Whisky bar

MIIj.jpg To see a world in a grain of sand And a heaven in a wild flower, Hold infinity in the palm of your hand And eternity in an hour. William Blake (1757-1827)

26.02.2010., petak

Harmonija iluzije

Svi su se pravili važnima, iako su bili okovani željeznim lancima. Mislili su da je najveća faca onaj tko najviše zveči lancima. I zaista, to im je davalo status i oni s manjim zvečanjem bi tresli svoje udove pognute glave sve dok njihovo zvečanje nije utihnulo i čulo se zvečanje dvojice trojice što su se natjecali. Natjecanje je postalo intenzivno, tako da su nakon početne buke počeli stvarati melodije.
U početku su bile primitivne s mnogo greški, međutim s praksom su počeli shvaćati obrasce kreiranja tonova, tako da su zatvorenici s najvećim statusom stvarali prekrasne i složene melodije.
Postepeno su počeli se zajedno nadopunjavati i pozivati one klonule da im se pridruže. Nakon što bi ih podučili kreiranju tonova željeznim lancima kojima su okovani počeli bi stvarati simfonije. I pognuti su polako dobivali hrabrost i shvatili bi da iako nemaju snagu za konstantno zvečanje, imaju sposobnost proizvesti bolje tonove i smisliti ljepše melodije. I to im je poboljšalo status, toliko da su u primatu smjenili one što su na početku kada je vladao kaos bili vodeći u skupini.
Sila više nije bila važna, već kreacija. Kreativni više nisu niti morali zvečati već bi samo izdavali naredbe ili bi tu i tamo izveli solo numeru na zadovoljstvo svih zarobljenika.
Bili su toliko puni sebe da su zaboravili zašto su uopće u ovoj pećini, zaboravili su da su zarobljeni i da je sva ta muzika koju stvaraju samo zamjena za slobodu. Tako su si stvorili svijet privida i u potpunosti zaboravili svijet iz kojeg su izgnani gdje su se mogli slobodno kretati.
No, ponekad, jutrima nakon buđenja, umorni i izgladnjeli prisjećali bi se života u kojemu su se mogli slobodno kretati i stvarati bogatije melodije koje nisu ovisile samo o željeznim karikama lanaca kojima su okovani i čak bi im prvi zvuk njihove simfonije bio zvuk koji para uši i s vremenom im je postalo dosadno.
Počeli su žuditi za drugim osjetima, drugačijim tonovima, dodirima...uglavnom raznovrsnosti koju pruža slobodno stanje.
Stoga su neki od njih prestajali zvečati lancima bez obzira što im je to smanjivalo status. Počeli su prezirati one s velikim statusom, ne zbog zavisti, već zato što su toliko glupi da ne vide da su zarobljeni, okovani u ovoj spilji i da je ta muzika što je proizvode lancima samo privid, samo sjena zadovoljstva kojem mogu imati.

Osim toga, ta muzika je sputana lancima, a to što je sputava je i proizvodi i sigurno, mislili su, može se stvoriti još bolja muzika koju ne proizvodi ono što sputava.

Pojedinci su se počeli namjerno izgladnjivati, tako umirati kako bi prekinuli iluziju, dok su drugi svim silama nastojali razbiti lance, ali to je izazvalo samo zvečanje. Ipak to zvečanje koje je težilo slobodi je remetilo harmoniju ostatka zarobljenika, koji su počeli pljuvati po onima što su remetili. No oni se nisu dali i remetili su i neki najizdržljiviji su uspjeli slomiti karike i pobjeći iz spilje u slobodan svijet, dok bi drugi slinavi klonuli i umrli ili se ponovno pridružili harmoničnoj iluziji koji su proizvodili oni s najvećim statusom.
Ali oni što su uspjeli slomiti lance su izlaskom iz pećine ugledali svijet krcat slobode i shvatili da je jedini razlog njihova zatočeništva bio taj što su sumnjali da je apsolutna sloboda moguća.

