Whisky bar

To see a world in a grain of sand And a heaven in a wild flower, Hold infinity in the palm of your hand And eternity in an hour. William Blake (1757-1827)

20.01.2010., srijeda

Kod duhova

Prozna crtica koja nije moj stav o dobru i zlu, već samo tok svijesti kojim se poigrah Kantovim Kategoričkim imperativom i Nietzscheovom tezom Iznad dobra i zla. Također radi se o jednoj temi koja se možda razvije u roman.

Sinoć sam posjetio duhove. Boravili su na zapadnom kraju grada, točnije na starom groblju. Nitko se od mještana nije usuđivao tamo otići, jer, kako se pričalo, duhovi opsjednu čovjeka i tjeraju ga činiti zlo.
Nama tinejđerima, nekoj vrsti lokalnih poludelikvenata s kazićima punim metal muzike, to je bilo privlačno mjesto i počeli smo dolaziti tamo, piti i jebati se. Romantično mjesto, a duhovi su uspostavili komunikaciju s nama, što je dodatno povečavalo uzbuđenje i večernju zabavu.
Duhovi su nam rekli kako je istina da su zli i da žele cijeli naš grad opsjednuti, ali ipak moraju si osigurati novo meso, te su nam uz neku vrstu bizarne ceremonije objavili kako smo mi odabrani za nastavak loze. Stoga, povjerili su nam se, naše potomke neće opsjedati iduće tri generacije.
Ipak, jedno od svojstava zla je i laž i prevara. Možemo li mi uopće vjerovati tim duhovima?
Vidio sam promjene u ponašanju kod nekih prijatelja koji su bez razloga izazivali tuče i slično.
Možda nas duhovi postepeno opsjedaju, pomislio sam.
Možda je njihova strategija opsjedanja takva da potaknu zlo u nama.
Samo to saznanje da smo odabrani nas je počelo činiti oholima. Umislili smo si da više vrijedimo nego ostali građani i počeli smo ih prezirat, što je rezultiralo sve češćim sukobima s njima.
Zato sam jedne noći otišao da duhova sam bez prijatelja i prijateljica. Želio sam popričati s tim sablastima da vidim o čemu je riječ. Jedna od tih sablasti mi je nekakvim telepatskim jezikom rekla slijedeće.
"Pa vi ste odabrani, ali to ne morate biti i nadati se da jeste i niste.
Naše zlo i vaše dobro je kompatibilno, vi imate povjerenja, a mi imamo koga uvjeriti u bilo koju priču bez obzira jeli ona istinita ili lažna." Nervozno sam šetao ispod čempresa kojeg je obasjavala jedino srebrna aura sablasti.
"Zato se ne brini, jer bit će sve kako treba biti." zaključila je na kraju sablast.
Njezine riječi me nisu uopće utješile i cijeli pakao mi se otvorio.
Povukao sam se u sebe i na licima svih ljudi vidio skrivenu sablast koja upravlja njihovim umom. Svi su bili zli, a svi znamo da pakao to su drugi.
Muzika više nije pomagala, ljubav nisam doživljavao, a piće je postalo bljutavo.
Također oči su postale preumorne za čitanje ikakvih knjiga, a mozak okuprian paranoičnim mislima da bi se mogao usredotočiti na bilo koju složeniju misao koja se ne dotiće sablasti i sukoba, odnosno koegzistencije dobra i zla.
Dobro i zlo su jedno, dobro služi da se iskoristi, a zlo da iskoristi.
Totalna demistifikacija bilo kakvog morala "Sve su to bapske priče. Samo da nas se porobi, jasno sustavu si dobar ako slijediš pravila koja ti je on nametnuo. Zato je dobro situacija bez slobode jer smo vezani pravilima, dok nas zli opsjedaju vladaju nad nama, a ako se međusobno posvađaju ili neka beznačajna figura učini zao čin tek onda se vežu lancima.
Ipak, jedno bez drugog ne može, dobro se nudi zlu kako bi se ono samo ostvarilo i time istovremeno ostvarilo dobro, jer zlo iskoristi, a dobro trpi jer je nevino, a svo dobro je nevino, svo!
A sami borci u ime dobra na kraju postaju zli, jer borba, nasilje i ubijanje su metode zla.
I zato sam sinoć posjetio duhove i pitao ih mogu li im se priključiti, na što su oni rekli kako će mi dati par zadataka da vide jesam li dostojan.
Zatražili su da si iskopam oko, odmah sam rekao da ne želim i da to nije moje viđenje zla, jer zla osoba radi zlo drugim ljudima, a ne sebi.
Onda su rekli da je to bilo trik pitanje i da sam prošao test. Pretvorio sam se u srebrnu sablast i od tada boravim na groblju i opsjedam ljude tako što ih potičem neka nađu zlo u sebi, kao što su duhovi učinili meni, iako sam to tek saznao kad sam postao jedan od njih.
A moje tijelo je pronađeno s nožem u ruci i prerezanog grkljana. Za vanjskog promatrača to bi bilo samoubojstvo, ali za mene je to samo metamorfoza i početak bivanja iznad dobra i zla.


