Whisky bar

To see a world in a grain of sand And a heaven in a wild flower, Hold infinity in the palm of your hand And eternity in an hour. William Blake (1757-1827)

02.06.2012., subota

Zabavni park Zemlja, transhumanizam i identitet (kritika)

A sad o transhumanizmu i gubitku identiteta. Za one koji ne znaju, transhumanizam je pozicija koja tvrdi da je idući ljudski korak u evoluciji spajanje s digitalnim tehnologijama (ili pojednostavljeno spoj čovjeka i kompjutera, cyborg).
Sad kada smo to riješili 'ajmo na temu.
Dakle jedan transhumanistički autor čije ime neću navoditi (budući da smatra kako identitet nije ništa posebno te čak ima tri različita imena za tri različite životne uloge) u svom članku (prevedimo na hrvatski) "Moje ime je Ishmael" tvrdi kako će spajanje sa strojem uništiti ljudski identitet i da je to dobra stvar.
Argument se kreće otprilike ovako; moderna tehnologija će nam uskoro omogućiti čitanje misli, pa ako dalje razvijamo tehnologiju moći ćemo doživljavati iskustva druge osobe isto kao što je onda doživljava.
Na neki način postajemo ta osoba.
A budući možemo imati svačije doživljaje tehnologija od nas ćini neku vrstu boga, jer smo sve prisutni, a time i svemoćni.

Ja tu vidim nekoliko problema, osim onog očitog čija volja će donositi odluke jer možemo imati tisuću svijesti u jednoj osobi, a to je neka vrsta megašizofrenije, jedno ne baš tako zdravo stanje.

Zapravo moja kritika će se pozabaviti time da autor (koji neće biti imenovan, ali ako nekoga bude zanimalo mogu ostaviti link za članak u komentarima) još uvijek doživljava ljude kao individue i time sam sebi proturječi. Naime, ako ću doživljavati tuđa iskustva, opet sam to neki ja prostorno i tjelesno odvojen od osobe u čiji um ulazim. Npr. Ja sjedim u fotelji i ulazim u tijelo osobe koja planinari.
Osim toga izborom tijela čija iskustva dijelim ja se počinjem razlikovati od druge osobe koja dijeli iskustva s nekim drugim umom ili s istim ali u različito vrijeme. Time ta različita iskustva stvaraju moja svojstva koja određuju moje želje vjerovanja, drugim riječima moj identitet.

Prigovor drugi; ako bi svi ljudi tim napretkom u tehnologiji počeli poput demona ulaziti u tuđe umove, tko bi onda stvarao svoja iskustva i time omogućavao tim, nazovimo ih parazitima radost proživljavanja tuđih iskustva? Naime, težnja ulaska u tuđi um mi se baš čini kao karakteristika parazitske osobe koja ima manjak samopoštovanja i ne voli svoj život niti sebe, no da ne širimo prigovor.
Dakle kako bi bilo moguće dati nekome naša iskustva ona se moraju stvarati, mora se živjeti opet kao pojedinac i opet nam ostaje identitet.

Prigovor treći; mislim dakle jesam!
Čak i da živim kroz tuđa iskustva stalno, doživljavam ih kao svoja i ona me određuju kao osobu, barem mentalno. Pitanje je dali bi ulazak u tijelo atletičara i doživljavanje njegova fizičkog napora ojačalo moje tijelo. Tu već nemam znanja neurologa da zaključim može li se samo moždanom reakcijom jačati tijelo, nekako se smatra da je mentalna reakcija na tjelesnu aktivnost nus pojava same kontrakcije mišiće, a ne da mentalni proces izaziva kontrakciju. Tako iako bi živio životom atlete, budući da glavno tijelo stalno sjedi u fotelji ili krevetu, ne bih bio jak i zdrav kao atleta.
No možda se varam...(jasno, može se djelovanjem elektroda na možak izazvati paraliza i grčenje tijela, ali ne znam jeli moguće baš doživljavanjem nečijeg treninga jačati tijelo)

Da zaključim, iskustva kreiraju identitet (jasno kao ona što smo dobili rođenjem spol, DNA, geni, ali i to se može već mijenjati suvremenom tehnologijom) pa su nekako iskustva po meni bitnija za naš identitet. Pa je svejedno primamo li iskustva kroz jedno tijelo ili tisuću njih, jer jastvo uvijek ostaje jedno. Jastvo je odvojeno od našeg ega, našeg poimanja sebe, identiteta. Jastvo je kao nekakav nepromatrani promatrač.