Ovako bi mogla zvučati nesputana muzika



- 19:38 - Komentari (6) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

05.02.2010., petak

Treće oko umjetnosti

Ne tiču me se male stvari, pravim vremenski stroj.
Stroj funkcionira tako što oslobađamo treće oko umjetnosti od kontrole dva oka pragme.
To se postiže metaludilom! (Ludilo koje je takvo da promišlja o vlastitom ludilu)
Nakon što oslobodimo treće oko umjetnosti ono počinje percipirati svijet.
Njegova percepcija nije ista kao kod dva oka pragme, već percepcija trećeg oka stvara crvotočinu u umu u koju ulazi samosvijest osobe i odlučuje u koje vrijeme će se transportirati.
Put je jednostavan i neuvjetovan fizičkim zakonima vanjskog svijeta, jer samosvijest je ta koja putuje, a ne tijelo.
Nakon što otputuje samosvijest ulazi vlastito tijelo samo u bližoj prošlosti i budućnosti ili u neku od svojih inkarnacija u daljnjoj prošlosti ili budućnosti.
Također, moguće je izmijeniti povijest i sve radnje koje samosvijest vremenski putnik učini imaju utjecaj na sadašnjost iz koje je ta samosvijest otputovala.
Tako ako otputuje u prošlost i uđe u vuka koji ubije pradjeda originalnog tijela, samosvijest se više neće moći vratiti u sadašnjost, ali će moći otputovati u prošlost ili budućnost u neke nove inkarnacije.
Za povratak nazad u sadašnjost osoba mora stati, jasno, u krug s upisanim pentagramom i izgovoriti inkantaciju: "Ponoćni sprovod, lubanja leša proždire kožu".

Dakle, iz navedenog se vidi da se ovakvo putovanje kroz vrijeme temelji na dualizmu uma i tijela.
Samosvijest koja putuje, ako želi mijenjati prošlost ili budućnost, mora imati određeno znanje o činjenicama, tako da ako putuje obično jastvo ispražnjeno od znanja, samosvijest može ponoviti identične stvari i nema mijenjanja prošlosti jer je već određena mentalnim i fizičkim stanjima tog trenutka i tijela. No ako uzmemo u obzir tzv. "kvantnu slučajnost" može se dogoditi da, hhehehehe, nesvjesno samosvijest promijeni prošlost ili budućnost.
No budući da je za povratak potrebno izreći inkantaciju "Ponoćni sprovod, lubanja leša proždire kožu", ta svijest ipak nosi i neko znanje, pa se ipak radi o klasičnom dualizmu uma i tijela.
Sad, budući je ovakvo putovanje kroz vrijeme moguće, onda, hehehe, dualizam uma i tijela je istinit.
A sve to nam omogućuje treće oko umjetnosti.
Oko koje otvaramo dostizanjem na meta razinu vlastitog ludila i propitivanjem o njemu. To, zatim, oslobađa našu umjetničku kreaciju uvjetovanosti od strukovnih udruga, koje u današnje vrijeme, kada umjetnost ne mora biti u fizičkom obliku, već običan koncept, ne vladaju samo našim proizvodom, već i našim idejama.
Kada oslobodimo naše ideje uvjetovanosti od strukovnih udruga,raznih akademskih šablona i salonskih ogovaranja spremni smo osloboditi treće oko umjetnosti i započeti naše putovanje.
Strukovne udruge su novi feudalci mecene umjetnosti. Naći će nam lovu iz raznih državnih, europskih, zakladnih i ostalih fondova, ali moramo stvarati kako nam narede.
E neće ići!!!

