Komentari On/Off

COPYRIGHT
Tekstovi na ovom blogu zaštićeni su autorskim pravom (oznake su na dnu stranice). Bilo kakvo njihovo korištenje bez izričitog dopuštenja autorice je zabranjeno.

Texts on this blog are copyrighted (notice at the bottom of the page). Any use without the explicit permission by the author is forbidden.


< lipanj, 2016  
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


E-MAIL:
zrinak@gmail.com

NA OVOM BLOGU:
- tekstovi su uglavnom dugi

- ima psovki i drugih nepoćudnih izraza

- opisani događaji, makar i napisani u prvom licu uglavnom nisu ni isiniti ni autobiografski

- ponekad jesu

- ponekad djelomično jesu, a djelomično nisu :-)

- ne, nećete saznati kada su kakvi - poanta je u tekstu, a ne u događaju

- brišem glupe, bezobrazne i uvredljive komentare i nije me briga što mislite o tome (ovaj blog je moja prćija, a ne liberalna demokracija s jamstvom slobode govora)

- uglavnom ne odgovaram na komentare i ne raspravljam s komentatorima

- zašto? zato što mi se ne da

- tekstovi su zaštićeni autorskim pravom, što znači da ih bez mog izričitog dopuštenja nigdje ne smijete kopirati niti objavljivati (a pod nigdje se podrazumijevaju i drugi blogovi, forumi, web-stranice, portali, ali i ostali, "klasični" pisani mediji)

- lance sreće, super-blog-posjeti-moj-pozz-kiss i slične debilane ODMAH prijavljujem kao spam

Hvala na pažnji!

09.06.2016., četvrtak

FAQ za protivnike Povorke ponosa ili "Svim mojim homofobnim prijateljima i znancima"

Uoči ovogodišnje povorke ponosa Zagreb Pride 2016 | JOŠ HRVATSKA NI' PROPALA, kojoj zbog izbivanja iz rodnog mi grada neću moći prisustvovati, evo jednog posta podrške, posebno namijenjenog onima kojima se ne sviđa ni Prajd nit su im dragi pederi, lezbe te ostali članovi akronima LGBTQ+ te koji uvijek u ovo doba godine, kada pripadnici tih skupina i njihovi podržavatelji marširaju diljem svijeta, IMAJU PITANJA.

Budući da sam ja demokratsko čeljade koje smatra da svatko ima prava na pitanja, evo sam sastavila jedan mali FAQ ilitiga odgovore na najčešća pitanja. Učinila sam to onako kako najbolje znam i umijem, što će reći potpuno nestručno, možebitno s neodgovarajućom terminologijom i pojednostavnjeno, na svojoj razini. A sada dosta uvodnih napomena, idemo na FAQ.

1. KOG VRAGA ONI IMAJU PARADIRAT PO SVIJETU, BEZ VEZE, KO DA JA PARADIRAM ZATO ŠTO SE VOLIM ŠEVIT SA SUPROTNIM SPOLOM?

Prvo i prvo, NE PARADIRAJU, nego hodaju u povorci ponosa. OK, neki negdje, primjerice u newyorškom Villageu ili u San Franciscu ili u nekim drugim dijelovima svijeta, gdje su LGBTQ *skoro* pa prihvaćena manjina možda i sve to okreću na maskenbal, ali zašto ne bi? Neki dijelovi LGBTQ+ populacije vole se zabavljati na taj način, isto kao što se neki vole vozit na Harley Davidsonu. Neki čak i vole NOGOMET, neš vjerovat - možda bi ih bolje shvatio da dođu u dresovima svoje repke i naganjaju loptu od Trga žrtava do Trga? Uglavnom, da ne duljim, NE PARADIRAJU, nego povorkom podsjećaju na svoje POSTOJANJE, na to da i dalje nemaju ista prava kao i ti, i da ih se diskriminira zbog toga što se vole s istim spolom ili oba spola ili mijenjaju spol ili već nešto sa spolom i rodom što nije u tradicionalnoj definiciji muškarac + žena = seks, ljubav, djeca, obitelj itd. Ti ne "paradiraš" po svijetu s time da se voliš ševit sa suprotnim spolom zato što ti to NIJE POTREBNO - tvoja je seksualna orijentacija opće prihvaćena, imaš sva moguća prava povezana s time - možeš se ženit, udavat, rastajat, dijelit imovinu, dijelit zdravstveno osiguranje, dizat zajedničke kredite pod posebnim uvjetima, usvajat djecu, rađat djecu i tako dalje. Tebe nitko zbog toga što se voliš ševit sa "suprotnim" spolom neće dočekat iza ugla i prebit ko vola u kupusu, neće te maltretirat u školi i na poslu zbog toga i tak. A ako već hoćemo tjerat mak na konac, nije da i ti nemaš svoje načine "paradiranja" vlastite seksualne orijentacije, no o tome drugi put...