Autor se jedino može izvući ako ustvrdi da bi svi ljudi istovremeno trebali ući u umove svih osoba i tako bi postali jedno, no to nam otvara dodatne probleme, prvenstveno etičke. Prvo je povreda privatnosti, žele li svi ljudi da netko dijeli njihove misli i iskustva?
Vjerojatno većini to nije prihvatljivo, jer kako imamo neobuzdani tok svijesti mnogi bi mogli biti povrijeđeni mislima pa bi imali ratove umova i razne ludorije koje sada ne možemo zamisliti.
Još ako neka vlast sve promatra iz jednog centra to bil bilo savršeno oruđe za kontrolu, uber fašizam.
Također imamo problem slobode volje, kao što sam rekao na početku članka čiji um bi donosio odluke za nečije tijelo ili bi postojao parlament superuma, gdje bi se donosile odluke?
Kao da i ovako s jednim umom nismo krcati dilema, nedoumica, sumnji i slično, hehehe.
Također kakva bi to uopće bila svijest? Svi smo jedno pomožu stroja, neka tehnološka nirvana! Ali čini mi se da tada nitko ne bi ništa radio, jer koje tijelo da izabere? I ako ga izabere opet počinje živjeti posebni život.
Tako da izgleda kako bi transhumanistička singularnost trajala kratko, jer postojanje ovisi o skupljanju iskustva. Na neki način ispada da je smisao života u tome da se ne dosađujemo u apsolutnom ništavilu singularnosti.
Ali opet transhumanisti kao mikrokozmos opopnašaju makrokozmos, jer težnja singularnosti je kao brahmanov san, kad sve duše postanu dobre i spoje se s bogom, on zaspi je nema što doživljavati, a njegovo buđenje je takvo da se on ponovno razdvaja od njegovih sastojaka kako bi živio. Jer postojanje je jedino moguće kroz skupljanje iskustva, a skupljanje iskustva gradi naš identitet i razliku među ljudima jer nitko istovremeno ne može doživljavati identična iskustva.

PS-samo se nadajmo da vladajući ne odluče sebi ugraditi mogućnost ulaska u umove te ostaviti na nekom planetu skupinu bića kojima ulaze u umove za svoju zabavu. Ali tko zna, možda je to već napravljeno, a mi smo zabavni park Zemlja! :)

Ajde evo ga link za članak: TEKST
- 17:06 - Komentari (0) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< lipanj, 2012 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Komentari On/Off

Opis bloga

Priče, pjesme, filozofski i rock and roll eseji.



Image Hosted by ImageShack.us

Linkovi

o meni

Ime: Marin Tomić

Sviram u grupi: Gerila, Družba bijesnih lisica

Svirao: Ventil inc., Eksplozija, Mario Furka & Štićenici, OŠ Sulud III


Image Hosted by ImageShack.us

Moji romani

Cyber Joint

John Buddha, vječno putovanje heroja





Potpuni opis stanja svemira podrazumjeva smjesu (superpoziciju) svih mogućih njegovih stanja......Jednostavno govoreći, u modelu mnogo svjetova, ako se nešto može dogoditi, onda će se i dogoditi, a najbolje uporište ima u činjenici da svjesni život postoji životom svakog čovjeka.

(Werner Heisenberg, Promjene u osnovama prirodne znanosti...Kruzak, Zagreb, 1998. str 136)







"Zar može poginuti zmaj od zmijskog otrova? reče. - Nego uzmi natrag svoj otrov. Ti nisi dosta bogata da bi mi ga mogla pokloniti." Na to mu guja pade ponovno oko vrata i lizaše mu ranu.

(Friedrich Nietzsche, Tako je govorio Zaratustra, Grafos, Beograd, 1987. str 70)





Osnovni alat za manipulaciju sa stvarnošću su riječi. Ako možete kontrolirati značenje riječi, onda možete kontrolirati ljude koji moraju koristiti riječi. (Philip K. Dick)






Svaki dio materije može biti shvaćen kao vrt pun biljaka i kao ribnjak pun riba . Ali svaka grančica biljke , svaki ud životinje , svaka kapljica njihovih sokova još je jedan takav vrt ili jedan takav ribnjak.
(Gottfried Wilhelm Leibniz , izabrani filozofski spisi , Monadologija ,Naprijed , 1980. Zagreb , str 272)