- 00:28 - Komentari (0) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

18.01.2010., ponedjeljak

Prosvjetljenje

Još jedna crtica

Nepoznati entitet, ne treći iz susjedstva, već neki vanzemaljski je počeo prodirati kroz hipofizu.
Polako je preuzimao kontrolu nad mojim psihomotornim funkcijama. Još sam imao svoje misli, ali i one su se suptilno počele mijenjati, neki stavovi više nisu bili toliko čvrsti, dok su se drugi, jučer labavi, čvrsto zacementirali u umu pod naletom novih neoborivih argumenata.

"Uh, kako sam odjednom postao toliko pametan." pomislim i ležeći na krevetu dimeći cigaretu shvatim da sam doživio prosvjetljenje.

Jes, prosvjetljenje, drugo ime za demonsku opsjednutost.
Krenuo sam prema kupatilu, nakon što sam ugasio čik.
Pomalo sam teturao. Ugledavši se u ogledalu odlučio sam odrezati si kosu.
"Eto sad sam pravi." ispišao sam se, obukao i izašao van.

U um si mi navirale nove misli, niotkuda. Prava eksplozija se događala, a ja sam išao kroz grad ne primjećujući ljude. Niti poznanike.
"Razvaljuje, bolje nego joint." zbilja me je ta bujica misli činila sretnim.

No sada kada znam istinu da sam zapravo bio opsjednut, pitam se što je demon, ili tko god bio taj entitet, osjećao u tom trenutku.
Osjećaju li oni ugodu ili bol kada nekoga opsjednu. Jeli im toplo ili hladno?
Naslađuju li se našim neznanjem da su u našoj glavi ili im je teško boriti se s našim mislima kako bi ih potisnuli? Da li im to dođe kao neka tučnjava?
I najvažnije od svega, jesu li prisiljeni opsjednuti nas ili to rade po svome nahođenju?
Šalje li ih neki vrhovni demon na opsjedanje dijeli li im zadatke tipa "Opsjedni Igora Jurkovića, Asmodeju, evo tebi Marina Azazelu:"
"Ne ja bi Marina!" javlja se prekrasna Astarot.

Tko zna što se događa tamo, žele li oni to uopće činiti.
No meni na dan moje opsjednutosti to nije bilo važno, jer sam se kupao u novim i genijalnim mislima.
I s novom frizurom, jer čemu uopće glava služi, osim da udomi demona?



- 00:45 - Komentari (0) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

07.01.2010., četvrtak

Mit o Sofiji ili o mudrosti

Prozna crtica inspirirana filmovima Alejandra Jodorowskog Holy Mountain i The Matrix braće Wachowsky i jasno, Platonovom, tobože, neprobojnom bradom