2. NEKA RADE ŠTOGOD HOĆE, ALI ZAŠTO TO NE ČINE U SVOJA ČETIRI ZIDA?


Prvo i prvo, genije, nisam baš primijetila da osobe koje sudjeluju u Prajdu idu po gradu i jebu se na svakoj klupi. Oni su članovi istog društva kao i ti, elementarne uzuse privatnosti prakticiraju isto kao i ti, dakle, IONAKO se seksaju u svoja četiri zida. Na što, dakle, točno misliš da bi trebali raditi "u svoja četiri zida"? Držati se za ruke? Povremeno se poljubiti? Javno reći da imaju partnera ili partnericu koja nije "suprotnog spola"? POSTOJATI? S jedne strane, okej, ima ljudi kojima smeta i kada se heteroseksualni parovi ljubakaju u javnosti i ako si među takvima, pa ti jednako smeta i kada se srednjoškolac i srednjoškolka onak sočno zažvale nasred tramvaja, onda te mogu shvatit i da ti smeta kada to isto učine dvojica srednjoškolaca ili dvojica 50-godišnjaka ii godišnjakinje ili whatever. Svatko ima svoje granice i svoj ukus. No generalno gledano, takvo je ponašanje u društvu prihvatljivo i ako ga smiju prakticirani heteroseksualni parovi, smiju i svi drugi. Tebi se to, dakako, SMIJE ne sviđati. Ali im nemaš pravo braniti. Zapravo, imaš. U SVOJA ČETIRI ZIDA :P

3. ŠTA TO ONDA ZNAČI, DA ĆEMO USKORO TRAŽITI I PRAVA ZA PEDOFILE I SILOVATELJE I OSTALE SEKSUALNE PERVERZNJAKE?


Ufffff. Ajmo ispočetka. Pedofilija i silovanje su NASILJE I ZLOČIN, i oni su nasilje i zločin bez obzira odvijaju li se između dvije osobe istog ili različitog spola. Muškarac koji spolno opći s maloljetnim dječakom je prije svega ZLOČINAC, jednako kao i muškarac koji spolno opći s maloljetnom djevojčicom. Isto je u svim kombinacijama spolova. NITKO NORMALAN NE TRAŽI PRAVA ZA ZLOČINCE I NASILNIKE! U Prajdu se traže prava za ODRASLE OSOBE, osobe koje same biraju svoje seksualne partnere, osobe koje su i pred zakonom i moralno u stanju ODABRATI koga će voljelti, s kim će se seksati i koga će voljeti. Nitko nikoga nije NATJERAO da bude peder ili lezba, jednako kao što nitko nikoga ne bi smio natjeravati da bude heteroseksualan, BILO KAKVA PRISILA u seksu je zločin.

To što si ti misliš da je homoseksualni seks perverzan pa ga odmah izjednačuješ s pedofilijom i sličnim užasima je TVOJA PREDRASUDA, a ne činjenica. U stvarnosti su stvari vrlo jednostavne. Odrasle osobe imaju se pravo seksati s kim god žele, pod uvjetom da je i druga (ili treća ili četvrta) osoba u tom seksu odrasla i da na to pristaje. NITKO KROZ PRAJD *NI U LUDILU* NE PROMIČE PEDOFILIJU I SILOVANJE. Glupo mi je što se to uopće mora govoriti, ali očito je nekima potrebno.

