jelenski blog

nedjelja, 07.02.2016.

Odrješenje

Ovaj odlomak nadovezuje se na onaj pod naslovom: Trovači koji bi trebalo pročitati radi cjelovitog razmijevanja radnje.
Ili za one kojima bi to oduzelo previše vremena uvod jednom rečenicom: sada nakon nekog vremena Geshe Tsaphuwa dolazi u selo Brin provjeriti kako se razvija njegov plan trovanja Milarepe.

...
Jetsun je počeo pokazivati znakove ozbiljne bolesti. Negdje u to vrijeme došao je Geshe Tsaphuwa s malom količinom mesa i chhang*-a tobože da prinese te darove Jetsunu, ali zapravo da vidi na svoje oči u kakvom je stanju. Rekao mu je: "Sveta osoba kao što je Jetsun ne bi trebala biti pogođena takvom teškom bolešću, ali budući da te bolest snašla trebalo bi ju raspodijeliti među svim tvojim učenicima, ako bi to bilo moguće. Ili ako je moguće transferirati bolest potpuno tada bi se moglo prenijeti ju na osobu poput mene, no kako je i to sasvim nemoguće, što bi sada bilo najbolje učiniti?"

Jetsun mu se nasmiješio i odgovorio: "Zaista nije bilo razloga da me ova bolest zadesi, ali nisam u tome imao izbora, kao što ti možda najbolje znaš. Općenito govoreći bolest jogina i bolest obične osobe nisu istog karaktera. Potonjem bi se ona mogla činiti pukom nepogodom i slučajnošću. Ali u ovoj specifičnoj situaciji meni bolest služi kao blagoslov."

Geshe je prvo pomislio: "Jetsun sumnja kako sam ga ja otrovao, ali nije sasvim siguran u to. Što se tiče transferiranja bolesti, apsolutno sam uvjeren da on to ne može učiniti čak niti kad bi imao valjan razlog." a onda je rekao: "O Jetsun, želio bih znati stvarni uzrok tvoje bolesti. Ako je uzrokovana zlim duhovima trebalo bi ih egzorcirati, ako je stvar tjelesne konstitucije, posljedica neravnoteže fizičkih čimbenika to bi trebalo uravnotežiti i ispraviti, ali ja nemam uvida u tvoju bolest. Ako ikako možeš molim te prenesi ju na mene."

Jetsun mu je odgovorio: "Stanovito osjetilno biće je zaposjeo najzloćudniji od svih zlih duhova, s taj je Demon Egoizma. Takav je demon koji je uzrokovao moju bolest poremetivši ravnotežu moje konstitucije. Niti se demon može egzorcirati niti bolest izliječiti. Kada bih prenio bolest na tebe ti ne bi bio u stanju niti na trenutak podnijeti njenu jačinu, zato ti ju neću prenijeti."

Geshe je mislio: "Ah, nevoljan priznati kako ne može prenijeti bolest, on se pretvara da ne želi to učiniti." Jetsunu je uzvratio nasrtljivo: "Molim te, daj prenesi bolest na mene!"
Jetsun je na to odgovorio: "Dobro onda neću prenijeti bolest na tebe nego na vrata i dovratnik; a ti možeš na miru promatrati njenu jačinu."
Rekavši tako Jetsun je prebacio svu bol iz svojeg tijela na vrata i dovratnik meditacijske sobe zbog čega su vrata počela odmah ispuštati zvukove škripanja i pucketanja drva, tresla su se kao da će se raspasti svaki čas. U isto vrijeme Jetsun je izgledao kao da je doživio olakšanje i da je slobodan od bolova.

Geshe je opet pomislio: "Zasigurno je to nekakva magijska iluzija." pa je rekao: "Čudesno! Ali ipak molim te prenesi to na mene!"
Jetsun je pristao napokon: "U redu Geshe, pokazati ću ti mali dio njene jačine". Preuzeo je bol iz vrata i prenio na Tsaphuwu napomenuvši mu da je to samo polovica jačine, te ga je pitao što misli o intenzitetu boli i da li je podnošljiva.

