zar ja mama?

19.06.2006., ponedjeljak

76 razloga zašto dojiti

ovo nismo mi! Nedavno sam našla jedan tekst o dojenju. To me potaklo da se sjetim svoje priče i ispričam je ovdje.

Dok sam bila trudna nisam baš nešto puno razmišljala o dojenju. Vjerovala sam da je to najprirodnija stvar na svijetu. Mislila sam da neću imati problema i da znam, mogu i hoću dojiti.
Kada je moje Zlato došlo na svijet i kad su mi je stavili na prsa, počeli su problemčići. Podoji su me bolili.
Čitala sam da to znači nepravilan položaj i potužila se babici. Od nje sam dobila odgovor da mora boliti, da što sam ja mislilia rađati i dojiti bez boli.... no
Treci dan u rodilištu, prolazila sam pravu kalvariju. Dobila sam užasnu ragadu na jednoj i nekakav mjehur na drugoj dojci. Pokusavala sam nahraniti moje novorođence, ali nikako nije islo. Bradavica joj je stalno ispadala iz usta, a druga je bila tvrda i kvrgava i krvava. Pravio mi se zastoj mlijeka.no Rekli su mi da se izdojim. Pitala sam kako, a dobila odgovor : rucno ili pumpicom. Cijelu noc smo proplakale i jedva sam čekala doći doma. Kao da će doma sve teći glatko...
Odmah mi je došla patronažna sestra, o kojoj stvarno ne bi trebala pisati jer nije zaslužila ni malo moje pažnje. Ona definitivno nije propagirala dojenje. Uvjeravala me da imam malo mlijeka i savjetovala koju nadohranu koristiti,umjesto da me poduči kako povećati produkciju.......

Negdje sam pročitala kako svaka žena ima dovoljno mlijeka za svoje dijete i ta me je misao vodila. Zlato mi je bilo na prsima po cijele dane i noći. Na taj način si je navukla dovoljno mlijeka i naučila sisati, a ja sam naučila kako je staviti u pravilan položaj da bi što učinkovitije sisala.
Naravno, imala sam ogromnu podršku od Najdražeg. On je radio sve što je trebalo po kući, podnosio moje mušićavo ponašanje i moje ispade. On je trpio besane noći i rana dizanja ujutro da bi išao na posao. Trpio je i moje zanemarivanje. Sve osim moje bebe bilo mi je u drugom planu.

Neki psiholog ili psihijatar imao bi tu dosta posla. Najvjerojatnije bi našao uzrok mome forsiranju dojenja u tome što mene mama nije mogla dojiti i cijeli život mi je govorila kako joj je žao i koliko je patila zbog toga. Mama mi stalno puno nedostaje, a vjerujem da mi je u vrijeme neposredno nakon poroda nedostajala najviše........
....... ........
Ogromna je sreća kad vidim da se Zlato veseli svojoj siki, i kad kaže 'dajiii cicu!'cerek
Nema ništa lipšeg nego kad se uvečer sklupča kraj mene na krevetu i zaspi uz svoju siku.cerek
Moram reći da nisam planirala dojiti ovoliko dugo. Nekako sam mislila da će Zlato sama prestati dojiti kad se ja vratim na posao. Nisam planirala da ću dobiti otkaz i tako ostati doma uz svoje Zlato.
Sad doji uvečer za prije spavanja i ujutro ponekad. Kada preko dana traži siku, nekako joj uspijem skrenuti pažnju na nešto drugo.
Trebala bi je skroz odviknuti. Sad ima godinu i tri mjeseca i svi nas malo čudno gledaju kad kažem da još doji. Uglavnom zato nikome ni ne govorim ništa.
Svjetska zdravstvena preporuča dojenje do dvije godine. Ne znam baš ...

Pisala bi ja još puno , ali evo već je prevelik ovaj post, neće ga nitko htjeti čitati.

Evo ovdje donosim tekst koji sam našla na rodinim stranicama. Znam da su vaša dječica uglavnom već velika, ali eto , pročitajte i prokomentirajte. Slažem se sa nekim stvarima što tu piše, a sa nekima baš i ne.......

