četvrtak, 15.09.2005.

Dragi moji,

nakon dužeg promišljanja, shvatio sam kako ovaj blog, poput mnogih drugih stvari u mom životu, stvarno više nema nikakvog smisla, a pitanje je da li je ikada imao. S tim u vezi, najavljujem brisanje istog u bližoj budućnosti. Ovaj post će stati neko vrijeme online samo da ljudima objasnim što se događa.

bilo mi je lijepo družiti se online sa pametnim ljudima. Hvala svima koji su me čitali. Ja ću vjerojatno još uvijek ići po vašim blogovima i komentirati, a ako ikad više pokrenem što svoje, čitamo se. U međuvremenu, stojte mi dobro i sretan vam bio život u ovoj našoj državici.

Danas sam odgovorio svoje pitanje iz svog prvog posta: "što će biti od ovog bloga?"


Ništa


hugz and kisses

B.
- 10:59 - reci (9) - istiskaj - ->

ponedjeljak, 05.09.2005.

the american way

Za osobu koja puno priča, imam jako malo za reći u zadnje vrijeme.

Danas mi je bio zadnji dan na poslu, počinju moje pripreme za jednu od najvećih promjena u mom životu... ali o tome nekom drugom prilikom.

Ono što mi koliko toliko zaokuplja pažnju u zadnjih tjedan dana je situacija u New Orleansu i nevjerojatno traljavi napori Amerikanaca u pokušajima rješavanja krize. U danima prije uragana Katrina, pročitao sam na indexu i još nekim izvorima na Internetu kako se sprema veliki crnjak, kako bi oluja mogla pobit masu ljudi, kako će sve poplavit, razbit, kako će se proširit zaraze, leševi svuda itd, itd. Bilo je tu dosta opisa mogućeg užasa. Namjeravao sam o tome nešto i napisati i osuditi takav senzacionalistički pristup situaciji koja se još nije ni dogodila, te bezrazložno dizanje panike. Sada mi je drago što sam držao jezik za zubima jer, premda još uvijek mislim da je takav senzacionalizam negativan, situacija se pokazala puno bližom onome što je pisalo u tom tekstu nego situaciji kakvom sam je ja zamišljao: razbijene kuće, dosta štete, par desetaka poginulih, dosta ozljeđenih, dobro provedene akcije spašavanja, te tjedni hvale američkih medija na račun spasitelja, nacionalnog zajedništva i nepobjedivog ljudskog duha. Budimo iskreni pa priznajmo, pripisujemo mi Amerima svakakva zla, ali očekujemo da u njih doma neke stvari funkcioniraju gotovo besprijekorno.
Međutim... ovo stvarno nisam očekivao. Totalni raspad sistema na američkom tlu. Pomoć vlade kasni, čeka se na isporuku hrane, evakuacija ne štima, anarhija na ulicama... wow. Za očekivati je kako je ta slika koju dobijamo kroz vijesti također malo preuveličana, ali ipak, činjenica je kako Bush traži pomoć od Europske zajednice, a nude mu je i siromašne zemlje svijeta, pa čak i Iran, trenutno najzločestija zemlja u očima američkog vodstva. Sve u svemu, iznenađuje me ovakva slabost globalnog policajca.


Image Hosted by ImageShack.us




Kad smo već kod Amerikanaca, čitam tako danas (opet na indexu) o navodno zabranjenom spotu MTVa (link na powerpoint verziju je ovdje). Ako je taj spot ikad postojao u ovakvom obliku onda mi je stvarno drago što je zabranjen. Kao, cijela poanta je da se uz poluupečatljive vizuale zapaljenih twinsa predstavljaju AIDS, glad i siromaštvo, u biti, kao veća zla nego terorizam. „The world united against terrorism. It should also be united against AIDS (hunger, poverty)“. Te tvrdnje su potkrijepljene brojkama pa se kaže kako je 2863 ljudi poginulo u twinsima, a 40 milijuna ljudi je zaraženo HIVom i slično.

Ok, odakle da počnem.

Za početak, ovakvo uspoređivanja ljudskih tragedija i uspoređivanje statistika je ne samo vrhunac neukusa, nego je i krajnje površno i netočno. Mislim, ako već uspoređujemo terorizam i AIDS, onda ne možemo uzeti teroristički napad 11. 9. s jedne strane, a broj zaraženih HIVom s druge jer nije broj poginulih u terorističkim napadima u svijetu 2863, već je puno veći, a isto tako tih 40 milijuna HIV pozitivnih nemaju svi AIDS. Drugo, ako se stvarno želi reći kako se svijet treba ujediniti u borbi protiv tih globalnih zala, zašto se pobogu spominje borba protiv terorizma u kontekstu 11.9. Jesu li SAD, Engleska, Italija i Poljska svijet??? „World united against terrorism“. Volio bih da mi gospoda iz tvornice coola objasne kako se to svijet ujedinio protiv terorizma nakon 11. rujna i napada na New York. Jesu li se ujedinili u Beslanu, u Španjolskoj, u Turskoj??

Ako je ovaj bijedni uradak vrhunac osvještenosti MTV generacije onda... jebiga. Spot na kojemu se kao kritizira američka vanjska politika u isto vrijeme govori kako se svijet ujedinio protiv terorizma kao posljedica napada na twinse, a svi znamo što je bio prvi potez te novoosnovane lige protiv terorizma: napad na Irak, državu koja nije imala veze s tim napadom, ali koja ima ogromne zalihe i izvore nafte. Nametanje demokracije i višestranačkih izbora narodu koji krepava od gladi i nema pojma što se događa. „Svijet ujedinjen protiv terorizma“ uspio je napraviti takvu grotesku od države kakva je današnji Irak da sam nekidan, vidjevši onaj pokolj na sprovodu kad je tisućinjak ljudi pregaženo u stampedu zbog straha od bombaša samoubojice, samo šutke okrenuo program jer mi je patnja iračkog naroda jednostavno dosadila.

MTVeva poruka je „Možemo riješiti probleme AIDSa, gladi i siromaštva, ako se ugledamo na to kako svijet rješava problem terorizma“.

Bravo MTV. I onda se čude kad ih ovaj dio Europe smatra glupima i neukima.

Kad smo već kod toga, ne znači li to kako ovo uopće nije kritika Bushove vanjske politike, nego upravo njeno odobravanje?


- 23:49 - reci (3) - istiskaj - ->