CHEESECAKE S JABUKAMA



Ponedjeljak navečer provela sam u Kerempuhu na Balaševićevom koncertu. Između ostaloga, jedna od brojnih Balaševićevih duhovitih i zanimljivih priča iz još neobjavljene knjige dotakla se upravo jabuka. On ne voli jabuke. Ima traume iz djetinjstva jer je njegov deda Lazar obožavao jabuke pa je baka Marica u svakoj zgodi radila kolače upravo s jabukama. Moj prvi kolač koji sam napravila nakon koncerta ipak je s jabukama. Ovu sam torticu jučer poslijepodne radila u manjem kalupu za torte (promjera 20 cm), polovicu smo muž i ja pojeli još sinoć, a polovicu danas poslije ručka. Jabuka je doista nevjerojatna voćka, odlična što god radili s njome. Možda malo neobična, ali svakako kombinacija koja vas neće ostaviti ravnodušnima, a nadam se da krišku ove torte ni Đole ne bi odbio.

Podloga
85 g keksa (ja sam koristila Grancereale s kakaom)
125 g mljevenih lješnjaka
40 g otopljenog maslaca

Nadijev
2 jabuke
200 g krem sira
4 žutanjka
2 bjelanjka
50 ml slatkog vrhnja
75 g šećera
malo maslaca za pirjanje jabuka

Priprema
Kekse sameljite u multipraktiku, dodajte im mljevene lješnjake, maslac te sve promiješajte. Utisnite na dno kalupa i ostavite u hladnjaku na 10-ak minuta. Jabuke ogulite i očistite, narežite ih na kockice i pirjajte na maslacu dok ne omekšaju. Kada se prohlade, stavite ih na podlogu. Miksajte žutanjke, 50 g šećera, vrhnje i sir. Od bjelanjaka istucite snijeg, dodajte mu 25 g šećera te miksajte dok smjesa ne postane čvrsta. Zatim žlicom bjelanjke umiješajte u žutu smjesu. Izlijte na jabuke i pecite oko 40 minuta na 170 stupnjeva. Zatim pećnicu isključite i ostavite kolač da se ohladi u njoj. Hladan kolač izvadite iz kalupa i dobro ohladite u hladnjaku.

Ovo je moja ulaznica u ovomjesečni krug igre Ajme, koliko nas je, tema je jabuka, a domaćica je Andrea s bloga Shangri La Food

13.12.2009. u 22:23 | 11 Komentara | Print | # | ^ | Komentari da/ne?