Sofija je krivo razumjela Platona, jer se bila zaljubila u njega i nije vidjela dalje od njegove sjene.
Naime, ona zbog svoje zasljepljenosti ljubavlju, nije primijenila mit o spilji na samog tvorca Platona. On i cijelo učenje je samo i onako sjena, privid onoga što zapravo jest, tako da je za svakoga platonistu jedino rješenje negirati nauk svog učitelja. Jer, kako se kaže, ne traži riba ješku, već ribar ribu, tako i učitelj traži učenika, a ne obratno.
Dakle, cijeli Platonov mit o spilji je bila samo ješka na koju su se pohvatale generacije riba gladnih mudrosti i istine kojima je morska hrana bila nešto dosadno, predvidljivo, prevaziđeno, bezokusa, barbarsko, itd......dok se Platon za svog života dobro najeo te ribe sav onako plećat, bogat, debel i sretan tobože neprobojne brade.
Takvo Sofijino nerazumijevanje mita o spilji zbog zaslijepljenošću ljubavlju ju je koštalo zadovoljstva u životu.
Sve svoje ljubavi nije vidjela kao prave, već kao sjene na zidu spilje iza kojih je kao prava ljubav stajao Platon.
Međutim, kako Platon fizički baš i nije dostupan, budući je mrtav već dvijetisuće i kusur godina, Sofija je bila tužna te je svu ponuđenu ljubav primala mehanički, bez vezivanja, jer je uvijek težila nečem višem.
Na kraju ju je taj mehanički proces totalno preuzeo, pa je samo u njemu vidjela smisao.
Zbog totalne zaljubljenosti u Platona, postala je i ostala samo sjena na zidu spilje, okovana lancima ljubavi prema Platonu, kojeg je doživljavala uzvišenim i nedostižnim, što je bilo tkanje i ključ okova, međutim umjesto da se iskoristi to se fetišistički obožavalo.
Stoga, poručujem, autoreferencijalnost je ključ! Da je Sofija primijenila sam mit na samog tvorca tog mita ne bi se našla u nevolji i vječnoj osuđenosti na ponavljanje u svijetu privida.
Stoga, mudrost je privid!
Natripani beatnici trče pustinjom i tako stvaraju iluziju pojavnog svijeta.
Privid koji je proizvod zabave slatkorječivih ovisnika iz pustoši realnosti.




- 22:55 - Komentari (1) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< siječanj, 2010 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Komentari On/Off

Opis bloga

Priče, pjesme, filozofski i rock and roll eseji.



Image Hosted by ImageShack.us

Linkovi

o meni

Ime: Marin Tomić

Sviram u grupi: Gerila, Družba bijesnih lisica

Svirao: Ventil inc., Eksplozija, Mario Furka & Štićenici, OŠ Sulud III


Image Hosted by ImageShack.us

Moji romani

Cyber Joint

John Buddha, vječno putovanje heroja





Potpuni opis stanja svemira podrazumjeva smjesu (superpoziciju) svih mogućih njegovih stanja......Jednostavno govoreći, u modelu mnogo svjetova, ako se nešto može dogoditi, onda će se i dogoditi, a najbolje uporište ima u činjenici da svjesni život postoji životom svakog čovjeka.

(Werner Heisenberg, Promjene u osnovama prirodne znanosti...Kruzak, Zagreb, 1998. str 136)







"Zar može poginuti zmaj od zmijskog otrova? reče. - Nego uzmi natrag svoj otrov. Ti nisi dosta bogata da bi mi ga mogla pokloniti." Na to mu guja pade ponovno oko vrata i lizaše mu ranu.

(Friedrich Nietzsche, Tako je govorio Zaratustra, Grafos, Beograd, 1987. str 70)





Osnovni alat za manipulaciju sa stvarnošću su riječi. Ako možete kontrolirati značenje riječi, onda možete kontrolirati ljude koji moraju koristiti riječi. (Philip K. Dick)






Svaki dio materije može biti shvaćen kao vrt pun biljaka i kao ribnjak pun riba . Ali svaka grančica biljke , svaki ud životinje , svaka kapljica njihovih sokova još je jedan takav vrt ili jedan takav ribnjak.
(Gottfried Wilhelm Leibniz , izabrani filozofski spisi , Monadologija ,Naprijed , 1980. Zagreb , str 272)



Image Hosted by ImageShack.us




"Središte" je, dakle, područje svetoga u pravom smislu riječi, područje apsolutne stvarnosti.Isto tako, svi ostali simboli apsolutne stvarnosti (Drvo života i Drvo besmrtnosti, Vrelo mladosti itd.) također se nalaze u nekom središtu. Put koji vodi do središta je težak put (durohana) i to se potvrđuje na svim razinama stvarnosti: tegobno obilaženje oko hrama, hodočašće na sveta mjesta, herojski pohodi puni opasnosti u potrazi za Zlatnim runom, Zlatnim jabukama, Travom života itd., lutanja labirintom, teškoće onoga koji traži put do samoga sebe, do "središta" svoga bića itd. Staza je strma, zasjana opasnostima, jer ona je zapravo ritual prelaska iz profanog u sveto, iz kratkotrajnog i iluzornog u realnost i vječnost, iz smrti u život, od čovjeka k božanstvu.
(Mircea Eliade, Mit o vječnom povratku, Jesenski i Turk, Zagreb, 2007., str 32)







