Molba pravobraniteljima

ponedjeljak , 18.06.2007.

Teško je danas kreativcima marketinških agencija. Razbijaju glave danima da bi smislili nešto što će biti novo, provokativno, zanimljivo a da na kraju dana naručitelju donese i nekakvu zaradu. Teme su manje-više prežvakane, teško je smisliti nešto novo pa treba biti sve provokativniji da bi vas se u sveopćem šušuru reklama uopće primijetilo.
A onda tu vrebaju pravobranitelji. Za djecu, za spolove, za manjine... Vidjeli ste kako je uslijedila reakcija na (po meni ionako debilnu) reklamu za "muške zakone" Ožujskog piva. Sad, da li im je ta reakcija u stvari samo dodatna reklama, i to je pitanje za raspravu.

Mene zanima postoji li nekakav pravobranitelj za Dalmatince? Ako nema, ovim putem apeliram na nekog od postojećih pravobranitelja da nas uzme u zaštitu pred navalom glupih reklama u kojima se Dalmatinci prikazuju kao pitomi, veseli i ne baš prepametni urođenici, iskarikiranog govora i sposobni samo za ribarenje te iznajmljivanje soba.

Judi, judiiii....vratija se Šime i donija frišku ribu!!!!!

Ali nije ni vrag tako crn... Ima i pametnijih i poduzetnijih Dalmatinaca koji se čak koriste i mobilnim internetom!

La costa Croata - la costa con mas de mil islas... Espana, no? Real Madrid? No!!! Portugal! Luís Filipe Madeira Caeiro Figo!!!
Mare! Šalji mailon portugalski... a možeš i švedski... za svaki slučaj naughty


Slične stvari se događaju i u sinkronizaciji crtića. Ako je lik malo glupast - zagorski naglasak, ako je lik flegmatičan i/ili lijen - dalmatinski, a ako je onak, baš cool i urban - zagrebački slang.

Zna to ponekad biti i smiješno i zabavno i pogođeno s mjerom. Ali ponekad zna biti iritantno pa i uvredljivo, jer šta je preslano, ni mački nije drago. Moram se opet pozvati na Bagu, ali on se radi svoje izjave "Ljudi smo, nismo Zagorci" trebao ispričati. Meni bi bilo dovoljno da se u ovom slučaju ove reklame maknu s ekrana.

<< Arhiva >>