Whisky bar

MIIj.jpg To see a world in a grain of sand And a heaven in a wild flower, Hold infinity in the palm of your hand And eternity in an hour. William Blake (1757-1827)

15.04.2011., petak

Epska pjesma John Buddha

Putovanje heroja (Vječni put ili kako je John Buddha putovao vječno)

(autor Marin Tomić akka Ja'buka Niramovski) – 31. 1. 2011. - Opatija (i malo Leprinac i začarana šuma)

I
UVOD


John Buddha

Rođen za vrijeme noćnog sjaja
krenuo u potragu za vječnim
duhovi su mu ukazali put
pročistiti ga je trebao sam

Prvo je sreo demona budućnosti
koji mu je rekao: "Loše tebe čeka!"
heroj odgovori: "Pobijedit ću te sada!"
I demon nestane s puta

Na isti način pobijedio je prošlost
ostavio je pustoš iza sebe
od silnog razaranja put je postao lakši
prestrašene zvijeri sakriše se na stabla

Zatim je sreo moćnog suputnika
Sfingu što ne prestaje pričat
zagonetke što su nerješive
za sve, osim za heroja

Njegova mudrost ju je ponijela, priključila mu se
britkim je umom rješavala probleme
otkrila je ulaz u spilju starog vrača
koji im je otkrio mjesto

Mjesto gdje je sve vječno
mjesto gdje je vrijeme koje ne traje
mjesto gdje je prostor što se ne zauzima
gdje je mnogo jedno

Ali put do tamo vodi kroz živote
devetsto i osam ratnika
što jurišaju na bedeme carstva
bilo da su dobra ili zla

Heroj i Sfinga krenuše na put
Znali su se naći i na suprotstavljenoj strani
Ali u obračunu bi otkrili
svoju iskonsku esenciju

Na koncu devetsto i osmog života
njih dvoje su došli vraču
koji im je otvorio vrata
priželjkivanog apsoluta

U vječnom bivanju sve je bilo sada
kao što je bilo za vrijeme putovanja
onda se jedno u mnoštvu opet raspršilo
jer smisao života nije cilj već put

II

RAZARATELJ SVIJETOVA


Rođenje

Kao što zvijezda na nebu blista
Tako sam se ja rodio sjajan

Viči i urlaj
nekad tvoje sad je moje
pravo tijelo za pravi um

Posjet duhova (Put za vječnost)

Putovat ćeš za vječnost
rekli su mi duhovi

Put za vječnost
Putovat ćeš za vječnost
Putovat ćeš vječno

Putovat ćeš na dvogrboj devi
Kroz pustinje i začarane šume

Put za vječnost
Putovat ćeš za vječnost
Putovat ćeš vječno

Duhovi nose hlače prosute zvijezdama

Pustolovine te očekuju mnoge
Koje? To moraš otkriti sam

Put za vječnost
Putovat ćeš za vječnost
Putovat ćeš vječno


Pjesma puta


Krenuo sam na put
na kojem su demoni
prošlosti i budućnosti
što šire strah

Ali mene nije strah

Budućnost sam uništio sada
Prošlost pobijedio istog trena
Više nisu u stanju širiti strah

Sad je put čist
od demona i zvijeri
i ja sam sada taj
što širi strah

Postao sam smrt
razaratelj svijetova


III

SFINGA, ZAGONETKA

Sfingina šuma

Usred tamne šume
Stoji Sfinga
Straši ljude
čudnim pitanjima

Kad odgovorit ne znaš
ona te tjera
radit nešto
što ti se neda

Dođem, dođem u mrak u tvoju šumu
Poigrat ćemo se i bit ćeš kao nova
kad se spustiš u grad i zavedeš ga

I nakon toga
ljudi sa strašću gledaju tebe
od njih ćeš sve dobiti
ljubavlju pobijediti

Ljubomorom ih pobiti

Zato dođem u mrak
u tvoju šumu
Poigrat ćemo se i bit ćeš kao nova
kad se spustiš u grad i začaraš ga


Sfinga

Vidim zvukove, čujem boje.
Diram mirise, mirišem dodire.
Mislim u slikama, govorim u zagonetkama.
Nečije neznanje moj je okus, nečije znanje njegov je spas, a moj kraj

Kaži mi! Što sam ja?
Zagonetka

Sfinga
Zagonetka
Putnik pita
Što mi je u džepovima?

Jutrom ide na četiri,
u podne na dvje,
a kad se zamrači pada na tri,
što ih više ima to je slabiji.

Kaži mi! Što je to?
Zagonetka

Čovjek
Zagonetka
Heroj priča
Što na umu to na drumu


Zagonetka riješena (moćni suputnik)

Odgovorio sam na Sfinginu zagonetku
Koja je glasila
"Zašto živiš kad ćeš mrijeti!?"

