i imaju zašto, ali često nikada ne bi ni pomislili da neka djeca imaju i svoje odgovornosti u tome.

Svi ovi rezultati u Finskoj su plod kvalitetne selekcije kadra koji će raditi u školama i sustavu poticanja i nagrađivanja istih. Propisno su učitelji plaćeni jer oni cijene svoje učitelje i obrazovanje općenito. To me dovodi do zaključka kojeg vjerojatno većina i zna - bez ulaganja i promjene kolektivnog stava prema ovome što radimo, nema napredka.

No, je li to moguće dok god mnogi završavaju za učitelje samo zato što ne znaju što bi drugo, a tu ne moraju ništa ne raditi? Je li to moguće dok god su nam škole miljama daleko od zacrtanog pedagoškog standarda? Je li to moguće dok god se ne razvije pravedan sustav nagrađivanja izvrsnosti u radu učitelja i učenika?



Prestat ću dok se još donekle držim teme! :)

Pozdrav!

- 11:50 - Napišite mi nešto (30) - Isprintaj - #


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.