zmajologija

26.04.2007., četvrtak

Samo sam krenuo u duboko modro...




Neistinita priča o istinitom događaju



Isplovili su kao i svaki dan - Tonko i Nikola - najljepšim brodom - jednojarbolnim jedrenjakom "Vjera". Nikola je već imao iskustva s Tonkom. Znao je da se ne pridržava ronilačkih pravila, da je svojeglav, uporan, zaljubljen u more. U pitanju je, međutim, bila rutina - za njega; neodoljiva ljubav - za Tonka! Zezali su se na brodu, prije nego će Tonko uroniti. - Pita on Nikota - šta bi želio za obid - hoćeš škarpine ili jastoge ?
- Svejedno - šta doneseš, spremit ćemo ! Čekam te...
Stavio Tonko boce na leđa, nasmijao se Nikotu i skočio u more.
Nije Tonko bio tek običan ronilac. Za život je zarađivao ronjenjem. Dugo je godina vadio iz mora koralje , amfore i davno nestala sidra. Od toga je živio. Dobro je živio. Ponekad je i ljude iz mora vadio - umorne ili neiskusne ronitelje. Neki put ih i nije našao, pa je bio sprovod, ali ne i grob. Kako pokopati nestaloga? Nitko točno ne zna koliko je Tonko sebi vjerovao. Je li sa svoje pedesetidvije godine mislio da je još uvijek mlad? I da je zdrav? I da je moćan? I da može?

- Preda mnom su se počeli otvarati čudesni predjeli boja i zvukova. Nije mi bilo jasno, znao sam da na dubini od 90 metara ispod mora nema zvukova. Bilo mi je čudno, ali bilo je prelijepo. Sve što sam ovih četrdeset godina istraživao, sve što sam tražio, očekivao, sve je krenulo u prelijepi san. San?
- San?
- San - palo mi je na pamet - to nije san - ja sam ovdje - u moru - u stvarnosti, to nije san - krenule su eksplozije boja, krenuli su svi oni najčudesniji oblici života o kojima sam samo sanjao. Shvatio sam na trenutak da to ne može biti istina - rekao sam sam sebi - sanjaš Tonko, ali je potom nevjerojatna eksplozija same srži života zaigrala igru života oko mene - krenule su dugine boje, krenule ribe koje nisam dotad vidio, rastvorene pećine i u njima dubokomodra svjetlost, privlačna, duboka, zamamna. Krenuo sam tamo - ući, samo ući, ući tamo u dubine modrila...
- Ništa mi na svijetu ne bi bilo tako važno. Morao sam ući u to duboko modrilo, pogledati, prozrijeti, ispričati svojoj kćeri što to tamo ima... Krenuo sam da zavirim - shvatio sam da kroz prolaz pećine ne mogu proći s bocama. Skinuo sam ih bez razmišljanja, uvijek ću lako nabaviti nove... Bilo je jednostavno, samo sam ih otkačio i krenuo u duboko modro....

- 23:16 - Komentari (7) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

0

< travanj, 2007 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
zmajologija je ontologija ....
valja nam biti da bismo znali
znati da bismo osjećali
(ili možda obratno...)
osjećati da bismo umjeli