"Razdvajanjem magijskog i logičkog uma čovjek je izgubio svoju iskonsku prirodu i zauvijek prekinuo sklad čovjeka sa samim sobom i sa svemirom." (Ernesto Sabato, Prije kraja - Sjećanja, VBZ, 2006. Zagreb, str 100)





ARHIVA


FILOZOFIJA
Stvarnost i iluzija:
*Melancholia i Tristanov akord
*Točka omega i teorija kaosa
*Tko je Antikrist? (gnosticizam i paranoja u filmu Antichrist Larsa Von Triera)
*Tiamat vs Marduk – materija vs forma u filmu Prometheus
*Obrnuta uzročnost
*Paralelni životi
*Paralelni svijetovi
*Ima li razlike između stvarnosti i iluzije
*Suprotnosti i totalitet
*Rad ili nerad?
*Fire walk with me
*Preobrazba ribice prevoditelja u Levijatana strašnog
Svijest i samosvjest:
*Smrt i samosvjest
*Samosvjesni strojevi
*I'm Not There - tko sam i što sam?
*Zen oranje
*Fontana mladosti i univerzalni um
*Utjecaj voodoo religije na rock muziku i suvremenu filozofiju (zombie argument)
*
Nastavljamo na temu zombija u filozofiji
*Filozofija i tehnološke inovacije
*Promatran sam, dakle jesam
*Zabavni park Zemlja, transhumanizam i identitet (kritika)
*IDEJA vs TIJELO
Zlo:
*Gnosticizam, fatalizam, paranoja u Izvještaju o slijepcima Ernesta Sabata
*Moralna stvarnost u filmu "Fire walk with me"
*ART & RAT – It's a Yin Yang thing
*Malleus maleficarum ili o uzvišenosti skolastike
*Zlo
*Crna kronika i dobre vijesti
*Herostrat
*Vodite ljubav a ne rat
*Empatija kao osjetilo za dobro i zlo
Sloboda volje:
*Crowley vs. Kant
*Velvet Underground i mazohizam
*Antinomija ljudskosti
*Sloboda volje i moralna odgovornost
*Automati dužnosti
POLITIKA
Utopija, antiutopija, globalizacija:
*Antiekspertizam
*Antiutopija kao dokaz slobode volje
*Ganja & beyond
*Knjiga-Cyber Joint
*Muzika kao temelj ustava i privremena autonomna zona
*Magijski i logički um Ernesta Sabata i mogućnost utopije
*Patokracija
*Prvi Papa spektakla
*Tolerancija i religije
*Luđaci
*Ideja jednakosti i žrtva
*Individualizam i socijaldarvinizam
*Antitehnološka predavanja s Liburnicona
Terorizam:
*Meki terorizam
*Meki terorizam II
*Žrtvovanja
*Napadi i posljedice 11. rujna
Teorija zavjere:
*Teorija zavjere vs. institucionalna teorija
*Bohemian grove i maškare
PRIČE
*Metaludilo
*Sun dance
*Artemesijanci
*Monumentalni dan
*Kod duhova
*Put kroz vrijeme
*Žrtva - Jesus died for somebody's sin but not mine
PJESME
*Epska pjesma John Buddha
*Tarot karte
*Tamni osvit crnog sunca
*Komet sonet
*Priroda i društvo, sile i reakcija
ROCKERICA
Antologijski albumi:
*Epizoda 1.- Jon Spencer Blues Explosion "Now I Got A Worry"
*Epizoda 2.-Ugovor s Đavlom-The Cult "Electric"
*Heroj kulture
*Rock n' roll suicide
Beyond the song
*David Lynch & Roy Orbison
*Stairway to heaven
*Rock pjesme o smrti
*Rock and roll u službi srdžbe
*Utjecaj mitologije na pjesmu «The End» grupe «The Doors»




Free Counter
Free Counter

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se