Geshea Tsaphuwu je neizdrživa bol svladala i ubrzo je počeo gubiti svijest. Kad je tako iskusio intenzitet muke i boli kojoj je bio izložen Jetsun, Geshe se duboko pokajao zbog svoga zlog djela. Bacio se na tlo pred prostirkom na kojoj je ležao Milarepa i položio je njegova stopala na tjeme svoje glave i tako je dugo plakao, dok nije bio u stanju progovoriti: "O Jetsun Sveti Gospodine, ovu bolest ti je, kao što si i sam rekao, prouzročilo ovo stvorenje opsjednuto sebičnošću i ljubomorom. Uzmi molim te sva moja svjetovna dobra, sve pokretnine i nekretnine i oprosti mi taj zločin kako me zbog njega zla karma ne bi obuzela."

Budući da su te riječi bile izrečene u duhu iskrenog žaljenja Jetsun je vidio da je pokajanje čisto i nepatvoreno stoga je rado udijelio oprost. Preuzevši natrag na sebe svu bol odgovorio je Gesheu Tsaphuwi: "Tijekom svoga životnog vijeka nikad nisam posjedovao kuću niti imanje, a sada na smrtnoj postelji kada nemam niti najmanje potrebe za posjedstvom što će mi svjetovna dobra? Zadrži svoje darove i odsada se suzdržavaj od kršenja zavjeta Dharme. Što se tiče ovog tvoga prijestupa iskreno ću moliti da te nikakva zla karma ne obuzme i da ne patiš zbog toga." Tada je Jetsun otpjevao ovu himnu:

Klanjam se pred nogama Savršenoga Marpe!

Čak i Pet Gnjusnih Grijeha, beskrajnih u zlim posljedicama,
Ako se hitro pokaju, mogu se neutralizirati.
Zato neka vrlina moje zasluge i moj dio Sreće,
Zajedno sa vrlinama svih Buddha prošlosti, sadašnjosti i budućnosti,
Otkloni zlu karmu sa svih osjetilnih bića
Neka i tvoj dio mizerije ja preuzmem i na taj način poništim.

Suosjećam sa onima koji čine nažao
Svome Učitelju, ili savjetniku, ili svojim roditeljima
Neka zlu karmu rođenu iz toga
Ja užinam i probavim u potpunosti

Neka ti budeš odvojen od podlih drugova
U svim budućim egzistencijama,
Neka susretneš vrle prijatelje,
Neka ti nitko ne učini sa zlom namjerom štetu
Koja bi iscrpila tvoju riznicu zasluga.

Neka svako osjetilno biće uvijek susretne
Recipročnu dobru volju i plemenitost bodhisattvinskog uma.


Kad je Jetsun otpjevao tu himnu Geshe je osjetio veliko olakšanje i utjehu. U grozničavosti velikog zadovoljstva i vjere zavjetovao se da će nadalje odbaciti sva nevrla djela i posvetiti se potpuno religijskoj devociji do kraja svoga života; obratio se Jetsunu: "Na zla djela koja sam u prošlosti učinio navela me je moja ljubav prema bogatstvu i posjedovanju. Odsada nadalje ne želim više niti kuće niti zemlje niti bogatsva, nikakvih svjetovnih dobara. Stoga iako Jetsun nema potrebe za mojim materijalnim dobrima, ona mogu poslužiti na korist učenicima i sljedbenicima koji se bave devocijskim studijem. Zato te molim da ih prihvatiš."
Iako je ta ponuda bila izrečena u potpunoj iskrenosti i s ispravnom namjerom, Jetsun je opet odbio prihvatiti Gesheov poklon, ali posljedično njegovi učenici su preuzeli imetak i iskoristili ga da podmire troškove Jetsunove pogrebne ceremonije i za troškove održavanja godišnjih festivala kojima su obilježavali obljetnice Jetsunove smrti, a koji se održavaju i do današnjih dana.
Geshe Tsaphuwa ostao je do kraja života iskren i ozbiljan adept devocije prema Jetsunu.

Jetsun je još neko vrijeme ležao u selu, a onda je rekao svojim učenicima: "Kao plod moga proputovanja ovim krajem okorjeli grješnik obraćen je i kroz pokoru uspješno poveden putem Oslobođenja. Moja misija je upotpunjena i nema više potrebe da se jogin zadržava u domeni svjetovnog postojanja. Da jogin umre u selu to bi bilo kao da kralj umre u kućerku običnog pučanina. Moram ići umrijeti u špilju Chubar."
Seban Repa (jedan od osam "Sinova Srca"- tj. glavnih Milarepinih učenika, prim. prev.) je rekao: "Zbog tvoje bolesti bilo bi previše zamorno da pokušaš ići tamo pješice. Gospodine mi ćemo napraviti nosiljku i nositi te."
Na što mu je Jetsun odgovorio: "Za mene nema stvarnosti niti u bolesti niti u smrti. Ovdje sam maniferstirao fenomen bolesti, fenomen smrti manifestirati ću u Chubaru. Za to mi ne treba nosiljka. Neki od mlađih učenika neka već unaprijed pođu u Chubar."
...

