nedjelja, 22.11.2009.

U prvom krugu za Vesnu Pusić, u drugom za Ivu Josipovića ... i nadati se najboljem

To bi otprilike bila moja „strategija“ za glasanje na ovim predsjedničkim izborima :-) a kratko pojašnjenje glasi - u prvom krugu se glasa za „najboljeg kandidata“ i tu sam već sad prilično siguran da će (što se mene tiče ;-) to biti Vesna Pusić, u drugom krugu se glasa „razumom“ i tu će najbolji kandidat gotovo sigurno biti Ivo Josipović (ahem, teško je očekivati toliki breakthrough kampanje Vesne Pusić da uđe u drugi krug), a ovo „nadati se najboljem“ znači da pod svaku cijenu treba izbjeći izbor Milana Bandića za predsjednika Republike Hrvatske :-).

Najprije, zašto Vesna Pusić?

Glavni i osnovni razlog je što gledajući sve kandidate, moj osobni životni svjetonazor ima najviše dodirnih točaka sa stavovima Vesne Pusić. Najkraće rečeno – liberalan i građanski do kraja (da budem pristojan :-). Da se razumijemo, ja bih se sigurno izvrsno slagao i sa Ivom Josipovićem, ali činjenica da on dolazi iz „velike“ stranke, koja mora težiti širokim kompromisima značajno ograničava njegov manevarski prostor.

Pored toga, moj osobni dojam je da za razliku od npr. Ive Josipovića Vesna Pusić ima karizmu i baš onako lipo „figura“ (što bi rekli Dalmatinci ;-). Držanje, stil figura, nastup – meni to izgleda sasvim onako fino „predsjednički“ (za razliku od nekih drugih kandidata kojima ću se malo kasnije posvetiti ;-).

Činjenicu da je Vesna Pusić žena, naravno, u našem „spolno-posve-ravnopravnom“ društvu uopće ne treba spominjati (pun inteded ;-), a govoreći onako zaozbiljno, mislim da bi bilo jako zgodno da mi „Balkanci“ imamo ženu za predsjednicu ;-).

I za kraj, Vesna Pusić kod mene ima doživotni kredit zbog hrabrosti koju je pokazala krajem devedesetih kad je bila jedna od rijetkih (od „viđenijih“ osoba u toj priči se još sjećam Ive Banca!) koja je bez puno krzmanja javno osudila hrvatske avanture u BiH. To da će ovakav moj stav generirati mnogobrojne kritike desničara je kristalno jasno (najjači mi je bio onaj telac u prvom sučeljavanju koji je, molit ću lijepo, izradio ZNANSTVENU studiju kojom je DOKAZAO da Hrvatska u Bosni nije „umočila prste u pekmez“ :-) ali za mene tu nema nikakve dileme. Nažalost, kao i mnogo puta dosada, kad se gleda netto učinak, takav stav će Vesni Pusić više glasova odnijeti nego donijeti, ali baš zato na moj može računati!

Jasno, Vesni Pusić se može naći i mnogo mana :-).

Njen stil je često „s visoka“ i u određenoj mjeri docirajući, što možda i nije toliko čudno za sveučilišnu profesoricu, ali svejedno nekad zna malo „zagrebati“. Kao najteži uteg oko vrata tu je sigurno njena veza s „korumpiranim“ Čačićem i svim mutnim radnjama koje su se odradile u (zagrebačkom) HNS-u (afera Ferenčak, npr.). Iako mi se čini da se Vesnu Pusić u javnosti ne percipira kao osobu koja se u politici osobno obogatila, istina je da je „čuvala leđa“ svojim ljudima i da u borbi protiv korupcije u svojoj stranci nije ni izbliza pokazala žestinu koju proklamira kad priča o borbi protiv korupcije na državnoj razini.

Kad se sve to skupa zbroji, jasno je da kandidat(kinja) nije idealna :-), ali ja sam s Vesnom Pusić kao izborom sasvim fino zadovoljan.

Nažalost, prilično je izvjesno da Vesna Pusić nema neke osobite šanse za prolazak u drugi krug što znači da će 10. siječnja trebati donositi novu odluku. Istinabog, pao mi je napamet i mogući scenarij za malo rusvaja u prvom krugu :-) – npr. da Hrvati počnu dolaziti pameti i shvate koliko je Bandić neprikladan za ulogu Predsjednika, te koliko je Nadan Vidošević šupalj i sumljiv (odakle, Nadane, toliko svega u tebe – ODAKLE???) pa da im potpora padne na nekih 10-ak posto, tu je onda odmah i Hebrang kojem će HDZ sigurno mobilizirati bar 10-ak posto, i Primorac koji (iako šupalj i proziran DO BOLI!!!) isto ima određenih potencijala i u takvom scenariju kad nešto više od 10% glasova nosi sudjelovanje u drugom krugu i Vesni Pusić se otvaraju određene šanse :-).

No, ipak treba reći da je ovakav scenario izrazito malo vjerojatan i da je moje mišljenje da će u drugom krugu sigurno biti Ivo Josipović, a Bandić i Vidošević će imati opće klanje i ko preživi taj će mu biti protivnik.

I tu dileme nikakve nema niti je može biti – koliko god Ivo Josipović bio „ultimativno nekarizmatičan“ lik, u usporedbi s ovom dvojicom na skali prikladnosti za poziciju Predsjednika Hrvatske šije ih za par svjetlosnih godina!

No, to nikako i u nikojem slučaju ne znači da Ivo Josipović ima predsjedničku fotelju u džepu!!!

Čak naprotiv, bojim se da bi mu, isto kao i Ljubi Jurčiću, fotelja mogla ostati nedosanjani cilj!

Jer, Milan Bandić je OPASAN! Na stranu moje puste sanje o „dolaženju k pameti“ hrvatskog naroda, da se danas održava drugi krug predsjedničkih izbora u kojem su Josipović i Bandić, ja bih pare stavio na Bandića. Iako je istina da ga u anketama za prvi krug Josipović šije za 10-ak posto, Bandić iz prvog kruga, koji se mora natjecati s Hebrangom, Primorcem pa i Vidoševićem za glasove birača, i (eventualni) Bandić u drugom krugu su dvije posve različite političke persone s posve drugačijim „izbornim potencijalom“!

Kad (ako) iz utrke otpadnu i Hebrang i Primorac i Vidošević i svi desni i marginalni likovi i kad prosječni hrvatski birač pogleda Josipovića i Bandića i pokuša dokučiti koji mu je od njih dvojice „bliži“ – bojim se da je u toj situaciji „građanski profesor“ u lošijoj situaciji od „narodnog populiste“.

I onda smo najebali ko žuti :-).

Na stranu to što ja nikako, ali ono ama baš nikako ne mogu smisliti Milana Bandića kao predsjednika Hrvatske. Lako za to. Problem je što bi se njegovim eventualnim izborom jedan od nexusa korupcije u Hrvatskoj doveo u poziciju političke moći (a i imunitet nije nevažan) i što bi se time šanse za rasturanje mreže korupcije razgranate u zagrebačkom Holdingu i razrješavanje svih afera poveznih s njime svele na puku teoriju.

I zato Milan Bandić po mom mišljenju nikako ne može biti predsjednik Republike Hrvatske. Što ne znači i da neće biti, jer ahem, moje mišljenje u velikoj slici stvari i nije toliko važno ;-).

Ali, nadam se najboljem ...

- 17:59 - Komentari (29) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>