29

nedjelja

siječanj

2012

Što će ućiniti vašu priču zanimljivom novinarima

U današnje doba novinari su zasipani hrpama informacija. Svatko tko im pošalje neku novu informaciju misli da je njegova vijest udarna. No, nije tako. Novinari iz šume smeća moraju iskopati ono što je zbilja zanimljivo i što će zanimati širu čitalačku publiku, odnosno javnost.

Evo nekoliko smjernica koje su bitne kako bi zainteresirali novinara za vašu priču:

1. Konfliktne situacije – ako se ne slažete s mišljenjem vašeg konkurenta, to će sigurno više zanimati novinare i napravit će priču o tome, nego ako ste istomišljenici. Novinari su po „deafaultu“ pripovjedači i njima je dobar sukob uvijek povod za zanimljivu priču.

2. Incidenti ili nesreće – ružno je, ali pobuđuje interes. Pogotovo prirodne katastrofe, kao nedavni potresi i tzunamiji i slično.
3. Ekstremne situacije – novinari vole najnovije, najveće, najbitnije, najbolje…, uglavnom naj, pa makar i u negativnom kontekstu. Bilo kakva „naj“ vijest je vrijedna pažnje.
4. Novo – bilo kakva novina koja je vrijedna pažnje šire mase je zanimljiva, kao na primjer novi zakon ( u politici i sudstvu), nova kampanja, nova reklama… Bilo što novo će pobuditi interes.
5. Skandali – to svakako spada u žutilo, ali svatko voli o nekome poznatome pročitati neku skandaloznu vijest. Svi smo mi tašti zapravo ispod kože, ma koliko se gnušali šarenila. Skandali raznih selebritija, političara, „faca“ nam govore da su i oni samo obični ljudi skloni ekscesnom ponašanju. Ili su si samo malo dali oduška ;)
6. Dobro i zlo – ili štićene manjina, ugroženih, i slično. Novinari vole „istjerivati pravdu“, pa ako je netko obespravljen, priča će svakako biti popraćena, samo je treba obznaniti.
7. Nesposobnost – pogotovo političara, a i svih ostalih na nekim vodećim pozicijama, uvijek će pobuditi pažnju šire javnosti. Pogledajte novine, prepune su takvih priča.
8. Iznenađenja – pogotovo u industriji i proizvodnji, a naročito prehrambenoj. Svaka nova otkrića, dobra ili loša, svakako će izazvati veliki interes.
9. Dvoličnost – ljudi vole kad se kritizira dvoličnost. Osjećaj pravednosti je usađen u svakome, pa dobra priča o dvoličnosti nekog iz svijeta poznatih će svakako izazvati reakcije i podignuti interes.
10. Lokalne vijesti – ljudi vole čitati o događajima na lokalnoj razini. Lakše se poistovjećuju s akterima, a pogotovu ako se priča odvija u njihovom susjedstvu. Poznata sredina izaziva pozitivnu reakciju na objavu.
11. Breaking news ili ekskluzivne vijesti – svakako pobuđuju interes i zaslužuju mjesto na naslovnicama. No, ekskluziva nije da je susjedu krava otelila tele, ali ako je dvoglavo – to JE glavna vijest! Ako prvi ponudite takvu vijest, sigurno ćete dobiti na dulji rok medijsku pažnju.
12. Natjecanja – sportska, kulturna, bilo koje vrste, pogotovo ako se pokreće neki novi projekt, zasigurno će biti vrijedno medijske pažnje. Još ako je prezentirano na nov i zanimljiv način – postat će head line.
13. Rejtinzi popularnosti – svako istraživanje javnog mnijenja za određene teme koje su aktualne u zadanom vremenu su vijesti za kojima novinari tragaju. Svakako će biti dobro primljeni i objavljeni ( naravno, ako su relevantni, a ne izmišljeni).

25

srijeda

siječanj

2012

Kako dobro napisati objavu za medije ili pich

Olakšajmo novinarima posao

Društvene mreže su razvile neke nove pristupe odnosima s javnošću, ali jedna stvar se nije promijenila, a to je „prodavanje“ dobre priče novinarima.
Danas su novinari bombardirani informacijama, događajima, svakakvim „bitnim“ i nebitnim pričama 24 sata na dan. Njihov posao nije nimalo lak iz te šume vijesti izdvojiti neku zanimljivu informaciju i podijeliti je s javnošću. Zato dobar PR mora znati kako zaintrigirati novinara da objavi baš njegovu vijest.

Kako bi olakšali posao novinaru, evo nekoliko smjernica koje treba slijediti i dobro prezentirati svoju objavu:

Nema gorega za novinara kada mu PR pošalje objavu koja nema veze s njihovim materijalom koji oni objavljuju u svojem mediju ( nebitno jesu li to tiskane novine ili portal). Stoga treba napraviti „domaću zadaću“ i dobro provjeriti koji medij objavljuje teme vezane uz vašu objavu. Također bi bilo najbolje saznati konkretno ime novinara zaduženog baš za određeno područje kojem je vaša objava orijentirana. Potrudite se i doznajte tko je „vaš“ novinar i direktno njemu pošaljite objavu. To će imati puno veći efekt i dati veću šansu da baš vaša objava bude glavna vijest.
Također, malo personifikacije, ali ne pretjerane ako ne poznajete osobno novinara, nije na odmet, kao i pohvala nekom njegovom sličnom članku otprije. Svatko voli da mu se povremeno laska, no ne pretjerujte. Objektivna pohvala će biti sasvim dovoljna.

Usredotočite se na čitaoca, da baš vašu vijest želi vidjeti u određenom mediju. Zapamtite da želite privući pozornost svojom objavom. Morate točno navesti što želite postići tom pričom, kako biste novinaru olakšali njegov posao.
Također je bitno da nema štamparskih greška, a sva imena moraju biti točno napisana. Ne znajući ime klijenta ili aktera određene priče, ponižavate njih, a time još više sebe. Nekoliko puta provjerite pravopis i interpunkciju, jer samo jedan krivi zarez može priči dati sasvim novi ton, u većini slučajeva neželjeni. Najmanje što želite je krivo interpretirati vašu priču.

Naslov priče i podnaslov trebaju biti jasni i točno određivati čemu se radi u vašoj priči. Novinar nema vremena pogađati „što je pjesnik htio reći“. Time is money! To vrijedi i ovdje. Novinari nemaju vremena na gubljenje, a nemate ga niti vi, pa stoga budite jasni i točni. Zabavan naslov i podnaslov, no ne previše šarlatanski mogu također privući novinarsku pažnju. Stoga naučite privući pozornost.

Ne spamajte novinara nikada. Kada zbilja budete imali nešto vrlo zanimljivo za objaviti, on će već iz navike odbaciti vašu e-mail poruku, jer ste ga prethodno „davili“ nebitnim pričicama koje nikoga ne zanimaju. Dozirajte svoje objave u najboljoj mjeri. Niti previše, niti premalo, taman tolik oda ste uvijek u igri, ali da ne postanete predosadni.

Objava koja je zapravo pich za vašu pravu priču neka ne bude dulja od jedne stranice teksta. Sav dodatni materijal posebno pošaljite kao dodatak ili stavite veze na web gdje se mogu pronaći točni i relevantni podaci. Previše dugačak tekst ili previše informacija lako zbune i tada ćete napraviti kontraefekt. Vaša priča neće biti zamijećena zbog previše detalja od kojih se nije mogla razlučiti konkretna bitna vijest.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.