the one who never sleeps

utorak, 24.10.2006.

kroz maglu (1)

Prije nego se dođe do mjesta na kojem cesta zakreće prema jugu, valja nekoliko sati jahati uz rijeku, kroz ravnicu obraslu visokom travom. Vlati, otežale od inja, svijale su se prema rubovima ceste. Nikakvog zvuka nije bilo, tek niz tihih šuštaja, koje su činila kopita mazge i konja dok su se spuštala na meku, pjeskovitu površinu ceste.
Koristeći se maglom kao paravanom, a hladnoćom za odvlačenje pažnje, samoća mi podvali sjećanja.

Dan je bio isti kao i ovaj, u približno isto doba godine. Druga rijeka, tamo daleko na istoku. Druga ravnica, ali ista tišina i bjelina. Sedam godina je prošlo od tada.

Naše uhode su javljale o pokretu neprijateljevih trupa te o grupiranju s druge strane rijeke. Postavili smo straže i utvrdili položaje na obali, nizvodno od utvrde u kojoj smo službovali. Nitko nije mogao prijeći rijeku neopažen, a brojnost naše vojske i dobra utvrđenost nisu davale previše šansi neprijatelju.

-Moja četa će biti raspoređena najsjevernije, a vaše dvije u nastavku, prema jugu, -govorio je kapetan, pokazujući prstom na kartu, dok smo planirali obranu, ako neprijatelj odluči prijeći rijeku.

Predložio sam da dio konjanika ostavimo u utvrdi, kako bi izjahali u juriš, ako bi se neprijatelj uspio probiti do utvrde.

-Pretpostavljam da i ti želiš ostati s tim konjanicima u utvrdi, ha? Ako se bojiš, onda odmah reci i nosi se odavde. Kukavice ne trebamo! -uvredljivo zareža, dok su se oči njegovih dvaju pasa sužavale, pogledavajući prema meni, otkrivajući očnjake, prijeteći.

Rekao sam mu kako je to samo mjera opreza i neka ostavi u utvrdi koga hoće, da se ne bojim i da ću svoju četu povesti na položaje uz rijeku. Prešutio sam to da je svoju jedinicu postavio najsjevernije, najbliže utvrdi, odakle će najlakše uzmaknuti, ako što pođe po zlu.

Te noći sam bio na straži sa svojim ljudima, kada smo, nešto prije svitanja, primijetili komešanje na drugoj obali. Dao sam znak za uzbunu i poslao glasnika do utvrde. Neprijatelj je krenuo, dok se magla počela nadvijati nad rijekom, iznenada donešena sjevernim vjetrom.

- 14:16 - komentar? (9) - ode toner - #