4. TO ŠTO SE ONI ŽELE ŽENIT I UDAVAT, TO JE UGROŽAVANJE OBITELJI!


Ma, po čemu, molim te? Meni se baš čini da je to PODRŽAVANJE obitelji i puno smo gori u "ugrožavanju obitelji" ovi kao ja, koji nit su se ikad udali nit su ikad poželjei rađat niti ništa. Mislim, ne mislim ja tako o sebi niti sličnima sebi, ali ako ćemo tom logikom...

Osim toga, kako to misliš? Koju, kakvu, ČIJU obitelj ugrožavaju LGBTQ+ osobe koje žele sklopiti brakove, imati djecu itd.? TVOJU obitelj? Ti i tvoja supruga/tvoj suprug ćete odjednom postati manje vjenčani zato što su se Mirko i Slavko "oženili" ili Ingeborg i Hilda jedna drugoj obećale "dok nas smrt (ili razvod) ne rastavi"? To ti je, kao što jednom reče jedna internetska šala, isto kao da tvrdiš da klinac koji jede napolitanke ugrožava tvoju dijetu.

Okej, okej, kužim što hoćeš reć. Ti si sklopio brak za koji smatraš da je SVETINJA, Bog ga je blagoslovio u crkvi, Isus se raduje, plodite se i množite itd. Sve pet, stari/a, nema frke, TI SI BUDI u takvom braku, to je I DALJE legitimno i zakonski i imaš SVA PRAVA kao i prije. Samo, eto, Ingeborg i Hilda bi isto ta prava. Ne nužno ono s Bogom i Isusom, to je sad već stvar svake religijske zajednice pojedinačno i kako će se one nositi s takvom raznovrsnošću ili uopće neće - ali SVJETOVNO, IZVAN CRKVE, u SEKULARNOM društvu, daj da si ljudi ostvare prava koja i ti imaš sa svojom ženom/svojim mužem. Neće ti se slomit prsten na ruci niti ništa.

A i mogli bismo se razgovarat o tome kako sami heteroseksualci poštuju SVETINJU braka, no dobro, to sad nije tema...

5. ALI JA *NE VOLIM PEDERE I LEZBE*!!! MENI SE *GADI* KAD IH VIDIM KAKO SE LJUBAKAJU! POMISAO NA DVA MUŠKARCA KAKO SE SEKSAJU MI JE ODBOJNA!!! A TEK TRANSSEKSUALCI, AJME MAJKO!!! TO NIJE PRIRODNO!!! ZAŠTO BISMO TO DOPUŠTALI???


U redu, smiri se, polako, sad ćemo i o tome.

Prvo i prvo, uopće ne bismo trebali raspravljati o tome što se tebi sviđa, gadi i slično. I meni se gade muški koji nose japanke pa bi bilo malo, hm, fašistički da krenem mlatit svakog tko ih se usudi obuć na papak. Možemo čak i "konkretnije" - ima raznih seksualnih akata koji mi se osobno gade. I znaš kaj onda napravim? NE RAZMIŠLJAM O NJIMA! Tko voli, nek izvoli (sve dok su svi umiješani odrasli, pristaju na to itd. - sjećaš se onog iz jednog od prethodih pitanja? - e, to), ali ja ne bum. Ne bum baš ni presretna da mi netko o tome priča. Imam i ja pravo na svoja ograničenja, imaš i ti. Ako ne ide osvještavanjem, u kojem ćeš jednostavno pomisliti "ljudi u seksu vole različite akte I RAZLIČITE LJUDE, to nije moja stvar, nitko im to nema pravo braniti", a onda ajmo tak da jednostavno NE ZAMIŠLJAMO ONO ŠTO NAM SE NE DOPADA, okej?

Mislim, mogla bih ti ja sada tu objašnjavati da je to "gađenje" koje osjećaš zapravo socijalni konstrukt, da NI ONO NIJE PRIRODNO jer, brate mili, u prirodi skače svatko na svakoga sve dok ne pronađu odgovarajući... khm... "modus operandi", ali znamo i ti i ja da s takvim objašnjenjima ne bumo daleko dogurali jer nit ćeš ti shvatiti nit sam ja baš tak ludo obrazovana da to znam do kraja objasnit. Zato ajmo za početak pokušat s filozofijom ŽIVI I PUSTI DRUGE DA ŽIVE, s posebnim dodatkom onoga da NE ZAMIŠLJAŠ ono što ti se gadi. Ko ja s japankama i, štajaznam, seksom s likovima koji nose pelene.

