SUĆUTNIK

petak, 22.06.2007.

Tomislav Čadež

lijecenikatolik.hr

Image and video hosting by TinyPic

MLADA DRUŽBA MRTVAČKA

Nosio sam vijenac ispred bijeloga lijesa
na ljetnom kordunaskom sprovodu bez popa.
Držao sam svoj prvi govor u životu,
13-godišnji dječak još slabih ruku,
dali su nam rakiju, pošli smo cijelo društvo iz grada
u vukojebinu gdje su ti njegovi roditelji htjeli okititi grob,
moja je simpatija povratila u autobusu,
ovdje se seljaci ne peru nakon poroda,
ja najmlađi, u bijeloj košulji, imao sam tremu,
s papirom formata A 4 istrgnutim iz bilježnice ispred sebe,
mrtav je dječak zaudarao izložen pokraj traktora, kosti mu je pojelo,
bio je dvije godine stariji od mene a uvijek sam ga mogao istući,
lomljiv i blijed zaudarao je još u bolnici,
trebalo je štogod o njemu napisati,
pisao sam jučer cijelo poslijepodne,
nisam znao što, ali nisam se mučio,
osjetio sam strast, divio sam se svojoj koncentraciji,
kombinirao sam riječi, čak sam bio iskren,
Zoki je imao crne podočnjake i piskutav glas,
u grob se taljigao na seljackim kolima,
pobacali smo vijence u njih,
a onda i mi posjedali,
mlada družba mrtvačka,
dug je put do Krstinje, to je totalna zabit,
u koju sam sljedeći put dosao nakon još trinaest godina,
i to na tenku, noćili smo ondje, pa se pucalo,
u zoru na brdu gledam katnicu bez fasade,
iza je dvorište, daske prebacene preko kozlića,
po njima prasetina, mladi luk, boce šljivovice i vino,
naglas čitam a babe plaću, njegova mater kima glavom,
svi u mene zure, kad zastanem, preskočim riječ, čujem muhe,
rakija me grije, čitam glasnije, o vječnom prijateljstvu,
i sviće nad ovim opustjelim srpskim selom
u kojem sam tako uspješno započeo spisateljsku karijeru.

lijecenikatolik 08.12.2006. 16:12

22.06.2007. u 16:02 • 1 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  lipanj, 2007  
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Lipanj 2007 (5)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

Kad ste već ovdje, moja sućut!

Linkovi

Vaseljena
Patologija