Priče s ruba

ponedjeljak, 19.05.2014.

Voda



Posvuda. Obujmila je kuće, uvukla se kroz vrata, prozore, popadala s krovova, iscurila s krošnji. Nabrekao trbuh mrtve krave razgovara s njom. Kaže joj: - Ostavi me se, vodo, što sam ti skrivila! – Ne mogu, odgovara joj voda. – Moje je izvući blato osjećaja s ovih prostora, a ti si dio toga, kravo, baš kao onaj crni pas kitnjastog repa što mi nastoji umaći. Ali, nema kamo. Danas sam ja i zemlja i zrak i vatra i voda, danas sam sve na ovom dijelu Balkana.

Zašto nam se to događa? I zašto nitko ne postavlja upravo to pitanje, najvažnije na svijetu: - Zašto?

Zato nam se događa, zato što ne pitamo ništa, šutimo i dopuštamo prljavštini svijeta upravljati našim životima, našom prošlošću i budućnošću, našim vjerama i idealima.

Voda je izašla na ulice, kad mi to nismo znali. Htjeli. Smjeli. Voda je digla glas i za nas, nijeme svjedoke pokvarenosti koja naše dane na Zemlji tereti prijetnjama ratova, korumpiranošću naših političara, nametima van pameti i još više van srca. Voda je digla glas za sve one koji ne žele znati kako ne bi morali reći, činiti, biti, za nas slabe i prestrašene. Voda je digla glas i viče ulicama naših sela, gradova, livadama i oranicama, čak i grobljima.

I dok huk nadiruće vode urla: - Srce! Gdje vam je srce, ljudi?, mi polako počinjemo razumjeti. Nema granica, Slovenija, Hrvatska, BiH, Srbija, nikome voda ne pokazuje putovnicu, ona je nema, ona samo teče li teče, prolazeći kraj natpisa evropskih i balkanskih, istom brzinom, istom potrebom za pranjem.

Isprljali smo ovaj svijet, okrvavili ga pohlepom i zloćom, šutnjom smo se prodali. Izađimo s vodom na ulice, pomozimo djetetu, bolesniku, starici, psu, kravi, svinji, pomozimo bez granica, budimo voda kojoj nijedna crkva nije dom, ali u svaku će ući kad to poželi.

Budimo voda. Oduprimo se mafijašima, bankarskim i nazovi sportskim, kapitalističkim i nazovi liberalnim, izađimo na ulice. Ima nas dovoljno, o da, itekako nas je dovoljno, pustimo glas za mir, dobrotu, znanje, ravnopravnost. Pustimo glas, pa voda više neće vrištati umjesto nas. Vratit će se u svoja korita, čista i sretna. A jednako takvi, napokon, bit ćemo i mi.

- 14:21 - Komentari (4) - Isprintaj - #