ŽTP Zelengrad

11.01.2009., nedjelja

VOZILA ZELENGRADSKIH ŽELJEZNICA (3)

Njuškica

DR Schienenbus VT 133 525 (LGB 22660)

Photobucket
VT 133 525 ("Njuškica")

Godine 1939., Okružne su željeznice Priegnitza (Priegnitzer Kreiskleinbahnen), u Istočnoj Njemačkoj, od Tvornice šinobusa i vagona Wismar d.d. ("Triebwagen- und Waggonfabrik Wismar" AG) naručile dva uskotračna šinobusa za potrebe prijevoza putnika. Posebnost je wismarskog dizajna bila u dva motora i upravljačnicama na oba kraja šinobusa.

Ovo je uklonilo potrebu za okretanjem šinobusa na kraju linije, što je to vozilo populariziralo u mnogih uskotračnih željeznica (pa i u Zelengradu, dakako), no zbog specifičnog izgleda motora priskrbilo mu je i nadimke koji su ostali do danas - Ameisenbär ("mravojed") i Schweineschäuzchen ("svinjska njuškica"). I mi u Zelengradskim željeznicama od prvoga ga dana od milja zovemo Njuškica.

Uz to, zbog malog utroška goriva, wismarski se šinobus pokazao vrlo isplativim na kraćim relacijama, pa su ga stoga prozvali i "spasiteljem malih pruga", koje bi, zbog nerentabilnosti, bile ukinute da su ih morali opsluživati veći vlakovi. Polučivši uspjeh s ovim modelom, tvornica u Wismaru je u razdoblju od 1932. do 1941. proizvodila ovakve šinobuse u više varijanti, za razne pruge, od uskotračnih pruga 750mm pa sve do standardnih, - za potrebe željezničkih poduzeća širom Evrope; bilo ih je čak u Španjolskoj!

Ovaj LGB-ov model (prvi u zelengradskoj floti koji je proizveden u novoj LGB-ovoj tvornici u Györu, slijedom čega s ponosom nosi etiketu "Made in Hungary"), s Bühlerovim motorom, vodootporne konstrukcije, ima vrata koja se mogu otvoriti, prekidač s četiri pozicije (šinobus može biti potpuno neaktivan dok voze ostali vlakovi, a može biti i parkiran s upaljenim svjetlima), a opremljen je i držačima za prtljagu na krovu i s obje strane oba motora. Tu su, zatim, trostruki farovi od kojih dva donja promjenom smjera kretanja šinobusa svijetle crvenim svjetlom, te unutrašnje osvjetljenje. U šinobusu (dugačkom 450 mm i teškom 1760 g) karte naplaćuje kondukterka Helga!

Njuškica je na relaciji Zelengrad - Zaborje u redovnom prometu od srpnja 2008. godine.



PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket


- 18:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  siječanj, 2009 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Listopad 2011 (1)
Veljača 2009 (3)
Siječanj 2009 (21)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Zelengrad

LGB Vrtna željeznica Zagreb.

Što je Zelengrad?


Zelengrad je grad bez grafita, ubojstava, recesije, sudova, bez zločinačkih organizacija, imperijalizma, NATO-a, ratova, zločestih ljudi, bez straha, poskupljenja, zabrinutosti i krizâ!

+++

G R E E N V I L L E

LGB Large Scale Garden Railroad Zagreb, Croatia

+++

G R Ü N D O R F

LGB Gartenbahn Zagreb, Kroatien



* * * * * * * * * * * *

Linkovi

LGB
Vozila, tračnice & pogon Zelengradskih željeznica potječu iz LGB-a!

Faller (PolaG)
Glavni kolodvor Zelengrad i sve oko njega, kiosk na Mozartovu trgu, kao i Mozartov spomenik, su od Fallera / PolaG!

Piko
Vijećnica, dućani, kolodvori, Prospekt Mira i sve zgrade u Zaborju plod su maštovitosti tvornice Piko!

Peyker Modellbahn - Design
Odavde je dopremljeno sve što u Zelengradu živi, vozi i u njemu se izgradilo!

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se