31

ponedjeljak

listopad

2011

5 zlatnih savjeta za uspješnog političara u javnom nastupu:

1. Političar mora biti pripremljen za javni nastup ili gostovanje u TV emisiji. Naročito ako gostuje kod iritantnog voditelja/voditeljice, mora posebno pripremiti živce i navući svoju najsmjeliju, najuvjerljiviju i najsamouvjereniju i nadasve vedru facu! Mora "zračiti" zaraznom pozitivnošću!

2. Političar si ne smije dozvoliti da ga provokativne upadice suparnika/sugovornika iznerviraju. Uopće ne smije dati naslutiti da ga se to tiče u smislu uvrede, ne smije dozvoliti "napadaču" da likuje nad reakcijom, zapravo se uopće ne smije dovesti u situaciju za daljnju reakciju i time izazvati situaciju koja bi proizvela daljnje napade. Ako ostane i dalje samouvjeren kakav je i stigao, pozitivnog i sigurnog nastupa, napadi će minuti kao rasplinuti valić. U protivnom izaziva negativne reakcije gledatelja/simpatizera koji ga idealiziraju i time ruši svoju sliku u njihovim očima. Te k tome, ispada nervozna budala jer se dao isprovocirati nebuloznim i namjernim izjavama izazivača, kojemu je jedina i osnovna namjera bila izazvati baš takovu reakciju, kojom će "pokazati" kako je napadač u pravu, te time prouzročiti sebi možda i trajnu, a ne samo prolaznu štetu.

3. Političar mora odmjereno i suvislo komentirati i odgovarati na pitanja, bez suvišnih začkoljica, teških riječi, poštapalica, te ostalih bespotrebnih riječi.

4. Nikada, ali nikada NE SMIJE reklamirati oponenta ili njegovu stranku, pa makar se radilo i o njabezazlenijem gerila marketingu za šegu svekolikog puka!!

5. Nikada ne smije omalovažavati i podaništavati svoje suradnike, kolege i savjetnike! Takve i slične izjave vode samoubojstvu meritoriteta političara, a time i njegove karijere.

20 stvari koje NIKAKO ne smijete raditi :))

1. Nikad, ali nikad ne zovite novinara kad je u deadlineu!

2. Biti nespremni na pitanja novinara kada ste im "bacili udicu".

3. Promašiti deadline! ( fatal fail! - što bi rekao Željko Riha ;) )

4. Bezobzirno spamati novinara jednom te istom objavom, bez obzira što je on ne želi objaviti.

5. Ne osigurati zanimljivu sliku uz priču.

6. Brisati negativne komentare ispod objave, članka, posta, statusa...

7. Fokusirati se isključivo na brojčane pokazatelje, mjesto na angažiranost.

8. Ne pratiti rasprave.

9. Dijeliti na društvenim mrežama isključivo svoj sadržaj.

10. Ne znati se služiti analitičkim alatima.

11. Postaviti krive ciljeve, očekivanja i krivo odabrati metodu i razvoj plana.

12. Ne izraditi jasan plan.

13. Napraviti baš sve kako klijent zahtjeva, iako mu je to gubitak novca i vremena, i ne pokušati mu predložiti bolje alternative.

14. Ne prezentirati svoje mišljenje i stav.

15. Ignorirati situaciju kada je klijent u krivu; greške se događaju - vi ćete ih ispraviti, to se broji ( malo sutra!)

16. Pokrenuti vijest bez plana ili strategije.

17. Dobiti naslovnicu/objavu/intervju za osobnu korist.

18. Ne pokriti jednakom tematikom objave u svim medijima.

19. Ne imati vremena za čitanje novina, blogova, objava, magazina, itd.

20. Ne raditi na svakodnevnom planiranju aktivnosti i ne konzultirati se s nikim.

20 stvari koje svaki PR profesionalac treba znati

1. Zgrabite dobrog novinara ili blogera i skrenite mu pozornost na sebe. Riječi su moćnije od bilo kojeg oružja. Pažljivo ih odaberite. Budite kratki i jasni!

