PULA
Intervju sa Dinom Kozlevcem glavnim vatrogasnim zapovjednikom istarske županije odradio je Istra News
Havarija turskog teretnog broda Un Adriatik započela je u ranim jutarnjim satima u srijedu 6. veljače u blizini zapadne obale Istre i trajala je danima sve dok požar na plovećoj buktinji nije ugašen. Iako nije došlo do najgoreg taj je događaj bio najslikovitije upozorenje da se nesreće na moru ipak događaju i da posljedice mogu biti katastrofalne.
O gašenju turskog broda i općenito o kvaliteti hrvatskog sustava koji je zadužen za pomorske havarije razgovaramo s prvim istarskim vatrogascem Dinom Kozlevcem, ujedno i zapovjednikom Zapovjedništva za zaštitu i spašavanje Istarske županije.
NEWS: Voditelj operative i osiguranja tvrtke Jadranski pomorski servis (JPS) Aleksandar Maras optužio je vas i župana Jakovčića da ste satima vijećali o tome hoćete li pozvati talijanske ili hrvatske tegljače. Usto, Maras tvrdi da istarski Stožer nije uopće znao s kakvim plovilima raspolaže JPS, odnosno da se niste snašli u toj situaciji?
- Dotični gospodin je očito promašio adresu. Njegova izjava je bespredmetna i ničim izazvana. U Republici Hrvatskoj je gašenje i spašavanje imovine i ljudi na moru u nadležnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Nacionalne središnjice za traganje i spašavanje na moru te lučkih kapetanija. To znači da su sve aktivnosti oko turskog broda poduzimane s tih razina. Županija je organizirala stručni stožer za iznenadno onečišćenje mora već u 9 sati ujutro istog dana kada se brod zapalio.
I to je bila jedina nadležnost županije, a vatrogasci su se uključili na poziv Lučke kapetanije kako bi pomogli u akciji gašenja požara na moru. Vatrogasci nisu ni ovlašteni za pozivanje bilo kakvih snaga za gašenje požara i spašavanje na moru, već smo se uključili isključivo pod ingerencijom nadležnih tijela, dakle Lučke kapetanije,
Cijeli intervju sa gospodinom Dinom Kozlevcem glavnim vatrogasnim zapovjednikom istarske županije pročitajte na stranici hvz.hr
|