![]() Poljubac Razmišljala sam o tome kako je poljubac ne čudesna koliko čudna stvar. Kome je ikad - i kako zaboga - palo na pamet da uzme te svoje usne koje služe za pričanje, disanje, jelo, piće, za jednostavan boravak na licu uglavnom, i prisloni ih na tuđe usne koje imaju uglavnom istu svrhu. I što se onda dogodilo a da se ne može dogoditi u dodiru, pogledu, zagrljaju, zbog čeg se to ponavljalo i prenosilo pa danas, evo, svi izražavamo nešto tim poljupcima. Žudnju, želju, strast, potrebu, a i ljubav, k vragu, kad stvarno zavolimo. I onda se ljubimo, a da ni ne razmišljamo o tome, i tražimo taj neki osjećaj koji se dogodi kad se te neke usne sretnu, a meni i dalje nikako nije jasno zašto je to potrebno, nužno, ispunjavajuće... kakvo god. Pa sam guglala. Prvi zapis poljupca je - a gdje drugdje - nego u Indiji. Babilonci su se isto ljubili i pisali o tome. Stari Grci također. Rimljani su, kaže povijest, razvili posebnu kulturu ljubljenja s posebnim zakonima i propisima koji su regulirali kako se, koga i kada ljubi. I Rimljani su, kaže povijest ljubljenja, proširili te blesave običaje da se ljubimo po cijelom svijetu. Rimljani. Darwin se bavio ljubljenjem jer mu je bilo potpuno neshvatljivo. Ako to rade u cijelom svijetu, neovisno jedni o drugima, napisao je, onda valjda imamo evolucijski nagon ljubiti se. Valjda. Ne gunđam protiv ljubljenja, samo mi je palo na pamet kako je to bizaran običaj. Imaš te usne koje služe za milijun drugih, pametnijih, stvari i tražiš te neke druge usne koje ćeš ljubiti. I tu priča ne staje: ako se ne ljube na dobar način (stvarno, koji je dobar način?), ako nešto ne čine da te pokrenu, ako ne bride nakon tog poljupca, ako te ne zovu na još... onda to nekako složimo u glavi kao nevažno. Ali ako zovu, ako te povlače, ako ti pričaju o tim nekim usnama, e onda je važno, onda je dobro, onda je stvar od koje se tkaju ideje, maštarije, čuda. A bizarno je. Toliko toga na usnama? I bizarno je kako poljupci brzo ispare. Jeste primijetili to? Skoro očekuješ da ćeš ga pronaći drugi dan, sedmi, trideseti... a nema ga. Morao bi tu negdje biti, a nema ga. ![]() Oznake: ljubljenje, poljubac |
![]() Neobične riječi Ne čitam portale. Uglavnom preletim po naslovima, tek da budem upućena u zbivanja u ovom ozbiljnom, vanjskom svijetu. Ali čitam razne sajtove, potpuno nasumično. Neki se bave sportom i fitnessom. Neki trčanjem. Neki pisanjem. Neki skupljaju zanimljive misli i ideje - poput sajta na koji sam trenutno luđački navučena, BrainPickings. Visim na Panoramiu i dalje, potpuno sam opsjednuta njime, toliko da si dopuštam dva sata tjedno surfanja po njemu. A ta dva sata prolete. I imam jedan koji svakodnevno otvorim, i svakih par dana ponovno preletim. Zove se Other Wordly. Piše ga neko mlado stvorenje s faksa koje sakuplja neobične riječi i njihova značenja iz raznih svjetskih jezika. Zašto me toliko povuku te riječi, a samo su riječi? Ne znam. Pričaju mi, te riječi. Stvarno mi pričaju, glasno, uporno. Govore mi o idejama koje su ih stvorile. Recimo, postoji riječ fernweh koja označava žudnju za nepoznatim i dalekim mjestima. Postoji i riječ, kawakaari, a znači posljednji odbljesak sunca na površini rijeke, blještavilo rijeke u tami. Postoji i riječ livsnjutare a znači osobu koja živi duboko, do krajnjih granica. A postoji i jedna koja me nasmijala glasno kad sam je pročitala - mamihlapinatapai - a znači pogled koji dvoje ljudi razmijeni, dvoje ljudi koje oboje žele da ono drugo počne nešto što oboje želi, a nitko ne želi pokrenuti. Riječi. Čudesne, lude, neobične riječi koje me odnesu u nove priče jer mi pričaju, glasno i uporno. ![]() |