Ja sam rekao
"Dođi da se poigramo!"
To mi je naime, bilo prvo na pameti

Ona se oduševila mojim znanjem
te mjesto da se ubi
Pridružila mi se na putu

Nakon niza peripetija
koje je samo umom riješila
došli smo pred vrata vječnosti u spilji starog vrača


Mjesto gdje je sve vječno

Mjesto gdje je sve vječno
mjesto gdje je vrijeme koje ne traje
mjesto gdje je prostor što se ne zauzima
gdje je mnogo jedno

IV

VRATA VJEČNOSTI

Vračev trans

Ja sam stari vrač
tu sam od početka svijeta
čuvar sam ovih vrata
što vode u vječnost

Ovaj svijet u kojem živite
je samo djelić vječnosti
što prodire kroz
ključanicu vrata

Ja sam čuvar vrata

Kako je na zemlji kaos
tako je u svemiru kozmos
Kako na svijetu sve propada
tako u vječnosti sve je
vječno!

Znam da želite uči
ali toga još niste vrijedni
ne poznajete cjelinu
i povezanost stvari

Ja sam čuvar vrata

Da biste ušli u vječnost
morate nadići dobro i zlo
ljubav i mržnju
pohotu i čednost

Zato trebate proživjeti
908 života ratnika
što se bore zbog raznih motiva
i sa raznim posljedicama

Tek tada će te shvatiti
svu lažnost svijeta podijele
i veličinu vječnosti
i ako želite u živote krenite

Ste spremni?
Onda dobro!
Ponirem u trans
vodim vas u živote

Živite živote
kroz moj trans
Živite živote
što su moj trans



908 života

Krenuli smo živjeti
iznad dobra i zla
Kroz 908
reinkarnacija

Postao sam smrt
razaratelj svijetova

Nakon tog poniranja
u niži svijet
otvaraju nam se vrata
vječnosti

Postao sam smrt
razaratelj svijetova

Sve zidine carstva
su pale
vrata vječnosti su
otvorena za nas

Postali smo vječni
razaratelji svijetova



Vračev trans II

Vječnost je vaša stupite
Puštam vas kroz vrata

V

VJEČNO VRAĆANJE

Razaranje vječnosti

Mjesto gdje je sve vječno
mjesto gdje je vrijeme koje ne traje
mjesto gdje je prostor što se ne zauzima
gdje je mnogo jedno

Evo je konačno i ta vječnost
Sve je,takoooo, jedinstveno
nema niti pojedinog razmišljanja
sve što jest, jest tu i sada

Ipak taj osjet trajne sadašnjosti
sam već osjetio i u svijetu podjela
i to je onda potaklo nešto
nešto što će razbiti Sve!

Ovo bivanje bilo je isto
onome nakon pobjede nad demonima
i u tom vječnom trenu nastala je misao
koja je bila isključivo moja

Time je puklo jedinstvo
koje je trajalo oduvijek i zauvijek, a ipak samo trenutno
i vratih se u svijet podijela
ostvariti svoj cilj, a cilj je put

Na staro mjesto

Mjesto gdje je sve smrtno
Mjesto gdje je vrijeme koje traje
Mjesto gdje je prostor što nas definira
Gdje je jedno jedno
a mnogo je mnogo


- 15:20 - Komentari (3) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< travanj, 2011 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Komentari On/Off

Opis bloga

Priče, pjesme, filozofski i rock and roll eseji.



Linkovi

o meni

Ime: Marin Tomić

Sviram u grupi: Gerila, Družba bijesnih lisica

Svirao: Ventil inc., Eksplozija, Mario Furka & Štićenici, OŠ Sulud III


Moji romani

Cyber Joint

John Buddha, vječno putovanje heroja




Potpuni opis stanja svemira podrazumjeva smjesu (superpoziciju) svih mogućih njegovih stanja......Jednostavno govoreći, u modelu mnogo svjetova, ako se nešto može dogoditi, onda će se i dogoditi, a najbolje uporište ima u činjenici da svjesni život postoji životom svakog čovjeka.

(Werner Heisenberg, Promjene u osnovama prirodne znanosti...Kruzak, Zagreb, 1998. str 136)






"Zar može poginuti zmaj od zmijskog otrova? reče. - Nego uzmi natrag svoj otrov. Ti nisi dosta bogata da bi mi ga mogla pokloniti." Na to mu guja pade ponovno oko vrata i lizaše mu ranu.