*chhang - tradicionalno tibetansko fermentirano piće od ječmenog slada, nekad se prevodi kao tibetansko pivo ali sličnije ruskom kvasu.

Oznake: Geshe Tsaphuwa, Brin, Chubar

- 19:48 - Komentari (24) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< veljača, 2016 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29            

Srpanj 2018 (1)
Svibanj 2018 (1)
Travanj 2018 (1)
Ožujak 2018 (1)
Veljača 2018 (4)
Prosinac 2017 (1)
Listopad 2017 (1)
Rujan 2017 (3)
Kolovoz 2017 (3)
Srpanj 2017 (1)
Lipanj 2017 (1)
Svibanj 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (3)
Rujan 2016 (3)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (3)
Lipanj 2016 (2)
Travanj 2016 (2)
Ožujak 2016 (2)
Veljača 2016 (1)
Siječanj 2016 (2)
Prosinac 2015 (2)
Studeni 2015 (2)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (1)
Kolovoz 2015 (2)
Srpanj 2015 (2)
Lipanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (1)
Veljača 2015 (2)
Siječanj 2015 (3)
Prosinac 2014 (1)
Studeni 2014 (1)
Listopad 2014 (1)
Rujan 2014 (1)
Kolovoz 2014 (2)
Srpanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (2)
Travanj 2014 (2)
Ožujak 2014 (4)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (3)
Prosinac 2013 (3)
Studeni 2013 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • jelenske teme

    CURRENT MOON


























Linkovi

  • Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa lošom namjerom govori ili radi, tog patnja prati kao kotač volovsku zapregu.

    Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa dobrom namjerom govori ili radi, tog sreća prati nerazdruživo kao sjena
    Buddha Sakyamuni

    Onaj tko se svim raspoloživim sredstvima
    Trudi postići zadovoljstva samsare
    I nije mu stalo do nikoga osim njega samog
    Toga se može nazvati Inferiornom Osobom.

    Onaj tko zapostavlja životne užitke
    I okreće se od grešnih djela
    Ali ipak brine samo za svoj osobni mir
    Taj treba biti nazvan Osrednjom Osobom.

    Onaj tko sasvim traži potpuno dokinuće
    Svih patnji svih bića jer njihova patnja
    Pripada njegovom vlastitom toku svijesti
    Taj jest Superiorna Osoba.

    Atisha, "Svjetiljka na Putu do Prosvjetljenja"


    Veliki orao istoka
    Maše krilima i leti s lakoćom
    Lebdeći slobodno na nebu
    Bez ikakva straha od pada.
    Na isti način nevezani yogi
    Prirodno živi u zabačenim i izoliranim mjestima,
    Ne radi straha od buke ili smetnje
    Nego zato jer je to put siddha.
    -Milarepa


    Dok trčiš za svojim mislima
    poput psa si koji ganja bačeni mu štap
    Svaki put kad je štap bačen trčiš za njim
    Umjesto toga budi poput lava
    koji umjesto da lovi štap
    svoj pogled skreće prema bacaču.
    Na lava se štap baca samo jedanput!
    -Milarepa


    Mila'i Mgur Bum, Milarepina Pjesma Ljubavi i Suosjećanja

    Prostirem se pred Marpom Prevoditeljem
    Neka me blagoslovi i čuva od sukoba

    Blagoslov moga lame dopire do mojeg uma
    Nikada me nisu porazile smetnje

    Meditirajući na ljubav i suosjećanje
    Zaboravio sam na razliku između sebe i drugih

    Meditirajući na svojeg lamu
    Zaboravio sam one koji su utjecajni i moćni

    Meditirajući uporno na svoj yidam
    Zaboravio sam na prosti svijet osjetila

    Meditirajući na upute tajne tradicije
    Zaboravio sam dijalektičke knjige

    Održavajući čistu svjesnost
    Zaboravio sam iluzije neznanja

    Meditirajući na osnovnu prirodu uma- Trikayu
    Zaboravio sam svoje nade i strahove

    Meditirajući na ovaj život i onaj nakon njega
    Zaboravio sam na strah od rođenja i smrti

    Iskusivši radost osamljenosti
    Zaboravio sam na potrebu ugađanja prijateljima i rođacima

    Usvojivši učenje u svoj tijek svijesti
    Zaboravio sam upuštati se u doktrinarne polemike

    Meditirajući na ono što ne nastaje, ne nestaje i ne traje
    Odbacio sam sve konvencionalne forme

    Meditirajući na percepciju svih fenomena u vidu Dharmakaye
    Zaboravio sam na sve konceptualne forme meditacije

    Boraveći u nepromijenjenom stanju prirodnosti
    Zaboravio sam putove licemjerja

    Živeći ponizno u tijelu i umu
    Zaboravio sam prijezirnost i aroganciju velikaša

    Načinivši samostan unutar svoga tijela
    Zaboravio sam samostan izvan njega

    Prigrlivši duh radije nego slovo
    Zaboravio sam igre riječima


    Ova priča o oslobođenju Milarepe
    Poput Dragulja koji ispunjava želje sjajeći svjetlom akcije
    Osvijetlila je učenje svih Buddha
    I ispunila nade i težnje osjetilnih bića.
    Neka ovaj dragocjeni dar bude ugodan Buddhama prošlosti.

  • Niti na nebu
    Niti na dnu oceana
    Ni u planinskoj špilji
    Ne može se naći mjesto na svijetu
    Gdje može krivac uteći
    Od posljedica svoje krivnje.
    Buddha, Dh 127

    "Ja nisam, Ja neću biti.
    Ja nemam, Ja neću imati.
    Ovo plaši svu djecu…,
    I ubija strah u mudrima."
    -Nagarjuna


    Uzrok nemira jest egocentrični um. Kada pojedinac
    prihvati ideju o "Ja" egu nema kraja! Samo Buddha je rekao
    da je to "Ja" bez osnove, nitko drugi nije. Prema tome nema
    druge metode osim njegove da se postigne potpuni mir.
    -Kamalasila


    Buddha reče i ovo:

    "Duga je noć onom koji bdije, dug je put budalastome, koji ne zna za zakon istine.
    Ako putnik ne sretne boljeg od sebe ili bar ravnog sebi, bolje je da sam produži svojim putem,
    jer sa budalastim nema korisnog prijateljstva.

    Budalast čovjek koji je svjestan svojih gluposti, mudar je bar u tome,
    ali budala koja sebe smatra mudrim, stvarno je prava budala.
    Budalasti je najveći neprijatelj samom sebi, jer on čini losa djela koja mu donose samo gorke plodove.

    Jedno djelo je loše djelo kada se čovjek zbog njega mora kajati i njegove plodove sa strahom i suzama primati.
    A dobro djelo je ono djelo za koje se čovjek ne kaje i
    čiji plod prima radosno i zadovoljno."

    " Moji sinovi pripadaju meni i ovo bogatstvo pripada meni.
    Ovakvim mislima budalast čovjek muči sebe.
    Pa, on sam ne pripada sebi, kako će onda sinovi i bogatstvo?"

    "Dobro je lako činiti od dobrog, ali teško od lošeg.
    Loše je lako činiti od lošeg, ali teško od dobrog."

    Lice Tibeta se mijenja ali po volji kineskih vlasti. Tibetanci u svojoj zemlji polako postaju manjina. O tome u našim medijima ni slova a predsjednik Josipović, kao i ostali svjetski političari, putuju u Kinu i dive se njihovim dostignućima. Svaka im čast na dostignućima u ekonomiji, ali, po mom mišljenju, u ljudskim pravima su u Tibetu i Xinjiangu danas najbliže fašizmu.
    -Stipe Božić

    Ovo je moja bitka i samo je na meni da snagu svoju usporedim sa snagom tih čudovišta i samo je moja uloga ovdje biti herojem.
    -Beowulf

    Beowulf: kažu da imate čudovište ovdje? Da je vaša zemlja prokleta?
    Vojnik: Zar tako kažu?
    Wiglaf: Bardovi pjevaju o sramoti Hrothgarovoj od smrznutog sjevera do obala Vinlanda.
    Vojnik: Zar je sramota biti žrtva moćnih demona…
    Beowulf: Ja sam Beowulf i došao sam ubiti vaše čudovište.

    …ako umremo bit će to za slavu… ne za zlato!
    Misliš da si ti prvi koji me pokušao ubiti?
    -Beowulf

    Locations of visitors to this page