četvrtak, 23.07.2009.

Belgija

Belgija je država na sjeverozapadu Europe. Na površini od 30 tisuća četvornih kilometara (skoro dvostruko manje od Hrvatske) naselilo se 10,7 milijuna ljudi, što Belgiju čini jednom od najgušće napučenih država Europe. Administrativno je podijeljena na Flandriju na sjeveru, Valoniju na jugu i glavni grad Bruxelles kao zasebnu oblast. Većinu stanovništva čine Flamanci (oko 60%) koji govore nizozemskim jezikom, te Valonci (30%) koji se služe francuskim jezikom, ostatak stanovništva čine imigranti iz ostatka Europe, te iz sjeverne Afrike. Velika većina stanovništva (97%) naseljena je u gradovima. Najveći, a ujedno i glavni grad je Bruxelles sa nešto više od milijun stanovnika.
Reljef se mijenja od ravničarskog u Flandriji do brdovitog (Ardensko gorje) na jugu. Na klimu uvelike utječe blizina oceana, tako da su zime blage i maglovite, a ljeta svježa i kišna.

O ljudima i gostoljubivosti sam već nešto pisao. Na svaki moj mail u vezi utrke odgovor je stizao u roku sat vremena. Organizatori utrke su organizirali besplatan prijevoz od Brusselsa do Brasschaata. Našli su mi jeftin smještaj (koji je na kraju ispao besplatan) na samo kilometar od starta utrke...

From Brasschaat & Antwerpen

Bio sam smješten u naselju koje je rađeno po mjeri čovjeka. Na sve strane zelenilo, šuma, mir... Od drveća jedva da se i vide kuće. Jutra su me podsjećala na djetinjstvo. Buđenje uz totalni mir, čuo bi se samo pjev ptica. Na 5 minuta hoda od kuće je velika park šuma sa gomilom staza za trčanje. Ispred kuća se obično nalazi manje dvorište, a iza kuća veliko dvorište ograđeno visokom živom ogradom. Iz toga bi se dalo zaključiti da su Belgijanci malo zatvoreniji narod (što nije ništa neobično s obzirom na geografsku širinu na kojoj im se zemlja nalazi), te da više cijene vlastiti mir od potpune otvorenosti prema susjedima karakteristične za narode nastanjene u južnijim krajevima. Međutim, nije svako naselje ovog tipa. Čini se da sam ovaj put imao sreće i završio u elitnom naselju.

Biciklizam kao sport je u Belgiji jako popularan. Za vrijeme mog boravka tamo, održavalo se njihovo nacionalno prvenstvo u biciklizmu. Idući dan se sa naslovnice Gazet van Antwerpen smješio Tom Boonen, a prvenstvo je popraćeno na dodatnih 7 stranica što dovoljno govori o popularnosti tog sporta.
Više od biciklizma kao sporta zanimao me odnos prema biciklu kao prijevoznom sredstvu. Uz većinu cesta postoje biciklističke staze. Te staze su napravljene za vožnju biciklom po njima, a ne zbog raznoraznih statistika. Nećete naići na stazu usred koje je rasvjetni stup ili kanta za smeće. Staze su odlične ako idete sa biciklom u trgovinu ili sl., ali za trening baš i nisu optimalne. Manje ceste, bez biciklističkih staza također nisu najbolje rješenje za trening jer imaju dosta nepreglednih raskrižja. Pretpostavio sam da moraju postojati neke ceste gdje se mogu raditi treninzi, a jednu takvu sam i našao zadnjeg dana mog boravka tamo. Postoji biciklistička staza, širine 3 metra koja se proteže uz kanal koji ide od Antwerpena pa skoro do njemačko-nizozemske granice (nisam siguran postoji li biciklistička staza cijelom dužinom kanala). Ja sam vozio 30-ak kilometara u jednom pravcu i za vrijeme tog treninga sam vidio više biciklista na specijalkama nego što ih vidim u Zagrebu tokom mjesec dana, a vozio sam radnim danom i to ujutro.
From Brasschaat & Antwerpen