Drugo, ovo s NEPRIRODNIM. Nisu prirodne ni naočale. Ni transfuzija krvi. Ni ZGRADA u kojoj živiš. Nisu prirodni ni ZAKONI po kojima se ravnamo. Ljudi su, generalno gledano, opstali uglavnom zato što su stvorili neke stvari koje NISU PRIRODNE jer po prirodi nisu nit jači nit izdržljiviji od drugih životinja i da se nismo naučili djelomično ODVOJITI OD PRIRODE, priroda bi nas poždrla. Da, da, čak ni tigrovi nisu potrebni. Običan mikrob, virus, bakterija su dovoljni. Da ne govorim o tome kako smo u prirodnom stanju spremni jedni drugima sjekirom raskolit glavu zato što imamo loš dan, pa su protiv takvog prirodnog stanja nastali ZAKONI koji nas od tog prekrasnog prirodnog stanja štite.

Zato oladi malo s tim argumentom NEPRIRODNOSTI. Nije sve što nije prirodno - loše. Dapače.

E, sad, nisam još gotova. Osim što nije sve što je NEPRIRODNO loše, nisam baš sigurna da ti stoji i ta tvrdnja o tome kako homoseksualnost, biseksualnost i ostale LGBTQ+ varijante nisu prirodne. Ne zna se još točno ZAŠTO su ljudi homoseksualni, heteroseksualni, biseksualni itd., ali postoje vrlo ozbiljne znanstvene naznake da ih je većina takva kava jest - od rođenja. Ne svi, postoje isto tako i dosta ozbiljna te utemeljena tumačenja koja tvrde da je ljudska seksualnost FLUIDNA, dakle, može se mijenjati, ali nećemo sad o tome jer... znaš ono, nit ćeš ti shvatit nit sam ja sigurna da znam dovoljno o tome, pa ajmo s onim prvim.

Moj prijatelj, nazovimo ga Rustimir, je peder. Voli za sebe reć da je "gold star" peder, što ti u američkom slengu znači da se nikada u životu nije poševio sa ženom. Ne zato što nije htio probati - kao i većina drugih homoseksualaca, i on je odrastao u patrijarhatu, u onome što zovemo "heteronormativno" društvo (pojednostavnjeno rečeno, i za tebe i za mene - ono društvo u kojem se jedino heteroseksualci smatraju "normalnima"), pa je, naravno, HTIO biti "normalan" i pokušao se seksati sa ženama. Ali nije mogao. Znao je da nije impotentan, imao je, kako da to kažem, REAKCIJE u genitalnom području, ali sa ženama mu nije išlo. Iako je pokušao. Preko nekoliko puta. Na kraju si je jednostavno priznao da ga seksualno privlače samo muškarci. I sjetio se da je, kada je imao šest ili sedam godina, bio zatreskan u istog dečka u kojeg je bila zatreskana njegova starija sestra. Nije to ODABRAO. To je jednostavno bilo tako. Nemoj me krivo shvatiti, Rustimiru NIJE ŽAO što je to tako, dapače, Rustimir je ponosan i sretan gej muškarac, ali nije se jednog jutra probudio i reko: "E, dosadno mi ovo s curama, idem ja bit peder". NITKO to nije tako učinio. Većina ih je shvatila da je gej, bi, trans - isto kao što smo i mi shvatili da smo hetero. Znaš i sam kako to ide. Ne: "O, svijete, ja sam heteroseksualka!" i "Dobro jutro, ja sam lezba", nego: "Zaljubljena sam u Zdravka Čolića" ili "Zaljubljena sam u Lokice". Sad me mlađe generacije neće shvatit, ali jebiga.

Sve u svemu, nisam ja sigurna da to NIJE PRIRODNO. Da, to je seksualna preferencija koja, recimo to tako, donekle ograničava mogućnost razmnožavanja. Ali ni svi se heteroseksualni parovi ne razmnožavaju, pa oko toga ne pizdiš da je NEPRIRODNO. Ajmo onda i ove pustit na miru da se razmnožavaju ili ne razmnožavaju, već prema tome kako odluče, ali im u svakom slučaju prestat nametat tu prirodnost. Ili baš inzistiraš na tome, pa da i Viagru ukinemo?

