zracni as

09.11.2007., petak

Rončevićev odabranik

Dana 12. svibnja 1995. zbog grube pilotske greške pri slijetanju helikoptera Mi-8 MTV-1 na helidrom Lučko, dolazi do udara repom i oštećenja helikoptera (repne grede). Zapovjednik posade tj. kapetan posade bio je brigadir Vlado Bagarić, a ostatak posade činili su kopilot Presečan i letač-tehničar Marić. Zbog tadašnje ratnih događaja Bagariću koji je bio zapovjednik Zrakoplovne baze Lučko, nisu izrečene nikakve zaštitne letačke ili stegovne mjere.

Nepoznatog datuma nakon toga, drugi helikopter Mi-8 MTV-1 pod zapovijedanjem brigadira Bagarića oštećen je kod Montekopa (Villa Italia) u Istri. Tom prilikom došlo je do oštećenja rotora helikoptera, ali i taj slučaj je zataškan, te nisu poduzete istražne ili stegovne radnje.

Vrhuncu Bagarićevih pilotskih i zapovjednih sposobnosti svjedočimo 22. studenog 1996. Tom prilikom vraćajući se pod "čokom" sa jednog vojnog kirvaja iz Slavonije, zaboravio je uključiti sustav protiv zaleđivanja na helikopteru H-205. Ne samo to, nego je onako veseo počeo izvoditi letačke bravure i preskakati dalekovode. Sve dok u jednom trenutku rotor helikoptera prekriven ledom nije odbio poslušnost i mašina se zbog gubitka snage stropoštala na livadu kod Ivanje Reke. Bagarić nakon toga bježi iz helikoptera takvom brzinom, da čak nije isključio struju kao dio obaveznog postupka po nesreći. Naime dolaskom ekipe za očevid u kabini su još radili ventilatori. Nakon pada, znajući da će morati puhati u alkotester Vojne policije, brigadir Bagarić zapovjeda ostatku posade bijeg i ostavlja helikopter neosiguran. A dok je on bježao, oko helikoptera su se skupljali seljani. Srećom pritom nije došlo do požara i eksplozije helikoptera izvrnutog na bok iz kojeg je curilo gorivo po električnim vodovima pod naponom. Unatoč svemu tome, te izjavama i svjedočenju brojnih očevidaca sa naplatnih kućica autoceste i iz okolnih kuća, Bagarić nikada nije stegovno procesuiran. Kako i bi kad je od privh dana bio zaslužan HDZ-ov kadar.

Dolaskom koalicijske vlasti 2000-te, izgledalo je kao da je Bagarić pao u svojevrsnu nemilost. Međutim, razlog je potpuno drugačiji. Naime "njegova" baza se u preustroju gasi, pa se Bagariću kao već tri puta dokazanom vrhunskom stručnjaku pilotaže, po HRZ-u traže i izmišljaju nekakva pristožerna mjesta u zapovjedništvu baze Pleso i zapovjedništvu HRZ-a.

Usprkos tadašnjem prekidu aktivnog letenja, Bagarić nije prestao zlorabiti svoj visoki položaj. U medije je zahvaljujući prijavi susjeda, procurila samo ona afera od 28. ožujka 2002 kada je jedan helikopter HRZ-a MI-8 MTV-1 sletio na livadu u okolici Zlatara te je iz njega - u pratnji dvojice vojnih pilota u odorama - izašla i nekolicina civila. Svi oni su poslijepodne proveli na ručku u jednoj obližnjoj klijeti, nakon čega je po njih došao drugi helikopter i vratio ih na Lučko. Čitatelj Večernjaka koji im je prijavio taj događaj, rekao je kako se radi o privatnom posjetu i ručku, a ponašanje vesele skupine, nije bilo primjereno časnicima. General Štimac je nakon toga pokrenuo vojno-stegovni postupak, kojim je utvrđeno slijedeće: "Povjerenstvo je utvrdilo da je zapovjednik 28. Eskadrile transportnih helikoptera pukovnik B.K. bez postivanja propisane procedure zapovjedio prevozenje triju civilnih osoba". Do okončanja stegovnog postupka pukovniku B.K. izrecena je privremena zaštitna mjera zabrane letenja i gubitak prava na tkz. letački dodatak. Time je tadašnji zapovjednik transportne eskadrile na Lučkom, Božo Korajac na sebe preuzeo kaznu, iako mu je Bagarić navedeno izravno zapovjedio, te je bio jedan od navedene dvije vojne osobe koja je tamo pijančevala u odori HRZ-a.

Znači ovaj zadnji slučaj, uz sve prethodno nabrojane letačke bisere dovoljno govori o čovjeku kojeg je Rončević postavio za zapovjednika HRZ-a. Kao i o ministru kojem trebaju takvi zapovjednici. Jer osoba koja je uništila jedan i teško oštetila još dva helikoptera, te na taj način na širim ex-jugoslavenskim prostorima postala najtrofejniji zračni as u uništavanju letjelica HRZ-a. A pošto zračni asovi po prirodi stvari postaju zapovjednici zrakoplovstva, ni Bagarića nije mimoišla ta dužnost. Jedina šteta je to što je postao zapovjednik našeg tj. Hrvatskog RZ. A to nam otkriva još nešto. To da "časnici" poput Bagarića, Rončeviću i aktualnoj HDZ-ovskoj vojnoj vrhuški predstavljaju idealan zapovjedni materijal, budući se zahvaljujući većoj količini "putra na glavi" tj. grijesima iz prošlosti, s njima može lako manipulirati. Navedeno je bilo najbolje vidljivo u HTV-ovoj emisiji "Fokus", svega nekoliko dana nakon pada helikoptera u Vukovaru, kada je Rončević odgovarao čak i na pitanja voditeljice koja su bila direktno upućena Bagariću.

Znam da s ovim istupom, koji mi je kao DVO-u moguć samo anonimno, neću učiniti Bog zna što. Ipak, nadam se da će svi oni koji ovo pročitaju, dobro razmisliti za koga će glasovati na predstojećim izborima. Građanke i građani Lijepe naše, zato izađite na izbore i spriječite ovakve da nas još četiri godine vode i predstavljaju.
- 18:17 - Komentari (33) - Isprintaj - #

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  studeni, 2007  
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Studeni 2007 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se