"Ne može se"
Pisala sam jučer o rijekama i o tome kako me tata po kratkom postupku uvjerio da se ne može hodati s kraja na kraj rijeke. A razgovor je - što me on voli podsjećati svakom prilikom - tekao otprilike ovako. - Ja bih htjela hodati skroz do kraja rijeke. - Ne postoji kraj rijeke. Ova se rijeka ulijeva u drugu rijeku. - Dobro, onda do kraja druge rijeke. - Ali ta druga rijeka se ulijeva u Crno more. - Onda do Crnog mora. - To je nemoguće - kaže tata i smije se. - Zašto? - Jer je to jako dugačak put. - Onda nije nemoguće, samo dugo traje. - Ma skoro da je nemoguće. - Vidjet ćeš, kad ja jednom prohodam do Crnog mora i skroz okolo i vratim se s druge strane, vidjet ćeš! Mislim da me ništa ne motivira tako kao, "ne može se", posebno kad razlog za to nije ništa drugo do li lijenost ili nedostatak volje. Prije par godina, malo nakon izlaska iz bolnice, prvi sam put nakon puno, puno godina s prijateljem krenula na Sljeme. Došla sam do pola i zadihano odustala. Na povratku sam pričala s mužem o tome kako je teško popeti se pješke na Sljeme, a sigurno je još teže popeti se biciklom. - Zaboravi - rekao mi je kroz smijeh. - Zašto? - Prestara si. Izvan forme. Bolesna. Ne možeš to više. Okladili smo se tad. Imala sam puno kilograma previše, zapuhala bih se penjući se do stana (živim u maloj dvokatnici), nisam se mogla pješke popeti na Sljeme. Kladili smo se da ću uspjeti - u Canonov profi digitalac koji mi je obećao kupiti ako uspijem. Trenutačno skupljam novac za novi objektiv. A usput, sve češće razmišljam o onome putovanju do kraja rijeke. ![]() |
Koncerti
Neke stvari pamtim i nakon 20 godina s nepogrešivom točnošću. Recimo, prvi ulazak u Jabuku. Imala sam 14ineštositno, i jedva sam namolila izlazak. Nisam znala što me očekuje - vodila me prijateljica koja je počela ranije izlaziti. Ušla sam kroz vrata u prekrcan prostor i odjednom me zvuk udario u pleksus. Nikada prije, a možda ni poslije nisam imala tako fizičku reakciju na glazbu: basovi su svrdlali po mom tijelu, duboki groove me tjerao da pocupkujem i pokušavam plesati, a sve je skupa bilo potpuno distorzirano i stvaralo nemir... U onoj mladosti u kojoj ljudi potrebu za koncertima obično ispucaju iz sistema, ja sam svoj trag ostavljala na drugim mjestima. Tako se posložilo. A onda sam se udala i dobila dijete i u jednom trenutku jednostavno počela divljati po koncertima. Putovala sam u druge države, vraćala se isti dan, nespavala, smrzavala se, kisnula, upadala u blato, upadala u najnevjerojatnije situacije (kad sam se vratila s jednog posebno loše organiziranog koncerta u 8 ujutro drugi dan, neispavana, blatna, prašnjava, znojna, pokisla, gladna, muž mi je otvorio vrata i rekao, O gle, Huckleberry Finn!), ali potreba da se izgubim u masi, da skačem, da se kladim sama sa sobom čime će otvoriti, što će sljedeće, da molim u sebi da svira ovo ili ono, da derem grlo i pjevam najglasnije što mogu - e to ne jenjava. Možda je stvar u tome što svaki put kad zagrme s pozornice, kad stvarno zagrme kao što su u nekoliko navrata zagrmili sinoć, ja imam istu onu fizičku reakciju na glazbu kakvu sam imala pri prvom izlasku u životu pa ovaj put raširim ruke i pustim da udari u trbuh, u srce, u mene, da me zavrti i provrti i ispljune na kraju, da imam osjećaj da me to što sam čula nekako... opralo, očistilo. Nekako. A i morat ću izgleda ove čudesne stvari složiti po abecedi - već sam pisala o nečem sličnom, ali nema veze, pisat ću još milijun puta, imam osjećaj. ![]() |
< | studeni, 2012 | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |