jelenski blog

utorak, 13.06.2017.

I mjesec i sunce

... Tsewang Lhamo je tijekom trudnoće iskusila mnoge povoljne znakove. U noći začeća sanjala je da ide po vodu na izvor. Kad se sagnula da zagrabi vodu ugledala je peterostruku vadžru koja se spustila uspravno da dlan njene ruke. Imala je osjećaj da se radi o nečem izuzetno dragocjenom i da to treba čuvati sa velikom skrbi, zato ju je položila nježno u svoju bluzu. Neke druge noći u snu je rukama skinula mjesec i sunce i prinijela ih grudima i tako držala dok se nisu rastvorili u njezino tijelo. Usnula je nekom drugom prilikom i san u kojem ju je posjetilo mnogo lama iz tradicija Gelug i Nyingma i oni su joj dali blagoslove i opunomoćenja. Također sanjala je da je mnogo ljudi posjetilo je kod kuće, iskazivalo joj veliko štovanje i položili je na visoki tron.
Otac, Tashi Tenzin, je također usnuo mnoge povoljne snove, vidio je sunce i mjesec okružene planetima i zvijezdama kako se pojavljuju istovremeno na nebu, a okruživala ih je velika duga. Iznenada mjesec je pao s neba u krilo njegove supruge i istopio se u njen trbuh.
Mnogo se prirodno znamenje manifestiralo tijekom trudnoće. Izgledalo je kao da duge okružuju kući skoro čitavo vrijeme, cvijeće je cvjetalo posvuda. Mnoge povoljne ptice i druge životinje su se pojavljivale kad god je netko dolazio ili odlazio iz kuće.
Zbog tih i ostalih znakova svi su znali da se začeto posebno dijete.

Kad je dan rođenja stigao majka je porodila dječaka skoro bez boli i neugode. U trenutku rođenja u cijelom kraju osjetio se lagani potres, istovremeno se nebom prolomio glasan grom.

Otac koji je i sam bio ugledan lama u Nyingma tradiciji dao je djetetu ime Sangnak Tenzin (Nositelj Tantričkog Znanja). Nekoliko dana kasnije to ime je ipak promijenjeno u povoljnije ime Ngawang Norbu (Dragocjeni Mastor Učenja)
Dječakove prve riječi su bile: "Ja nisam malo dijete. Letio sam iz Potale u Tsonu. Ako pođemo u Potalu sve tamo bit će moje." Spominjao je i mnogo imena redovnika koji su bili bliski Petom govoreći: "Svi oni su moji redovnici."

Ubrzo nakon što je Veliki Peti preminuo njegov regent Desi Sangye Gyatso diskretno je poslao glas u regiju Monyul da se prikupljaju imena djece rođene pod povoljnim okolnostima. Budući da nije želio odati pravu prirodu potrage, jer smrt Velikog Petog morala je do daljnjeg ostati tajna, obznanio je da se traži reinkarnacija drugog slavnog lame koji je nedugo tome umro, a to je bio Zhalu Khenpo, poglavar uglednog samostana Zhalu u regiji Tsang.

U godini Drvenog Vola (1685.) kada je dijete imalo dvije godine Desi je kao nastavak preliminarnih istraga poslao dvoje redovnikaa u regiju Monyul da ispitaju svu djecu sa liste koja je načinjena, a također da izvide ima li osim tih i nekih drugih kandidata.
Njihovi prvi pokušaji bili su frustrirajući, u pismu Desiju poručili su: "Teško je tragati u regiji Mon. Kad ljudi posumnjaju da tražimo reinkarnaciju važnog lame, svi dovode svoju djecu i predstavljaju ih kao kandidate i izmišljaju o njima razne priče."

Međutim dvije vrane uskoro su počele slijediti redovnike i graktati na njih. Vrane su se ponašale kao da ih vode putem, svaki put kad su se redovnici našli u dvojbio glede toga kojim putem krenuti samo su trebali pogledati u nebo i vidjeti ponašanje vrana.

S vremenom stigli su i u kuću lame Tashi Tenzina da ispitaju toga dječaka koji je navodno govorio opširno o Lhasi. Tražili su da vide dijete ali roditelji su oklijevali dati pristanak jer dječak je u to vrijeme bio nešto bolestan. Međutim ipak su na kraju pristali.
Sastanak je bio razočaranje za redovnike. Kad su ga upoznali dječak je bio usporen i ošamućen i nije pokazivao nikakav interes za njih. Pokazali su mu dvije molitvene brojanice, jednu koja je pripadala Velikom Petom i još jednu sličnu, ali dječak je jednostavno uzeo obje.
Majka se ispričala zbog dječakovog ponašanja i predložila da sada odu i vrate se kroz nekoliko dana kada se dijete sasvim oporavi. Redovnici su otišli sa zaključkom da dijete nije objekt njihove potrage. Nisu imali namjeru vratiti se da ga ponovno vide. Nastavili su svoje pješačko putovanje po regiji Monyul.
Nakon nekog vremena na putu stariji redovnik osjetio je jake bolove u kuku tako intenzivne da se više skoro nije mogao pomicati. Također pojavila se opet jedna od onih vrana koje su ih prije vodile putem i počela se ponašati kao da im se ruga.
Odlučili su ulogoriti se preko noći na tome mjestu. U stariji redovnik sanjao je da mu se ukazao Prorok iz Nechunga vrlo nezadovoljan i ljut te mu je rekao:
"Vaša potraga ne uspijeva jer kandidate ne ispitujete dovoljno rigorozno. Zato su vas sad snašle ove teškoće."

Ujutro je redovnik opet bio dobro i tijekom sljedećih mjeseci su prehodali sve krajeve te regije i ispitali na desetine djece ali kod ni jednoga nisu pronašli pravo znamenje. Onda su stiglu u Gyamu gdje je živio poznati vidovnjak/pustinjak. Od njega su zatražili savjet. Vidovnjak je izvršio svoje mistične opservacije i odgovorio: "Lutali ste mnogim mjestima bez uspjeha. Ali vi ste već vidjeli dijete. To dijete je emanacija Avalokitešvare i njegova praksa je Avalokitešvarina, iako neke prepreke opstruiraju njegovo prepoznavanje." Onda su redovnici pitali što im je nadalje činiti, a vidovnjak im je nakon što je izvršio novi misterijski uvid, odgovorio: "Dječak je emanacija govora Avalokitešvare. Vi trebate načiniti još prikaz Avalokitešvare koji će simbolizirati prosvijetljeno tijelo i prinijeti brojanicu kao simbol prosvjetljenog uma. Tada će tijelo, govor i um biti ujedinjeni i vaša potraga će uspjeti."

Iako je taj savjet ohrabrio dvojicu redovnika još uvijek nisu znali u kojem smjeru točno nastaviti. Onda su se krenuli pažljivo prisjećati svih dogodovština sa svoga putovanja dok se nisu prisjetilii dječaka kojega su olako odbacili. Odlučili su da će poći da ga opet vide.
Dok su se pribrižavali kući dječak se vani igrao. Ovaj put se duboko zagledao u redovnike, mahao im je i počeo dozivati obojicu po imenu. Kad je vidio vreću
sa obrednim predmetima koju su nosili dječak je zaplesao i rekao: "Dođite odmah! Pokažite mi moje stvari!"
Stariji redovnik pitao je dječaka: "Da li si ti reinkarnacija Zhalu Khenpa?", a dječak mu je odgovrio: "Nisam ja Zhalu Khenpo, ja sam Lobsang Gyatso. Ne želim živjeti ovdje. Želim ići u Potalu. Ja sam najveći od svih."
Onda su mu pokazali dvije statue, jednu Tsongkhape i drugu Petog Dalaj lame i pitali ga da li zna tko su oni. Dječak je uzeo statuu Petog i radosno uzviknuo: "To sam ja! To sam ja!"

Tijekom sljedećih sedam dana dvojica redovnika su diskretno i ležerno testirali dječaka pokazujući mu svakodnevno neki predmet koji je pripadao Velikom Petom zajedno s istim takvim predmetom koji nije bio njegov.
Prvoga dana pokazali su mu obredni bodež (phurba) koji je Veliki Peti često nosio na brojanici oko vrata i jedan takav sličan koji Peti nije nikad dotaknuo. Dječak je izabrao pravi i držao ga na srcu.
Sljedećeg dana pokazali su mu statuu Padma Sambhave i yoginke Yeshe Tsogyal, dvoje utemeljitelja tradicije Nyingma. Dječak je uzeo statue u svoje malene ruke i položio ih na glavu s velikim poštovanjem. Također su mu pokazali i statuu Karmapa lame koji je bio suvremenik Velikog Petog, tu statuu je primio u ruke kao igračku i počeo se igrati s njime kao da se igra sa prijateljem ili bratom.
Trećeg dana pokazali su mu običan jednostavno pisani mali tekst koji je pripadao Velikom Petom i jedan raskošno pisan dugačak tekst koji nije. On je željno zgrabio tekst koji je pripadao Velikom Petom i izjavio: "To je moje. Imam mnogo takvih u Potali." Onda je otvorio tekst i pretvarao se da čita.
Četvrtog dana pokazali su mu dva šešira, jedan koji je pripadao Velikom Petom i jedan koji je bio standardni redovnički šešir. Oba šešira je dugo držao u rukama, ne govoreći ništa, a onda je stavio na glavu ispravni šešir.
Petoga dana pokazali su mu dva mala nožića od kojih je jedan pripadao Velikom Petom. Odmah je uzeo pravi nožić i počeo s njime čačkati zube baš kao što je to činio Peti.
Šestog dana pokazali su mu tantrički set ornamenata od kosti koji je koristio Peti i jedan sličan set koji nije. Opet je dječak izabrao ispravno.
Naposlijetku sedmog dana pokazali su mu šalicu za čaj koja je pripadala Velikom Petom i jednu običnu šalicu. Dječak je izabrao pravu šalicu i uzviknuo: "Ovo je moje!"
Ti testovi i mnogi razgovori koje su redovnici vodili sa dječakom uvjerili su ih da su pronašli dijete koje su tražili.

U tom uvjerenju poslali su pismo Desiju Sangyeu Gyatsu i izvjestili ga o svome uspješnom okončanju potrage. Desi je bio presretan ali odgovorio im je da dječaka i dalje moraju predstavljati javnosti kao reinkarnaciju Zhalu Khenpa jer smrt Petog još nije objavio javnosti nego je i dalje održavao privid da je on živ i u dugačkoj meditacijskoj sekluziji.
Pojavila se zabrinutost za djetetovu sigurnost jer odnosi između TIbeta i Butana su bili napeti u to vrijeme, a Tsona je ležala u blizini granice te dvije zemlje. Osim toga kineski špijuni bili su posvuda. Zbog toga dvojica redovnika nagovarala su dječakove roditelje da se presele na neko vrijeme u sigurnije mjesto, predložili su Shawoog. Roditelji su prihvatili i počeli su se spremati na put.
Na dan polaska manifestirali su se mnogi povoljni znaci u prirodi. Blagi potres u kojem nitko nije ozlijeđen i lagani pljusak kiše. Dok su jahali iz sela duge su se pojavljivale uokolo
Kad su stigli na prijevoj dječak je rekao: "Spustite me ovdje. Želim se oprostiti sa svojim selom i kućom." Na taj način je, iako je imao jedva 3 godine pokazao autoritet svoje pojave i razumijevanje događaja koji su se zbivali oko njega.
Kada su došli u Shawoog svi su bili zdvojni jer širile su se glasine da su butanski vojnici prisutni u tom kraju, međutim dijete ih je uvjeravalo da se ništa loše neće dogoditi. Opet i to je uzeto kao znak njegove zrelosti i autoriteta.

Vrane su inače bile rijetko viđene u okolici Tsone. Međutim dvije su se nastanile na krovu kuće dječakovih roditelja uskoro nakon što je majka zatrudnjela (misli se na one iste vrane koje su vodile redovnike,prim. prev.) Sada kad je cijela obitelj putovala i te vrane su pošle s njima i kružile su čitavo vrijeme iznad karavane i nadzirale put pred njima. Kasniji pisci i biografi Šestog smatrali su te vrane emanacijama dharmičkoga protektora Mahakale, specijalnog zaštitnika svih Dalaj lama.
Putujuća družina (dječak, roditelji i dvojica redovnika) pozvana je da se na neko vrijeme skloni u utvrdu Tsona Dzong, tom prilikom vrane su se nastanile na krovu utvrde.
Tijekom svoga putovanja skupina je dijete javnosti predstavljala kao reinkarnaciju Zhalu Khenpo lame, potajno međutim štovali su ga kao Šestog Dalaj lamu.

...

Moj dodatak: prevedoh par redaka iz knjige "Fourteen Dalai Lamas- Sacred Legacy of Reincarnation" od G.H: Mullina. Malo nešto da bude za pročitati od ozbiljne i konkretne tematike za deseti rođendan bloga (koji bješe zapravo još onu prošlu nedjelju (4.-oga ;-) A zapravo je zgodan uvod u biografiju Šestog Dalaj Lame koji je postao veliki tragičar, možda i najkontroverzniji u čitavoj lozi tih inkarnacija, a svejedno omiljen u tibetanskom narodu do današnjih dana. Ono što je trebao biti privremeni smještaj u utvrdi Tsona Dzong za dječaka i roditelje potrajalo je spletom okolnosti dugih 12 godina tijekom kojih je Tibetom u njegovo ime vladao regent Sangye Gyatso održavajući sve vrijeme iluziju da je Veliki Peti još živ i u dugačkom meditacijskom povlačenju. U nekom budućem nastavku nadam se da će biti prilike da vidimo kako je teklo dalje njegovo obrazovanje i mladost i kakvu je to pomutnju mladi Šesti priredio svojim tutorima te uznemirio jako i Mongole koji su u to vrijeme pažljivo pratili kako "diše" Tibet u religijsko-političkom smislu.


P.S. nešto sasvim nevezano, ali nađoh maloprije u vrtu ko naručeno samo za gospona @Vlada da mi ne bude zakinut, ubrana zdjelica (susjedovih ;-) malina, a među njima (na njima) kao kralj sjedi jedan neobičan dvostruki tajberi, hibrid kupine i maline koji isto dozrijeva sada kad i malina.



- 20:41 - Komentari (29) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< lipanj, 2017 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Rujan 2017 (3)
Kolovoz 2017 (3)
Srpanj 2017 (1)
Lipanj 2017 (1)
Svibanj 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (3)
Rujan 2016 (3)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (3)
Lipanj 2016 (2)
Travanj 2016 (2)
Ožujak 2016 (2)
Veljača 2016 (1)
Siječanj 2016 (2)
Prosinac 2015 (2)
Studeni 2015 (2)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (1)
Kolovoz 2015 (2)
Srpanj 2015 (2)
Lipanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (1)
Veljača 2015 (2)
Siječanj 2015 (3)
Prosinac 2014 (1)
Studeni 2014 (1)
Listopad 2014 (1)
Rujan 2014 (1)
Kolovoz 2014 (2)
Srpanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (2)
Travanj 2014 (2)
Ožujak 2014 (4)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (3)
Prosinac 2013 (3)
Studeni 2013 (3)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (2)
Srpanj 2013 (3)
Lipanj 2013 (3)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (2)
Ožujak 2013 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • jelenske teme

    CURRENT MOON


























Linkovi

  • Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa lošom namjerom govori ili radi, tog patnja prati kao kotač volovsku zapregu.

    Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa dobrom namjerom govori ili radi, tog sreća prati nerazdruživo kao sjena
    Buddha Sakyamuni

    Onaj tko se svim raspoloživim sredstvima
    Trudi postići zadovoljstva samsare
    I nije mu stalo do nikoga osim njega samog
    Toga se može nazvati Inferiornom Osobom.

    Onaj tko zapostavlja životne užitke
    I okreće se od grešnih djela
    Ali ipak brine samo za svoj osobni mir
    Taj treba biti nazvan Osrednjom Osobom.

    Onaj tko sasvim traži potpuno dokinuće
    Svih patnji svih bića jer njihova patnja
    Pripada njegovom vlastitom toku svijesti
    Taj jest Superiorna Osoba.

    Atisha, "Svjetiljka na Putu do Prosvjetljenja"


    Jedna baklja može raspršiti tminu koja traje tisuću eona.
    -Tilopa

    Kada pravilno ispitaš svoj um, prestaješ za svoje probleme okrivljavati druge.
    -Lama Thubten Yeshe

    -Moderni čovjek živi u obmani da zna što želi, dok u stvari želi ono što se od njega očekuje da želi
    -Erich Fromm

    Nije nikakav znak zdravlja biti dobro prilagođen bolesnom društvu.
    -Krishnamurti

    Ako sam slobodan to je samo zato jer uporno bježim.
    -Jimi Hendrix

    Neznalice postavljaju pitanja na koje su mudri ljudi odgovorili pred tisuće godina.
    -Johann Wolfgang von Goethe

    Kada postane očigledno da se cilj neće moći ostvariti, nemoj promjeniti cilj, promjeni postupak ostvarenja cilja.
    -Konfucije

    Pijevac kukuriče samo kad ugleda svjetlost zore. Stavite ga u tamu i nikad neće zakukurikati. Ja sam vidio svjetlo i kukuričem!
    -Muhammad Ali

    Kakva bi tišina nastala kad bi svi ljudi govorili samo ono što znaju.
    -Karel Čapek

    Po meni čovjek treba marljivo brusiti vlastiti dijamant, ne preostaje mu ništa baš ništa drugo za raditi u životu. Odnosno, nit ne može ništa drugo nego ili dangubiti (što ležeći, što kopajući po vrtu, što filozofirajući i premišljajući) ili aktivno brusiti. Ako je priroda njegovog dijamanta jednostavnost, rezultat će i biti jednostavnost. Biti će jednostavan na početku , na putu i na cilju. Ako je pak kompleksnost, kompliciranost (ili što god drugo smatrali opreci jednostavnosti) , biti će onda to. Jednostavno, ne može biti ništa drugo.
    -Lilianke

    Istina je da smo ujedno fantastačna bića ali si tako lako prerežemo krila u čast onoga što se zove "matrica".
    -Neverin

    Avalokitešvara ima svoje planove i uopće ne mora značiti da se oni i ne provode. Božansko suosjećanje ima vrlo široku platformu koja nije na prvu loptu...
    -Mariano Aureliano

    Moja poanta je bila ta da mi se čini da većina ljudi stupi u život jako nesigurno, a onda počne raditi samo ono što vide oko sebe; ponavljati neke određene obrasce ponašanja. Nakon nekog vremena život uzme svoj zamah i nema više vremena za preispitivanje i uskoro smo u penziji i čekamo da smrt pokuca na vrata.
    -Unusual suspect

    “Intuitivni um sveti je dar, a racionalni um onaj koji vjerno služi.
    Stvorili smo društvo koje odaje počast slugama, a koje je zaboravilo na dar.” - Einstein

    Opasno je živjeti u svijetu i to ne zbog onih koji čine zlo, već zbog onih koji to gledaju i ništa ne čine.
    -Albert Einstein

    Parafrazirati ću Thoreaua… radije nego ljubav, nego novac, vjeru, slavu i poštenje… daj mi istinu.
    Christopher McCandless (Alexander Supertramp)

    Ne šalji um u potragu za samim sobom;
    nema uma, njegova suština je prazna.
    Pa ipak, iako prazan, nema mu kraja,
    i sve je jasno.
    U velikom spokoju, gde jasnoća i praznina nisu odvojeni,
    budi vrhunski meditant neometene meditacije nemeditacije.
    -Lama Gendun Rimpoche

    Ako koristiš svoj um za proučavanje stvarnosti nećeš razumjeti niti svoj um niti stvarnost.
    Ako proučavaš stvarnost ne koristeći um, razumjeti ćeš oboje.
    -Bodhidharma


    Nisam ovdje ni tamo.
    Nisam u pravu niti u krivu.
    Ne postojim,ali nisam ne-postojeć.
    Nit sam u Samsari niti u Nirvani.
    Svim Buddhama klanjam se zbog učenja o praznini. Hvala Vam!

    Pobjednička zastava Buddhine Mudrosti
    Šesnaesti Gyalwa Karmapa Rangjung Rigpe Dorje vidio je ovu zastavu u snu i objavio „Gdje se god bude vila ova zastava Dharma će cvjetati“ Povijesno gledano predviđanja Karmapi pokazala su se točnima

    Pravo je tibetanskoga naroda samoodređenje i slobodna praksa tradicije Prosvjetljenja u svojoj vlastitoj zemlji.

    Veliki orao istoka
    Maše krilima i leti s lakoćom
    Lebdeći slobodno na nebu
    Bez ikakva straha od pada.
    Na isti način nevezani yogi
    Prirodno živi u zabačenim i izoliranim mjestima,
    Ne radi straha od buke ili smetnje
    Nego zato jer je to put siddha.
    -Milarepa


    Dok trčiš za svojim mislima
    poput psa si koji ganja bačeni mu štap
    Svaki put kad je štap bačen trčiš za njim
    Umjesto toga budi poput lava
    koji umjesto da lovi štap
    svoj pogled skreće prema bacaču.
    Na lava se štap baca samo jedanput!
    -Milarepa


    Mila'i Mgur Bum, Milarepina Pjesma Ljubavi i Suosjećanja

    Prostirem se pred Marpom Prevoditeljem
    Neka me blagoslovi i čuva od sukoba

    Blagoslov moga lame dopire do mojeg uma
    Nikada me nisu porazile smetnje

    Meditirajući na ljubav i suosjećanje
    Zaboravio sam na razliku između sebe i drugih

    Meditirajući na svojeg lamu
    Zaboravio sam one koji su utjecajni i moćni

    Meditirajući uporno na svoj yidam
    Zaboravio sam na prosti svijet osjetila

    Meditirajući na upute tajne tradicije
    Zaboravio sam dijalektičke knjige

    Održavajući čistu svjesnost
    Zaboravio sam iluzije neznanja

    Meditirajući na osnovnu prirodu uma- Trikayu
    Zaboravio sam svoje nade i strahove

    Meditirajući na ovaj život i onaj nakon njega
    Zaboravio sam na strah od rođenja i smrti

    Iskusivši radost osamljenosti
    Zaboravio sam na potrebu ugađanja prijateljima i rođacima

    Usvojivši učenje u svoj tijek svijesti
    Zaboravio sam upuštati se u doktrinarne polemike

    Meditirajući na ono što ne nastaje, ne nestaje i ne traje
    Odbacio sam sve konvencionalne forme

    Meditirajući na percepciju svih fenomena u vidu Dharmakaye
    Zaboravio sam na sve konceptualne forme meditacije

    Boraveći u nepromijenjenom stanju prirodnosti
    Zaboravio sam putove licemjerja

    Živeći ponizno u tijelu i umu
    Zaboravio sam prijezirnost i aroganciju velikaša

    Načinivši samostan unutar svoga tijela
    Zaboravio sam samostan izvan njega

    Prigrlivši duh radije nego slovo
    Zaboravio sam igre riječima


    Ova priča o oslobođenju Milarepe
    Poput Dragulja koji ispunjava želje sjajeći svjetlom akcije
    Osvijetlila je učenje svih Buddha
    I ispunila nade i težnje osjetilnih bića.
    Neka ovaj dragocjeni dar bude ugodan Buddhama prošlosti.

    Arya Nagarjuna

    Buddha je neke ljude podučavao učenjem dualizma da im pomogne
    izbjeći grijeh i zadobiti duhovnu dobrobit.
    Druge je podučavao ne-dualizmu, koji je nekima bio zastrašujuć.

    Prinijeti kao žrtvu tri stotine posuda hrane triput dnevno ne može se mjeriti sa
    duhovnom korišću koja se postigne jednim trenutkom ljubavi.

    Sve filozofije su mentalne fabrikacije.
    Nikada nije postojala jedna jedinstvena doktrina po kojoj bi pojedinac mogao spoznati pravu srž stvari.
    -Nagarjuna

  • Niti na nebu
    Niti na dnu oceana
    Ni u planinskoj špilji
    Ne može se naći mjesto na svijetu
    Gdje može krivac uteći
    Od posljedica svoje krivnje.
    Buddha, Dh 127


    Odajem poštovanje umu,
    koji je poput dragulja koji ispunjava želje,
    kojim možemo postići sve naše ciljeve.
    Priroda uma osnova je svega;
    ni u Samsari, ni u Nirvani, ničega nema što iz njega ne izvire.
    Guhyagarbha tantra

    Na putu ka istini
    čovjek moze napraviti
    samo dvije greške.
    Da ne prođe cijelim putem,
    ili - da ne krene.
    -Buddha


    "Ja nisam, Ja neću biti.
    Ja nemam, Ja neću imati.
    Ovo plaši svu djecu…,
    I ubija strah u mudrima."
    -Nagarjuna


    Uzrok nemira jest egocentrični um. Kada pojedinac
    prihvati ideju o "Ja" egu nema kraja! Samo Buddha je rekao
    da je to "Ja" bez osnove, nitko drugi nije. Prema tome nema
    druge metode osim njegove da se postigne potpuni mir.
    -Kamalasila


    Kakva god je radost na svijetu
    Proizlazi iz želje da drugi budu sretni,
    A kakva god je patnja na ovom svijetu
    Proizlazi iz želja da ja budem sretan.

    Postoji li potreba da se kaže nešto više?
    Djetinjasti rade u svoju korist,
    Buddhe rade za dobrobit drugih.
    Pogledaj samo razliku među njima!
    -Shantideva


    U radosti i boli svi su jednaki
    Dakle budi čuvar svih kao samoga sebe
    -Shantideva

    Spasi me od sumnje, toga strašnog duha,
    Okrutnog koji plovi nebom
    Krajnje sljepoće, koji šteti
    Mojem stremljenju ka uvjerenju,
    Koji ubija moje oslobođenje
    -Prvi Dalaj Lama Gedun Drub


    Ako se pokušaš na trenutak sprijateljiti
    s neprijateljem postat će ti prijatelj.
    Ako se ponašaš prema prijatelju kao
    prema neprijatelju isto će se tako promjenit
    i u suprotno. Zato mudri nikada ne podliježu
    vezivanju za hranu, odjeću ili ugled kao ni za
    prijatelje i neprijatelje razumijevajući ne-trajnost
    privremenih odnosa. Otac postaje sin u
    drugom životu, majka postaje žena,
    neprijatelj prijatelj. Sve se uvijek mijenja.
    Prema tome ništa nije definitivno u Samsari.
    -Shakyamuni Buddha


    Buddha reče i ovo:

    "Duga je noć onom koji bdije, dug je put budalastome, koji ne zna za zakon istine.
    Ako putnik ne sretne boljeg od sebe ili bar ravnog sebi, bolje je da sam produži svojim putem,
    jer sa budalastim nema korisnog prijateljstva.

    Budalast čovjek koji je svjestan svojih gluposti, mudar je bar u tome,
    ali budala koja sebe smatra mudrim, stvarno je prava budala.
    Budalasti je najveći neprijatelj samom sebi, jer on čini losa djela koja mu donose samo gorke plodove.

    Jedno djelo je loše djelo kada se čovjek zbog njega mora kajati i njegove plodove sa strahom i suzama primati.
    A dobro djelo je ono djelo za koje se čovjek ne kaje i
    čiji plod prima radosno i zadovoljno."

    " Moji sinovi pripadaju meni i ovo bogatstvo pripada meni.
    Ovakvim mislima budalast čovjek muči sebe.
    Pa, on sam ne pripada sebi, kako će onda sinovi i bogatstvo?"

    "Dobro je lako činiti od dobrog, ali teško od lošeg.
    Loše je lako činiti od lošeg, ali teško od dobrog."

    "Volja za životom je zakon života,
    ko ga ne ispunjava nestaje,
    odnosi ga bujica okolnosti.
    Junak koji stvarno živi,
    uživa radosti življenja."

    Nitko na svijetu ne može promijeniti Istinu. Ono što možemo i trebamo učiniti jest tražiti istinu i služiti joj jednom kada ju pronađemo. Pravi sukob je unutarnji sukob. Iznad okupacijskih vojski i hekatombi eksterminacijskih logora postoje dva nepomirljiva neprijatelja unutar svake duše: dobro i zlo, grijeh i ljubav. Od kakve koristi su pobjede na bojnim poljima ako bivamo poraženi u dubini našeg samog bitka?
    -- Sv. Maximilian Kolbe

    „Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Kommunist.
    Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Sozialdemokrat.
    Als sie die Gewerkschafter holten, habe ich nicht protestiert; ich war ja kein Gewerkschafter.
    Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.“
    -Martin Niemöller

    Lice Tibeta se mijenja ali po volji kineskih vlasti. Tibetanci u svojoj zemlji polako postaju manjina. O tome u našim medijima ni slova a predsjednik Josipović, kao i ostali svjetski političari, putuju u Kinu i dive se njihovim dostignućima. Svaka im čast na dostignućima u ekonomiji, ali, po mom mišljenju, u ljudskim pravima su u Tibetu i Xinjiangu danas najbliže fašizmu.
    -Stipe Božić


    Ovo je moja bitka i samo je na meni da snagu svoju usporedim sa snagom tih čudovišta i samo je moja uloga ovdje biti herojem.
    -Beowulf

    Beowulf: kažu da imate čudovište ovdje? Da je vaša zemlja prokleta?
    Vojnik: Zar tako kažu?
    Wiglaf: Bardovi pjevaju o sramoti Hrothgarovoj od smrznutog sjevera do obala Vinlanda.
    Vojnik: Zar je sramota biti žrtva moćnih demona…
    Beowulf: Ja sam Beowulf i došao sam ubiti vaše čudovište.

    …ako umremo bit će to za slavu… ne za zlato!
    Misliš da si ti prvi koji me pokušao ubiti?
    -Beowulf



    free counters

    Free Counter
    Free Counter


    Locations of visitors to this page

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se