Ali to zahtjeva principijelnost!
O da!
Jer će nas u suprotnom voditi samo dva oko pragme, koja ne dozvoljavaju oslobađanje trećeg oka umjetnosti. Gledat ćemo na svijet samo na način da si ostvarimo mala zadovoljstva, a to je moguće jedino ako zaradimo koju kintu, što jasno zahtjeva od nas podvrgavanje zakonima društva koje je kapitalističko i ljude tretira samo kao sredstva. Da bi ostvarili mala zadovoljstva morat ćemo žrtvovat naše ideale i time nikada nećemo biti u mogućnosti otvoriti treće oko umjetnosti i putovati kroz vrijeme.
Nekima je to sasvim OK i onda se izruguju svakom tko to pokušava ostvarit. Proglašavaju ga borcem protiv vjetrenjača.
Ali oni ne znaju koja velika zadovoljstva propuštaju, jer su zadovoljni svojim malim zadovoljstvima, kao žaba koja ne vjeruje u postojanje oceana, jer joj se njezina bara pričinjava ogromnom.
Stoga otvaranje trećeg oka umjetnosti zahtjeva principijelnost.
Eto, zato me se ne tiču mala zadovoljstva, radim vremenski stroj!


- 15:03 - Komentari (0) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< veljača, 2010 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
             

Komentari On/Off

Opis bloga

Priče, pjesme, filozofski i rock and roll eseji.



Linkovi

o meni

Ime: Marin Tomić

Sviram u grupi: Gerila, Družba bijesnih lisica

Svirao: Ventil inc., Eksplozija, Mario Furka & Štićenici, OŠ Sulud III


Moji romani

Cyber Joint

John Buddha, vječno putovanje heroja




Potpuni opis stanja svemira podrazumjeva smjesu (superpoziciju) svih mogućih njegovih stanja......Jednostavno govoreći, u modelu mnogo svjetova, ako se nešto može dogoditi, onda će se i dogoditi, a najbolje uporište ima u činjenici da svjesni život postoji životom svakog čovjeka.

(Werner Heisenberg, Promjene u osnovama prirodne znanosti...Kruzak, Zagreb, 1998. str 136)






"Zar može poginuti zmaj od zmijskog otrova? reče. - Nego uzmi natrag svoj otrov. Ti nisi dosta bogata da bi mi ga mogla pokloniti." Na to mu guja pade ponovno oko vrata i lizaše mu ranu.

(Friedrich Nietzsche, Tako je govorio Zaratustra, Grafos, Beograd, 1987. str 70)



Osnovni alat za manipulaciju sa stvarnošću su riječi. Ako možete kontrolirati značenje riječi, onda možete kontrolirati ljude koji moraju koristiti riječi. (Philip K. Dick)





Svaki dio materije može biti shvaćen kao vrt pun biljaka i kao ribnjak pun riba . Ali svaka grančica biljke , svaki ud životinje , svaka kapljica njihovih sokova još je jedan takav vrt ili jedan takav ribnjak.
(Gottfried Wilhelm Leibniz , izabrani filozofski spisi , Monadologija ,Naprijed , 1980. Zagreb , str 272)








"Središte" je, dakle, područje svetoga u pravom smislu riječi, područje apsolutne stvarnosti.Isto tako, svi ostali simboli apsolutne stvarnosti (Drvo života i Drvo besmrtnosti, Vrelo mladosti itd.) također se nalaze u nekom središtu. Put koji vodi do središta je težak put (durohana) i to se potvrđuje na svim razinama stvarnosti: tegobno obilaženje oko hrama, hodočašće na sveta mjesta, herojski pohodi puni opasnosti u potrazi za Zlatnim runom, Zlatnim jabukama, Travom života itd., lutanja labirintom, teškoće onoga koji traži put do samoga sebe, do "središta" svoga bića itd. Staza je strma, zasjana opasnostima, jer ona je zapravo ritual prelaska iz profanog u sveto, iz kratkotrajnog i iluzornog u realnost i vječnost, iz smrti u život, od čovjeka k božanstvu.
(Mircea Eliade, Mit o vječnom povratku, Jesenski i Turk, Zagreb, 2007., str 32)







"Razdvajanjem magijskog i logičkog uma čovjek je izgubio svoju iskonsku prirodu i zauvijek prekinuo sklad čovjeka sa samim sobom i sa svemirom." (Ernesto Sabato, Prije kraja - Sjećanja, VBZ, 2006. Zagreb, str 100)





ARHIVA


FILOZOFIJA
Stvarnost i iluzija:
*Melancholia i Tristanov akord
*Točka omega i teorija kaosa
*Tko je Antikrist? (gnosticizam i paranoja u filmu Antichrist Larsa Von Triera)
*Tiamat vs Marduk – materija vs forma u filmu Prometheus
*Obrnuta uzročnost
*Paralelni životi
*Paralelni svijetovi
*Ima li razlike između stvarnosti i iluzije
*Suprotnosti i totalitet
*Rad ili nerad?
*Fire walk with me
*Preobrazba ribice prevoditelja u Levijatana strašnog
Svijest i samosvjest:
*Smrt i samosvjest
*Samosvjesni strojevi
*I'm Not There - tko sam i što sam?
*Zen oranje
*Fontana mladosti i univerzalni um
*Utjecaj voodoo religije na rock muziku i suvremenu filozofiju (zombie argument)
*
Nastavljamo na temu zombija u filozofiji
*Filozofija i tehnološke inovacije
*Promatran sam, dakle jesam
*Zabavni park Zemlja, transhumanizam i identitet (kritika)
*IDEJA vs TIJELO
Zlo:
*Gnosticizam, fatalizam, paranoja u Izvještaju o slijepcima Ernesta Sabata
*Moralna stvarnost u filmu "Fire walk with me"
*ART & RAT – It's a Yin Yang thing
*Malleus maleficarum ili o uzvišenosti skolastike
*Zlo
*Crna kronika i dobre vijesti
*Herostrat
*Vodite ljubav a ne rat
*Empatija kao osjetilo za dobro i zlo
Sloboda volje:
*Crowley vs. Kant
*Velvet Underground i mazohizam
*Antinomija ljudskosti
*Sloboda volje i moralna odgovornost
*Automati dužnosti
POLITIKA
Utopija, antiutopija, globalizacija:
*Antiekspertizam
*Antiutopija kao dokaz slobode volje
*Ganja & beyond
*Knjiga-Cyber Joint
*Muzika kao temelj ustava i privremena autonomna zona
*Magijski i logički um Ernesta Sabata i mogućnost utopije
*Patokracija
*Prvi Papa spektakla
*Tolerancija i religije
*Luđaci
*Ideja jednakosti i žrtva
*Individualizam i socijaldarvinizam
*Antitehnološka predavanja s Liburnicona
Terorizam:
*Meki terorizam
*Meki terorizam II
*Žrtvovanja
*Napadi i posljedice 11. rujna
Teorija zavjere:
*Teorija zavjere vs. institucionalna teorija
*Bohemian grove i maškare
PRIČE
*Metaludilo
*Sun dance
*Artemesijanci
*Monumentalni dan
*Kod duhova
*Put kroz vrijeme
*Žrtva - Jesus died for somebody's sin but not mine
PJESME
*Epska pjesma John Buddha
*Tarot karte
*Tamni osvit crnog sunca
*Komet sonet
*Priroda i društvo, sile i reakcija
ROCKERICA
Antologijski albumi:
*Epizoda 1.- Jon Spencer Blues Explosion "Now I Got A Worry"
*Epizoda 2.-Ugovor s Đavlom-The Cult "Electric"
*Heroj kulture
*Rock n' roll suicide
Beyond the song
*David Lynch & Roy Orbison
*Stairway to heaven
*Rock pjesme o smrti
*Rock and roll u službi srdžbe
*Utjecaj mitologije na pjesmu «The End» grupe «The Doors»