NEMANJA: SMIRENOUMLJE

utorak, 13.11.2007.

Izbori 2007:

Nogometaši su za HDZ

Image and video hosting by TinyPic

Denis Kuljiš, pandit


Ništa neće toliko koštati HDZ kao njegova vlastita promašena promotivna kampanja.

Zdrobili su milijune jer u Bosni dešperaterski pokušavaju ugrabiti ono nekoliko zastupničkih mandata u Hercegovini, koji čak i njihovu eventualnu pobjedu čini nelegitimnom, a pokazuje da se osjećaju kao gubitnici izvan Šuškove izborne baze.

Zatim su lansirani agresivnu televizijsku promidžbu sa sportskim zvijezdama skupljenim s koca i konopca. Čitajući s blesimetra testimoniale, mumljaju kako dr. Ivo uživa njihovo neograničeno povjerenje, dok s njihovih lopovskih faca ukrašenim slomljenim nosevima, možeš čitati kako im se fućka tko će vladati u Hrvatskoj doksvoje pare drže na sigurnom u Monte Carlu. Kod naroda to izaziva gnušanje, jer monegaške podanike što su ispuzali ispod kamena, možeš podnijeti dok trče za loptom, a kad stanu blebetati naučene slogane, izgledaju kao huligani iz Gruda i Širokog Brijega, koji te pokušavaju dići na bezobrazluk.

Hadezeova nervozna izborna kampanja izgleda kao da košta najmanje sto milijuna kuna, od čega je možda čak polovica doista upotrebljeno za reklamu. Publici je jasno da se tolike pare ne troše osim da se zaštite krupni financijski interesi. Tko bi bacao svoju lovu da agitira za dolazak na položaj na kojem dobiva plaću neusporedivo manju od onoga što je potrošio? Tu nema logike... Ljudi su lakovjerni, ali nisu budale.

Najgori je, ipak, televizijski reklamni film s kojim HDZ pokušava odgovoriti na najuspješniji spot SDP-ove kampanje, onaj u kojem se Zoki Milanović postupno izdvaja iz velike skupine ljudi u prolazu, kao neupadljiv, ali upečatljiv lik mladog, običnog momka, dok uvjerljivo izgovara vlastite rečenice objašnjavajući motive svog političkog angažmana. HDZ je morao odmah odgovoriti, jer je to Ivina predizborna taktika - reagiramo na sve, odmah, deset puta jače... Tako sad dr. Ivo nastupa u mjuziklu bez pjevanje sa skupinom običnih građana. Kako je on je lider, primadona, režiser ga smješta na čelo, da se onako pokrupan, kao medvjed gega ispred falange birača, koji izgledaju kao da su se nasnifali ljepila, pa im se licima razlila euforija zbog života u sretnoj zemlji pod vladavinom HDZ-a. Ta reklama, u kojoj gomila oduševljenih bezveznjaka, statista po sto kuna na sat, slijedi demokratskog vođu dok on malo posrće i pokušava šarmirati u hodu, kao izraelski tenk koji po potrebi otvara vatru i iz pokretu, postat će - već sad se to može predvidjeti - kolekcionarska memorabilija poput legendarnih istupa ministra policije na internetskom video-portalu UB2.

Strategija političko-propagandna akcija s kojom HDZ pokušava pod svaku cijenu dobiti izbore, jasno se razabire: prvi korak bio je pridobivanje i neutralizacija print-medija, kad se vlada odrekla dijela PDV-a na novine. Drugi korak bila je temeljita čistka na televiziji, kad je onemogućen svaki pokušaj da se istražuju mnogobrojne afere otvorene na proljeće u gotovo svim ministarstvima, a treći, donošenje pravila za sučeljavanje u javnim medijima koja efikasno onemogućuje svaki suvisao istup ozbiljnih kandidata, budući da ih u svakom trenutku okružuje komična i tragična gomila besposličara i autsajdera. Da se isto primijeni kod nastupa stranačkih lidera, dr. Ivo i Zoki trebali bi nastupiti s "Kraljevima ulice", Slavenom Leticom, gitaristom Đukicom, ocem Sucem, pantomimičarom sa zagrebačkog Trga bana Jelačića, Ljubom Česićem Rojsom, don Kaćunkom i dresiranim kalifornijskim lavovima iz zagrebačkog Zoološkog vrta. Što je najvažnije, Ivo bi se sigurno odlično snašao čak i u toj neobuzdanoj gomili, te briljirao zahvaljujući karizmi populista, samouvjerenog uličnog demagoga. Zašto onda ne želi izaći na dvoboj sa Zokijem Milanovićem?

Lako mu je s Kraljevima ulice, ali Milanović bi ga sasjekao, jer je ozbiljniji, više zna o politici, a ne mora odgovarati za sve afere, koje bi u takvom razgovoru odmah došle na red, pa se ni o čemu drugome ne bi dospjelo ni govoriti... Što je najvažnije, Ivo ne bi mogao izdržati da pored Zokija izgleda kao rutinirani bariton u dvopjevu s mladim tenorom, te izgubi status glavne zvijezde. Ivo je dobar dok pobjeđuje, a počne li gubiti, njegova će se fasada smjesta urušiti kao zaštićena građevina u krugu tvornice "Nada Dimić" čim je malo potkače Kerumovi bageri. Ili je njegova navodna osjetljivost čista presumpcija - ipak je kroz sve ove godine stekao određenu otpornost na političke napade i insinuacije, pa uspješno zadržava vedrinu i osmjeh u nastupu, dok negativna raspoloženja, govori se, trpi neposredna okolina. Maček sjedi na vrućoj stolici. Ivo je malo izvan sebe. No, to je sasvim logično - četiri godine vrhunskog stresa, potrošila su njegovu vitalnu supstanciju. Ni Photoshop više ne može sakriti da se malo potrošio, pa izgleda kao rabljena plišana igračka simpatičnog tiranosaura. Ako sad ode, bit će još dovoljno svjež za jednu optimističku predsjedničku kampanju, u kojoj ga nitko neće moći zaustaviti, a ako ostane, poslije još četiri godine na ovom poslu, s problematičnom koalicijom i društvenom dramom do koje će neizbježno doći, budući da masa priželjkuje katarzu, završit će kao ruina. Uvijek sam govorio da se najviše može naučiti od dr. Tuđmana, naročito iz njegovih krivih postupaka, što važi i u ovom slučaju: bolje je mirno otići, nego da te iznesu.

Image and video hosting by TinyPic

- 15:59 - Komentari (13) - Isprintaj - #


View My Stats

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se