ŽTP Zelengrad

14.02.2009., subota

VOZILA ZELENGRADSKIH ŽELJEZNICA (4)

La Bucunada

(LGB 30550)

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Prije nešto više od deset godina osnovan je preko švicarskih granica poznat «Club 1889» s ciljem održavanja i zadržavanja starijih vozila Retskih željeznica. Po obnovi vagona C 2012 (koji također postoji kao LGB-ov model, uz sestrinski vagon C 2010), taj se klub upustio u svoj drugi projekt – obnovu vagona C 114. Radi se o dvoosovinskom putničkom vagonu kojeg je za Retske željeznice 1910. proizvela tvornica SIG iz Neuhausena u seriji od četiri vagona (C 111 – C 114), pri čemu ovo «C» označava vagon trećeg razreda. Uobičajeno za ondašnju Berninsku Željeznicu – «Berninabahn» (BB) vagon je obojen u žutu boju.

Nakon fuzije Berninske željeznice s Rhätische Bahnom (RhB) godine 1943. sva su četiri vagona dobila nove brojeve RhB-a (C 2081 – 2084) i obojani su u tada uobičajenu bež-zelenu RhB kolornu shemu, koja je poslije zamijenjena posve zelenom. Po napuštanju trećeg razreda, uslijedilo je 1956. i preimenovanje u B 2081 – B 2084. A onda krajem šezdesetih godina prošlog stoljeća četiri navedena vagona više Retskim željeznicama nisu bila potrebna...

Tri su vagona zadržana kao službena kola RhB-a, a 2083 otišao je u poduzeće BVZ gdje je također, pod oznakom X 2913, služio kao službeni vagon. Po preuređenju u WR-S 2227 danas se ubraja u nostalgičnu kompoziciju Matterhornško-gotthardskih željeznica (MGB).

Izvorni C 114, a kasniji B 2084 RhB-a zadržan je kao službeni vagon pod oznakom Xk 9079 i do 2000. služio je u željezničkom upraviteljstvu broj 8. U travnju 2001. godine započelo se s temeljitom obnovom toga vagona i već 26. listopada 2001. uporabi je predan posve obnovljeni vagon C 114 s nadimkom «La Bucunada» (što bismo mogli prevesti kao međuobrok ili zalogajčić), nazvan tako budući da ondje sada u fascinantnom graubündeškom krajoliku možete uživati uz male, snack-obroke i pićence.

Otada sve do danas, Bucunada veselo klopara berninskom prugom Retskih željeznica, u pravilu zajedno s također u povijesnu žutu boju obojenim oldtajmerima – motornim kolima ABe 4/4 Nr. 30 i 34. Iako Bernina (uz značajan teretni promet) osigurava redovit putnički saobraćaj svakoga sata između Tirana u Italiji i St. Moritza (i dalje) u Švicarskoj, za povijesnu žutu garnituru karte su u pravilu mjesecima unaprijed rasprodane!

LGB-ov model «La Bucunade» više je no detaljan, sadrži ime «La Bucunada» ispisano na staklu vrata na oba vagonska perona, natpis «Office» (!) na staklu iznad prolaza u odjeljak kuhinje, klupe sa stolićima na kojima se nalaze male lampice, a u priručnoj kuhinji precizno su izrađeni čak i sudoperi, perilice i držači za flaše! Na žalost, LGB nema naviku serijski instalirati metalne kotače i rasvjetu na dvoosovinske vagone, pa je ŽTP Zelengrad to morao dodatno ugraditi. Ipak «Bucunada» će do proljeća morati biti strpljivo parkirana u šturcu prvog perona kolodvora Zelengrad, jer u za sada krajnjem kolodvoru Zaborje nije još uređena mimoilaznica pa bismo motorna kola Bernine morali vraćati čitavom prugom iz Zaborja s vagonom naprijed (što ne bi odgovaralo originalu), a i određene dijelove pruge morat ćemo zbog sigurnosti prilagoditi malim dvoosovinskim vagonima poput ovog, kakve još nismo imali. U svakom slučaju, ako Bog da, ove će godine čitava povijesna garnitura sastavljena od motornih kola ABe 30 i 34 i Bucunade proći čitavom zelengradskom prugom...

- 22:54 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< veljača, 2009 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28  

Listopad 2011 (1)
Veljača 2009 (3)
Siječanj 2009 (21)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Zelengrad

LGB Vrtna željeznica Zagreb.

Što je Zelengrad?


Zelengrad je grad bez grafita, ubojstava, recesije, sudova, bez zločinačkih organizacija, imperijalizma, NATO-a, ratova, zločestih ljudi, bez straha, poskupljenja, zabrinutosti i krizâ!

+++

G R E E N V I L L E

LGB Large Scale Garden Railroad Zagreb, Croatia

+++

G R Ü N D O R F

LGB Gartenbahn Zagreb, Kroatien



* * * * * * * * * * * *

Linkovi

LGB
Vozila, tračnice & pogon Zelengradskih željeznica potječu iz LGB-a!

Faller (PolaG)
Glavni kolodvor Zelengrad i sve oko njega, kiosk na Mozartovu trgu, kao i Mozartov spomenik, su od Fallera / PolaG!

Piko
Vijećnica, dućani, kolodvori, Prospekt Mira i sve zgrade u Zaborju plod su maštovitosti tvornice Piko!

Peyker Modellbahn - Design
Odavde je dopremljeno sve što u Zelengradu živi, vozi i u njemu se izgradilo!

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se