2. Pošaljite im ( novinarima/blogerima) tri stavke. Ciljano. Obratite pozornost na bit informacije. Zaključite kakvu će korist pitch/informacija imati kod ciljane publike.

3. Koristite alate za praćenje društvenih medija.

4. Organizirajte svom klijentu intervju. Dobro ga pripremite za to, kao da sebe pripremate. Budite za klijenta uvijek prisutni kada vas treba, ali isto tako znajte kada trebate odstupiti i jednostavno ga samo slušati.

5. Zauzmite se za svog klijenta sa čvrstim ali pristojnim stavom. Novinari mogu biti arogantni, bezobrazni i mogu ga "navesti na tanak led". Upozorite ga na vrijeme na to.

6. Odgonetnite prioritete i budite stalni izvor korisnih informacija, na dobrobit svima ( klijentu i ciljanoj skupini).

7. Uputite klijenta kako se održava samopouzdanje pred kamerama i na javnim nastupima.

8. Uvijek klijentu iznesite napismeno plan kriznog komuniciranja. Naučite ga kako se njime treba služiti i u kojim situacijama.

9. Naučite se služiti svim raspoloživim alatima za brzo informiranje ( video-snimanje za kratke medijske izjave; twittter, i sl.)

10. Postavljajte dobra pitanja. Na pametna i ciljana pitanja, dobivaju se konkretni odgovori. Konkretnim pitanjima podstičete ljude na razmišljanje, kreativnost i dobivate povratnu reakciju.

11. Surađujte s drugima iz branše. Ne gledajte na njih kao na konkurenciju. Oni su izvor konstantnih novih ideja i informacija.

12. Koristite tradiocionalne medije, kao što su papirnata izdanja novina, televizija, radio - oni ne izlaze iz upotrebe. Tako ćete pravodobno plasirati informaciju svima, a ne samo korisnicima naprednih medija.

13. Koristite ključne riječi, SEO, veze ( linkovi) što više. To samo može pomoći vašoj web stranici/blogu. Neka se vaši rezoltati prikazuju u prvih 10 u pretraživačima.

14. Naučite se služiti analitičkim tabelama, alatima za mjerenje popularnosti, te ih primijenite u svakodnevnoj taktici.

15. Preslušavajte govore, konferencije za novinare, kratke objave za medije ( TV), i naučite iz njih izvući tri bitne stvari u petominutnoj prezentaciji, inače ćete udaviti sa 30-minutnim objašnjavanjem. To nitko ne želi "prožvakavati".

16. Prenamijenite sadržaj. Oblikovanje objave, članka, blogposta ili intervjua će vam se itekako isplatiti jer će vam uštedjeti puno vremena i energije.

17. Napravite online uredništvo. Naučite koji su kvalitetni elementi online uredništva i primijenite ih. Tako će novinari, urednici, blogeri i svi ostali uvijek imati pristup pravodobnim i vjerodostojnim informacijama, a sebi ćete stvoriti dobar ugled među njima.

18. Naučite opisati pich s manje od 8 ključnih riječi. Pravilo jasnoće.

19. Slijedite ( pri tom ne mislim doslovno kao stocker ;) )novinare, blogere, reportere, urednike na društvenim mrežama, chatu, forumima i izgrađujte svoj odnos s njima. Promatrajte kako komentiraju, ulazite u diskusije s njima, razvijajte svoj odnos, prije nego li "iskočite" ispred njih ;). Razvijajte normalan ljudski odnos, bez picheva. Ostalo će doći samo po sebi. Kada uspješno spojite svoju strast sa zajednicom, zagarantiran je uspjeh.

20. Napišite i objavite svoj blog-post u manje od 30 minuta. ;)

Uvodnik

Biti ću kratka u uvodniku.
Ovaj blog će se baviti odnosima s javnošću.

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.