FRANE LUČIĆ: "NE IDEM NA KORNAT JER SAM TAMO POMOĆ ČEKAO PET SATI
[ # ]

TISNO

"Strah me da mi se ne naruši psihičko stanje i da ne bi opet imao ružne snove ", rekao je Lučić.



U ponedjeljak će se navršiti tri godine otkako je u kornatskoj tragediji život izgubilo dvanaest vatrogasca iz Šibenika, Tisnog i Vodica.U Vodicama je počeo mimohod sjećanja na kojem sudjeluje oko dvije tisuće ljudi. Naša ekipa posjetila je jedinog preživjelog vatrogasca s Kornata Franu Lučića. Ni nakon tri godine teško ozlijeđeni Frane Lučić nije spreman otići na mjesto gdje su poginula dvanestorica njegovih kolega. Svoj iskaz o kornatskim događanjima 30. kolovoza 2007. dat će u svojstvu svjedoka na suđenju tadašnjem zapovjedniku Draženu Slavici.
"Na to mjesto spreman nisam otići zato što sam ja tu pomoć čekao četiri, pet sati, koja nije niotkud dolazila. Strah me da se ne naruši moje psihičko stanje i da ne bi imao ružne snove kao u splitskoj bolnici", rekao je Frane Lučić.

Više o kornatskoj tragediji pogledajte danas u Dnevniku Nove TV u 19.15! dnevnik.hr

Svakog se dana sjetim tragedije i pet dugih sati na Kornatu dok smo čekali pomoć. Sjetim se kada nešto idem napraviti pa ne mogu: ili mi ispadne čaša iz ruke, ili olovka, ili mi ispadne žlica kada jedem pa poprskam sve oko sebe i sebe... Onda pošaljem kvragu i Kornate i dan kad sam stupio na njih nogom! – iskreno kaže Frane Lučić, jedini preživjeli kornatski heroj.

zbrisan iz povjerenstva
U ponedjeljak će biti treća obljetnica smrti dvanaestorice vatrogasaca. Tragedija opet postaje živa, a ista pitanja od prvoga dana i dalje su bez odgovora. Održavaju se komemoracije i mimohodi, služe se mise, a obitelji žrtava i Frane Lučić još uvijek čekaju istinu.

– Mislim da ni do sljedeće obljetnice nećemo doznati što se dogodilo i zbog čega. Istina se zataškala. Nekima na vrhu očito je u interesu da što više vremena prođe kako bi se što teže otkrila. Istraga je od početka vođena naopako, ispitivala se samo odgovornost Dražena Slavice, a sve su ostale mogućnosti i pitanja koja se otvaraju odbačeni – ogorčen je Joško Klarić, i sam sudionik akcije na Kornatima u kojoj je izgubio sina Dina. Suđenje Slavici se, smatra Klarić, sramotno odvija pa je i na trećoj obljetnici na samom početku. A roditelji i rodbina mrtvih vatrogasaca kao i Frane Lučić, koji je nakon tragedije invalid, lakše bi živjeli kada bi znali što se dogodilo, je li netko kriv i ako jest, da odgovara zbog toga. O kornatskoj tragediji govori se jedino na obljetnice, a oni s njom žive svakoga dana. Frane se bori s ožiljcima na duši i na tijelu.

– Pod svojim sam križem koji nosim, ali dobro sam na svoj način. Sada sam invalid, amputirani su mi prsti na objema rukama. Najteže je i najsporije sa šakama koje su najviše stradale. Prsti su mi amputirani, ostali su batrljci od dva centimetra. S njima pokušavam što više hvatati: olovku, sitne stvari, njih mogu, ali velike ne mogu. Oporavak je dosta spor. Nikada neću moći dostići ono što sam imao prije – kaže Frane. Smeta mu odnos Vlade i vlasti, a pogodilo ga je i što su ga izbrisali iz članstva komisije za spomenik na Kornatima.

– Žao mi je što mi premijerka kao jedinome preživjelom vatrogascu nije pomogla da se riješi odštetni zahtjev, već se to mora po sudu vući - kaže Frane. Ljutit je i na izjavu odvjetnika Grada Šibenika, koji je kazao da nije bilo nijednog ročišta vezanog za Franin odštetni zahtjev, a održana su već dva na kojima je bio njegov pomoćnik.

Zašto su čekali?
Ne da se Frane. planova mu ne nedostaje. Ide na novu operaciju 30. rujna, onda oporavak u makarskoj Biokovci, pa studij u Splitu, gdje će živjeti s bratom. Optimist je. On misli da će se istina o Kornatima doznati.– Nadam se da će sud sve otkriti iako ne vjerujem u službenu verziju o eruptivnom požaru. Meni se čini da to nije. Ne znam što je, teško je reći, moguće je sve i svašta. Ali eruptivni požar nije – tvrdi Frane.

– Još se pitam zašto smo mi toliko čekali?! Ja ne znam koliko je sati čekanje trajalo, pročitao sam u medijima pet sati, ali meni je to trajalo pet dana. Ne znam koliko smo čekali, samo znam da je to bilo previše. Prvu bocu transfuzije dobio sam u Zemuniku u osam uvečer, a to je pet sati poslije tragedije. Poznato je da čovjek s ovakvim opeklinama u jedan sat mora primiti tekućine u količini trećine svoje težine – kaže nam Frane. Osim zašto su ozlijeđeni vatrogasci toliko čekali, muči ga pitanje zašto ih nisu odvezli u Split gdje ih je sve spremno čekalo. No, kaže, o svemu što zna rekao je u istrazi, ponovit će na sudu i to je sasvim dovoljno. Sjećanja su prebolna, ni na Kornatima nije bio od kobnoga dana, ali misli da će suđenje dati odgovore na još uvijek aktualna pitanja.

Neka odvjetnik Grada Šibenika Branko Bajica konačno dođe na sud
Pozivam Branka Bajicu, odvjetnika Grada Šibenika, na treće ročište koje je u 10 sati u srijedu. On ne zna da su bila već dva, a zastupa Grad koji smo tužili – kaže Frane Lučić ogorčen što se za svoja prava mora boriti na sudu.

Iako je nedavno, usprkos svim problemima, uspio završiti studij elektrotehnike, jedini preživjeli iz kornatske tragedije još se uvijek nije potpuno opravio i do kraja života će se morati boriti s invaliditetom.
večernji list

28.08.2010. ...18:44 [ Komentari (0) ] Isprintaj

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.





eXTReMe Tracker
free counters