Naposljetku, moj dragi homofobni prijatelju, shvaćam ja zašto ti razmišljaš tako kako razmišljaš i shvaćam odakle ti takve misli - društvo je jednostavno takvo da te tjera u tom pravcu. Ali čak i ako ti je teško sve ovo gore shvatiti - ajde probaj barem NE MRZITI. Bit će lakše i tebi i drugima. I ja bih te rado pozvala da s nama, LGBTQ+ ljudima i njihovim podržavateljima, prošećeš u subotu po gradu i vidiš da nitko u toj povorci nije vanzemaljac, da su to sve LJUDI. I da su to ljudi vrlo slični tebi. Ozbiljno, mnogo je manje stvari po kojima se razlikujete nego onih po kojima ste gotovo pa jednaki.

Da, njihov odabir seksualnog i ljubavnog partnera drugačiji je nego tvoj. Ali i oni, recimo, proživljavaju nesretne ljubavi. Proživljavaju i sretne. Ili, ako hoćeš da budem malo konkretnija, i oni proživljavaju BUBREŽNE KAMENCE. Neki. I oni moraju zubaru. I oni su nekad lijepi, nekad ružni. Među njima ima krasnih ljudi, a ima i šupaka. I oni idu u minus na tekućem. I oni su tužni kad im ugine pas. I oni su ponekad nerazumni idioti kojima ništa ne možeš objasnit jer su zabrijali na neku svoju foru. Da, da, i oni su ponekad netolerantni. I oni, kada ih stignu godine, moraju piti tablete za tlak, artritis, dijabetes. I ono obolijevaju od raka. I oni trče maratone. I oni ginu u ratovima. I oni su katkad pokvareni, korumpirani političari. Neki se super oblače. Neki hodaju po svijetu ko zadnje seljačine. Neki su bogati, neki siromašni, neki milosrdni pa daju sirotinji, neki sebični pa sve trpaju u madrac. Ima ih u svim državama, na svim kontinentima, svih političkih orijentacija, svih oblika, visina, težina. I oni vole svoju djecu. I oni ponekad mrze djecu. I oni samo žele živjeti kao "normalni" ljudi.

Ali ako već ne možeš s njima uživati u povorci, ajde ih pusti na miru. Čitaj doma knjigu, pogledaj seriju, uredi vrt, odi na izlet s djecom, prošeći gradom po trasi koju nije prajdovska i šta te briga. To je isto sasvim legitiman stav. Ali baci taj kamen na pod. I te ružne riječi u zaborav. Svima će nam biti bolje.


P.S. Eh, da, zaboravila sam još jedno bonus-pitanje koje i meni i svima koji ovako nešto govorimo i pišemo svi UVIJEK postavljaju - jesi li TI peder/lezba/trans itd.? Pravi bi odgovor na to trebao biti: "Nije važno.", ali očito jest važno pa nevoljko odgovaram: ja sam (ne naročito uspješna) heteroseksualna cis žena. Ali sam heteroseksualna cis žena koja smatra da bi taj podatak trebao imati isto značenje kao i broj stopala, boja očiju i glas kojim pjevaš u zboru.

- 13:17 - Komentari (13) - #

Zrinsko pismo © 2004, © 2005, © 2006, © 2007, © 2008, © 2009, © 2010, © 2011, © 2012, © 2013, © 2014, © 2015, © 2016, © 2017 Zrinka Pavlić - Sva prava pridržana / All rights reserved

Kopiranje i raspačavenje bez dopuštenja Zrinke Pavlić STROGO JE ZABRANJENO / Any use of the text from this blog without the express permission of Zrinka Pavlić is forbidden
(pri čemu se pod kopiranjem i raspačavanjem podrazumijeva i kopiranje tekstova na druge blogove, web-stranice, forume i sve ostale, elektroničke ili "klasične" pisane medije) / (that includes, without limitations, both printed and electronic media, forums, web-pages, e-mail forwards etc.)