Činjenica je da Belgija ima bolju prometnu infrastrukturu za bicikliranje, ali to po meni nije najveća razlika između „njih“ i „nas“. Po meni puno veću razliku čini vozačka tolerancija. Bicikl je prihvaćen kao normalno prijevozno sredstvo i vozači većih i moćnijih vozila bicikliste doživljavaju kao ravnopravne sudionike prometa. Pješaci također ne moraju strahovati za život dok prelaze pješački prijelaz. Veliki postotak stanovništva u Belgiji se barem povremeno služi biciklom, a kad određeno vrijeme provedete kao sudionik prometa na biciklu promjeni vam se perspektiva kad ponovno sjednete u auto. Dobro je netko rekao na AS portalu prije par mjeseci, da bi prije polaganja za vozačku dozvolu trebalo određeno vrijeme provesti u prometu u ulozi biciklista.
Međutim, nisu se Belgijanci rodili s tom razinom tolerancije. Kroz priču sa njima saznao sam da je situacija prije 15-20 godina bila znatno drugačija, ali onda su zakonski zaštitili „slabije u prometu“.
Sve u svemu čini mi se da je razina prometne kulture na puno višoj razini nego kod nas. Ovaj dio Belgije je pretrpan stanovništvom, kroz njega prolazi glavna prometnica između Francuske i Nizozemskih luka, ali unatoč svemu tome nisam baš primjetio da vozači trube ako netko ne krene kad se upali žuto svijetlo na semaforu.

Dan nakon utrke iskoristio sam za posjet Antwerpenu. To je po veličini drugi grad u Belgiji sa nešto manje od pola milijuna stanovnika. Planirao sam malo prošetati po gradu pa onda posjetiti neki muzej ili nešto slično. Međutim, ta šetnja se malo odužila pa na kraju nisam imao volje tražiti muzeje.
From Brasschaat & Antwerpen

Grad je pun imigranata. Imao sam dojam da je na ulicama više Turaka, Marokanaca i Afrikanaca (u tradicionalnim šarenim haljinama) od domaćeg stanovništva. Inače, ne volim velike gradove, pa me se ni Antwerpen kao takav nije pretjerano dojmio. Stari dio grada je lijep, ali meni je svaka šuma ljepša od bilo kakvog grada. Možda bi se trebao preseliti u šumusretan

Vrijeme mi se također smilovalo, svaki dan je bilo sunčano i toplo. Jedino su jutra bila maglovita, a ta magla se nekad znala zadržati do 11-12h. Bilo mi je neobično slušati priče o velikim vrućinama dok su se dnevne temperature kretale od 26 do 29 stupnjeva, pa pretpostavljam da sam stvarno imao sreće s vremenom.

Sve u svemu svidjelo mi se što sam vidio. Međutim, svjestan sam da sam bio smješten u elitnom naselju, vrijeme je bilo atipično za Belgiju i boravio sam tamo prekratko da bi uvidio eventualne nedostatke života tamo. Možda život nije ništa bolji nego u Zagrebu?

Još malo slika

23.07.2009. u 10:32 • Komentiraj (3) Print#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< srpanj, 2009 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Studeni 2010 (5)
Listopad 2010 (5)
Rujan 2010 (6)
Kolovoz 2010 (3)
Srpanj 2010 (5)
Lipanj 2010 (7)
Svibanj 2010 (8)
Travanj 2010 (3)
Ožujak 2010 (4)
Veljača 2010 (3)
Siječanj 2010 (7)
Prosinac 2009 (3)
Studeni 2009 (6)
Listopad 2009 (7)
Rujan 2009 (4)
Kolovoz 2009 (5)
Srpanj 2009 (6)
Lipanj 2009 (5)
Svibanj 2009 (8)
Travanj 2009 (4)
Ožujak 2009 (6)
Veljača 2009 (8)
Siječanj 2009 (5)
Prosinac 2008 (8)
Studeni 2008 (13)
Listopad 2008 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Sponzori

Giant

Sailfish

Continental

Tacx

Novatec

Briko

Mizuno

Rezultati

2010. godina

11.4. Sprint duatlon Umag – 8. mjesto

8.5. Austrian 1/2 Iron, Graz – 2. mjesto

5.6. Sprint triatlon Pula – 9. mjesto (4. za PH)

12.6. Jarunska triatlon liga, 1.kolo - 1. mjesto

19.6. Olimpijski triatlon, Zagreb – 5. mjesto

26.6. Europsko prvenstvo u dugom triatlonu, Vitoria Gasteiz, Španjolska – 8. mjesto

10.7. Jarunska triatlon liga, 4.kolo - 1. mjesto

18.7. Sprint triatlon Stubica - 1. mjesto

24.7. Sprint triatlon Kostrena

1.8. Svjetsko prvenstvo u dugom triatlonu, Immenstadt, Njemačka

2009. godina

1. PH dugi triathlon

12. Tri Motion (2-80-22km), Saalfelden, Austria

14. ITU Long Distance World Series, Brasschaat, Belgija

28. Ironman 70.3 Antwerpen (4:06h)

45. Ironman 70.3 Austria (4:20h)

6. Duisburg Lichterlauf, trčanje 10km

16. Eindhoven polu-maraton, rezultat 1.13.50h

34. ITU Long Distance Rankings




click tracking