(Friedrich Nietzsche, Tako je govorio Zaratustra, Grafos, Beograd, 1987. str 70)



Osnovni alat za manipulaciju sa stvarnošću su riječi. Ako možete kontrolirati značenje riječi, onda možete kontrolirati ljude koji moraju koristiti riječi. (Philip K. Dick)





Svaki dio materije može biti shvaćen kao vrt pun biljaka i kao ribnjak pun riba . Ali svaka grančica biljke , svaki ud životinje , svaka kapljica njihovih sokova još je jedan takav vrt ili jedan takav ribnjak.
(Gottfried Wilhelm Leibniz , izabrani filozofski spisi , Monadologija ,Naprijed , 1980. Zagreb , str 272)








"Središte" je, dakle, područje svetoga u pravom smislu riječi, područje apsolutne stvarnosti.Isto tako, svi ostali simboli apsolutne stvarnosti (Drvo života i Drvo besmrtnosti, Vrelo mladosti itd.) također se nalaze u nekom središtu. Put koji vodi do središta je težak put (durohana) i to se potvrđuje na svim razinama stvarnosti: tegobno obilaženje oko hrama, hodočašće na sveta mjesta, herojski pohodi puni opasnosti u potrazi za Zlatnim runom, Zlatnim jabukama, Travom života itd., lutanja labirintom, teškoće onoga koji traži put do samoga sebe, do "središta" svoga bića itd. Staza je strma, zasjana opasnostima, jer ona je zapravo ritual prelaska iz profanog u sveto, iz kratkotrajnog i iluzornog u realnost i vječnost, iz smrti u život, od čovjeka k božanstvu.
(Mircea Eliade, Mit o vječnom povratku, Jesenski i Turk, Zagreb, 2007., str 32)







"Razdvajanjem magijskog i logičkog uma čovjek je izgubio svoju iskonsku prirodu i zauvijek prekinuo sklad čovjeka sa samim sobom i sa svemirom." (Ernesto Sabato, Prije kraja - Sjećanja, VBZ, 2006. Zagreb, str 100)





ARHIVA


FILOZOFIJA
Stvarnost i iluzija:
*Melancholia i Tristanov akord
*Točka omega i teorija kaosa
*Tko je Antikrist? (gnosticizam i paranoja u filmu Antichrist Larsa Von Triera)
*Tiamat vs Marduk – materija vs forma u filmu Prometheus
*Obrnuta uzročnost
*Paralelni životi
*Paralelni svijetovi
*Ima li razlike između stvarnosti i iluzije
*Suprotnosti i totalitet
*Rad ili nerad?
*Fire walk with me
*Preobrazba ribice prevoditelja u Levijatana strašnog
Svijest i samosvjest:
*Smrt i samosvjest
*Samosvjesni strojevi
*I'm Not There - tko sam i što sam?
*Zen oranje
*Fontana mladosti i univerzalni um
*Utjecaj voodoo religije na rock muziku i suvremenu filozofiju (zombie argument)
*
Nastavljamo na temu zombija u filozofiji
*Filozofija i tehnološke inovacije
*Promatran sam, dakle jesam
*Zabavni park Zemlja, transhumanizam i identitet (kritika)
*IDEJA vs TIJELO
Zlo:
*Gnosticizam, fatalizam, paranoja u Izvještaju o slijepcima Ernesta Sabata
*Moralna stvarnost u filmu "Fire walk with me"
*ART & RAT – It's a Yin Yang thing
*Malleus maleficarum ili o uzvišenosti skolastike
*Zlo
*Crna kronika i dobre vijesti
*Herostrat
*Vodite ljubav a ne rat
*Empatija kao osjetilo za dobro i zlo
Sloboda volje:
*Crowley vs. Kant
*Velvet Underground i mazohizam
*Antinomija ljudskosti
*Sloboda volje i moralna odgovornost
*Automati dužnosti
POLITIKA
Utopija, antiutopija, globalizacija:
*Antiekspertizam
*Antiutopija kao dokaz slobode volje
*Ganja & beyond
*Knjiga-Cyber Joint
*Muzika kao temelj ustava i privremena autonomna zona
*Magijski i logički um Ernesta Sabata i mogućnost utopije
*Patokracija
*Prvi Papa spektakla
*Tolerancija i religije
*Luđaci
*Ideja jednakosti i žrtva
*Individualizam i socijaldarvinizam
*Antitehnološka predavanja s Liburnicona
Terorizam:
*Meki terorizam
*Meki terorizam II
*Žrtvovanja
*Napadi i posljedice 11. rujna
Teorija zavjere:
*Teorija zavjere vs. institucionalna teorija
*Bohemian grove i maškare
PRIČE
*Metaludilo
*Sun dance
*Artemesijanci
*Monumentalni dan
*Kod duhova
*Put kroz vrijeme
*Žrtva - Jesus died for somebody's sin but not mine
PJESME
*Epska pjesma John Buddha
*Tarot karte
*Tamni osvit crnog sunca
*Komet sonet
*Priroda i društvo, sile i reakcija
ROCKERICA
Antologijski albumi:
*Epizoda 1.- Jon Spencer Blues Explosion "Now I Got A Worry"
*Epizoda 2.-Ugovor s Đavlom-The Cult "Electric"
*Heroj kulture
*Rock n' roll suicide
Beyond the song
*David Lynch & Roy Orbison
*Stairway to heaven
*Rock pjesme o smrti
*Rock and roll u službi srdžbe
*Utjecaj mitologije na pjesmu «The End» grupe «The Doors»