Majčino je mlijeko najbolja hrana za vaše dijete. Pročitajte zašto...
1. Majčino je mlijeko jedinstvena sastava i nije ga moguće umjetno proizvesti
2. Majčino mlijeko zadovoljava sve metaboličke potrebe djeteta
3. Majčino je mlijeko na jedinstven način prilagođeno djetetu
4. Majčino mlijeko je više od hrane – to je imunološki aktivna tvar
5. Dojenje je poseban psihofizički stimulans i za majku i za dijete
6. Majčino mlijeko i majčino srce nemaju zamjene
7. Majčino mlijeko osigurava uravnotežen odnos hranjivih tvari za optimalan rast i razvoj
8. Majčino mlijeko najbolja je zaštita od infekcija
9. Dojena djeca imaju manji rizik od razvoja alergija
10. Sastav mlijeka automatski se prilagođava djetetovim potrebama
11. Dojenje stvara posebnu emocionalnu povezanost između majke i djeteta
12. Besplatno je!
13. Majčino je mlijeko uvijek idealne temperature!
14. Majčino mlijeko je uvijek dostupno a i dolazi u boljem "pakiranju"
15. Dojenje ima stimulativni učinak na razvoj vlastitog imunološkog sustava
16. Umjetni pripravci (formule) povezuju se s nižim stupnjem inteligencije u djece
17. Majčino mlijeko pomaže djeci pri pražnjenu mekonija
18. Majčino se mlijeko lakše probavlja od formule (umjetnih pripravaka)
19. Dojenje pomaže sužavanju maternice nakon poroda
20. Dojenje pomaže u sprečavanju postporođajnog krvarenja
21. Dojenje pomaže majkama u mršavljenju nakon poroda.
22. Dojenje preporučuju Svjetska zdravstvena organizacija i UNICEF.
23. Dojenje štiti od pojave Kronove bolesti.
24. Umjetni pripravci povećavaju rizik od pojave šećerne bolesti.
25. Dojenoj djeci smanjen je rizik od "smrti u kolijevci".
26. Dojena djeca su manje izložena infekcijama mokraćnog sustava.
27. Dojena djeca su manje izložena infekcijama probavnog sustava.
28. Dojena djeca su manje izložena infekcijama dišnog sustava.
29. Majke koje ne doje izloženije su opasnosti od raka jajnika.
30. Majčino mlijeko smanjuje rizik od obolijevanja od astme.
31. Umjetni pripravci povećavaju rizik od pojave ušnih infekcija.
32. Dojenje štiti djecu od bakterijskog meningitisa.
33. Dojenje smanjuje šanse obolijevanja od reumatskog artritisa u mladosti.
34. Dojenje smanjuje djetetove šanse za obolijevanje od Hodgkinove bolesti (maligno oboljenje limfatičnog aparata).
35. Dojenje štiti dijete od nepravilnosti vida.
36. Žene koje doje rjeđe obolijevaju od osteoporoze.
37. Majčino mlijeko djeluje umirujuće na crijeva.
38. Djeca hranjena umjetnim pripravcima sklonija su pretilosti u kasnijem životu.
39. Dojenje zadovoljava dječje emocionalne potrebe.
40. Majke koje ne doje izloženije su opasnosti od raka dojke.
41. Ženska djeca hranjena umjetnim pripravcima spadaju u rizičniju skupinu obolijevanja od raka dojke
42. Dojenje je jednostavnije od hranjenja na bočicu
43. Umjetni pripravci su skupi
44. Majčino mlijeko uvijek ima pravilan, i djetetu prilagođen, odnos masti, proteina i šećera
45. Majčino mlijeko djeluje umirujuće na dijete
46. Čin dojenja djeluje umirujuće na majku
47. Majčino je mlijeko ukusnije od pripravaka
48. Dojena djeca zahtijevaju manje posjeta liječniku
49. Bez bočica, duda, kutija i sl., dojenje ne stvara nikakav otpadni materijal
50. Ne morate stalno brinuti jeste li ponijeli bočicu!
51. Zaobilazite proces prokuhavanja vode i hlađenja
52. Majčino mlijeko je prirodno sredstvo protiv boli
53. Savršena hrana za bolesno dijete
54. Osigurava više sna mami!
55. Osigurava više sna i tati!
56. Umjetni pripravci zahtijevaju veće izdatke i zbog dodatne opreme!
57. Majčino mlijeko nikada nije bilo povučeno iz upotrebe, za razliku od nekih pripravaka
58. Svježe majčino mlijeko nikada nije zaraženo bakterijama
59. Ne morate se brinuti koji je proizvođač bolji
60. Ne morate se brinuti je li voda koju djetetu dajete zdrava
61. Dojena djeca manje su izložena stvaranju karijesa.
62. To podrazumijeva i manje stomatološke troškove.
63. Dojena djeca manje obolijevaju od ekcema.
64. Dojena djeca bolje razvijaju svoje govorne mogućnosti.
65. Dojena djeca imaju ljepšu kožu.
66. Majčino mlijeko ne sadrži nikakve genetski modificirane tvari.
67. Majčino mlijeko ne sadrži sintetički stvorene hormone.
68. Nedojenje se povezuje s multiplom sklerozom.
69. Dojena djeca lakše prolaze proces socijalizacije.
70. Dojenje štiti majku od anemije (zbog kasnije pojave mjesečnice).
71. Majci se povećava samopouzdanje kada nakon 6 mjeseci dojenja vidi savršeno zdravo dijete, a jedina hrana koju je primalo dolazila je iz njezina tijela.
72. Majčino mlijeko je prirodni antibiotik i pospješuje zacjeljivanje rana.
73. Majčino se mlijeko može koristiti i kao kapi za nos.
74. Mijenjanje pelena puno je ugodnije.
75. Dojena djeca imaju posebno ugodan miris.
76. Na kraju krajeva, to je i osnovni razlog radi kojeg grudi postoje!

- 15:53 - Komentari (34) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.