Image Hosted by ImageShack.us




"Središte" je, dakle, područje svetoga u pravom smislu riječi, područje apsolutne stvarnosti.Isto tako, svi ostali simboli apsolutne stvarnosti (Drvo života i Drvo besmrtnosti, Vrelo mladosti itd.) također se nalaze u nekom središtu. Put koji vodi do središta je težak put (durohana) i to se potvrđuje na svim razinama stvarnosti: tegobno obilaženje oko hrama, hodočašće na sveta mjesta, herojski pohodi puni opasnosti u potrazi za Zlatnim runom, Zlatnim jabukama, Travom života itd., lutanja labirintom, teškoće onoga koji traži put do samoga sebe, do "središta" svoga bića itd. Staza je strma, zasjana opasnostima, jer ona je zapravo ritual prelaska iz profanog u sveto, iz kratkotrajnog i iluzornog u realnost i vječnost, iz smrti u život, od čovjeka k božanstvu.
(Mircea Eliade, Mit o vječnom povratku, Jesenski i Turk, Zagreb, 2007., str 32)







"Razdvajanjem magijskog i logičkog uma čovjek je izgubio svoju iskonsku prirodu i zauvijek prekinuo sklad čovjeka sa samim sobom i sa svemirom." (Ernesto Sabato, Prije kraja - Sjećanja, VBZ, 2006. Zagreb, str 100)





ARHIVA


FILOZOFIJA
Stvarnost i iluzija:
*Melancholia i Tristanov akord
*Točka omega i teorija kaosa
*Tko je Antikrist? (gnosticizam i paranoja u filmu Antichrist Larsa Von Triera)
*Tiamat vs Marduk – materija vs forma u filmu Prometheus
*Obrnuta uzročnost
*Paralelni životi
*Paralelni svijetovi
*Ima li razlike između stvarnosti i iluzije
*Suprotnosti i totalitet
*Rad ili nerad?
*Fire walk with me
*Preobrazba ribice prevoditelja u Levijatana strašnog
Svijest i samosvjest:
*Smrt i samosvjest
*Samosvjesni strojevi
*I'm Not There - tko sam i što sam?
*Zen oranje
*Fontana mladosti i univerzalni um
*Utjecaj voodoo religije na rock muziku i suvremenu filozofiju (zombie argument)
*
Nastavljamo na temu zombija u filozofiji
*Filozofija i tehnološke inovacije
*Promatran sam, dakle jesam
*Zabavni park Zemlja, transhumanizam i identitet (kritika)
*IDEJA vs TIJELO
Zlo:
*Gnosticizam, fatalizam, paranoja u Izvještaju o slijepcima Ernesta Sabata
*Moralna stvarnost u filmu "Fire walk with me"
*ART & RAT – It's a Yin Yang thing
*Malleus maleficarum ili o uzvišenosti skolastike
*Zlo
*Crna kronika i dobre vijesti
*Herostrat
*Vodite ljubav a ne rat
*Empatija kao osjetilo za dobro i zlo
Sloboda volje:
*Crowley vs. Kant
*Velvet Underground i mazohizam
*Antinomija ljudskosti
*Sloboda volje i moralna odgovornost
*Automati dužnosti
POLITIKA
Utopija, antiutopija, globalizacija:
*Antiekspertizam
*Antiutopija kao dokaz slobode volje
*Ganja & beyond
*Knjiga-Cyber Joint
*Muzika kao temelj ustava i privremena autonomna zona
*Magijski i logički um Ernesta Sabata i mogućnost utopije
*Patokracija
*Prvi Papa spektakla
*Tolerancija i religije
*Luđaci
*Ideja jednakosti i žrtva
*Individualizam i socijaldarvinizam
*Antitehnološka predavanja s Liburnicona
Terorizam:
*Meki terorizam
*Meki terorizam II
*Žrtvovanja
*Napadi i posljedice 11. rujna
Teorija zavjere:
*Teorija zavjere vs. institucionalna teorija
*Bohemian grove i maškare
PRIČE
*Metaludilo
*Sun dance
*Artemesijanci
*Monumentalni dan
*Kod duhova
*Put kroz vrijeme
*Žrtva - Jesus died for somebody's sin but not mine
PJESME
*Epska pjesma John Buddha
*Tarot karte
*Tamni osvit crnog sunca
*Komet sonet
*Priroda i društvo, sile i reakcija
ROCKERICA
Antologijski albumi:
*Epizoda 1.- Jon Spencer Blues Explosion "Now I Got A Worry"
*Epizoda 2.-Ugovor s Đavlom-The Cult "Electric"
*Heroj kulture
*Rock n' roll suicide
Beyond the song
*David Lynch & Roy Orbison
*Stairway to heaven
*Rock pjesme o smrti
*Rock and roll u službi srdžbe
*Utjecaj mitologije na pjesmu «The End» grupe «The Doors»




Free Counter
Free Counter

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se